Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen  (gelezen 30106 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #60 Gepost op: 2-03-2014, 02:43:35 »
Ik vind Freek gewoon een super leuke dude en een geweldige zanger. Ik vind hem alleen niet manipulatief. Niet nu, niet ever. Ook niet bij Joseph, ook niet de Beste zanger van Nederland, ook niet bij Paul de Leeuw. En dat vind ik een pre.


Buiten het feit dat je niet weet of Freek ook manipulatief kan zijn naast alles wat hij in het dagelijks leven doet:
Wie zegt dat een mol per se manipulatief moet zijn? Freek is tot nu toe het type mol van je mond open doen op de cruciale momenten (zo ook nu: "Zal ik naar het strand gaan"? en natuurlijk de zeeen van tijd die hij neemt in het (warrig) omschrijven van zijn afbeelding). Hij zorgt er juist voor dat hij zo min mogelijk hoeft te manipuleren.

Citaat
Maar goed, back to business... Susan krijgt iets te horen van haar mol Sofie. Dat er een vingerafdruk gezocht moet worden. Uiteindelijk blijkt dat er ook een vingerafdruk gevonden moet worden. Waarom verdenkt Susan Sofie dan nog vanwege dat feit? Susan had de centrale positie, ze kon het iedereen vertellen. Het was bruikbare informatie!

Het vertellen van die informatie was niet per se aan de centraal gelegen persoon aangewezen. Sofie had net zo goed contact met alle porto's. En het is vanuit Susan als kandidaat gezien m.i. logisch dat ze het vreemd vind dat Sofie het alleen aan haar vertelt, Susan had daar wel door dat Sofie haar uit wilde testen. Dus wat doe je dan als kandidaat? juist, je houdt expres de informatie achter zodat Sofie bevestigd wordt in haar (onjuiste) vermoeden.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2014, 02:47:10 door Mollenmania »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #61 Gepost op: 2-03-2014, 03:42:48 »

Het vertellen van die informatie was niet per se aan de centraal gelegen persoon aangewezen. Sofie had net zo goed contact met alle porto's. En het is vanuit Susan als kandidaat gezien m.i. logisch dat ze het vreemd vind dat Sofie het alleen aan haar vertelt, Susan had daar wel door dat Sofie haar uit wilde testen. Dus wat doe je dan als kandidaat? juist, je houdt expres de informatie achter zodat Sofie bevestigd wordt in haar (onjuiste) vermoeden.


Yes, yes, ik begrijp hoe de opdracht in elkaar stak. Het gaat mij niet zozeer om de actie erna, die begrijp ik vanuit beide perspectieven. Het gaat mij om de frustratie. Als ik een kandidaat zou zijn en ik verdenk (naast Tygo) Sofie, en zij komt naar mij toe met dat briefje, dan zou ik denken:

* Als ze de mol is, wil ze me nu waarschijnlijk verkeerde informatie geven.
* Als ze een kandidaat is, wil ze me testen.

Dan denk ik:
* Dat is mooi, dan kan ik dat testen en zelf een waarde oordeel geven over de actie van Sofie (mols of onmols).
* Dat is mooi, dan kan ik Sofie nu op het verkeerde spoor houden.

Geen moment van frustratie.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #62 Gepost op: 2-03-2014, 03:51:11 »
Yes, yes, ik begrijp hoe de opdracht in elkaar stak. Het gaat mij niet zozeer om de actie erna, die begrijp ik vanuit beide perspectieven. Het gaat mij om de frustratie. Als ik een kandidaat zou zijn en ik verdenk (naast Tygo) Sofie, en zij komt naar mij toe met dat briefje, dan zou ik denken:

* Als ze de mol is, wil ze me nu waarschijnlijk verkeerde informatie geven.
* Als ze een kandidaat is, wil ze me testen.

Dan denk ik:
* Dat is mooi, dan kan ik dat testen en zelf een waarde oordeel geven over de actie van Sofie (mols of onmols).
* Dat is mooi, dan kan ik Sofie nu op het verkeerde spoor houden.

Geen moment van frustratie.

Die frustratie heb ik niet zo gezien hoor. Ik zie vooral een wantrouwende Susan die op haar hoede is. En misschien ook wel iemand die doet alsof ze gefrustreerd is over het feit verdacht te worden, maar ondertussen juist geniet van de onjuiste vermoedens van haar medekandidaten...
Dit fragment gaat nader bekeken worden  ::vergroot::.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #63 Gepost op: 2-03-2014, 04:05:17 »
Die frustratie heb ik niet zo gezien hoor. Ik zie vooral een wantrouwende Susan die op haar hoede is. En misschien ook wel iemand die doet alsof ze gefrustreerd is over het feit verdacht te worden, maar ondertussen juist geniet van de onjuiste vermoedens van haar medekandidaten...
Dit fragment gaat nader bekeken worden  ::vergroot::.

Nog iets vreemds. Susan denkt dat Sofie een bondje zoekt (zegt ze). En, als Sofie over het vrouwenbondje begint, zegt ze: oh, het vrouwenbondje... ik weet genoeg! Ze loopt weg. Ze wil helemaal geen bondje met Sofie.

Waarom niet? Waarom zou je geen bondje willen met jouw mol???
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #64 Gepost op: 2-03-2014, 10:24:19 »
Nog iets vreemds. Susan denkt dat Sofie een bondje zoekt (zegt ze). En, als Sofie over het vrouwenbondje begint, zegt ze: oh, het vrouwenbondje... ik weet genoeg! Ze loopt weg. Ze wil helemaal geen bondje met Sofie.

Waarom niet? Waarom zou je geen bondje willen met jouw mol???

Volgens mij verdenkt Susan Freek veel meer. Ze heeft immers zijn naam op de envelop geschreven. De productie wil ons daarna wijsmaken dat ze opeens van Freek af is maar daar trap ik niet in.
Daarnaast wilde Sofie geen bondje, dat was gewoon een smoes. Susan had dat door en ging er dus verder niet serieus op in.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2014, 10:27:20 door Mollenmania »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #65 Gepost op: 2-03-2014, 11:53:42 »
Volgens mij verdenkt Susan Freek veel meer. Ze heeft immers zijn naam op de envelop geschreven. De productie wil ons daarna wijsmaken dat ze opeens van Freek af is maar daar trap ik niet in.
Daarnaast wilde Sofie geen bondje, dat was gewoon een smoes. Susan had dat door en ging er dus verder niet serieus op in.

Dit denk ik ook inderdaad, dat is ook de reden waarom ik Susan al vanaf aflevering 1 als winnares bestempeld heb  ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #66 Gepost op: 2-03-2014, 12:21:40 »
Dit denk ik ook inderdaad, dat is ook de reden waarom ik Susan al vanaf aflevering 1 als winnares bestempeld heb  ;D

Ik heb Sofie nog altijd als winnares maar ik neig nu toch naar Susan. Alleen is het voor mn pool niet zo gunstig om dat nu nog te veranderen...
Goed, weer  ::ontopic::

Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #67 Gepost op: 2-03-2014, 14:43:22 »
Wat me een beetje tegenvalt aan een opdracht als deze is dat ook zonder mol de opdracht zou zijn gefaald. Dat soort opdrachten vind ik niet erg sterk. Als je dit spel had gespeeld zonder dat iemand het bewust probeert te verzieken is het nog steeds veel te moeilijk om door de telefoon een kwart vingerafdruk door te geven. Ik vind dat jammer. Ze zouden opdrachten moeten kiezen waar de mol echt invloed kan uitoefenen. Opdrachten die zonder een mol zouden slagen, maar falen omdat de mol de boel tegenwerkt. Dat was nu totaal niet het geval. Molacties bij deze opdracht heb ik dan ook niet gezien. Hoogstens dat Sofie en Susan niet even zeiden dat het misschien een vingeradruk was omdat ze dat in een filmpje gezien hadden.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #68 Gepost op: 2-03-2014, 14:50:22 »
Susan vraagt aan het begin nog aan de anderen wat ze precies moet doen daar bij het kompas. Dat vind ik erg onmols, want:

1. De mol zou de opdracht toch wel kennen? En de mol weet toch wat zijn taak is in het spel? Namelijk om te mollen. Lijkt mij dat de mol daar eerder zijn aandacht bij heeft.
2. Het levert verder geen molvoordeel op. En de mol zou de optie toch open willen laten om zich eventueel te kunnen verschuilen achter het zogenaamde feit dat ie de opdracht niet helemaal goed heeft begrepen?

Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #69 Gepost op: 2-03-2014, 15:12:16 »
Susan vraagt aan het begin nog aan de anderen wat ze precies moet doen daar bij het kompas. Dat vind ik erg onmols, want:

1. De mol zou de opdracht toch wel kennen? En de mol weet toch wat zijn taak is in het spel? Namelijk om te mollen. Lijkt mij dat de mol daar eerder zijn aandacht bij heeft.
2. Het levert verder geen molvoordeel op. En de mol zou de optie toch open willen laten om zich eventueel te kunnen verschuilen achter het zogenaamde feit dat ie de opdracht niet helemaal goed heeft begrepen?

Ik denk dat -als ze de mol is- ze op deze manier vertrouwen krijgt. Uiteindelijk doet ze haar best maar schuift ze de schuld af op anderen die haar slecht informeerden.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #70 Gepost op: 2-03-2014, 17:52:19 »
En haar opmerking: "Sofie zoekt een bontje met een lief snoetje" kun je ook opvatten als Sofie zoekt een mol. Ook een bontje met een lief snoetje. ::vergroot::
Ik mag hopen dat je 'bondje' bedoelt? ::super::

Is er al gemeld dat Susan op een rare manier haar keuze maakt voor de vingerafdruk? Eerst heel moeilijk puzzelen, en vervolgens lukraak eentje kiezen ('nou, ik weet het ook niet. Doe die maar'). Totaal geen moeite nemen om het te onderbouwen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #71 Gepost op: 2-03-2014, 21:04:23 »
Ik denk dat -als ze de mol is- ze op deze manier vertrouwen krijgt. Uiteindelijk doet ze haar best maar schuift ze de schuld af op anderen die haar slecht informeerden.

Het gaat mij enkel over het moment dat Susan vraagt wat ze moet doen. Dat is voor mij een afknapper voor een mogelijke mol. Ik geloof niet dat de mol die vraag zou stellen; dat is wat mij betreft te gesofisticeerd.

Offline Lennard2014

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #72 Gepost op: 2-03-2014, 21:41:48 »
Wat zou de reden zijn dat Freek in deze opdracht zijn pet heeft verwisseld tijdens het beschrijven van zijn deel van de vingerafdruk aan Susan? Het is dezelfde pet, maar het logo aan de zijkant van zijn pet ontbreekt in 2 shots.....

Online Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #73 Gepost op: 2-03-2014, 21:43:36 »
Die opdracht is vrijwel onmogelijk uit te voeren. Hoe kun je die vingerafdruk nauwkeurig beschrijven? Freek probeerde dat maar het duurde lang (en het was hilarisch), Sofie gaf snel de brui aan (begrijpelijk), Tygo was van die 4 het meest verdacht want hij vond zelfs geen afdruk. De enige mogelijkheid tot slagen van de opdracht was het juist gokken van de afdruk (1 kans op 4). Met de mol in die positie is het 0 op 4.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #74 Gepost op: 2-03-2014, 21:46:33 »
Met de JW-methode waren ze er mogelijk wel gewoon uitgekomen. Dat kwam alleen pas op het moment dat er al geen tijd meer was...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #75 Gepost op: 2-03-2014, 22:15:54 »
Het beeld zonder logo is gespiegeld zodat het mooi tegenover Susan geplaatst kan worden. Aan de andere kant van Freeks pet zit het logo niet.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #76 Gepost op: 2-03-2014, 22:29:48 »
Gespiegelde beelden? Was daar niet een of andere theorie achter?

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #77 Gepost op: 3-03-2014, 00:58:13 »
Ik kan me vergissen door al dat gespiegel vd produktie, maar de lijntjes op het bord van Freek lopen van boven naar rechtsbeneden, perspectief Freek vanuit de 1e positie (staand met bord in linkerhand en daarna als bord voor hem op de grond ligt.

Susan zegt echter dat Freek tegen haar zei dat alle lijntjes naar links liepen. Molaktie Freek of Susan?




Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #78 Gepost op: 3-03-2014, 07:42:40 »
Jammet dat de foto's verwijderd zijn uit dit topic. Moet je het zelf op gaan zoeken om te kijken wat het juiste is...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - vingerafdrukken tekenen
« Reactie #79 Gepost op: 3-03-2014, 10:16:18 »
Sorry  :)
Het leek me niet meer nodig.
Het waren overigens geen gespiegelde beelden maar shots vanuit een andere camera positie.
Als je beelden met logo spiegelt blijft het logo immers gewoon zichtbaar.

Het was allebei: beelden vanuit een andere positie (andere zijkant van Freeks hoofd en pet) zodat je Freeks pet zonder logo zag, en die vervolgens gespiegeld zodat ze (alle shots) mooi tegenover Susan geplaatst konden worden met de split screen. Waardoor het leek dat Freeks logo ineens verdwenen was. Niks verdachts.