Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 95669 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #80 Gepost op: 20-03-2014, 23:47:12 »
Prima laatste aflevering wat mij betreft, goede Mol en leuk dat ze de verborgen aanwijzingen verspreid gaven en niet allemaal aan het eind - anders zit je toch de hele tijd daarop te wachten.

Ik snap de kritische reacties, maar volgens mij is de laatste aflevering al jaren ongeveer hetzelfde. Ze gaan nou eenmaal niet 25 opdrachten systematisch doornemen en dan 15 hints bespreken, dat is voor de gewone kijker teveel denk ik.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #81 Gepost op: 20-03-2014, 23:51:15 »
Van Moltalk moesten ze maar eens een officieel programma maken. En de laatste aflevering dan als gecombineerde uitzending van anderhalf uur. Net zoals de nabesprekingen van The Apprentice op de BBC.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #82 Gepost op: 21-03-2014, 00:46:33 »
Ik snap geen hout van die rente berekening?  ::ohno::

http://avro.nl/wieisdemol/Afleveringen/10/berekening_rente.aspx

Kan iemand het me uitleggen? Delen door 7 en dan weer maal een ander getal?  ???
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #83 Gepost op: 21-03-2014, 00:50:35 »
Ik vond Susan in de aflevering ook helemáál niet goed uit de verf komen. Aangezien de meeste mensen toch nog altijd alleen maar de serie op tv kijken (en geen Moltalk/WIDM-website/forum) is dat wel een afknapper. Hints vond ik twijfelachtig. Geboortejaar leuk, paar leuke afleveringstitels (heel anders dan de hier veel geopperde 'slaat op volgende afvaller'!), maar al met al wel weinig. De twee vingers omhoog té opvallend.
Molacties... niet voldoende van getoond (op tv dus) om er iets zinnigs van te kunnen zeggen :-/

Volgend jaar maar een anderhalf uur durende laatste aflevering? Dan is er meer tijd voor de hints/molacties en wat geklets van de kandidaten!
De serie zelf was wel erg mooi en afwisselend!

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #84 Gepost op: 21-03-2014, 01:03:57 »
Ik snap geen hout van die rente berekening?  ::ohno::

http://avro.nl/wieisdemol/Afleveringen/10/berekening_rente.aspx

Kan iemand het me uitleggen? Delen door 7 en dan weer maal een ander getal?  ???

Je kon het geld opsturen van aflevering 2 t/m 8, dus gedurende 7 afleveringen.

Als je het geld in aflevering 2 had opgestuurd, dan was het geld verdubbeld geweest, dit was de maximale rente.

Elke aflevering na aflevering 2, ging er 1/7e af van de rente.

Dus de rente was:
Opgestuurd in aflevering 2: 7/7e deel van het opgestuurde geld
Opgestuurd in aflevering 3: 6/7e deel van het opgestuurde geld
Opgestuurd in aflevering 4: 5/7e deel van het opgestuurde geld
Opgestuurd in aflevering 5: 4/7e deel van het opgestuurde geld
Opgestuurd in aflevering 6: 3/7e deel van het opgestuurde geld
Opgestuurd in aflevering 7: 2/7e deel van het opgestuurde geld
Opgestuurd in aflevering 8: 1/7e deel van het opgestuurde geld

Wat ze op de site doen is delen door 7 en dan maal een getal 1 tot en met 7, maar dat is dus hetzelfde.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #85 Gepost op: 21-03-2014, 01:04:31 »
Kan iemand het me uitleggen? Delen door 7 en dan weer maal een ander getal?  ???
Het bedrag gedeeld door 7 is het bedrag wat er per aflevering bij komt. Dus stel, ik stuur 700 euro op in aflevering 3. Dan deel je eerst die 700 door 7, is 100 euro. Vanaf aflevering 3 zijn er 6 afleveringen tot de finale (finale is afl 9, 9 - 3 is 6). Dus vermenigvuldig de 100 euro rente per aflevering met 6 en dan krijg je dus 600 euro rente.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #86 Gepost op: 21-03-2014, 01:54:42 »
En op de DVD dan ook meteen een bloemlezing van alle prachtige theorieën en brainfarts van het forum. :P
Ga ik weer;  ::rofl::


*1e x dit seizoen, en de laatste ..*
Omnia vincit amor

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #87 Gepost op: 21-03-2014, 05:16:11 »
Als ik de reactie hier zoal lees dan verbaasd het me dat er nog een volgend seizoen wordt gemaakt. De makers kunnen het niet snel goed meer doen. En een eventuele mol ook niet.
Als de deelnemers de opdrachten zo beroerd uitvoeren dan hoef je als mol natuurlijk alleen maar met de stroom mee te varen, waarom zou je dan moeilijk doen. Het doel is immers uiteindelijk zo weinig mogelijk geld in de pot.
Van mij hoeven die eindgesprekken ook niet zo lang. In de uitzending terug blikken op de opdrachten lijkt mij beter/leuker.
Het wordt tijd dat de makers de molloten eens echt op het verkeerde been gaan zetten, zoals  dat zou kunnen zijn gebeurd als Freek alsnog de mol zou zijn, door de simpele zin die op dit forum ook al voorbij is gekomen:"Freek jij bent niet de mol.....althans volgens de dames". Maar dan moet het natuurlijk allemaal wel kloppen.
Ben toch weer benieuwd wat het volgende seizoen gaat worden....Is het alweer januari  ;D

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #88 Gepost op: 21-03-2014, 06:53:10 »
Heb weer enorm genoten, maar dit seizoen behoort niet tot m'n persoonlijke top 3.

De opdrachten vielen wat tegen, de beelden/muziek waren fantastisch. Susan heeft het goed gedaan, maar kon jammer genoeg te vaak meeliften met de rest.

Wel jammer dat de laatste aflevering zo weinig acties en geheime aanwijzingen liet zien, miste voor mijn gevoel wel heel veel. Vandaag nog maar even de Moltalk etc. terugkijken.

Crew en de fantastische groep, bedankt voor 10 weken heel veel kijlplezier. Op naar 2015, helaas wel zonder Anton.  :\'(
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Aleksje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #89 Gepost op: 21-03-2014, 08:02:27 »
Wat een super seizoen!! Susan is echt een fantastische vrouw en mol, heb echt genoten  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 08:04:33 door Aleksje »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #90 Gepost op: 21-03-2014, 08:25:47 »
Nou dit seizoen 14 was voor mij echt een anti-climax met Susan als Mol.
Vanaf het begin was het wel duidelijk, weinig verrassingen en Susan is zooo saai.
Alleen al hoe ze praat is slaapverwekkend...
Weinig spectaculaire molactie's, vooral veel hulp van anderen. Erg slap allemaal!!
Helaas seizoen 14 echt een anti-climax.

« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 08:33:15 door Molletjuh »

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #91 Gepost op: 21-03-2014, 08:32:04 »
Een ontzettend leuke groep mensen, geweldig fanatieke Tygo, een prachtige goed spelende winnares, fantastische sfeerbeelden. En een mol.
Eerlijk gezegd valt de mol me dit jaar tegen. Er zijn niet veel spectaculaire acties uitgevoerd, geen mindblowing sabotages; het komt op me over alsof het haar allemaal is overkomen.

Maar: kan de mol daar altijd wat aan doen? Nee. Die is natuurlijk afhankelijk van keuzes van de groep. En van de opdrachten. Met name dat laatste mag volgend seizoen wel wat meer aandacht aan besteed worden. Er zaten veel opdrachten bij waar mollen vrijwel niet te doen was, of waar weinig te mollen viel.
Daarnaast: ik heb het idee dat er wel heel veel vrijstellingen, topo's, zwarte vrijstellingen te verdienen waren. De focus op geld verdienen is allang verdwenen. Zonde.

Susan: leuke vrouw, maar qua molacties valt het me wat tegen, echter is dat ook te wijten aan de inhoud van de opdrachten.

Op naar een nieuw seizoen!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #92 Gepost op: 21-03-2014, 08:58:13 »
Kan iemand me vertellen waar ik die laatste aflevering van Moltalk terug kan zien?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tvroenho

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #93 Gepost op: 21-03-2014, 08:59:19 »
Ik vond deze aflevering ook een beetje tegenvallen.

Ronduit vreemd vond ik de bekendmaking van de Mol:

Susan: jij bent niet de winnaar
Sophie: jij bent niet de verliezer
Freek: jij bent niet de mol

Als Freek vervolgens te horen krijgt dat hij niet de winnaar is weten we toch dat hij dus de verliezer is en Susan de mol (want geen winnaar en dus geen verliezer) en is die laatste dramatische 'Maar wie is de Mol?' vraag toch overbodig?

Of zie ik nou iets over het hoofd?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #94 Gepost op: 21-03-2014, 09:09:11 »
Susan en Sofie zaten op elkaar, dus Sofie had ook nog heel goed de mol kunnen zijn (als Susan bv de test sneller/beter had gemaakt dan Freek)

Offline Aleksje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #95 Gepost op: 21-03-2014, 09:17:57 »
Kan iemand me vertellen waar ik die laatste aflevering van Moltalk terug kan zien?
http://www.youtube.com/watch?v=RpOFbLf2nZY

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #96 Gepost op: 21-03-2014, 09:19:06 »
Weet je... Ik denk als je dit forum volgt dat de laatste aflevering van widm altijd een anti-climax is. Hier wordt zo veel uitgeplozen, dat je denkt dat er mega spectaculaire hints gaan komen, maar mensen die die alleen het programma op tv volgen moeten de hints ook kunnen achterhalen.

Daarnaast denk ik dat Susan het heel goed gedaan heeft als mol. Als ik terug denk aan Jon van Eerd die ooit de mol was, dan denk ik dat we zeker niet mogen klagen.

Offline kajax2

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #97 Gepost op: 21-03-2014, 09:20:40 »
Susan en Sofie zaten op elkaar, dus Sofie had ook nog heel goed de mol kunnen zijn (als Susan bv de test sneller/beter had gemaakt dan Freek)
Dat kon niet, want er was al gezegd dat Susan niet de winnaar was. Toen bekend werd dat Freek had verloren kon je in combinatie met de uitspraken van Art in aflevering 9 al weten hoe het zat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #98 Gepost op: 21-03-2014, 09:27:10 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #99 Gepost op: 21-03-2014, 09:29:26 »
Weet je... Ik denk als je dit forum volgt dat de laatste aflevering van widm altijd een anti-climax is. Hier wordt zo veel uitgeplozen, dat je denkt dat er mega spectaculaire hints gaan komen, maar mensen die die alleen het programma op tv volgen moeten de hints ook kunnen achterhalen.

Nee hoor helemaal niet. Vorig jaar bijv. met Kees dat was alles behalve een anti-climax.
Dit seizoen vond ik gewoon heel magertjes. Maar ja voor mij valt of staat het met een goede mol en dat was dit seizoen niet bepaald zo. Dus ja.