Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 95695 keer)

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #100 Gepost op: 21-03-2014, 10:09:09 »
Kees werd toch ontmaskerd achter dat orgel? Dus dat we eindelijk konden kijken wie er onder dat gewaad zat?

Patrick in de bus iig die zijn pet af deed.

Dat is voor de kijker leuker dan een stapje naar voren, ik ben de mol. Ook ik vond de eerste 10 -15 min echt jammer. Niets ontdekkingen gewoon de laatste uch minten van de vorige aflevering. Beetje jammer je gaat echt niet alleen een laatste aflevering kijken toch?

Susan een goede/leuke mol. Tja de groep was vrij sterk en de mol werd gewoon veel zelf dwars gezeten. Ze heeft heel goed geacteerd. Aaf zat vol op susan. Tot op de aflevering dat ze eruit ging. Ze werd haar maatje en ineens kon ze de mol niet meer zijn. Dag aaf! Dat is puik acteerwerk.

Moltalk heb ik zitten kijken. Dit moet volgend jaar op tv achter de gewone aflevering. Vragen van kijkers meer beelden geweldig. (Ik had het een keer eerder gezien en was toen niet onder de indruk maar door mijn gevoel van 'nou dit is ook maar mager' gisteren toch bekeken)

Hier wordt veel uitgezocht. De masterminds op deze forum zijn puik! Dus dat er weinig verassingen zijn ja logisch met jullie als msi. (Mole scene investigators)
Het 'vergeten' van crusciale woorden bij de roltrap. Tuurlijk molactie. Positie vingerafdrukspel 'natuurlijk molactie'. Het is mijns inziens het acteerwerk wat het leuk gemaakt heeft nogmaals.

Wat ik wel jammer vond was, 'joh ik was heel goed want niemand verdachtte mij anders zaten die wel in de finale'. Hummm jammer dat tigo (hoe schrijf je het) er niet was want die zat echt wel goed. Het is die 'stomme vrijstelling' die ervoor zorgde dat freek in de finale zat. En die was 'gegund' o.a. door de mol. ( zijn reacties op de onthulling waren wel goud waard, dat maakte veel goed)

Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #101 Gepost op: 21-03-2014, 10:17:09 »
Eigenlijk heeft JW het seizoen gered kan je concluderen. Had hij op zijn gevoelsmol gezeten en die ingevuld in aflevering 8, dan had Freek naar huis moeten gaan en zaten in aflevering 9 3 kandidaten op Susan. Niemand een vrijstelling. Dan zou al bekend zijn wie de Mol wel moet zijn.

Offline Bertjebig

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #102 Gepost op: 21-03-2014, 10:19:26 »
De laatste aflevering vond ik zeer vreemd en teleurstellend. Tygo, toch wel 1 van de hoofdrolspelers van dit jaar, kwam geen enkele keer fatsoenlijk aan het woord. Hebben ze zijn commentaar eruit geknipt, was hij te kritisch? Geen woord over het feit dat Tygo het spel heel goed heeft gespeeld en dat hij puur vanwege de finale-vrijstelling van Freek niet in de finale stond. Tygo was na Sofie de beste kandidaat maar alle aandacht ging uit naar Avro corivee Freek. Bah!

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #103 Gepost op: 21-03-2014, 11:00:53 »
Jammer dat er toch nog veel raadsels blijven bestaan. Waarom was rood het nieuwe groen? En vooral: what was nou up met die Kantonese opera, serieus?! Geen woord meer over gerept. Hoop dat de makers daar op de fandag nog even goed over aan de tand worden gevoeld!
Ik dacht, en velen met mij, daar moet een dubbele laag inzitten, of in ieder geval een geweldige hint voor de kijkers, maar niks hoor!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #104 Gepost op: 21-03-2014, 11:04:44 »
Dat kon niet, want er was al gezegd dat Susan niet de winnaar was. Toen bekend werd dat Freek had verloren kon je in combinatie met de uitspraken van Art in aflevering 9 al weten hoe het zat.

Helemaal gelijk! Ik zat nog te slapen.

Dan is het inderdaad raar.

Offline tvroenho

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #105 Gepost op: 21-03-2014, 11:13:36 »
Dat kon niet, want er was al gezegd dat Susan niet de winnaar was. Toen bekend werd dat Freek had verloren kon je in combinatie met de uitspraken van Art in aflevering 9 al weten hoe het zat.

En die uitspraken uit aflevering 9 werden vlak daarvoor nog herhaald dus je hoefde niet eens een heel goed geheugen te hebben om het door te hebben...

Zijn wij nou zo slim of is de productie zo dom?

(Of denken ze dat wij dom zijn?)

Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #106 Gepost op: 21-03-2014, 11:24:57 »
En die uitspraken uit aflevering 9 werden vlak daarvoor nog herhaald dus je hoefde niet eens een heel goed geheugen te hebben om het door te hebben...

Zijn wij nou zo slim of is de productie zo dom?

(Of denken ze dat wij dom zijn?)

Wellicht dat ze de moeilijkheidsgraad omlaag hebben gezet om het toegankelijker te maken voor een breder publiek. Alleen jammer dat vorige week de 3e preek er ook bij kwam. Als die deze aflevering pas kwam was het nog spannend. Dan zou je in 1 minuut zelf moeten rekenen wie de mol dan is als Freek de verliezer is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #107 Gepost op: 21-03-2014, 11:31:16 »
Tygo was na Sofie de beste kandidaat maar alle aandacht ging uit naar Avro corivee Freek. Bah!

Wat een bullshit. Freek heeft sinds aflevering 9 echt 0 aandacht gehad, en gisteren ook in moltalk alleen een paar dingen maar meer ook niet.

Ik ben het wel met jullie eens dat Tygo ook wel wat aandacht mocht krijgen. Maar (in het geval van moltalk dan) dat is denk ik een vrij logisch gevolg als je niet aanwezig kunt zijn. Er konden dan geen vragen aan hem gesteld worden.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 11:33:03 door hoelahoep »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #108 Gepost op: 21-03-2014, 12:30:00 »
Mijn top 10 van dit jaar:

1. Freek
Freek vind ik gewoon een leuke dude. Goede verliezer, goede winnaar (vooral als het op vrijstellingen aankwam). Goede zanger. En zonder Freek hadden we uiteindelijk allemaal op Susan gegokt denk ik.

2. Tygo
De smaakmaker voor mij van dit jaar en een 1 op 1 kopie van een goede vriend van me (in doen en laten en uiterlijk). Erg leuk.

3. Sofie
Geboren in hetzelfde dorpje als ik en samen met Tygo een van de beste kandidaten dit seizoen in het vinden van de mol. Goed gespeeld, terechte winnares.

4. Aaf
Een persoonlijke favoriet van me, omdat ik dacht dat zij de mol was.

5. Jan-Willem
De ideale presentator voor een show van afvallers. Heeft het ver geschopt en zat steeds op de juiste mol, totdat het er echt op aankwam en toen van Susan afstapte. Ook een aantal echte classics hints erin verstopt zoals het schijnen met z'n zaklamp, een Ingetje en een lompe nepkin.

6. Jennifer
Lekker

7. Daphne/Owen/Molrice
Te weinig van kunnen zien

10. Susan
Ben nog steeds teleurgesteld. Krijg er een 'Zapp Kids/Spangas' gevoel van. 1-Dimensionale molacties die niet lukte of niet leuk waren. "Ik wist welke de goede vingerafdruk was". Nou, waarom laat je je dan in je kaarten kijken door Sofie??. "Ik wilde Freek niet vinden bij de jacht". Hoe flauw! Je had 'm naar de overwinning moeten leiden. Mij te passief. Gesnapt door Tygo omdat ze onder z'n ogen haar Boeddha voorbij loopt. Stoer doen over de topito's, terwijl het complementeren ervan helemaal niet nodig was. Opzichtig falen tijdens 5-op-een-rij. Geen uitleg over het bootje, geen Opera knaller.

Misschien verwacht ik teveel... Misschien.

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #109 Gepost op: 21-03-2014, 12:52:17 »
Is dit het nou? Die ellenlange inleiding van Art. :-[ En dan doet de mol een stapje naar voren. Had toch iets leukers verwacht.

Susan de mol....was wel te verwachten na vorige week.
Maar heb een katerige anti climax.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #110 Gepost op: 21-03-2014, 12:59:27 »
Gisteren was ik flink teleurgesteld over aflevering 10. Hoe "goedkoop" de opzet was en het voelde echt als een anti-climax van wel een heel mooi seizoen. Daarbij genomen dat de molacties die genoemd werden in mijn ogen nou niet waren om trots op te zijn ben ik naar bed gegaan en wilde ik er eens een nachtje over slapen.

Vanmorgen heb ik alles op mijn gemak terug zitten kijken en alle acties nogmaals aangehoord. Op de site van de Avro gekeken naar alle hints en acties enz.

Misschien ben ik te gewend / verwend en verwacht ik van een mol heel veel maar op dit moment kan ik echt niet tot een andere conclusie komen dan dat het hoog tijd wordt dat ze aflevering 10 eens in een zelfde context gaan maken als de rest van het seizoen en geen afgezaagd kluifje van bekendmaken mol en wat napraten met de kandidaten. En dat daarna in Moltalk nog wat dingen voorbij komen is natuurlijk heel leuk maar een groot deel van de kijkers kijken moltalk niet eens. (als ik tenminste in mijn omgeving naar de wie is de mol kijkers kijk niet)

Daarnaast snap ik niet waarom er überhaupt is gezegd dat de bekendmaking van de mol voor veel verrassing zou zorgen en dat de mol het dit jaar zo uitstekend gedaan heeft.
Daar zal dan het verschil van smaak in naar voren komen want verrassend vond ik het niet en blijkbaar de rest van Nederland ook niet als Susan als hoogste in de polls staat.

En qua mol kan ze me ook echt niet bekoren helaas. Qua acties vind ik het 1e klas lagere school molwerk. Maar ook dat is een kwestie van smaak uiteraard. Ik houd meer van het molwerk wat een Dennis en een Kees bijvoorbeeld hadden.

En ik snap qua hints dat de kijkers thuis ook moeten weten wie de mol is maar dit jaar zaten wel alle klassieke molhints er weer in. (geboortedatum, staat voor scherm mol enz.) Wellicht ook eens een uitdaging voor volgend jaar om daar iets vernieuwender in te zijn?

Dus eigenlijk een geweldige seizoen met een beetje bittere nasmaak  ::rofl::
Maar ach, we puzzelen gewoon verder bij wie is de mol junior :D

PS. voor degene die dan denken van ja, maar jij zat gewoon op de verkeerde mol(len). Dat klopt tot Aaf. Daarna was het meer dat ik er gewoon niet aan wilde dat Susan de mol was omdat ik haar niet als mol kon zien (zelfde trouwens als Freek) ::rofl:: (heb die opmerking volgens mij ook ergens gemaakt hier op het forum destijds) en dan is het leuker om voor de underdog te kiezen en kijken wat je daar van kunt maken en te hopen dat de makers toch hints als mollogo er ingestopt hebben om mensen te misleiden. :)  

Ps2 Jossie?? Top 10 maar je vergeet 8 en 9???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #111 Gepost op: 21-03-2014, 13:01:33 »
De "ontknoping" die geen ontknoping was, want het was allemaal al zo gebracht dat je niet meer om Susan heen kon...net zo min verrassend als Kees vorig jaar. Toen ook een puzzeltje met een duidelijke uitkomst, nu ook (het praatje van Art). Geen enkele spanning helaas.

Seizoen 14, prachtige beelden, hele leuke groep.
Over Mol Susan ben ik toch wel positief, ik vind het knap hoe ze veel kandidaten heeft weten in te pakken en in de finale nog zo onverdacht bij een kandidaat kon zijn dat ze in zijn bijzijn de kans kreeg een heuse gewaagde mol actie uit te voeren.

En de reactie van Freek bij de onthulling was natuurlijk geweldig. Kun je alleen krijgen als een mol het voor elkaar krijgt totaal vertrouwen te winnen, fantastisch toch.

Toch hoop ik volgend seizoen : iets minder erboven op liggend en als je dan een cliffhanger wilt doen, prima, maar doe het dan goed en geef niet zoveel al weg.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #112 Gepost op: 21-03-2014, 13:08:50 »
Ps2 Jossie?? Top 10 maar je vergeet 8 en 9???

Ik had een gedeelde 7e plek in gedachte voor Molrice, Owen en Daphne, omdat ik van hun niet zoveel heb gezien. Maar vond ze wel leuke kandidaten. Ik las net de opmerking van Owen. Hij had gezegd dat hij op Tygo zat en in het vliegtuig dacht: hoe dom, het is natuurlijk Jan-Willem! Leuk. Daphne lijkt me ook lekker fanatiek en een spelletjes speelster dus die vond ik ook leuk en met Molrice leefde ik voor het eerst mee met de 1e afvaller, gewoon omdat ik dacht dat hij goed was in dit spelletje.

P.S. Ik dacht niet: ja, jij zit gewoon op de verkeerde mollen. Ik heb gemerkt hoe je genoot en hoe je vol weer door ging. Een kritische noot naar Susan mag best (ook als je fout zat).

Ik denk dat ik uiteindelijk wel ergens een goed gevoel kan vinden over dit seizoen. Het was leuk, Susan was niet slecht slecht en het was leuk.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 13:12:11 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #113 Gepost op: 21-03-2014, 14:18:48 »
Ik vond het an sich leuk te zien hoe Susan de kandidaten op Sofie en Tygo na gewoon helemaal had ingepakt. Freek zijn ogen in de finale waren echt de moeite waard  ::rofl::

Maar kwa molsacties was er niks nieuws en verrassends en viel het ook wel tegen. Ik heb Moltalk nog niet gezien, maar daar kwam Susan beter uit de verf?

Al met al een matig seizoen. Vooral de opdrachten vond ik tegenvallen en soms was de uitslag slecht of er gewoon niet en de slagingskans bij voorbaat al nihil. Zo geef je de mol ook geen kans! En dat Freek bij Susan werd gezet vond ik ergens ook wat flauw van de productie. Ik had Suus wel in een bootje met Sofie of Tygo willen zien!
En die rare executies ook steeds.

Ik was ook niet weg van deze groep als geheel. Ik heb me zelfs weer aan een kandidaat geërgerd...  :-X
Ik mag het niet zeggen hier denk ik, maar voor mijn gevoel maken ze soms over-het-hoogtepunt-heen-seizoenen...  :-\\ Dat echte molgevoel dat ik vorig jaar wel had, was dit jaar nergens te bekennen. En die Olympische Spelen break hielp ook niet. De week erna niemand eruit, een weinig verrassende ontknoping, een best saaie aflevering negen. Ja toch allemaal zeer jammer.
No Milk today???

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #114 Gepost op: 21-03-2014, 14:34:17 »
NOgal vreemd dat ze na de informatie die we vorige week al hadden (Freek geen mol, Susan geen winnaar, Sofie geen verliezer) FREEK als eerste noemde, en zei dat hij de verliezer was waardoor iedereen dus al wist dat Susan de mol was, wat ze dan vervolgens nog spannend gingen maken dmv muziek.
Ik wil niet kritisch zijn maar dat kan echt beter!!!!!!!!!!!!


hahaha En Zarayda zat ook weer fout dit jaar  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

op twitter: 'OOOOOOOOOMG SUSAN is de mol, HOE DAN IM CONFUSED' hahahah
« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 14:42:39 door ramonmol »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #115 Gepost op: 21-03-2014, 14:48:41 »



hahaha En Zarayda zat ook weer fout dit jaar  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

op twitter: 'OOOOOOOOOMG SUSAN is de mol, HOE DAN IM CONFUSED' hahahah

Dat had ik ook gelezen ja! Briljant! Ze kan gewoon ieder jaar meedoen!  ::rofl::
No Milk today???

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #116 Gepost op: 21-03-2014, 14:56:24 »
Voor mij persoonlijk geldt dat ieder goed jaar ongeveer afgewisseld wordt door een minder jaar (ook qua mol)

jaar met Yvon mwa
jaar met Milouska goed
jaar met Inge neh
jaar met Dennis top
jaar met Jon wel oke
jaar  met Kim matig
jaar met Patrick super
jaar met Annemarie dieptepunt
jaar met Kees weer super
dit jaar weer matig. Dus je kon er op wachten.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #117 Gepost op: 21-03-2014, 15:19:59 »
Nou, dat maakt me in ieder geval weer erg nieuwsgierig naar januari 2015  ::ok::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #118 Gepost op: 21-03-2014, 16:39:50 »
Al met al teleurstellende ontknoping, zoals eigenlijk ieder jaar. Dit jaar had ik me er zelfs al op ingesteld, maar viel hij nu zelfs nog tegen. Veel te weinig molacties/hints uitgelegd. Waarschijnlijk omdat er geen betere te vertellen waren. Als iemand als Sofie of Tygo de mol was, hadden we een veel langere lijst gehad. Dat weet ik haast wel zeker. Ik hoop dus dat ze volgend jaar zo'n soort mol hebben. Misschien moet Sofie nog eens mee doen, maar dan als mol. Lijkt me wel de geschikte kandidaat voor de eerste goede vrouwelijke mol.

Ik denk dat ze de ontknopingsaflevering voortaan toch wat om moeten gooien. Meer richting zoals moltalk deze keer was. Ook familieleden etc aan het woord laten. De aflevering stelde mij teleur, maar moltalk stelde me meer dan tevreden. Beste setting tot nu toe. Ik zie graag voortaan zoiets als ontknopingsaflevering al. En dan misschien toch eens wat meer tijd inplannen voor de aflevering. Hoef je niet alles er doorheen te jagen.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #119 Gepost op: 21-03-2014, 16:45:19 »
Lijkt me wel de geschikte kandidaat voor de eerste goede vrouwelijke mol.

Daar ben ik het niet mee eens. Elise was ook een uitstekende Mol!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!