Auteur Topic: suggesties voor komende seizoenen  (gelezen 159615 keer)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #200 Gepost op: 12-09-2014, 13:16:41 »
geen dank. ik lees al jaren jullie forum en vind het heel erg leuk om te weten wat men denkt.
dat is soms heel, heel veel, maar toch leuk ;-)

Ik lees je reacties in dit topic nu pas. Ik vind het echt top dat je de tijd neemt om te reageren.  ::bravo::
Het gebeurt niet vaak dat een programma en de medewerkers zo'n band hebben en onderhouden met de fans van het programma.  ::bravo::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #201 Gepost op: 13-09-2014, 14:58:21 »
Of een aparte aflevering met alle extra info, netter dan MolTalk en samenhangender dan de losse fragmenten op de site.
Mee eens, ik heb altijd zo'n hekel aan losse fragmenten, omdat het zo'n gedoe is om te vinden en bij te houden. Beter één video in de player dan tien verspreid over de site.
The British are not impressed.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #202 Gepost op: 13-09-2014, 22:38:12 »
Programma's als Big Brother waren ook dagelijks op tv. Geen 3 uur per aflevering maar wél 1 uur. En dat programma duurde weken.

Ik wil graag meer zien van de kandidaten, en van de spellen.

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #203 Gepost op: 14-09-2014, 13:14:45 »
Alleen zijn dat soort programma's bij de commerciëlen... Daar kan dat nog wel.

Ik denk echter dat we überhaupt nog blij mogen zijn dat een programma als WIDM nog steeds gemaakt wordt, want dat was zeker geen zekerheid als je de plannen van de politiek mag geloven aangaande de omroepen en hun taken.
Daarbij denk ik persoonlijk dat als je WIDM dagelijks zal gaan uitzenden het tot overkill zal gaan leiden... (daarbij is er bijna niemand denk ik die iedere avond tijd heeft om te kijken, maar dat terzijde) Kijk, ik ben zeker een molloot, maar iedere dag hoeft van mij echt niet. En een uitzending van meerdere uren ook niet. Een programma van 1 uur (eventueel mag er nog wel een kwartiertje bij) is ook mooi!
Ich bin ein Bärliner!

Offline m0l

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #204 Gepost op: 14-09-2014, 19:25:31 »
Alleen zijn dat soort programma's bij de commerciëlen... Daar kan dat nog wel.

Ik denk echter dat we überhaupt nog blij mogen zijn dat een programma als WIDM nog steeds gemaakt wordt, want dat was zeker geen zekerheid als je de plannen van de politiek mag geloven aangaande de omroepen en hun taken.
Daarbij denk ik persoonlijk dat als je WIDM dagelijks zal gaan uitzenden het tot overkill zal gaan leiden... (daarbij is er bijna niemand denk ik die iedere avond tijd heeft om te kijken, maar dat terzijde) Kijk, ik ben zeker een molloot, maar iedere dag hoeft van mij echt niet. En een uitzending van meerdere uren ook niet. Een programma van 1 uur (eventueel mag er nog wel een kwartiertje bij) is ook mooi!
Als ik het niet live zou kunnen zien dan zou ik uitzendinggemist raadplegen. Van een overkill zal bij mij nooit sprake zijn. Wél van ontwenningsverschijnselen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #205 Gepost op: 14-09-2014, 20:42:01 »
Als Wie is de Mol? vaker uitgezonden zou worden (langer of frequenter een aflevering of seizoen) zou het ook veel sneller zijn uitgemolken. Iets wat de makers natuurlijk willen voorkomen.

Maar (nóg) meer backstagefilmpjes van gesprekken voor de echte fans online zetten lijkt me een heel leuk idee ::ok::
...óf niet!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #206 Gepost op: 15-09-2014, 21:34:29 »
Programma's als Big Brother waren ook dagelijks op tv. Geen 3 uur per aflevering maar wél 1 uur. En dat programma duurde weken.
Dat duurde dan ook geen 3 weken per aflevering om te monteren.
The British are not impressed.

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #207 Gepost op: 16-09-2014, 17:32:13 »
Als ik het niet live zou kunnen zien dan zou ik uitzendinggemist raadplegen. Van een overkill zal bij mij nooit sprake zijn. Wél van ontwenningsverschijnselen.
Bij jou misschien niet, en er zullen er vast nog wel meer zijn waar dit voor zou gelden, maar de meeste molloten zullen het toch niet dagelijks willen zien.

En daarbij: als je een aflevering gemist hebt kan je natuurlijk uitzending gemist kijken, maar mensen die de volgende ochtend vroeg uit bed moeten gaan toch neem ik aan niet midden in de nacht nog een aflevering terug kijken.

Daarnaast wordt dit programma voor een publiek van een paar miljoen mensen gemaakt. En van die paar miljoen mensen zal het gros echt niet iedere dag willen kijken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #208 Gepost op: 16-09-2014, 21:13:41 »
Langer dan een uur per aflevering, meer dan één aflevering per week en meer dan één serie per jaar zou ik alledrie niet willen denk ik. Het overkill-argument dat velen noemen vind ik erg sterk - deel van de kracht van WIDM is de schaarste ervan, inderdaad.

Wat ik wel echt heel graag zou willen is drie opdrachten per aflevering, iedere aflevering. Seizoen 2011 had elke aflevering drie opdrachten. Seizoen 2014 vaak niet. De opdrachten zijn toch de kern van het spel vind ik. Daar zit alle materie om de mol mee te vinden. Twee per aflevering vind ik gewoon te weinig speur-materiaal.

De andere is dat in aflevering 10 minder tijd wordt genomen om de ontknoping te herhalen. Als je afleveringen 10 van recente seizoenen terugkijkt dan zie je dat een kartier in de uitzending er eignelijk nog niets nieuws is. Ik snap het opbouwen van spanning, maar om dat nou meer dan een kwart van de uitzending te doen vind ik toch wat uit balans. Vooral als ik het gevoel krijg dat de bespreking van molacties wat haastig wordt afgehandeld. Dat vind ik elk jaar weer jammer. Dat je de site op moet voor meer molacties. Die horen wat mij betreft in de aflevering - immers, die zijn óók de kern van het programma.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #209 Gepost op: 17-09-2014, 15:01:55 »
Goeie punten Erik! Ik ben het bijna overal met je eens. Alleen hoeft van mij niet per se altijd 3 opdrachten per aflevering. Als er een aflevering met 2 opdrachten is zou ik graag willen dat er daarnaast wel extra materiaal, bijv. gesprekken tussen de kandidaten, aanwezig is. Ook dat helpt namelijk goed in het speuren. En dan niet van die opgezette een op een gesprekjes die je vroeger wel eens had ('ben jij de mol?' en dan die ander schaapachtig lachen) maar meer gesprekjes tijdens het eten, op een terrasje etc.

Ik weet nog dat er eens extra materiaal van seizoen 12 vrijkwam waar Tim, Hadewych, Liesbeth en AM zaten te keuvelen. Toentertijd zaten we allemaal op Tim, maar bij dat filmpje dacht ik 'goh als ik niet beter wist lijkt het wel alsof ze hier allemaal op Anne-Marie zitten'. Een aflevering erna ging Tim eruit en toen was het voor mij zeker. Dat soort keuvelmomentjes zou ik graag in de serie zien.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline m0l

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #210 Gepost op: 17-09-2014, 18:53:34 »
Ja, al die praatjes aan tafel (reünie) zijn leuk als je in de andere afleveringen meer van de molacties ziet én meer van de groepsdynamica.

Bekendmaken wie de mol is, dat kan best wat minder uitgebreid. Dit jaar werd een te groot deel van aflevering 9 herhaald.

Tot nu toe zie je veel te weinig van het spel en dat is jammer van zo'n mooi spel!


Toevoeging d.d. 23 september 2014: het lijkt mij erg leuk als kandidaten een vrijstelling die ze verdienen mogen behouden tot en met de aflevering voor de finale. Zou leuk zijn als er in deze aflevering (die voor de finale) ook nog een vrijstelling kan worden verdiend. En dat er dan dus in plaats van 3 misschien wel 5 kandidaten (inclusief de mol) doorgaan naar de finale. Waardoor het nog spannender wordt wie van de finalisten de mol is (en wie de winnaar/winnares).
« Laatst bewerkt op: 23-09-2014, 19:04:12 door m0l »

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #211 Gepost op: 5-11-2014, 20:07:43 »
1 aflevering per week is genoeg! Dan heb ik tenminste 5 dagen over om hier alles te lezen ::rofl:: Ik geniet enorm van al die reacties van molloten, de tunnelvisies!

Om me dan wee te verheugen op de MOLFANDAG in Amersfoort!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #212 Gepost op: 5-11-2014, 20:26:52 »
Tsubasa, wat die keuvelmomentjes betreft, springt er 1 wat mij betreft bovenuit:


het ontbijt met Kees, Carolien en Paulien. Ik weet alleen niet meer of dat in de aflevering zelf zat, of dat dat extra beeldmateriaal was.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #213 Gepost op: 5-11-2014, 20:52:03 »
Tsubasa, wat die keuvelmomentjes betreft, springt er 1 wat mij betreft bovenuit:


het ontbijt met Kees, Carolien en Paulien. Ik weet alleen niet meer of dat in de aflevering zelf zat, of dat dat extra beeldmateriaal was.

Nee, dat zat in de aflevering 'Kees die word roo-hood' ::ohno::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #214 Gepost op: 14-11-2014, 01:52:26 »
Lijstje voor 2016 (word later aangevuld)

Eric Corton
Jan Versteegh
Frans van Soest ( Spike van Di-rect)
Waldemar Torenstra
Domien Verschuren
Barry Atsma

Eva van de Wijdeven
Roos Schlikker
Anniko van Santen
Marjolein Keuning
Sasha de Boer
Stacey Rookhuizen

zijn wel bijna allemaal hele heftige persoonlijkheden, maar na dit seizoen gaan we zien of we dat nodig hebben of dat de kandidaten van dit jaar het hard gaan spelen. Ik blijf erbij dat ik de kandidaten als Art, Tygo, Sofie, Sanne wel het leukst, die lekker veel liegen

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #215 Gepost op: 14-11-2014, 17:17:43 »
Bijzonder, nu al over 2016 beginnen, terwijl 2015 nog niet eens is uitgezonden. Misschien is het beter om af te wachten OF er wel een WIDM 2016 komt.

Je kan het natuurlijk overdrijven... :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #216 Gepost op: 14-11-2014, 17:34:40 »
Bijzonder, nu al over 2016 beginnen, terwijl 2015 nog niet eens is uitgezonden. Misschien is het beter om af te wachten OF er wel een WIDM 2016 komt.

Je kan het natuurlijk overdrijven... :(

Dit is een topic met suggesties voor volgende seizoenen. Ik zeg niet dat er een WIDM 16 komt, waarschijnlijk wel, maar je weet het nooit maar dat staat los van dit topic. Er staat suggesties en ik zat op twitter en ik zag leuke namen voorbij komen en de groep van dit jaar is al, voor 99% bekend, dus ik dacht ik kan ze of in een boekje schrijven, met 'leuke kandidaten voor evt nieuw molseizoen' of ik zet het in het topic suggesties voor komende seizoenen. Ik kan dat gewoon plaatsen hier.
 ::zwaai::

Ohja, en aardig zijn kost niets. Ik laat molloten die complete waanideeen hebben en er veels te lang over doorgedacht hebben ook gewoon hun ding doen of zeggen, het is een forum waar iedereen, zolang het binnen de regels valt, gewoon mag zeggen wat hij of zij wil. Dus laat mij lekker overdrijven.

Dank

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #217 Gepost op: 14-11-2014, 18:03:40 »
Inderdaad zijn, aardig zijn kost niets.
Ook al ben ik dan moderator, ik mag als "gewoon" persoontje toch ook wel hier zeggen wat ik er van vind, of wat mijn mening is.

Zolang ik het maar doe binnen de regels van RealityNet.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #218 Gepost op: 14-11-2014, 18:20:19 »
Inderdaad zijn, aardig zijn kost niets.
Ook al ben ik dan moderator, ik mag als "gewoon" persoontje toch ook wel hier zeggen wat ik er van vind, of wat mijn mening is.

Zolang ik het maar doe binnen de regels van RealityNet.

Natuurlijk. Maar zo'n topic is er niet voor niets, je bent al even moderator dus je weet inmiddels toch wel dat er veel molloten bijzitten die doordenken en al bezig zijn met nieuwe seizoenen opdrachten aan het bedenken en als ze iemand op twitter zien en denken, hey dat zou een potientele leuke kandidaat zijn, dan mag je dat toch hier neerzetten.

wil niet zeggen dat ik meer met 2016 bezig ben dan 2015, heb er heel eel zin in in in het aankomende seizoen, maar het schoot me gewoon te binnen.


Offline michael22

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #219 Gepost op: 28-11-2014, 01:48:04 »
Wat ik heel erg mis: het spelelement tussen de opdrachten door. Het lijkt wel alsof het spel alleen tijdens opdrachten aan de gang is, want dan kan er 's avonds weer over koetjes en kalfjes gesproken worden door kandidaten die elkaar al dan niet persoonlijk kennen.

De Mol moet dag en nacht actief zijn. Hij moet jokers jatten, wekkers uitzetten zodat de kandidaten zich verslapen voor de eerste opdracht, rugzakken verstoppen, banden van vervoermiddelen lek prikken, slaapmiddel in het eten mengen. De Mol moet weer een echte spion worden. Iemand die de hele groep op de kast krijgt en de kandidaten zo afmat dat ze uberhaupt geen opdrachten meer kúnnen halen. Ik wil weer het gevoel krijgen dat ik wekelijks naar een spannende spionagefilm zit te kijken. Het is allemaal veel te plichtmatig geworden, met soms de meest ingewikkelde en gekunstelde opdrachten, terwijl het daar eigenlijk helemaal niet om gaat. Het gaat om de sfeer, om het idee.

De productie moet zorgen dat deze component van het spel terugkomt. Laat de kandidaten meer overnachten in hutjes alwaar ze hun eigen potjes moeten koken, in plaats van in vijfsterrenhotels. Laat ze desnoods kamperen. Geef de mol de mogelijkheid om de groep te ontregelen. Organiseer eventueel proeven die de hele nacht duren, zoals tijdens de legendarische tweede serie in Schotland, om dit effect aan te wakkeren.