Auteur Topic: suggesties voor komende seizoenen  (gelezen 159772 keer)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #180 Gepost op: 13-04-2014, 11:50:59 »
Een mol die zich voordoet als nepmol zou ik tof vinden. Dan gaat er veel geld uit de pot en niemand verdenkt die persoon want "hij is zo een nepmol"
#teamamaimiljaarde

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #181 Gepost op: 13-04-2014, 12:16:31 »
Een mol die zich voordoet als nepmol zou ik tof vinden. Dan gaat er veel geld uit de pot en niemand verdenkt die persoon want "hij is zo een nepmol"

Het probleem daarmee is dat heel veel kijkers deze persoon gaan verdenken  ::niet-ok::
Dan krijg je zo een Liesbeth-mol

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #182 Gepost op: 13-04-2014, 12:45:49 »
Het probleem daarmee is dat heel veel kijkers deze persoon gaan verdenken  ::niet-ok::
Dan krijg je zo een Liesbeth-mol
net niet, tygo was dit jaar duidelijk de nepmol en bijna niemand verdacht hem
#teamamaimiljaarde

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #183 Gepost op: 6-05-2014, 15:48:33 »
Mijn suggestie voorkomende seizoenen is om Wie is de mol Junior niet te laten overlappen met de gewone serie. Als je het mij vraagt is laten overlappen dé manier om te zorgen dat mensen niet kijken. Nou weet ik natuurlijk hoeveel mensen er net zo denken als ik, maar ik vind persoonlijk twee reeksen tegelijk volgen niet prettig. Graag de ene reeks afwerken, voordat aan de andere wordt begonnen. Dan had ik gekeken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #184 Gepost op: 6-05-2014, 19:04:05 »
Ik miste dit seizoen in ieder geval een "meet the mole" opdracht, en een opdracht waarin kandidaten kunnen worden afgeschoten bijvoorbeeld in dat Hollandse dorp in Japan.

Die was er anders wel; dat was die speedboot opdracht in de haven van Hongkong, in aflevering 5.
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #185 Gepost op: 6-05-2014, 19:53:01 »
Mijn suggestie voorkomende seizoenen is om Wie is de mol Junior niet te laten overlappen met de gewone serie. Als je het mij vraagt is laten overlappen dé manier om te zorgen dat mensen niet kijken. Nou weet ik natuurlijk hoeveel mensen er net zo denken als ik, maar ik vind persoonlijk twee reeksen tegelijk volgen niet prettig. Graag de ene reeks afwerken, voordat aan de andere wordt begonnen. Dan had ik gekeken.

Kunnen de programmamakers denk ik weinig aan doen.. Ligt aan de NPO die dat zo indeelt..

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #186 Gepost op: 6-05-2014, 20:10:27 »
Ik denk dat het oorspronkelijke plan ook was om Junior direct na het seizoen te starten, maar dat het werd ingedeeld toen nog niet duidelijk was dat er een winterspelenstop zou komen. ;)
...óf niet!

Offline kenr

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #187 Gepost op: 4-09-2014, 20:20:08 »
een paar antwoorden over jullie vragen en suggesties:


1) ja, wij lezen de forums (niet alles maar veel).

2) bner’s
ik lees veel (al jaren) over het terugkeer van onbekende nederlanders.
dat gaat niet gebeuren. bner’s zijn een van de (vele) componenten, geloven wij, dat levert bijzonder hoog kijkdichtheid op. en dat is toch zeer belangrijk als jullie willen dat widm nog jaren gemaakt gaat worden.

3) afvaller aflevering 1
meningen zijn verdeeld hierover, ook in de team. ik ben er voorstander van.
waar het mij om gaat is de belevenis van de kandidaten. op het moment dat iemand afvalt, valt ook “een muntje” bij de andere. het spel wordt in een klap nog spannender voor ze.

4) meet the mol
ben er altijd voor. maar, dat is de aller moeilijkste opdracht om te verzinnen. het probleem met “meet the mol” is dat het mag nooit 100% waterdicht mag zijn wie de mol is. stel je voor in aflevering 3 dat dat zou gebeuren. maar i hou er wel van en het komt zeker een keer terug.

5) aflevering 10
ontzettend moeilijk aflevering. iedereen wil zo veel mogelijk opdrachten laten zien en bespreken (wij ook). maar dat is juist het probleem. dat bespreken kost tijd en gezien er rond de 25 opdrachten per seizoen zijn is het niet te doen. dan heb je +/- 90 seconden per opdracht om het te laten zien, de mol biecht tonen, en het geheel met andere kandidaten bespreken.
dus, wij maken een keuze.

6) retakes
de mensen die daar over zorg maken moeten dat niet doen. de conclusies zijn niet waar. retakes zijn gemaakt voor 2 redenen. of wij hebben iets gemist tijdens de opnames (wat goed kan met 10 rondrenende kandidaten en 4 camera’s, of om de omgeving beter in beeld te brengen tijdens de montage van een opdracht. retakes zijn nooit gemaakt om de inhoud (montages) te beďnvloeden. nooit.

7) geld
het is niet waar dat bner’s de pot niet belangrijk vinden. zij vinden het net zo belangrijk als jullie. maar wat zij belangrijker vinden is dat ze in het spel blijven, kost wat kost. dat is wat zij belangrijk vinden. als de finale in zicht komt dat worden ze steeds meer gericht op de pot.

rick mccullough
regisseur - widm

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #188 Gepost op: 4-09-2014, 20:24:20 »
Bedankt Rick. Verduidelijkt, hoop ik, veel voor de molloten op dit forum ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline kenr

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #189 Gepost op: 4-09-2014, 20:32:08 »
geen dank. ik lees al jaren jullie forum en vind het heel erg leuk om te weten wat men denkt.
dat is soms heel, heel veel, maar toch leuk ;-)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #190 Gepost op: 4-09-2014, 20:32:56 »
Rick, leuk om te lezen. Voor mij springt het argument van de afvaller in aflevering 1 eruit.

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #191 Gepost op: 4-09-2014, 22:00:03 »
Leuk hoor Rick! ik wist trouwens niet dat mensen van de crew ook online op het forum zaten, maar erg bedankt voor de verheldering ::ok::

Offline m0l

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #192 Gepost op: 7-09-2014, 13:51:50 »
een paar antwoorden over jullie vragen en suggesties:


1) ja, wij lezen de forums (niet alles maar veel).

2) bner’s
ik lees veel (al jaren) over het terugkeer van onbekende nederlanders.
dat gaat niet gebeuren. bner’s zijn een van de (vele) componenten, geloven wij, dat levert bijzonder hoog kijkdichtheid op. en dat is toch zeer belangrijk als jullie willen dat widm nog jaren gemaakt gaat worden.

3) afvaller aflevering 1
meningen zijn verdeeld hierover, ook in de team. ik ben er voorstander van.
waar het mij om gaat is de belevenis van de kandidaten. op het moment dat iemand afvalt, valt ook “een muntje” bij de andere. het spel wordt in een klap nog spannender voor ze.

4) meet the mol
ben er altijd voor. maar, dat is de aller moeilijkste opdracht om te verzinnen. het probleem met “meet the mol” is dat het mag nooit 100% waterdicht mag zijn wie de mol is. stel je voor in aflevering 3 dat dat zou gebeuren. maar i hou er wel van en het komt zeker een keer terug.

5) aflevering 10
ontzettend moeilijk aflevering. iedereen wil zo veel mogelijk opdrachten laten zien en bespreken (wij ook). maar dat is juist het probleem. dat bespreken kost tijd en gezien er rond de 25 opdrachten per seizoen zijn is het niet te doen. dan heb je +/- 90 seconden per opdracht om het te laten zien, de mol biecht tonen, en het geheel met andere kandidaten bespreken.
dus, wij maken een keuze.

6) retakes
de mensen die daar over zorg maken moeten dat niet doen. de conclusies zijn niet waar. retakes zijn gemaakt voor 2 redenen. of wij hebben iets gemist tijdens de opnames (wat goed kan met 10 rondrenende kandidaten en 4 camera’s, of om de omgeving beter in beeld te brengen tijdens de montage van een opdracht. retakes zijn nooit gemaakt om de inhoud (montages) te beďnvloeden. nooit.

7) geld
het is niet waar dat bner’s de pot niet belangrijk vinden. zij vinden het net zo belangrijk als jullie. maar wat zij belangrijker vinden is dat ze in het spel blijven, kost wat kost. dat is wat zij belangrijk vinden. als de finale in zicht komt dat worden ze steeds meer gericht op de pot.

rick mccullough
regisseur - widm

Weinig tijd per opdracht? Moet je de afleveringen langer maken!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #193 Gepost op: 7-09-2014, 13:55:33 »
Weinig tijd per opdracht? Moet je de afleveringen langer maken!
kun je ook op een normale manier reageren?
Hoe vaak maak je het mee dat een programma maker uitleg geeft over de keuzes en de (on)mogelijkheden ?
En dan kom jij met een opmerking die kant nog wal raakt aangezien dat niet wordt bepaald door WIDM maar door netmanagers.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #194 Gepost op: 7-09-2014, 15:03:15 »
kun je ook op een normale manier reageren?
Hoe vaak maak je het mee dat een programma maker uitleg geeft over de keuzes en de (on)mogelijkheden ?
En dan kom jij met een opmerking die kant nog wal raakt aangezien dat niet wordt bepaald door WIDM maar door netmanagers.
Ik waardeer de reactie (had pas na het plaatsen van mijn bericht door dat het van een programmamaker is) maar zou heel graag zien dat de afleveringen veel langer zouden zijn (3 uur per avond) en meer afleveringen (dagelijks). Dat het niet wordt bepaald door de programmaleiding, dat snap ik. Maar dan zou men van netmanagers/zendercoördinatoren of wie het ook voor het zeggen heeft toestemming/opdracht moeten krijgen om een uitgebreider verslag te maken van het spel.

Dat maakt het programma beter, en dan trekt het meer kijkers.

Zo abnormaal is dat niet!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #195 Gepost op: 7-09-2014, 15:08:10 »
Ik waardeer de reactie (had pas na het plaatsen van mijn bericht door dat het van een programmamaker is) maar zou heel graag zien dat de afleveringen veel langer zouden zijn (3 uur per avond) en meer afleveringen (dagelijks). Dat het niet wordt bepaald door de programmaleiding, dat snap ik. Maar dan zou men van netmanagers/zendercoördinatoren of wie het ook voor het zeggen heeft toestemming/opdracht moeten krijgen om een uitgebreider verslag te maken van het spel.

Dat maakt het programma beter, en dan trekt het meer kijkers.

Zo abnormaal is dat niet!

Voor een programma als Widm zijn dagelijkse uitzendingenvan 3 uur bijna onmogelijk/onhaalbaar en zeker in Nederland
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #196 Gepost op: 7-09-2014, 15:09:23 »
Plus dat die optie meer geld kost, denk ik dat je moet voorkomen dat je een overkill aan afleveringen gaat krijgen. Bij de Mol Australië werd het zo vermoeiend omdat er zoveel afleveringen waren. En als mensen elke dag moeten kijken, haakt er een grote groep kijkers af, aangezien je niks mag missen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #197 Gepost op: 7-09-2014, 19:20:07 »
Plus dat niet iedere Nederlander fan is van het programma. 3 uur per avond.... de spanning zou compleet weg zijn en dat dan ook nog eens iedere dag :(

Het programma, zoals het nu gemaakt wordt, is helemaal ::ok::



Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #198 Gepost op: 7-09-2014, 19:30:12 »
Het mag van mij best iets langer duren, vooral de laatste aflevering maar drie uur elke keer. Nee, dat zou een overkill zijn  ::rofl::

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re:
« Reactie #199 Gepost op: 12-09-2014, 11:30:40 »
Wat ik wel graag zou willen voor de laatste aflevering is dat de aflevering op TV een uur duurt om het 'gewone' publiek te vermaken, en dat er een soort extended aflevering van anderhalf of misschien wel twee uur online komt. Of een aparte aflevering met alle extra info, netter dan MolTalk en samenhangender dan de losse fragmenten op de site.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!