Auteur Topic: [Theorie] Afleveringstitels  (gelezen 82998 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #60 Gepost op: 23-01-2014, 23:31:42 »
Wat ik in ieder geval nu zag we 'ne' en daar eigende de naam. Veel andere keuzes dan Daphne zijn er niet, zeker als Aaf daarna ook de naam Daphne zelf nog een keer noemt.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #61 Gepost op: 23-01-2014, 23:47:28 »
Ik ben nog eens aan het kijken, Aaf zegt dat ze het naar Daphne heeft opgestuurd maar het enige wat ik lijk te zien is dat ze een S opschrijft... volgens mij moeten we wachten op HD kwaliteit ipv de uitzending gemist stream voor we iets met zekerheid kunnen zeggen :P
In de eerste aflevering is een vage (zelfs in HD) envelop te zien waar Daphne op staat. Dit is duidelijk dezelfde (handschrift, spacing, etc.)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #62 Gepost op: 24-01-2014, 00:00:38 »
In de eerste aflevering is een vage (zelfs in HD) envelop te zien waar Daphne op staat. Dit is duidelijk dezelfde (handschrift, spacing, etc.)
Dat is zo, dan kunnen we er ook wel vanuit gaan dat dat dezelfde envelop is. Mijn reactie was in eerste instantie dan ook bedoeld op Jaapie's bericht dat ze hem naar Jennifer zou hebben gestuurd, wat dus in ieder geval niet zo is en die uitleg van de afleveringstitel kan dus de prullenbak in (om meteen maar weer even ontopic te gaan ;D)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2014, 00:18:04 »
Wat mij wel opvalt is dat Jennifer elke aflevering ons weet te vertellen (in haar biechten) wat eigenlijk de bedoeling is, waar we niet in moeten trappen et cetera...
Wat zij al aan ziet komen..
Zij heeft alles door...
Dus zo ook de Mol?!

Maakt haar geen Mol voor mij per se, maar is wel opvallend.
Heeft zij in deze aflevering daadwerkelijk verteld wie de Mol is dan?
Is dat wat ons de titel wil zeggen?

*Ik moet nodig in herhaling*




Omnia vincit amor

Offline Telon

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2014, 07:27:56 »
De aflevering titels zijn dus niet verbonden aan de executies en mijn hoofdverdachte is naar huis. :\'(

Maar goed mijn andere verdachten Suzan en Jan-Willem zijn er nog.

Over de aflevering titel van deze week.
Het lijkt er inderdaad op dat het op de vele uitspraken van Jennifer slaat.
Mogelijke Hints naar hoe de mol deze aflevering gehandeld heeft? :-\\

Offline Patjée

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #65 Gepost op: 24-01-2014, 09:47:34 »
Door de afleveringstitels begin ik Freek eigenlijk steeds meer als Mol te zien.

Afl. 4: "Jennifer"
Mijns inziens zou dat er goed op kunnen slaan dat Jennifer het in deze aflevering vaak bij het goede eind heeft: opvallend vaak weet ze te vertellen hoe het zit. Bij aflevering 1 zegt ze iets als: "De Mol heeft hier natuurlijk niet gemold want hij/zij wist dat Jan-Willem meeluisterde". De enige die heel duidelijk niet heeft gemold is Freek: hij zegt meteen dat "een ABCtje onthouden veel makkelijker is", en wijst direct na de opdracht naar Jennifer als mogelijke mol, omdat ze een verhaaltje om haar woorden heen heeft verzonnen. Welke kandidaat maakt een andere kandidaat nou zo openlijk verdacht? Lijkt me een Mollenactie - het zo goed doen, omdat je weet dat JW voor je kan instaan en vervolgens de rest je minder verdenkt.
Bij opdracht 2 is het Jennifer die zegt dat de Mol "natuurlijk" geld heeft moeten hebben geruild. Wie deed dat, en maakte ook nog eens de beste deal? Freek: hij ruilde geld voor een vrijstelling. Op die manier houdt hij én geld uit de pot, én voorkomt hij dat een kandidaat een vrijstelling krijgt.

Afl. 3: "Een Zware Keuze"
Ik heb even geen mogelijkheid om de aflevering terug te kijken, maar was het niet Freek die voor de zware tas wilde gaan in plaats van het koffertje?

Afl. 2: "Vindingrijk"
Waren het niet Freek en Tygo die 'per ongeluk' op een andere opdracht stuitten toen ze op zoek waren naar hun opdracht in het ATV-gebouw?

Over die laatste twee ben ik niet zo zeker; ik vond alleen de hint 'Jennifer' wel heel goed bij Freek passen. Maargoed, misschien is het wel gewoon mijn Freek-tunnel  :)
Ciao he said

Offline Spork

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #66 Gepost op: 24-01-2014, 09:50:33 »
Ik dacht ook in die richting,maar hij koos niet voor de zware tas.
Neither a spoon, nor a fork.

Offline Patjée

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #67 Gepost op: 24-01-2014, 09:54:33 »
Ik dacht ook in die richting,maar hij koos niet voor de zware tas.

Hmm oke, jammer, daar gaat m'n theorie alweer gedeeltelijk ;) Toch blijf ik die hint "Jennifer" toch opvallend vinden!
Ciao he said

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #68 Gepost op: 24-01-2014, 09:59:41 »
Jennifer deed wel vaker uitspraken die op andere slaan:

JW is geen moltype
de verwijzing naar dat een mol niet molt omdat die weet dat JW meeluistert kan naar Freek slaan
ze zegt ook: Bij deze opdracht molt de mol niet, de kandidaten wel- deed de mol wel mee? (JW dus)
Als Tygo zo kan liegen, vertrouw ik hem nooit meer.
...
Is het duidelijk naar wie Jennifer wees als vertrouwenspersoon? Dan zou dat ook wel een hint kunnen zijn?
klaar voor de strijd

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #69 Gepost op: 24-01-2014, 11:13:59 »
Gewoon even een overzichtje. We hebben één keer eerder kandidaatnamen in een afleveringtitel gehad -"Tim,Anne-Marie,Liesbeth". Dat wees ook niet naar de mol.
Jawel, dat wees naar de kwartetten die Annemarie had.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #70 Gepost op: 24-01-2014, 13:47:54 »
Misschien slaat de afleveringstitel wel op Jennifer die bijna voor Sofie het enveloppen-spel verpestte?
Jennifer wilde namelijk de envelop weggraaien van Sofie, en Sofie tikte op haar vingers, kijk maar eens goed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #71 Gepost op: 24-01-2014, 17:25:16 »
Door de afleveringstitels begin ik Freek eigenlijk steeds meer als Mol te zien.

Afl. 4: "Jennifer"
Mijns inziens zou dat er goed op kunnen slaan dat Jennifer het in deze aflevering vaak bij het goede eind heeft: opvallend vaak weet ze te vertellen hoe het zit.

Ja, zo heb ik het ook opgevat en op mijn site gezet. "Misschien moeten we naar haar luisteren wanneer ze dingen in haar biechten zegt die van tactisch inzicht getuigen. Zo zegt Jennifer dat de Mol bij het roltrappenspel juist niet gemold heeft omdat Jan-Willem alles kon horen en dat de Mol bij de onderhandelingen met geld in zijn handen moet hebben gezeten. Combineren we de twee inzichten dan is Freek de meest waarschijnlijke Mol. Hij had geld in zijn envelop en was in de eerste opdracht niet op fouten te betrappen, tot tegenstelling van bijvoorbeeld Susan die ook geld in haar envelop had maar bij de roltrappen vijf waardevolle woorden vergat."

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #72 Gepost op: 24-01-2014, 18:29:14 »
Ja, zo heb ik het ook opgevat en op mijn site gezet. "Misschien moeten we naar haar luisteren wanneer ze dingen in haar biechten zegt die van tactisch inzicht getuigen.

Dit is de eenvoudige en meest voor de hand liggende interpretatie. Daar deze plausibel maar naar één persoon wijst, lijkt het mij stug dat de programmamakers op deze manier een hint geven die daarmee eigenlijk meteen een spoiler is.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #73 Gepost op: 24-01-2014, 18:34:13 »
Dit is de eenvoudige en meest voor de hand liggende interpretatie. Daar deze plausibel maar naar één persoon wijst, lijkt het mij stug dat de programmamakers op deze manier een hint geven die daarmee eigenlijk meteen een spoiler is.

Zo makkelijk zijn mensen niet van hun Mol af te brengen. Zelfs de priesterhint werd naar allerlei andere kandidaten dan Kees uitgelegd. En met de titel "Jennifer" is dat een stuk makkelijker te doen.

(Maar ik ben het met je eens dat dit de enige juiste uitleg is natuurlijk. ;D )

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #74 Gepost op: 24-01-2014, 18:36:55 »
Dit is de eenvoudige en meest voor de hand liggende interpretatie. Daar deze plausibel maar naar één persoon wijst, lijkt het mij stug dat de programmamakers op deze manier een hint geven die daarmee eigenlijk meteen een spoiler is.
Eens! De programmamakers blijven me verbazen dit seizoen. Zwarte vrijstelling... leuk, nee, ja toch! De ogen van Art achter het rode scherm waarin iedereen zit te speculeren, maar echt elke kandidaat uiteindelijk nog mogelijk lijkt. Ze lijken ons een stapje voor dit jaar!

'Jennifer' zegt heeel veel zinnige dingen deze aflevering. Ik heb 'm ook tegen deze aflevering aan gelegd en daardoor mogelijke mollen af kunnen strepen. Maar uiteindelijk bekruipt me het gevoel dat de programmamakers het 'Jennifer' hebben genoemd, omdat Jennifer allemaal zinnige dingen zei (en omdat wij dan gingen zoeken naar de mol via Jennifer). En dat het dus niet is.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2014, 18:37:32 »
Wat ik ook nog kan bedenken is camerashots die vanaf haar oogpunt zijn genomen, en bijvoorbeeld op de mol gericht zijn. Daarvoor zou je bij elke opdracht moeten weten waar ze staat, maar ik denk dat het niet te vergezocht is.  :P
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2014, 18:39:19 »
Zo makkelijk zijn mensen niet van hun Mol af te brengen. Zelfs de priesterhint werd naar allerlei andere kandidaten dan Kees uitgelegd. En met de titel "Jennifer" is dat een stuk makkelijker te doen.

(Maar ik ben het met je eens dat dit de enige juiste uitleg is natuurlijk. ;D )

Het probleem met die priesterhint vond (en vind ik nog steeds) dat hij inherent inconsequent was. Je neemt steeds alleen de eerste letter, behalve bij "case" waar je opeens het hele woord neemt... Als je hem consequent door zou zetten stond er : The mole is C. Dit kan dan weer eerder op Carolien of Cornelisse slaan. Ik vind het dus nog steeds een hint van niks  :-X >:D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2014, 18:40:02 »
Dit is de eenvoudige en meest voor de hand liggende interpretatie. Daar deze plausibel maar naar één persoon wijst, lijkt het mij stug dat de programmamakers op deze manier een hint geven die daarmee eigenlijk meteen een spoiler is.

Kijk maar even op de officiele site, dan zie je hoe weinig Freek nog steeds verdacht wordt. :)
JW daarentegen is al fors gestegen.
Het is in principe voor veel mensen een wenselijke uitleg naar hun niet-mollende molverdachte behalve bijvoorbeeld voor de Jennifer verdenkers, maar waarom zouden die een woord geloven van wat Jennifer zegt?  :D

Ook voor de Susan en Sofie verdenkers zegt ze wenselijke dingen, ivm de rol van het geld.  :)

« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 18:42:29 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2014, 18:41:27 »
Het probleem met die priesterhint vond (en vind ik nog steeds) dat hij inherent inconsequent was. Je neemt steeds alleen de eerste letter, behalve bij "case" waar je opeens het hele woord neemt... Als je hem consequent door zou zetten stond er : The mole is C. Dit kan dan weer eerder op Carolien of Cornelisse slaan. Ik vind het dus nog steeds een hint van niks  :-X >:D
Het probleem met die hints is dat ik die hints gewoon niet wil. Ik baal dat het moet.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #79 Gepost op: 24-01-2014, 19:04:01 »
Als Jennifer de mol is, hadden ze wel een andere titel gekozen, denk ik. Reden voor mij hem haar echt definitief af te strepen...