Auteur Topic: [Theorie] Afleveringstitels  (gelezen 82999 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2014, 18:33:14 »
Dat gewicht wegtrekken? Daar hoef je toch niet geniaal voor te zijn? (Onmogelijk om te mollen ook. Het enige wat je kan doen is de ruimte niet vinden, waar Tygo prima mee bezig was.)
nouja...Owen wist niet wat de oplossing was en de controlekamer was te druk met andere dingen...door gewoon te jakkeren tegen Owen dat hij de porto wilde om te proberen door te dringen tot de controle kamer had ie flink kunnen stallen. ook had ie kunnen stallen door dingen voor te stellen..zoals..misschien moeten die dingen een voor een van de pallet af ofzo...of de kamer door te zoeken. Overigens deed ie ook zijn uiterste best om Sofie dat ding af te pakken zodat dingen sneller gingen. EN heeft hij de kabeltjes doorgeknipt en het antwoord herhaald en gevraagt welke letter "De veluwe was". OF hij kent het spel natuurlijk erg goed en weet dat wij molloten pas gaan kijken naar molacties in de tweede aflevering omdat een mol eerst vertrouwen moet winnen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2014, 18:47:10 »
nouja...Owen wist niet wat de oplossing was en de controlekamer was te druk met andere dingen...door gewoon te jakkeren tegen Owen dat hij de porto wilde om te proberen door te dringen tot de controle kamer had ie flink kunnen stallen. ook had ie kunnen stallen door dingen voor te stellen..zoals..misschien moeten die dingen een voor een van de pallet af ofzo...of de kamer door te zoeken.

Veel te verdacht.
 
Overigens deed ie ook zijn uiterste best om Sofie dat ding af te pakken zodat dingen sneller gingen.

Of om Sofie verdacht te maken en zelf te kunnen mollen.

EN heeft hij de kabeltjes doorgeknipt en het antwoord herhaald en gevraagt welke letter "De veluwe was". OF hij kent het spel natuurlijk erg goed en weet dat wij molloten pas gaan kijken naar molacties in de tweede aflevering omdat een mol eerst vertrouwen moet winnen.

En omdat een Mol ook dingen goed doet. Denk bijvoorbeeld aan Kees vorig jaar die bij het laserspel in aflevering 2 een luikje opende. De hele opdracht hebben we in aflevering 10 niet meer teruggezien.

Ik ben helemaal niet overtuigd van Tygo als Mol hoor. Verre van. Ik heb alleen nog geen goed alternatief gevonden om op over te stappen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2014, 19:03:36 »
@Heinz...inderdaad zit ook wat in...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2014, 21:40:30 »
'een zware keuze'

Wijst naar de groep die de zwarte tas kozen?
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2014, 21:50:10 »
Kan ook verwijzen naar de zware keuzes die iedereen moest maken bij de executie. Al was dat voor Susan, Daphne en Aaf extra zwaar. Maar je kunt het ook opvatten als "de Mol IS zelf een zware keuze". Dat zou kunnen slaan op Aaf, Jan-Willem, Susan of Jennifer.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2014, 22:26:03 »
Een zware keuze kan naar heel veel dingen wijzen.

- De zware tas kiezen
- Op een T splitsing kiezen voor links of rechts
- Bij het roeien kiezen voor een zwaar iemand (alleen is dit niet echt toe te passen op een mol)
- Kiezen wie zijn scherm moest zien.

Maar Susan had toch wel de zwaarste keuze, omdat ze niet 1 maar 2 keer een zware keuze moest maken.

Kortom ik blijf bij Susan als mol.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2014, 22:29:24 »
Een zware keus kan naar iedereen uit beide groepjes slaan, vooral op degene die voor de zware keus zijn gegaan.
Verder had Daphne ook een zware keus voor het scherm: Gaan voor een gezellige groep of mogelijk een afvaller.

Alleen Aaf heeft volgens mij niet echt een zware keus gehad. En juist daarom zou je weer kunnen zeggen dat de titel op haar slaat, onder het mom 'Niets is wat het lijkt'.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #27 Gepost op: 16-01-2014, 22:50:07 »
Verder had Daphne ook een zware keus voor het scherm: Gaan voor een gezellige groep of mogelijk een afvaller.
Zij had de makkelijkste keus!

De reden waarom zij volgens mij de makkelijkste keus had is omdat ze haar keuze hoe dan ook onpersoonlijk kan maken door te zeggen "ik ga voor de groep" of "ik ga voor de winst". De andere kiezers moesten kiezen voor kandidaat X of kandidaat Y, en omdat er qua spelelement geen verschil was behalve wie X en Y zijn, was die keuze hoe dan ook op de persoon gekozen geweest (het "wie gun je het meest" probleem). Er was simpelweg te geen andere informatie om een keus op te baseren. En die andere informatie had Daphne dus wel. Daarom had, vind ik, Daphne de makkelijkste keus.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2014, 00:12:03 »
Ze had natuurlijk de makkelijkste groep, waardoor we daarna eigenlijk alleen maar reacties zien van dat ze beter anders had moeten kiezen etc, wat bij de rest niet het geval was...

Offline Telon

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #29 Gepost op: 20-01-2014, 07:58:49 »
Er is nog geen normale executie geweest.

Afl 1: 2 halve executies waarvan 1 geen echte uitslag
Afl 2: Geld, Jokers, Vrijstellingen zoeken en de tijd gaat af van de test tijd.
Afl 3: Groepjes maken, 1 hoeft maar een scherm te zien, dat een door het duo uitgekozen mede kandidaat, bepaald word voor wie

Zouden dit seizoen de aflevering titels op de vreemde test/executies slaan.

Afl 1: Schijnbeweging, de eerste schijn executie.
Afl 2: Vindingrijk, het zoeken van Geld, Jokers, Vrijstellingen
Afl 3: Een zware keuze, Met wie vorm je een due, Wie laat je kiezen welk scherm er te zien is, Welk scherm kies je. Allemaal Zware keuzes.


Als je er over nadenkt daar over nadenk denk ik dat het mogelijk op Daphne slaat.

Bij de test/executies valt het volgende op:

Afl 1: Zij is de gene die schijn afvalt
Afl 2: Zij is de gene die en jokers en een vrijstelling vind (ook al neemt ze alleen de vrijstelling mee)
Afl 3: Zij is de gene die de zware keus moet maken. Neem ik het risico dat er iemand naar huis gaat of laat ik iedereen doorgaan.

Zou dit betekenen dat Daphne de mol is?
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 11:19:46 door Telon »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #30 Gepost op: 20-01-2014, 13:02:19 »
Er is nog geen normale executie geweest.

Afl 1: 2 halve executies waarvan 1 geen echte uitslag
Afl 2: Geld, Jokers, Vrijstellingen zoeken en de tijd gaat af van de test tijd.
Afl 3: Groepjes maken, 1 hoeft maar een scherm te zien, dat een door het duo uitgekozen mede kandidaat, bepaald word voor wie

Zouden dit seizoen de aflevering titels op de vreemde test/executies slaan.

Afl 1: Schijnbeweging, de eerste schijn executie.
Afl 2: Vindingrijk, het zoeken van Geld, Jokers, Vrijstellingen
Afl 3: Een zware keuze, Met wie vorm je een due, Wie laat je kiezen welk scherm er te zien is, Welk scherm kies je. Allemaal Zware keuzes.


Als je er over nadenkt daar over nadenk denk ik dat het mogelijk op Daphne slaat.

Bij de test/executies valt het volgende op:

Afl 1: Zij is de gene die schijn afvalt
Afl 2: Zij is de gene die en jokers en een vrijstelling vind (ook al neemt ze alleen de vrijstelling mee)
Afl 3: Zij is de gene die de zware keus moet maken. Neem ik het risico dat er iemand naar huis gaat of laat ik iedereen doorgaan.

Zou dit betekenen dat Daphne de mol is?


Dit klinkt best wel plausibel eigenlijk.. Ben benieuwd of we ook de volgende executie aan de afleveringstitel kunnen linken.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #31 Gepost op: 20-01-2014, 13:10:59 »
klinkt zeker plausibel

offff, het kan slaan op wie de mol NIET is, dat ze dat via deze manier aan ons laten weten, tot aan de laatste aflevering

Schijnbeweging is dan Daphne, Vindinkrijk Sofie die de zwarte vrijstelling vond en Susan bij de zware keuze.
(dit als alternatief bedacht omdat ik niet geloof dat Daphne het is haha)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #32 Gepost op: 20-01-2014, 16:22:19 »
Ik dacht ook meteen aan Daphne.

Dat wordt wel lastig die titels nog aan een andere mol (zeg niet dat Daphne mijn mol is trouwens) te linken. Zal wel weer vergezocht zijn  :P
No Milk today???

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #33 Gepost op: 20-01-2014, 18:20:35 »
Het lijkt mij vrij duidelijk dat de enige persoon waar alle titels op slaan Daphne is. Maar ik vraag me af of ze 3 jaar achter elkaar elke titel naar de mol zullen laten wijzen. Zoals in het vijfjestopic al genoemd is, kunnen de letters van de titels zelf ook een woord naam vormen.
Elk jaar hetzelfde is toch niet leuk?  :-\\
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #34 Gepost op: 20-01-2014, 19:06:28 »
Waar kwam "Groen is het nieuwe rood" ook alweer vandaan? Was dat niet het molboekje? Dan lijkt het me geen (onderdeel van een) echte hint, maar gewoon een leuk cryptisch zinnetje dat op de eerste executie slaat (al was "Rood is het nieuwe groen" dan logischer geweest.)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #35 Gepost op: 20-01-2014, 20:03:12 »
Het kwam van het digitale molboekje in combinatie met de layer-app. Ik denk ook niet dat het weer te maken heeft met de 'echte' hints, bijna niemand is zo'n molloot om die app te doorzoeken én de afleveringen zo goed te kijken. De hints zijn niet alleen voor de fora waar alles gedeeld wordt, maar ook voor elk los persoon.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #36 Gepost op: 20-01-2014, 20:06:00 »
Dit topic gaat nu vooral over de betekenis van de afleveringstitels (en terecht), maar ik wil er toch ook even bij stil staan dat de theorie van Nickmol in de eerste post nog altijd mogelijk is...

We hebben de afleveringstitels 'schijnbeweging' en 'vindingrijk'. De eerste letter staat hierbij telkens in een ander lettertype, dus de 's' en de 'v'.

Zou dit voor Susan Visser staan? Of kunnen we hier later een langer woord mee maken?
Met de "e" erbij zijn nog altijd alle eerste letters terug te vinden in de naam van Susan Visser. Misschien maken ze het echt zo simpel, al verwacht ik het niet. Maar laten we het niet uit het oog verliezen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #37 Gepost op: 20-01-2014, 20:06:28 »
Het kwam van het digitale molboekje in combinatie met de layer-app. Ik denk ook niet dat het weer te maken heeft met de 'echte' hints, bijna niemand is zo'n molloot om die app te doorzoeken én de afleveringen zo goed te kijken. De hints zijn niet alleen voor de fora waar alles gedeeld wordt, maar ook voor elk los persoon.
dus Skunk Anansi met Anarchist is dus ook niks??

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #38 Gepost op: 20-01-2014, 20:07:56 »
Met de "e" erbij zijn nog altijd alle eerste letters terug te vinden in de naam van Susan Visser. Misschien maken ze het echt zo simpel, al verwacht ik het niet. Maar laten we het niet uit het oog verliezen.

Dat hangt wel van het aantal afleveringen af. Susan Visser telt 11 letters. Dan moeten er al 11 afleveringen zijn toch?
klaar voor de strijd

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #39 Gepost op: 20-01-2014, 20:12:01 »
Dat hangt wel van het aantal afleveringen af. Susan Visser telt 11 letters. Dan moeten er al 11 afleveringen zijn toch?
Ja, dat is waar. Ik wist even niet of het er 10 of 11 waren, maar zo te zien was 2011 de enige serie met 11 afleveringen.

Al zouden we natuurlijk de "Niets is wat het lijkt" 13 jaar mol uitzending mee kunnen tellen.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 20:16:31 door Rat »