Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen  (gelezen 30108 keer)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #20 Gepost op: 27-02-2014, 23:31:06 »
Ik heb dit stukje net nog even teruggekeken, maar ik zie echt niet dat de goede afdruk 180 graden gedraaid ligt. Ben ik blind?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #21 Gepost op: 27-02-2014, 23:32:57 »
Ik heb dit stukje net nog even teruggekeken, maar ik zie echt niet dat de goede afdruk 180 graden gedraaid ligt. Ben ik blind?

Zie foto vorige pag

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #22 Gepost op: 27-02-2014, 23:38:47 »
Ik zie het daar ook niet, het zal mij wel ontbreken aan inzicht :).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #23 Gepost op: 27-02-2014, 23:39:07 »
Ligt de goede omgedraaid zodat Art zonder aarzelen de juiste kan pakken als de goede niet gekozen is?
Misschien gingen ze ervan uit dat een kandidaat het toch niet zou merken. Of Susan is de mol natuurlijk. Wel vreemd dat ze echt die positie ingeduwd werd, aan de andere kant, als er iemand anders juist daar had gewild had ze misschien wel geprobeerd dat te voorkomen.
Voor een kandidaat zou het 25% kans op de goede zijn. Dat is best wel veel. Goed beschrijven kon nooit lukken, daarvoor lijkt het allemaal veel te veel op elkaar.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #24 Gepost op: 28-02-2014, 00:49:44 »
Ik heb net teruggekeken en dan ligt die inderdaad omgedraaid maar wat ik van tv heb opgenomen kan ik dat zo snel niet zien. Ook strange. Ga ik morgen nog eens kijken voor de zekerheid.

En voor de mol is het niet zo moeilijk. Het juiste plankje ligt zelfs hoger van de tafel af dan de rest op de foto ::rofl::


Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #25 Gepost op: 28-02-2014, 00:54:31 »
Ik heb net teruggekeken en dan ligt die inderdaad omgedraaid maar wat ik van tv heb opgenomen kan ik dat zo snel niet zien. Ook strange. Ga ik morgen nog eens kijken voor de zekerheid.

En voor de mol is het niet zo moeilijk. Het juiste plankje ligt zelfs hoger van de tafel af dan de rest op de foto ::rofl::

Even een screenshot gemaakt en de juiste ligt inderdaad omgedraaid en een stukje hoger van de tafel af  ::rofl::


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #26 Gepost op: 28-02-2014, 01:22:42 »
Er zitten trouwens meer vreemde shots/zaken in dat keuze moment van Susan.
- Een shot waarbij maar één plankje op tafel ligt terwijl Susan er naast door haar (4) papieren zit te bladeren (9:10).
- In het meestgebruikte shot heeft ze ook ineens een vijfde vel papier.

Vanuit mijn Susan tunnel zie ik het allemaal als verdachte zaken. Maar het kan ook zo maar dat het stuk met de omgedraaide en door het geld hoger liggende plankje een retake is, waar voorafgaand gewoon een 'eerlijke' keuze door haar gemaakt is. Vervolgens hebben ze het geld er in gestopt en per ongelijk verkeerd om terug gelegd voor de echte opname.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #27 Gepost op: 28-02-2014, 08:55:57 »
Haha, leuk dat die vingerafdruk omgedraaid is.

Misschien is het een aanwijziging (haha, woordgrap): De mol wijst met haar eigen vinger(afdruk) naar de mol: Susan.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #28 Gepost op: 28-02-2014, 10:49:16 »
De kans dat een kandidaat de juiste afdruk kiest is 1 op 4. De kans dat de mol de juiste kiest is 0 op 4. Helemaal als de produktie een (omgekeerd) handje helpt ;)

Is het dan juist niet logischer dat de Mol het veld ingaat? Een opdracht die achteraf onmogelijk blijkt voor de kandidaten lijkt me niet iets om na te streven.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #29 Gepost op: 28-02-2014, 10:58:41 »
Of het dan juist logischer is dat de mol het veld in gaat weet ik niet. In dat geval mag een kandidaat de afdruk kiezen en is er 25% kans op een juist antwoord ipv 0%.

Precies, en dan heb je tenminste een leuke opdracht waarin de kandidaten kans hebben op geld en de Mol meer moet doen dan simpelweg (met voorkennis, aanname) de verkeerde afdruk aanwijzen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #30 Gepost op: 28-02-2014, 11:13:41 »

Je kunt ook zeggen dat mol Susan de regie op de belangrijke momenten in handen heeft ipv mol Freek die het dan blijkbaar juist uit handen geeft.

en alle beschuldigingen er gratis bijkrijgt.
Dat weerhoudt mij ervan om vol op Susan te gaan, zij wordt te verdacht gemaakt door de anderen.
klaar voor de strijd

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #31 Gepost op: 28-02-2014, 11:14:01 »
ik heb er een beetje een slechte foto van .. Ligt echt omgedraaid.

Edit: credit gaat naar Rat. Ik had het ook niet gezien

ligt het nou aan mij of is in de lucht ook iets te zien wat op een vingerafdruk lijkt?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #32 Gepost op: 28-02-2014, 11:25:06 »
Dat dat leuker is voor de kandidaten zal ik niet ontkennen maar dat doet mol Freek dan wel vaak. De volgende opdracht legt hij het lot op geld verdienen wederom in de handen van een kandidaat.

100% zekerheid op mislukken is niks voor een Mol met lef, dat geldt dus voor de vingerafdrukken (waar het in dit topic over gaat) maar ook voor het spel met de topito's. Bovendien is het ook zo dat als Freek voor de oranje topo zou gaan hij de andere kleuren die elk 250 euro waard kunnen worden uit handen geeft.

Je kunt ook zeggen dat mol Susan de regie op de belangrijke momenten in handen heeft ipv mol Freek die het dan blijkbaar juist uit handen geeft.

Freek neemt vaak initiatief (wat een goede Mol doet) en Susan krijgt bij de vingerafdrukken de beste positie om te mollen (naar mijn smaak té goed) in de schoot geworpen. Een opmerking waarmee het dagboek van de Mol deze keer overigens start..!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #33 Gepost op: 28-02-2014, 11:55:59 »
En als jij Susan nog steeds niet verdenkt, doet ze het toch heel erg goed indien ze de mol zou zijn? ;D

O absoluut. Ze zou het prachtig spelen en ik heb ook niks tegen Susan als Mol. Mijn verdenkingen naar Freek zijn alleen nog steeds iets sterker. Maar ik durf best hardop te twijfelen, dat doe ik in mijn hoofd ook genoeg. ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #34 Gepost op: 28-02-2014, 15:32:14 »
Vreemd dat zowel Susan als Sofie tijdens de opdracht geen enkele melding maken van het feit dat het figuur een vingerafdruk moet worden. Ik denk dat Sofie hier haar mol (met succes) heeft getest.
Ik zag alleen het belang van het feit dat het een vingerafdruk is niet in. Maakte voor de opdracht niet uit. Ik neem aan dat iedereen gewoon gezien heeft dat het een vingerafdruk is, maar ja, dat is 'het logo van de Mol', dus op zich geen rare afbeelding. Waarom zou je moeten zeggen als Art vraagt: "Nou, welke afbeelding hebben de kandidaten beschreven?" "Nou Art, dat is deze, maar ik wil er wel bij zeggen dat het een vingerafdruk is." Dat is helemaal niet de vraag, dus waarom benoemen? Moesten ze dan vingers van alle kandidaten gaan vergelijken om te zien van wie die is? Vraag is of hij wel van de echte Mol is, of gewoon goed getekend.
The British are not impressed.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #35 Gepost op: 28-02-2014, 16:11:40 »
Dat was wel een stuk duidelijker geweest met tekenen en omschrijven etc... Sowieso raar dat Susan wist dat het een vingerafdruk moest worden en zo slecht tekende...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #36 Gepost op: 28-02-2014, 16:47:48 »
Ja, Sofie zegt het zelf ook niet, Susan had het al kunnen weten en Freek zegt wel dat het rond loopt. Doet er dan verder niet toe of het wel of niet een vingerafdruk is. Als ze weet dat het een kwart cirkel moet zijn, waarom tekent ze dan rechte lijnen?
The British are not impressed.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #37 Gepost op: 28-02-2014, 20:13:19 »
Zou het trouwens zo zijn zoals Art zegt: het is de vingerafdruk van de mol? (Als in: een weergave van de vingerafdruk van Susan of Freek (de rest is toch al afgeschreven?)?

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #38 Gepost op: 28-02-2014, 21:34:27 »
Als de HD versie online is, ben ik benieuwd of we het iets beter kunnen bekijken, maar alvast hier de vier vingerafdrukken. Het lijkt er volgens mij op dat bij nr 1 t/m 3 steeds op 2 plekjes een lijntje onderbroken is of minder ver doorloopt. Bij nr 4 is er niks dat mist. Nummer vier was volgens mij diegene die goed was, want deze wordt ook door de anderen aan het eind van de opdracht vergeleken met de tekeningen die Susan had gemaakt.

Hieronder de plaatjes. Ook heb ik een compositie gemaakt van de stukjes van Freek, Sofie en Jan-Willem. Ook is er aangegeven wat de mol verkeerd zou kunnen doorgeven: zoals je ziet verschillen de plaatjes maar weinig van elkaar en moet je het juist hebben van die kleine onderbrekingen om die vingerafdrukken van elkaar te onderscheiden. Natuurlijk was het zo slecht doorgegeven dat je als mol lang niet meer subtiel een foutje hoeft te maken. Ik zal nog proberen te achterhalen of iemand een fout maakt met doorgeven op precies die plekjes die ik aangegeven heb.

Mocht je nog meer verschillen zien tussen die vingerafdrukken, laat het maar weten (wel graag met een plaatje aangeven...we hebben geleerd van WIDM dat vertellen over streepjes nogal onduidelijk is:P)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 21:36:02 door thorinnl »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #39 Gepost op: 28-02-2014, 21:45:21 »
Super thorinnl! ::super::

Wel weer veel te moeilijk net als bijvoorbeeld de Boeddha-opdracht door die rare regel dat één fout nul euro betekent. Dat vind ik wel erg jammer.