Auteur Topic: [Theorie] Afleveringstitels  (gelezen 82996 keer)

Offline Nickmol

  • Forumlid
[Theorie] Afleveringstitels
« Gepost op: 8-01-2014, 14:02:48 »
We hebben de afleveringstitels 'schijnbeweging' en 'vindingrijk'. De eerste letter staat hierbij telkens in een ander lettertype, dus de 's' en de 'v'.

Zou dit voor Susan Visser staan? Of kunnen we hier later een langer woord mee maken?

http://www.youtube.com/watch?v=JC2C0Eudl0k
Of staat de v niet in een ander lettertype?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2014, 14:06:03 »
Of staat de v niet in een ander lettertype?

Niet. Typ het maar eens in met het lettertype OCR A Extended.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2014, 14:07:44 door Heinz »

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2014, 14:11:02 »
Oeps :-X Deze kan dicht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2014, 14:12:45 »
Oeps :-X Deze kan dicht.

Nee joh, best handig juist een apart topic voor alle titels bij elkaar. Er zullen vast weer hints in zitten net als de vorige drie jaren. (In 2011 in twee titels, in 2012 en 2013 in alle titels.)

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2014, 14:14:06 »
Bij deze dan. ;)

Ik citeer uit een ander topic:

Jan-Willem was niet de enige met een schijnbeweging. Ik had ze voor het gemak opgeschreven:

x Owen - schijnbeweging: cursor bij de test op de computer eerst ene antwoord, dan toch andere antwoord (geldt ook voor Jan-Willem);
x Daphne - schijnbeweging: eerst rood scherm, dan groen scherm;
x Jennifer - schijnbeweging: overenthousiast en wel heel soepeltjes opeens geld ophalen, maar als ze de Mol is is het een Molactie en dus schijnbeweging;
x Jan-Willem - schijnbeweging: schrijft bij de laserstralenopdracht in de lucht het woord 'MOL';
x Aaf - schijnbeweging: Jennifer zei dat bij de laserstralenopdracht geseind moest worden, maar Aaf deed vervolgens haar zaklamp niet aan maar hield haar vinger wel bij de knop.


Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2014, 14:17:59 »
Over schijnbeweging zijn al veel theorieën maar zou vindingrijk niet kunnen slaan op de opdracht in het marktje?

Ik zeg maar iets: de mol zal alles wel weten liggen, dus degene die bijvoorbeeld niks vind, is niet vindngrijk dus niet de mol?

klaar voor de strijd

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2014, 14:31:38 »
Vindingrijk is de titel van de tweede aflevering. Daarin kunnen ze naar het lijkt vrijstellingen, jokers  en geld vinden.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2014, 15:26:46 »
Vindingrijk is de titel van de tweede aflevering. Daarin kunnen ze naar het lijkt vrijstellingen, jokers  en geld vinden.

En misschien is de mol erg vindingrijk door de zwarte vrijstelling te vinden?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2014, 16:55:40 »
De zwarte vrijstelling lijkt mij het meeste waarde te hebben voor een mol. Echt een mollenstreek om stiekem dat ding in te zetten en onrust te creëren.  >:D

Ik ben dus benieuwd wie hem vindt.  ;)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2014, 18:02:06 »
De zwarte vrijstelling lijkt mij het meeste waarde te hebben voor een mol. Echt een mollenstreek om stiekem dat ding in te zetten en onrust te creëren.  >:D

Ik ben dus benieuwd wie hem vindt.  ;)

Uit de promo op tv vermoed ik Jennifer...

Offline Tim891

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2014, 19:21:26 »
Wat me ook opvalt in de trailer van aflevering 2 is de container op het schip. [0:35]
Hierop staat groot "MOL" geschreven.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2014, 19:22:38 »
Wat me ook opvalt in de trailer van aflevering 2 is de container op het schip. [0:35]
Hierop staat groot "MOL" geschreven.
waren we volgens mij in een ander draadje bijna over uit dat dat toeval is...

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2014, 22:03:42 »
De titel van aflevering twee luidde : vindingrijk.

Ik vond Jan Willem zeer vindingrijk met de Nederlandse taal, bij opdracht twee in dat gebouw.

'Ik kon er geen touw aan vastknopen', 'Ik ben benieuwd naar de ontknoping' en 'Er zitten knopen in het touw'

Het zijn woordgrapjes, maar zeer vindingrijk.

Dit kan ook slaan op Sofie die de zwarte vrijstelling vindt in de overvolle markt.


Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2014, 22:05:45 »
Groen is het nieuwe rood hè. Dus het kan ook zo zijn dat de mol juist niet vindingrijk was en geen schijnbeweging maakte in aflevering 1.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2014, 22:57:06 »
En bij deze kunnen we naar iedereen toe redeneren! ::cheerleader::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline DutchTime

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2014, 14:49:48 »
Wat als de titels niet op geld of uitspraken van toepassing zijn, maar op bepaalde opdrachten:

-De afleveringstiteltheorie, waarbij de kandidaten weggestreept kunnen worden-

Aflevering 1: 'Schijnbeweging'.
De tweede opdracht waren de kandidaten met zijn tweeën, de een had de zaklamp in handen en de ander niet. Degenen die aan het schijnen waren met de zaklamp of het laserstraaltje maakten dus de schijnbewegingen:

Aaf: Ja
Daphne: Nee
Freek: Ja
Jan-Willem: Ja
Jennifer: Nee
Owen: Ja
Maurice: Nee
Sofie: Nee
Susan: Ja
Tygo: Nee

Aflevering 2: 'Vindingrijk'
Degenen die wat op de markt vonden waren vindingrijk:

Aaf: Nee
Daphne: Ja
Freek: Nee
Jan-Willem: Ja
Jennifer: Nee
Owen: Ja
Sofie: Ja
Susan: Ja
Tygo: Ja

De theorie hierachter is dat de persoon waar de titels op slaan zowel vindingrijk is als een schijnbeweging heeft gemaakt. Als we naar de bovengemaakte lijst kijken zouden daar alleen de volgende kandidaten aan voldoen:
Jan-Willem, Owen, Susan.

Owen ligt uit het spel, dus zou Jan-Willem of Susan de mol moeten zijn.
Maar het blijft Wie is de mol, dus het kan ook tegenovergesteld werken: (groen is het nieuwe rood)
Alleen Jennifer heeft die 'schijnbeweging' niet gemaakt en was ook niet 'vindingrijk'.

Dus, als de titels daadwerkelijk zeggen wat ze betekenen is:
Jan-Willem of Susan de mol.
Werkt het tegenovergesteld, is:
Jennifer de mol.

Met de volgende titel kan weer verder gezocht worden of dit klopt.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #16 Gepost op: 11-01-2014, 14:56:56 »
Ik vind de titel van aflevering 2 het meest aan Susan te koppelen. Ik had het onderstaande bericht al in het topic over de aflevering geplaatst, maar ik denk dat hij hier beter past, dus daarom nog een keer hier geplaatst.

Misschien wijst de titel op Susan, zij vond een vrijstelling en heeft hem bewaard, alle andere items zijn ingeleverd en uiteindelijk niets waard gebleken door de zwarte vrijstelling. (Owen had ook zijn jokers nog, maar hij is eruit.)

Susan werd door haar VINDING dus RIJK. Als enige.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2014, 17:58:47 »
Zoals ik ook heb geplaatst in het afl. 2-topic, maar hier misschien ook goed past.

Volgens het woordenboek heeft 'vindingrijk' niets met het vinden van dingen te maken, maar 'goed in het bedenken van nieuwe dingen of oplossingen'.

Synoniemen voor vindingrijk: 1) Briljant 2) Begaafd 3) Creatief 4) Geniaal 5) Gewiekst 6) Handig 7) Industrieus 8) Ingenieus 9) Inventief 10) Innovatief 11) Kunstig 12) Kundig 13) Knap 14) Origineel 15) Praktisch 16) Spitsvondig 17) Slim 18) Scherpzinnig 19) Vaardig 20) Vernuftig 21) Zeer begaafd

In eerste instantie dacht ik aan het vinden van vrijstellingen, jokers etc. op de markt, maar als de makers van WIDM met vindingrijk hetzelfde bedoelen als het woordenboek moeten we de afleveringstitel toch ergens anders aan zien te koppelen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #18 Gepost op: 12-01-2014, 18:17:52 »
Zoals ik ook heb geplaatst in het afl. 2-topic, maar hier misschien ook goed past.

Volgens het woordenboek heeft 'vindingrijk' niets met het vinden van dingen te maken, maar 'goed in het bedenken van nieuwe dingen of oplossingen'.

Synoniemen voor vindingrijk: 1) Briljant 2) Begaafd 3) Creatief 4) Geniaal 5) Gewiekst 6) Handig 7) Industrieus 8) Ingenieus 9) Inventief 10) Innovatief 11) Kunstig 12) Kundig 13) Knap 14) Origineel 15) Praktisch 16) Spitsvondig 17) Slim 18) Scherpzinnig 19) Vaardig 20) Vernuftig 21) Zeer begaafd

In eerste instantie dacht ik aan het vinden van vrijstellingen, jokers etc. op de markt, maar als de makers van WIDM met vindingrijk hetzelfde bedoelen als het woordenboek moeten we de afleveringstitel toch ergens anders aan zien te koppelen.
Tygo?? wel heel slim dat ie snel wist wat de oplossing was...alleen...weer niet handig genoeg voor een Mol...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #19 Gepost op: 12-01-2014, 18:29:13 »
Tygo?? wel heel slim dat ie snel wist wat de oplossing was...alleen...weer niet handig genoeg voor een Mol...

Dat gewicht wegtrekken? Daar hoef je toch niet geniaal voor te zijn? (Onmogelijk om te mollen ook. Het enige wat je kan doen is de ruimte niet vinden, waar Tygo prima mee bezig was.)