Auteur Topic: Wie is de mol? 2015  (gelezen 1029787 keer)

Offline mol24

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #20 Gepost op: 6-04-2014, 19:58:23 »
Is er misschien iemand die de gehele maand mei op Schiphol wil verblijven? Hebben we dikke kans dat we iemand spotten en ja dan is de locatie raden niet echt moeilijk... ::rofl::

T' is maar een idee hè! ;)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #21 Gepost op: 6-04-2014, 20:05:01 »
Is er misschien iemand die de gehele maand mei op Schiphol wil verblijven? Hebben we dikke kans dat we iemand spotten en ja dan is de locatie raden niet echt moeilijk... ::rofl::

T' is maar een idee hè! ;)

Ik zou best de hele maand mei op schiphol willen bivakeren, Kan ik lekker veel vliegtuigen zien. Alleen jammer dat ik examens heb in Mei
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #22 Gepost op: 6-04-2014, 20:25:34 »
Ik ken een paar mensen die er werken, zal ik die eens polsen?

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #23 Gepost op: 6-04-2014, 21:46:00 »
Ik ken een paar mensen die er werken, zal ik die eens polsen?

 ::ok:: ::ok:: ::ok::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #24 Gepost op: 6-04-2014, 21:49:19 »
Gooise vrouwen en dan mannennamen noemen?

Brazilië lijkt me niet. Ik verwacht niet dat de mol naar het land gaat waar op ongeveer dat zelfde moment het WK voetbal gehouden wordt...

Ben een beetje klaar met jou onzinnige comments. Gooische vrouwen is een serie waar 4 vrouwen en 4 mannen de hoofdrollen hebben.
Het gaat om de serie, niet om de 'vrouwen in de zin Gooische Vrouwen.
Bovendien noem ik ook 2 vrouwen, en ook 2 vrouwen als opties.
En wat betreft Brazilie, dat land is zo groot, dus het zou prima kunnen. Het WK word op 1 plek gehouden. Maar In ieder geval Zuid Amerika

Ohja en wat betreft Froukje de Both. Ze volgt JP en Eva niet. JP en Eva volgen haar wel.. maar ze volgt nog niet terug. En ik kan me herinnerne dat ze niet zei dat ze een slechte kandidaat was, maar dat ze het programma toen niet interssant genoeg vond en nu wel.. vandaar haar zelfpromotie bij  RTL Boulevard
« Laatst bewerkt op: 6-04-2014, 21:51:29 door ramonmol »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #25 Gepost op: 10-04-2014, 15:14:49 »
Weet niet waar ik dit het beste kan neerzetten maar Ik wou iets kwijt over de opdrachten
Ik ben begonnen aan seizoen 11 en dat seizoen is echt in alle opzichten het beste seizoen.
De kandidatengroep is perfect bij elkaar, slimme leuke kandidaten, de  landen zijn FANTASTISCH, de presentatie is weergaloos dat jaar maar most of all: de opdrachten.
Als je dat jaar vergelijkt met bijv dit jaar of seizoen 12.. het lijkt wel dat de opdrachten minder worden ipv beter.

Als je even kijkt naar de opdrachten uit seizoen 11:

Busopdracht: Heel goed, meteen lekker in de stemming en de mindfuck erna ook goed in beeld gebracht.
Vuurwerk: Goed, lekker verwarrend en orginele opdarcht. extra sensatie door vuurwerk natuurlijk
Mandjes: Hele goede opddracht, kandiddaten die elkaar niks gunnen, elkaar op foute been zetten en allemaal voor zichzelf gaan, setting was perfect.

Theater gedicht: Geweldige opdracht,
Mijnen, boobytrap : Specatulair, typische mol opdracht.
Stilleven: Super origneel, paste perfect in het gezellige midden amerikaanse straatbeeld en leuke opdracht (in rijen staan en antwoorden geven)

Theatershow op plein: Super leuk, perfecte interactie binnen groep en heerlijk theater om naar te kijken
Muurschildering/Plakbord: Leuke opdracht, ook leuk dat de schildering blijvend is natuurlijk, typisch iets voor latijns amerika en de scrabbel opdracht was ook leuk.
Hotelkamer: Super mindfuck omdat het gewoon een super moeilijke opdracht was, heel origineel.

Busopdracht: Hele leuke opdracht
Kerkvragen: ALtijd leuk om zo'n opdrachten erbij te hebben, 2 kandidaten clashen en lekker veel liegen. Zo'n opdarchten moeten er veel vaker in, ze laten wel meer sutkjes van kandidaten samen tussen opdrachten zien, wat ook leuk is, maar met zo'n lieg je -of ben je eerlijk opdracht heb je het meer in spelvorm.
El Diablo: Spanning, altijd goed. Perfecte setting van executie, dat was zoooo onheilspellend door de mistige setting.

Vee drijven: Leuk,maar een van de weinige mindere opdrachten..
Gedicht,fotos zoeken: Leuk dat niemand elkaar daar vertrouwde, en er werd veel gemold. Leuke opdracht
Jeeps door modder geld zoeken: Dat vond ik ook heerlijk,de algehel setting was gewoon goed.

Woord lopen in leon: Leuke opdracht
Plankjes in water: Dit was ook weer een geweldig goede opdracht, weinig tijd en moeilijk omdat het maar op 1 manier kon
Handdoeken op strand: Leuk, maar niet spectaculair. wel leuke twist doordat hoe beter het ging, hoe minder schermen..

Waterlabyrint: Super leuke opdracht
Vulkaan: Mega mooi, zware opdracht en daarna eraf rennen was ook super.
De Jokers: Dat zijn echt mega leuke opdrachten, het is gewoon een vertrouwingspel en laat in het spel dus dan vetrouw je amper nog mensen. Goede setting en leuk spel

Vuurtoren: Goede opdracht
Krater: Mega goede mol locatie, leuk bedacht spel.
Doolhof, letters op rug: Hele leuke opdracht was dit

Nationaliteiten zoeken: Super leuke opdracht, goed teamwerk van Soundos en Karin
Bootjes op water: Goede opdracht, met leuke twist vrijstelling
Koffiebonen/ Plant opdracht: Ook leuke opdracht omdat ze iets moesten uitwisselen niemand vertrouwde elkaar.

Boomopdracht was geniaal, heeft het seizoen nog meer kleur gegeven. Dat kandidaten hun eigne toekomst moest bepalen doordat wat ze hadden ingevuld. Dat was echt nieuw in Wie is de mol. Beter kon niet. JE moest zoveel dingen tegelijk doen als kandidaat.

Finale opdracht met kandidaat eigenschappen wwerd vanaf dat moement standaard. Leuke uitvinden dat er ook zo'n dingen inzaten.

Lees volgende bericht verder over het verschil tussen seizoen 2014 (nu) en 2011 dus

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #26 Gepost op: 10-04-2014, 15:15:12 »
Dit seizoen waren er amper goede oprachten.

De eerste opdracht op de markt was saai, de laser was te moeilijk.
De chinees theater opdracht was niet te begrijpen, de opdracht erna was wel leuk omdat het een typishe molopdracht was met porto's. Jademarkt was wel leuk, maar was niet echt een opdracht.
Koffertjes naar hotel opdracht was wel leuk, maar kon beter. De bootvaar opdracht was saai en alweer een saaie executie.
De roltrapopdracht was een van de betere dit jaar, de opdracht daarna met de enveloppen had leuk kunnen zijn maar was het totaal niet. De opdracht van de studwam was wel super!!!
De chinese boedha opdracht was wel OK, de opdrachten erna waren saai. Op het water met speedboten was saai, maar de eerste opracht in fillipijnen was wel OK, maar had ook veel beter gekund. Maar dat had wel een leuke sfeer.

Processie was saai, de boot in elkaar schuif opdracht ook, blik in de toekomst was wel leuk!
WIndmolen was saai, de opdracht erna met vingerafdrukken was saai, de topito opdracht was HEEL leuk.
RObinson eiland was heel erg saai, de vier op een rij had nog wel iets leuks maar voor rest was alles saai.
De zoek freek opracht had wel iets leuks!!

Dan de enveloppen zoeken opdracht was wel leuk, met de leuke actie van Susan. En de laaste opdracht was schitterend, maar kwam vooral door de mooie locatie. Niet door de sapnning van de opracht.


Zo, dat lucht op.  ::rofl::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #27 Gepost op: 10-04-2014, 17:05:13 »
Dit seizoen waren er amper goede oprachten.

De eerste opdracht op de markt was saai, de laser was te moeilijk.
De chinees theater opdracht was niet te begrijpen, de opdracht erna was wel leuk omdat het een typishe molopdracht was met porto's. Jademarkt was wel leuk, maar was niet echt een opdracht.
Koffertjes naar hotel opdracht was wel leuk, maar kon beter. De bootvaar opdracht was saai en alweer een saaie executie.
De roltrapopdracht was een van de betere dit jaar, de opdracht daarna met de enveloppen had leuk kunnen zijn maar was het totaal niet. De opdracht van de studwam was wel super!!!
De chinese boedha opdracht was wel OK, de opdrachten erna waren saai. Op het water met speedboten was saai, maar de eerste opracht in fillipijnen was wel OK, maar had ook veel beter gekund. Maar dat had wel een leuke sfeer.

Processie was saai, de boot in elkaar schuif opdracht ook, blik in de toekomst was wel leuk!
WIndmolen was saai, de opdracht erna met vingerafdrukken was saai, de topito opdracht was HEEL leuk.
RObinson eiland was heel erg saai, de vier op een rij had nog wel iets leuks maar voor rest was alles saai.
De zoek freek opracht had wel iets leuks!!

Dan de enveloppen zoeken opdracht was wel leuk, met de leuke actie van Susan. En de laaste opdracht was schitterend, maar kwam vooral door de mooie locatie. Niet door de sapnning van de opracht.


Zo, dat lucht op.  ::rofl::

Rick zei ook bij moltalk dat ze niet meer concurreren in de opdrachten, omdat ze er al meer dan 300 hebben opgenomen. Ze willen nog wel de beelden enzo verbeteren tov van andere jaren.

Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #28 Gepost op: 10-04-2014, 19:07:29 »
Dit seizoen waren er amper goede oprachten.

De eerste opdracht op de markt was saai, de laser was te moeilijk.
De chinees theater opdracht was niet te begrijpen, de opdracht erna was wel leuk omdat het een typishe molopdracht was met porto's. Jademarkt was wel leuk, maar was niet echt een opdracht.
Koffertjes naar hotel opdracht was wel leuk, maar kon beter. De bootvaar opdracht was saai en alweer een saaie executie.
De roltrapopdracht was een van de betere dit jaar, de opdracht daarna met de enveloppen had leuk kunnen zijn maar was het totaal niet. De opdracht van de studwam was wel super!!!
De chinese boedha opdracht was wel OK, de opdrachten erna waren saai. Op het water met speedboten was saai, maar de eerste opracht in fillipijnen was wel OK, maar had ook veel beter gekund. Maar dat had wel een leuke sfeer.

Processie was saai, de boot in elkaar schuif opdracht ook, blik in de toekomst was wel leuk!
WIndmolen was saai, de opdracht erna met vingerafdrukken was saai, de topito opdracht was HEEL leuk.
RObinson eiland was heel erg saai, de vier op een rij had nog wel iets leuks maar voor rest was alles saai.
De zoek freek opracht had wel iets leuks!!

Dan de enveloppen zoeken opdracht was wel leuk, met de leuke actie van Susan. En de laaste opdracht was schitterend, maar kwam vooral door de mooie locatie. Niet door de sapnning van de opracht.


Zo, dat lucht op.  ::rofl::


2e deel was inderdaad saai, maar meen je dat nu? Heb je niet een beetje subjectieve kijk nu?

Die laseropdracht was net zo haalbaar als de vuurwerkopdracht. Allebei had het een wow effect. Dat op de markt zoeken met een chinees woordenboek was misschien niet bijster interessant, maar dat was net zo'n binnenkomer als de bus opdracht. Ook typisch als je als nederlander naar china gaat. En zoeken op de jademarkt is te vergelijken met de mandjesopdracht. Alleen dan kan niemand elkaar iets vertellen maar je bepaalt wel een volgorde. En de zwarte vrijstelling gaf een effect.

Theater opdracht was nutteloos, had meer uitgehaald kunnen worden maar is wel iets typisch voor chinese cultuur. En zo kan ik verder gaan met de vergelijkingen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #29 Gepost op: 10-04-2014, 21:23:15 »
Ja, ik snap wat je bedoeld maar ik ging niet oprachten per stuk vergelijken het was meer een MEGA compliment naar seizoen 11, dan een afbreuk naar dit seizoen. zoals ik zei,, vond dit seizoen heerlijk en ik vind het jiust verschrikkelijk als mensen allemaal negatieve dingen over een seizoen posten, dus doe ik het ook niet snel. Maar ik vind wel dat er gezegd mag worden dat als je kijkt naar opdrachten eerder en naar nu, dat het achteruit gaat. Dat is alls wat ik wou zeggen.
Kijk naar seizoen 11, ga mijn lijstje even door. Echt op 1 of 2 opdrachten na TOP opdrachten. Heel origineel. Heel goed bedacht, goede interactie tussen de groep...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #30 Gepost op: 12-04-2014, 10:47:00 »
Ik sluit me aan bij ramonmol. In het feit dat 2011 echt een topjaar was qua opdrachten, maar ik vind ook dat de opdrachten een dusdanig wezenlijk onderdeel van het spel zijn dat ze daar beter niet op bezuinigen.

Rick zei ook bij moltalk dat ze niet meer concurreren in de opdrachten, omdat ze er al meer dan 300 hebben opgenomen. Ze willen nog wel de beelden enzo verbeteren tov van andere jaren.
Ik begrijp dit niet zo. Waarom zou het één het ander in de weg staan? Je kan toch ook bij gave spectaculaire opdrachten "de beelden enzo verbeteren tov andere jaren"?

Theater opdracht was nutteloos, had meer uitgehaald kunnen worden maar is wel iets typisch voor chinese cultuur.
Misschien zie jij het anders dan ik, maar ik vind dat opdrachten het onderdeel van het spel zijn dat de kandidaten en de kijkers in staat stelt de vraag "wie is de mol" te beantwoorden. Cultuur of niet, wie is de mol is primair een spel. Mijn eerste criterium om een opdracht op te beoordelen is de gameplay in die opdracht - is die haalbaar, biedt die uitdaging? Zijn er meerdere manieren om 'm te halen? Is er ruimte voor improvisatie? Is er ruimte tot mollen en ruimte tot het bespeuren van molacties?
De graphics - is de opdracht mooi of sfeervol, heeft die een wow-effect, past die in de cultuur/het land? - zijn daar naar mijn mening ondergeschikt aan.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #31 Gepost op: 12-04-2014, 15:26:36 »
Locatie: voormalig Joegoslavië (Bosnië, Kroatië, Macedonië, Servië, Slovenië) en Sicilië (finale).

Kandidaten: Fleur Agema, Claudia de Breij, Maryam Hassouni, Esther Schouten, Merel Westrik, Jandino Asporaat, Ramon Beuk, Brainpower, Wilfriend de Jong en Theo Maassen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #32 Gepost op: 12-04-2014, 15:58:37 »
Vrouwen:
- Marieke Westenenk
- Froukje de Both
- Evelien Bosch
- Noortje Herlaar
- Marlijn Weerdenburg

Mannen:
-Jan Versteegh
- Klaas van Kruistem
- Joris Marseille
- Joris Luyendijk
- Joey van der Velden

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #33 Gepost op: 12-04-2014, 22:55:50 »
In 2015 moeten ze echt in aflevering 1:
-3 knallende opdrachten verzinnen+ geen afvaller lijkt me leuk
Ik heb het gevoel dat er elk jaar qua seizoensbeeld wordt gekeken naar het vorige seizoen: dat ze een totaal andere sfeer neer willen zetten (wat ze lukt), maar ook een soort van voortborduren op opdrachten uit andere series, zonder echt na te denken over de factoren zoals kans van slagen, psygologie e.d. Als je idd seizoen 14 vergelijkt met seizoen 11, lijkt 11 mij een veel 'dieper' seizoen.

Ik vind het een beetje makkelijk om ons te laten wennen aan 2 opdrachten in de eerste aflevering. Daar komt bij dat er 2x duo opdrachten waren. Daphne, Jan-Willem, Aaf, Sofie, Owen, Freek en Tygo hebben de mol in aflevering 1 geen seconde aan het werk kunnen zien. Zoals in 2011 had je de busopdracht waar bijv. Karin een vraag fout beantwoordde, dit kan een kandidaat goed aan het denken zetten, en toen de vuurwerkopdracht wat in duo's maar ook met een groep van 4 was en bij dit soort opdrachten kun je je mol baseren op uitslagen van opdrachten (Patrick die de verkeerde envelop koos, ook geen geld pakte) en niet op van die kleine dingetjes zoals tussen neus en lippen door een zenuwachtige kandidaat (mol) aan het avondeten.
Dit moet dus echt beter, kortom: meer GROEPSopdrachten (de hele groep of groepen van 6 en 4 ofzo) en vooral in aflevering 1!
S11 staat bij mij ook op 1. Het was het 1e seizoen dat ik keek en heb daarbij veel geluk gehad, want als S12 op tv was geweest was ik doorgezapt. S13 staat op 2 en 14 op 3. 12 komt op 4.

S15: Hopelijk wordt het een echte knaller  ::bravo::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #34 Gepost op: 15-04-2014, 16:24:02 »
JP volgt nu Viktor Brand op twitter, misschien een hint?  ;)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #35 Gepost op: 15-04-2014, 16:45:28 »
JP volgt nu Viktor Brand op twitter, misschien een hint?  ;)

Zucht... Ik hoop het niet, ik vind die man echt vreselijk  :-X

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #36 Gepost op: 15-04-2014, 17:22:57 »
2005, 2006 en 2009 vind ik nog leuker dan 2011.

Ranglijst:
1. 2006
2. 2009
3. 2005
4. 2014
5. 2013
6. 2011
7. 2008
8. 2010
9. 2007
10. 2012

Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #37 Gepost op: 16-04-2014, 01:25:02 »
Wie Is De Mol is een geweldig programma. Deels komt dat door de kandidaten, deels door het land waar ze zijn, deels komt dat door prachtig camerawerk en regiewerk en deels komt dat door de montage inclusief muziek.

Los van de lijstjes over kandidaten en het land, wat zou ik het geweldig vinden als volgend seizoen nummers uit 300 Rise Of An Empire (geproduceerd door de nederlander Junkie XL). En dan doel ik met name op de nummers Marathon, Fire Battle en History Of The Greeks. Vooral de laatste nummer zou in mijn ogen erg mooi passen bij de sfeerbeelden, terwijl de andere 2 nummers als achtergrondnummers kunnen dienen bij opdrachten waar het om actie draait.

Marathon:


Fire Battle:


History Of The Greeks:

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #38 Gepost op: 16-04-2014, 11:09:44 »
opdrachten een dusdanig wezenlijk onderdeel van het spel zijn dat ze daar beter niet op bezuinigen
Eens dat opdrachten een wezenlijk onderdeel van het spel zijn, daar moet je de mol uit kunnen halen!

Maar waarom daar niet op bezuinigen? Een opdracht hoeft nauwelijks wat te kosten. Enveloppen spel, prachtig toch? Kost je wat enveloppen, ben je onder 1 euro klaar ::ok:: ::ok:: ::ok::

Je ziet aan WIDM Junior dit jaar hoe mooi een opdracht kan zijn zonder dat het wat kost. WIDM Senior kan dat ook. IJsland: op een trap gaan staan. Kosten: 0 euro. Super ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #39 Gepost op: 16-04-2014, 13:54:14 »
Maar waarom daar niet op bezuinigen? Een opdracht hoeft nauwelijks wat te kosten. Enveloppen spel, prachtig toch? Kost je wat enveloppen, ben je onder 1 euro klaar ::ok:: ::ok:: ::ok::
Dus jij zou eigenlijk een WIDM willen met voornamelijk opdrachten zoals het enveloppenspel, kwartetten, jokerspel, etc.?

Dat zou wel een hele saaie WIDM-serie opleveren. Af en toe zo'n opdracht is prima (zoals nu dus het geval is), maar niet meer dan dat.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!