Auteur Topic: suggesties voor komende seizoenen  (gelezen 159710 keer)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Re: Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #160 Gepost op: 25-03-2014, 20:12:33 »
of..of...Canada dan ?? British Columbia ! Houthakken etc ,Beregoed spektakel !!  ::jaja::

Wel heel tof inderdaad, maar daar zijn ze seizoen 4 al geweest. Niet dat ik het erg zou vinden als ze nog eens gaan, hebben ze met Australië immers ook gedaan.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #161 Gepost op: 25-03-2014, 22:27:43 »
- Sofie van den Enk als presentatrice in plaats van Art.
Ik vind Art een prima presentatrice hoor ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #162 Gepost op: 26-03-2014, 15:07:46 »
Ik vind Art een prima presentatrice hoor ::rofl::

Maar Sofie lijkt mij beter!! ::tandpastasmiley::

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #163 Gepost op: 26-03-2014, 16:03:57 »
Maar Sofie lijkt mij beter!! ::tandpastasmiley::

Met Sofie als presentatrice lijkt het meer op een commerciële zender.
Ik zeg Art (Of Pieter Jan terug)
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #164 Gepost op: 26-03-2014, 16:13:41 »
Met Sofie als presentatrice lijkt het meer op een commerciële zender.
Ik zeg Art (Of Pieter Jan terug)
Inderdaad, Art doet het gewoonweg heel goed; hij groeit nog steeds in zijn rol, en ontwikkeld zich tot een steeds betere molpresentator. Dus gewoon nog meerdere jaren houden.
Ich bin ein Bärliner!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #165 Gepost op: 26-03-2014, 17:03:32 »
Wat vorige seizoenen goed was en terug mag komen:
- Topito's ::ok::
- Groene leaders ::love::
- Een spectaculaire ontknoping. Bedenk zelf maar iets origineels ::ok::
- Een rodedraadhint. Die heb ik dit jaar gemist. Ook Case IS THE MOLE was welliswaar een grote hint, maar geen terugkerend vaag iets. De plusjes, achten en unploms waren geweldig. Liever één rodedraadhint, dan tien vage 'zou kunnen'-hints zoals er honderden over het internet zweven.
- Karel
- Bizarre twists. Dit seizoen had veel coole twists, maar bv. één grote nieuwe twist zou  ::bravo:: zijn. De toekomstopdracht in Nicaragua bijvoorbeeld. ::love::


Verder:
- Zwarte vrijstelling was leuk, maar niet te vaak. Het bij dit seizoen laten lijkt me best.
- Bij de ontknoping 3 personen overhouden om uit te kunnen gissen. Het liefst ook niet dat je in aflevering 10 eerst bekend maakt dat Hadewych wint en dan de ontknoping, maar écht wie vande drie.

Overigens denk ik dat Karel en rodedraadhints beter bij de sfeer van het programma passen, maar Art en simpel uit te leggen hintjes het grote publiek meer aanspreken. Is ook wat waard.
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #166 Gepost op: 27-03-2014, 09:14:22 »
Dubbelpresentatie Art en Karel zou wel geinig zijn:

Art: Er is  ::art:: voor in de pot
Karel: Kandidaten, jullie hebben weer gefaald.

Maar wat mij een leuke twist lijkt, is deze:

In aflevering 1 krijgen ze door middel van een opdracht volgende voordelen:

Vrijstelling voor afl.8
3 jokers  voor afl. 2 tem 8
3 jokers voor afl. 2 tem 7
2 jokers voor afl. 2 tem 6
2 jokers voor afl. 2 tem 5
1 joker voor afl. 2 tem 4
1 joker voor afl. 2 tem 3
Zwarte vrijstelling vanaf afl. 2
extra aanwijzing voor de mol
Niets.

Al deze zaken zijn pas geldig vanaf aflevering 2. In aflevering 1 hebben ze er niets aan.
Na vraag 20 komt er een extra vraag:

Jullie kunnen allemaal doorgaan naar afl.2, maar dan moet je wel je voordeel opgeven.
Als iedereen zijn voordeel opgeeft, dan is er geen afvaller. Maar wie kiest om zijn voordeel
in te leveren is sowieso zijn voordeel kwijt.

Lever je je voordeel in?
Ja
Nee

Aangezien dit in de test valt, moeten ze snel kiezen. Dit gaat van hun tijd af.
Verder moeten ze de afweging maken of ze hun voordeel laten vallen of niet.
Laten vallen met het risico dat ze het kwijt zijn en de executie toch doorgaat
of houden met het risico dat zij zelf de afvaller zijn.

Dit lijkt mij wel leuk als ze zoiets zouden integreren in WIDM.
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #167 Gepost op: 27-03-2014, 09:57:31 »
Dit lijkt mij wel leuk als ze zoiets zouden integreren in WIDM.

Lijkt wel erg op wat ze in aflevering 1 van WIDM 8 met de jokers hebben gedaan toen Nicolette afviel.

En dat is natuurlijk ook het razend moeilijke na 14 series: steeds iets nieuws bedenken. En dan moet het ook nog goed uitpakken. Ik las in het interview door Tinuzzz met Anton dat ze met de wending van meteen een executie spectaculair wilden beginnen. Voor de kandidaten was dat misschien zo maar ik ervoer het juist als een hele trage start van de serie. Mijn belangrijkste suggestie voor de komende seizoenen is dan ook: laat het weer vooral om de opdrachten gaan. Aflevering 5 met drie goede en afwisselende opdrachten was geweldig!
« Laatst bewerkt op: 27-03-2014, 09:59:43 door Heinz »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #168 Gepost op: 27-03-2014, 10:03:20 »
Lijkt wel erg op wat ze in aflevering 1 van WIDM 8 met de jokers hebben gedaan toen Nicolette afviel.

Is ook weer waar. Nog niet echt bij stilgestaan.
klaar voor de strijd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #169 Gepost op: 28-03-2014, 09:44:53 »
- Sofie van den Enk als presentatrice in plaats van Art.

YES!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #170 Gepost op: 28-03-2014, 10:53:58 »
Lijkt wel erg op wat ze in aflevering 1 van WIDM 8 met de jokers hebben gedaan toen Nicolette afviel.

En ook op aflevering 1 opdracht 3 uit 2011 dat ze langs al die mandjes op moesten lopen.

Dat inleveren lijkt me niet zo geslaagd maar het idee erachter is leuk. En iedereen mag iets pakken en nadat je wat gepakt heb komt een twist net als in de traktatie opdracht. Wat je gekozen heb moet je weggeven aan degene die je het meest gunt of ruilen met een medekandidaat. Dan denk je dat je goede dingen heb gepakt maar kom op het is wie is de mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #171 Gepost op: 28-03-2014, 11:40:48 »
En om al het twittergezeur te voorkomen, begin gewoon weer met: Mag ik je paspoort, je telefoon, je portemonnee en je creditcards. Leg ze daar maar in het mandje. ;D

Dit dus  ::jaja::

Stoor me echt aan al die telefoons die ik op tafel zie liggen bij hun ontbijt enzo. Veel beter dat het ingeleverd wordt, net zoals de goeie ouwe tijd..

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #172 Gepost op: 28-03-2014, 12:12:52 »
Dit dus  ::jaja::

Stoor me echt aan al die telefoons die ik op tafel zie liggen bij hun ontbijt enzo. Veel beter dat het ingeleverd wordt, net zoals de goeie ouwe tijd..

Ook helemaal mee eens! En een vertrouwenspersoon in nl tijdens de opnamen vind ik ook flauwekul. Lekker zelf uitvogelen...

Offline belg

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #173 Gepost op: 29-03-2014, 13:11:33 »
Opdrachten
het saboteren voor de mol mag niet te makkelijk (lichtseinen, vingerafdruk) of niet te moeilijk (processie, jeeps) zijn

Montage
de ontknoping mag creatiever (zoals de in seizoen 11,12 en 13) en niet 2 keer hetzelfde praatje van Art (zeker bij Freek was dit nutteloos)

Jokers en vrijstellingen
geen keuze tussen geld of jokers/vrijstelling(jade-markt,groepsvrijstelling), want Dick-Jol-types bestaan niet meer na 14 seizoenen

Executies
zuinig zijn met onverwachte executies, zeker als er geen geld mee gemoeid is en het dus een opdracht vervangt (al helemaal in het begin van de reeks)

Nieuwe spel-elementen
de zoektocht naar de mol (via het niet verdienen van geld) moet steeds centraal staan: liever geen zwarte vrijstelling, enveloppe-idee was leuk geweest als de pot ook écht in gevaar zou zijn geweest

Verborgen aanwijzingen     
één of twee rode-draad-hints (gelinkt met het land) mogen weer terugkeren, een aantal kleinere mogen blijven voor de minder fanatieke kijker

Land
blijf in 1 land of landen met dezelfde sfeer (zowel dit jaar als in 2012 het gevoel dat de reeks uit 2 losstaande delen bestond)

Kandidaten
een BV zou altijd leuk zijn. Karen Damen ('de rosse van K3') past denk ik goed in het rijtje van de spontane kandidaten die de afgelopen jaren hebben meegedaan

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #174 Gepost op: 31-03-2014, 19:31:50 »

Kandidaten
een BV zou altijd leuk zijn. Karen Damen ('de rosse van K3') past denk ik goed in het rijtje van de spontane kandidaten die de afgelopen jaren hebben meegedaan
Dan lach ik mij de hele serie een breuk :D
Of philippe Geubels als mol  ::rofl::
#teamamaimiljaarde

Offline MollootvM

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #175 Gepost op: 31-03-2014, 22:05:17 »
Ik miste dit seizoen in ieder geval een "meet the mole" opdracht, en een opdracht waarin kandidaten kunnen worden afgeschoten bijvoorbeeld in dat Hollandse dorp in Japan.

Verder zou ik een veel brutalere mol leuk vinden. Bijvoorbeeld roeispaan "per ongeluk" laten vallen tijdens de roei-opdracht (misschien wat opvallend, maar te opvallend vind men ook weer niet verdacht, meesten zullen het als kandidatenactie zien), s'nachts gewoon die 2e kist openmaken bij de Robinson opdracht.

Kandidaat: Erik de Vogel (Ludo Sanders)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #176 Gepost op: 31-03-2014, 22:41:33 »
Verder zou ik een veel brutalere mol leuk vinden. Bijvoorbeeld roeispaan "per ongeluk" laten vallen tijdens de roei-opdracht (misschien wat opvallend, maar te opvallend vind men ook weer niet verdacht, meesten zullen het als kandidatenactie zien), s'nachts gewoon die 2e kist openmaken bij de Robinson opdracht.

Een all star seizoen met Nadja Hüpsher als mol? ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #177 Gepost op: 1-04-2014, 11:46:52 »
Dan lach ik mij de hele serie een breuk :D
Of philippe Geubels als mol  ::rofl::

Gertjeeee. Als hij mee zou doen zou het ook geweldig zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #178 Gepost op: 11-04-2014, 23:27:22 »
Suggestie:
Maak eens iets spectaculairs van het in het spel houden van een kandidaat.
Een topo maken, een scherm afkopen of wegwinnen of simpelweg iemand de keuze geven of iedereen doorgaat of niet is niet heel bijzonder om naar te kijken. Het 'twist'-idee van een nep-executie is na 13 seizoenen wel gewoonte geworden in plaats van dat het uit zichzelf al vet is.
Coole dingen uit het verleden waren wel: Richard in een kooi, Aul die boekjes moet stelen en vervolgens op de veiling komt en de onderhandelingen in het hofdihuis.
Maar spectaculair kan nog spectaculairder in de zin van: van een brug springen voor een vrijstelling of zo. Zo verbind je spektakel met de verplichting om iedereen een keer in het spel te houden ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 11-04-2014, 23:29:01 door Pac »
...óf niet!

Offline m0l

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #179 Gepost op: 12-04-2014, 15:34:21 »
Ik miste dit seizoen in ieder geval een "meet the mole" opdracht, en een opdracht waarin kandidaten kunnen worden afgeschoten bijvoorbeeld in dat Hollandse dorp in Japan.

Verder zou ik een veel brutalere mol leuk vinden. Bijvoorbeeld roeispaan "per ongeluk" laten vallen tijdens de roei-opdracht (misschien wat opvallend, maar te opvallend vind men ook weer niet verdacht, meesten zullen het als kandidatenactie zien), s'nachts gewoon die 2e kist openmaken bij de Robinson opdracht.

Kandidaat: Erik de Vogel (Ludo Sanders)
Alsjeblieft geen soapie!