Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 95737 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #120 Gepost op: 21-03-2014, 16:47:31 »
Komt voor mij toch te kort om in het rijtje van Dennis, George en Kees geplaatst te worden, maar was zeker geen slechte mol. Met goed bedoelde ik ook van het kaliber van Dennis, George en Kees.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #121 Gepost op: 21-03-2014, 17:42:52 »
George was wel goed maar die heeft nu zoveel attitude om zich heen.. Je ziet ook dat hij oprecht vind dat niemand aan hem kan tippen. Natuurlijk was hij goed, maar dat was toen vernieuwend. Ik vind niet dat hij torenhoog boven de rest staat. Kees was helemaal geen super mol, Dennis wel. Maar de meningen dat mannen automatisch beter zijn dan vrouwen gaat zo niet op. Kijk naar Nico, Jon, Kees.. Dat Dennis een prima mol was en dat er meer vrouwen waren die mol waren, en dat er een paar wat minder waren wil niets zeggen.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #122 Gepost op: 21-03-2014, 18:08:38 »
Ik snap niet wat iedereen tegen Jon lijkt te hebben, kan iemand dit uitleggen? Ik vind hem een van de leukste tot nu toe  :-X
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #123 Gepost op: 21-03-2014, 18:11:49 »
Ik snap niet wat iedereen tegen Jon lijkt te hebben, kan iemand dit uitleggen? Ik vind hem een van de leukste tot nu toe  :-X

Heb niets tegen jon, vind JUIST dat iedere mol zijn of haar eigen charme had
maar je hebt hier van die molloten die alleen George en Dennis noemen altijd  :-X

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #124 Gepost op: 21-03-2014, 18:16:25 »
Jon was geen topmol maar heeft het tenslotte niet slecht gedaan, een aantal leuke acties en hij had ook gevoel voor humor. Van de daaropvolgende 3 mollen (Kim, Patrick en vooral Anne-Marie) ben ik minder onder de indruk. Gelukkig kregen wij met Kees weer een prima mol en Susan vind ik ook een goede mol zij het iets minder dan Kees.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #125 Gepost op: 21-03-2014, 18:29:46 »
Kim ging echt voor de aanval.. Met als risico dat ze vroeg werd ontdekt maar ze heeft die pot echt geplunderd. Patrick was een prima mol hoor, en Anne marie had pech dat mensen haar snel doorhadden door haar gedrag buiten het spel maar wat iedereen met Kees heeft..

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #126 Gepost op: 21-03-2014, 19:02:36 »
Ik keek laatst de onthullingsaflevering van vorig jaar nog eens terug, en Kees heeft gewoon veel mooie acties. Hoe hij in het begin meteen Ewout al op het verkeerde spoor zette bij de bungeejump, hoe gedurfd hij was in het stelen van de koker van Tim, en het prachtige shot van hoe hij twee kokers onder Zarayda's neus vandaan kaapt  ::rofl::
Hoe super het was dat hij penningmeester wist te worden en dus in de helikopter mocht waar hij op de berg geld kon laten wegwaaien. En hoe hij in de trein dat met dat gevouwen geld deed. Dit alleen al vond ik allemaal top.

Oja, en natuurlijk de orgelopdracht. Erg spannend, en een gemis dat er niet iets dergelijks in dit seizoen zat.

Kees speelde het enorm enthousiast en intelligent. Susan deed gisteren in de uitzending en moltalk wel heel lacherig en 'kijk mij eens evil zijn', maar in the end zat er weinig in.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 19:05:27 door Ste* »

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #127 Gepost op: 21-03-2014, 19:28:44 »
Ik vind dat Susan vooral buiten de opdracht goed de rol heeft gespeeld. Ze heeft in de opdrachten ook goed gemold, maar ze heeft inderdaad weinig acties die ik me over een paar jaar nog zal herinneren. Op zich niks mee, ik vind dat ze het prima heeft gedaan. Misschien ligt het er aan dat de opdrachten weinig molbaar waren, bijvoorbeeld de vingerafdrukkenopdracht was volgens mij net zo erg mislukt als er geen mol in het spel was. Het is logisch dat Susan bij die opdracht de verkeerde vingerafdruk aanwijst, maar dat is niet echt een glorieuze molactie.

Ik snap trouwens dat veel mensen het jammer vinden dat er weinig molacties werden besproken in aflevering 10, maar ik vraag me ook af in hoeverre de gemiddelde kijker daar op zit te wachten. Die willen volgens mij weten wie de mol is, en een paar acties zien, verder geen verborgen aanwijzingen en zo. Daarom vind ik het een goede oplossing dat een deel van de opdrachten in MolTalk werd besproken, omdat dat toch meer op ons is gericht, de mensen die wel van alle opdrachten willen weten hoe er precies is gemold.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #128 Gepost op: 21-03-2014, 21:01:10 »
Qua acteerwerk is Susan misschien wel de beste mol van alle mollen. Ze kwam heel oprecht over en toonde ook frustratie (bijv. bij de kantonese opera) als een opdracht mislukte. Toch vind ik de ontknoping van dit seizoen een enorme tegenvaller. "Ik ben de mol", was dat het? Geen spannende muziek en het seizoen in teruggespoelde vorm? Dit was werkelijk te saai voor woorden en totaal niet spannend. Jammer hoor.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #129 Gepost op: 21-03-2014, 21:11:06 »
Qua acteerwerk was Susan een prima mol en ik had haar aanvankelijk ook niet verdacht. Maar na aflevering 4 op basis van de posities die ze innam en aanwijzingen van voorkennis ging ik vol op Susan (al deden de Freek-tunnelaars mij soms nog twijfelen).

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #130 Gepost op: 21-03-2014, 21:55:39 »
In antwoord op een paar mensen die denken dat de 'gemiddelde' kijker genoeg heeft aan de uitleg in aflevering 10: ik kijk al vanaf seizoen 1, maar volg pas sinds vorig jaar dit forum. En sindsdien (ook met dank aan de Recensiekoning) is de finale een stuk minder spannend. Mijn eigen schuld. En ik ben wat teleurgesteld in deze laatste uitzending.

Aflevering 10 (of 11 vroeger) was, vind ik nu, maar ook eerder al,heel zelden spectaculair. En zeker als je hier dit seizoen hebt meegelezen vallen de 'geheime aanwijzingen' en de hints sowieso tegen, want jullie ontdekken vrijwel alles (zelfs als het er niet is). Complimenten!

Maar de gemiddelde kijker, dat ben ik dus zo'n beetje, wil denk ik toch ook graag iets meer duidelijkheid over de opdrachten die niet zijn behandeld in aflevering 10 dit jaar (en ja, bedankt, Moltalk, maar dan nog) en geen herhaling van die saaie speech uit aflevering 9 in de finale. Dat na de opmerking richting Freek in de finale de eindstand meteen duidelijk was, is al gezegd. Zonde. Dus ik onderschrijf de meeste van jullie opmerkingen.

Nou ja, Molloten: bedankt voor het extra spelplezier. Ik verheug me op volgend jaar.

Al met al: mooie serie, goede Mol (jammer van die vingers).

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #131 Gepost op: 21-03-2014, 22:18:44 »
Ik kon de ontknoping helaas niet live zien. Ik vond het  ook een beetje tegen vallen. Qua houding vond ik Susan een goede mol. Ze heeft toch wel wat kandidaten om de tuin geleid. Hoewel veel kijkers het wel weer door hadden.  De molacties vielen mij ook tegen. Ik vond dat ze bijvoorbeeld bij de vingerafdruk te veel voorkennis had en daardoor vond ik de actie niet creatief. Daarnaast vind ik net als een aantal anderen hier dat er te weinig opdrachten zijn besproken in de aflevering en dat de onthulling van de mol spectaculairder mag. De groep vond ik dit seizoen overigens wel heel leuk.

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #132 Gepost op: 22-03-2014, 00:01:36 »

Het zal wel de euforie van het moment zijn, maar mij valt op dat elke mol na de onthulling elke vorm van relativering, zelkkritiek en zelfspot kwijt is. Susan is zeker geen uitzondering. Elke mislukte opdracht schrijft de mol op haar eigen palmares bij. Doet mij sterk denken aan de scene van de "verzetshelden" van Koot en Bie (Do ist der Bahnhof !). Enkele vorbeelden:

Roltrap:          Tygo gaf mij twee foute woorden door en ik verbeterde ze niet
Lichtopdracht:    4 flitsen gezien ipv 5. (oh ja, de andere koppels haddn het ook allemaal fout)
Vingerafdruk:     Ik koos de verkeerde (voor elke kandidaat was het ook een gok van 1 op 4 geweest)
Wanted:           Ik zocht niet eens naar Freek (Briljant !)
Robinson-eiland:  Zag dat Tygo actief bezig was en hield hem niet tegen zodat hij honger zou krijgen !?!?

Prima dat je als mol je gedeisd houdt als andere kandidaten de fouten voor je maken. Maar ga dan niet claimen dat dat allemaal deel uitmaakt van je "masterplan".

Ben het met de algemene teneur eens: matige serie. Toch nog steeds het kijken waard. Volgend jaar weer.

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #133 Gepost op: 22-03-2014, 01:33:47 »
Het zal wel de euforie van het moment zijn, maar mij valt op dat elke mol na de onthulling elke vorm van relativering, zelkkritiek en zelfspot kwijt is. Susan is zeker geen uitzondering.

Grappig dat je dat zegt, want ik merk ook dat het gedrag van de Mol, tijdens de nabesprekingen, altijd overeen komt. Maar goed, het zal ook wel iets met je psyche doen, als je bijna een jaar zoiets geheim hebt moeten houden, en dan dan eindelijk over je acties mag praten. Ik zie mezelf ook wel zo doen denk ik.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #134 Gepost op: 22-03-2014, 08:46:34 »
Ik vind juist dat Kees een slechte en vervelende mol was. Niet eens vanwege de molacties maar vanwege diens persoonlijkheid.

Susan is inderdaad een heel mooie meid. Goed gespeeld! Het lievelingetje van de groep zijn en ondertussen de boel bedriegen.

Ja, weer erg weinig aandacht voor de molacties en hints.

Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #135 Gepost op: 22-03-2014, 11:35:08 »
Wat mij nog steeds dwars zit, is dat Susan een goed antwoord gegeven heeft bij de verlaten tv studio. Ze had Tygo en Freek weg kunnen spelen en daarmee de opdracht voor 150 kilo ook niet laten slagen (of in elk geval kleinere kans). Daar had ze 1000 euro kunnen laten liggen, door het volgende te doen:

Wanneer je merkt dat Freek en Tygo bij de verkeerde opdracht zijn en de vraag stellen flap er dan de streek Twente uit in plaats van de Veluwe. Oeps sorry, niemand verdenkt je want niemand wist het zelf. Daarna ga je met Aaf naar de 150 kilo opdracht toe en je trekt a la Kees zogenaamd niet mee. Je bent zelf het spel uit, Aaf is eruit, Tygo is eruit en Freek is eruit. Wat rest zijn Owen, Daphne, Jan-Willem (laatste 2 stonden op het dak), Jennifer, Sofie. Nou dan wordt het slagen van de overige opdrachten lastig en had je 1000 euro extra eruit kunnen halen. Dat kun je niet van tevoren plannen, maar als mol zijnde zijn dat juist de acties die je als mol een goede maken. Het improviseren, het gebruiken van de ware voorkennis die je hebt. Jij weet waar de opdrachten zijn, jij weet hoe je de opdrachten moet oplossen en wat de inhoud is. Het doolhof heb je geen grip op, wellicht de bliebjes ook niet (hoewel je daar wel kan sturen) en dan het dak niet echt. Maar dat dak mislukte uit zichzelf al door de onhandigheid van JW en Daphne. Maar dan kan je in elk geval voor zorgen dat je 1000 euro eruit kan halen. Neem het initiatief in eigen handen en stuur Freek en Tygo naar beneden in plaats van naar boven om ze een verkeerde kant uit te laten komen (nu deden ze het uit zichzelf, maar dat is geen molfeit). Als mol weet je hoe je ze dan moet sturen. Je wordt dan gezien als actieve kandidaat en door anderen de fouten te laten maken (je stuurt ze slechts verkeerd) word je zelf niet verdacht.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #136 Gepost op: 22-03-2014, 11:45:06 »
Citaat
Wat mij nog steeds dwars zit, is dat Susan een goed antwoord gegeven heeft bij de verlaten tv studio. Ze had Tygo en Freek weg kunnen spelen en daarmee de opdracht voor 150 kilo ook niet laten slagen (of in elk geval kleinere kans). Daar had ze 1000 euro kunnen laten liggen, door het volgende te doen:
Daar kan ik het helemaal mee eens zijn. Zelfde als dat ze, terwijl ze weet dat code 1 al door Aaf is genoemd, de 2e code gaat roepen bij het jagen.
Het niet willen mollen bij het roeien want iedereen deed zo zijn best??? Daarbij is ze bij de topito op voorhand al geholpen door de productie door haar een extra oranje topito toe te stoppen.

Van de andere kant heeft ze dingen ook wel goed gedaan hoor, zoals het doordenken dat een Freek minder opvallend door de straten heen kan met het jagen en hem daarom de vrijstelling voor de finale te gunnen

Maar denk inderdaad dat Susan gewoon te lief is om gemeen te mollen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #137 Gepost op: 22-03-2014, 12:05:32 »
Ben het toch niet helemaal eens met bovenstaande schrijvers. Een mol die voortdurend dingen verkeerd zegt en consequent niets goed doet valt ontzettend snel door de mand.
Een verkeerd antwoord valt heel erg op.
En wij zien niet alles, als het goede antwoord al gevallen was in de groep zenden ze dat niet uit, dan horen we alleen hoe de mol het nog eens luid naroept. Want ook voor de kijkers is het niet leuk als je de mol al na 2 afleveringen door hebt omdat die gewoon niets goed doet.

Ben het ook niet ermee eens dat Tygo of Sofie betere mollen zouden zijn geweest, gezien de hoeveelheid verdenkingen die ze binnen de groep al onmiddellijk hadden. Die kregen ze omdat ze als kandidaat heel goed de mol konden spelen. Maar dat zegt helemaal niets over hoe ze als mol zouden zijn. Dan zouden ze zichzelf juist onverdacht moeten maken en het is maar zeer de vraag of ze dat hadden gekund.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #138 Gepost op: 22-03-2014, 12:14:13 »
Klopt inderdaad wel dat we er niet bij zijn geweest, maar ieder maakt zich een beeld hoe hij/zij gemold zou hebben in die situatie. In geval van de tv studio had ik inderdaad geen goed antwoord gegeven omdat je daar met meerdere kandidaten stond en gezegd zou hebben dat ik dat niet wist maar zou gokken op .. en dan verkeerd antwoord geven. Susan is in dit geval genoeg actrice om daarmee het expres fout zeggen te verbloemen lijkt me.

En hoe een mol is of hoe iemand een mol ziet is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Kijk maar naar het topic van wie is de beste mol. De een zet Susan in de top 3 en de andere zet haar onderaan neer als mol.
Wat dat betreft is de moeilijkheid altijd om over zoiets in discussie te gaan omdat er een persoonlijke smaak mee speelt.


Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #139 Gepost op: 22-03-2014, 12:14:33 »
Ben het toch niet helemaal eens met bovenstaande schrijvers. Een mol die voortdurend dingen verkeerd zegt en consequent niets goed doet valt ontzettend snel door de mand.
Een verkeerd antwoord valt heel erg op.
En wij zien niet alles, als het goede antwoord al gevallen was in de groep zenden ze dat niet uit, dan horen we alleen hoe de mol het nog eens luid naroept. Want ook voor de kijkers is het niet leuk als je de mol al na 2 afleveringen door hebt omdat die gewoon niets goed doet.

Natuurlijk, maar in de eerste 3 opdrachten had ze (cijfercode was niet haar fout alleen dus onopvallend) heeft ze geen persoonlijke fout. Natuurlijk kijken mensen er raar op, maar dan zou ze een mol a la Dennis kunnen zijn. Gezellig, kan iedereen op een bepaalde manier inpakken (Susan al helemaal) en als ze een foutje maakt ga je niet vanuit dat het opzet is. Geen antwoord roepen bij de verlaten tv studio was ook goed geweest, tenzij andere het al geroepen hadden net wat jij zei. Maar dan is het jammer dat je misleid wordt door de regie.