Auteur Topic: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi  (gelezen 62907 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #60 Gepost op: 6-01-2015, 21:28:46 »
Inderdaad goed gevonden en kan me daarin wel vinden inderdaad.

Offline Frank32

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #61 Gepost op: 6-01-2015, 21:36:09 »
Dit staat los van het feit dat hij de vrijstellingen zo snel vindt. Achterop de vrijstellingen zitten labels. Nu volgt pure speculatie. Het is best mogelijk dat ze toch een beperkte houdbaarheid hebben, dus afleveringsspecifiek. Verder acht ik de kans ook wel aanwezig dat het een individuele én een groepsvrijstelling is. (Ik geloof wel in de uitleg van de muzikale hint dat er komende aflevering niemand afvalt.) Dat kan ook een reden zijn dat Ajouad de vrijstellingen niet wil delen. Hij heeft dan de macht in handen om zelf te bepalen wanneer en of hij die wil gebruiken, zonder daarover met Chris te hoeven overleggen. Die vrijstelling afgeven aan Chris zou helemaal een slecht idee zijn, omdat de waarde van zijn persoonlijke vrijstelling dan onzeker is.
Op het moment dat hij de vrijstellingen in handen krijgt, krijgt hij van Chris niet de tijd om de vrijstellingen te bekijken en de labels te lezen, dus op dat moment is hij misschien wel oprecht van plan een vrijstelling weg te geven. De tekst op de labels kan dus oorzaak zijn dat hij daar later anders over denkt en zijn verhaal naar Chris gewoon een leugen.

Goed gevonden! Zou overigens wel sneu voor Pieter zijn, omdat hij, als Ajouad hem in de eerste aflevering had ingezet (wat logischer lijkt), dan nog in het spel had gezeten.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #62 Gepost op: 6-01-2015, 21:41:37 »
 ::ok:: Rat!
Omnia vincit amor

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #63 Gepost op: 6-01-2015, 22:55:03 »
Scherp Rat, scherp  ::vergroot::

En in navolging van voor wat, hoort wat. Voor het vinden van die 2 vrijstellingen hoort wat. Kan best dat ie voor de individuele vrijstelling in aflevering 1 moest saboteren bij de rode draad opdracht en voor de groepsvrijstelling in aflevering 2 bij die schilderijen > dat gooit daar de puzzel door elkaar, door Aljouad zijn toedoen. Dat sluit aan op alle citaten op de vorige pagina.

Dat maakt Ajouad zijn acties plausibel. Blijft wel staan dat ik juist hierdoor nog steeds het idee heb dat Aljouad als kandidaat als hulpmol de echte mol helpt, net zoals Marlijn/Viktor overkwam met de jokers. Zo krijg je een Sabotage meets WIDM idee  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Spork

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #64 Gepost op: 7-01-2015, 01:02:18 »
Een mol heeft een plan. En stel dat plan is om voor de vrijstellingen te gaan dan heb je waarschijnlijk ook al een idee wat je met de vrijstellingen gaat doen. Dat Ajouad van gedachte verandert vind ik dan ook absoluut kandidatengedrag.
Neither a spoon, nor a fork.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #65 Gepost op: 7-01-2015, 01:47:48 »
Die labels waren mij ook opgevallen maar: ik zie geen enkele meerwaarde voor het programma om relevante informatie aangaande het spel achter te houden voor de kijker thuis. Volledige uitleg aangaande spelelementen dient in mijn optiek altijd te worden verschaft aan de kijker thuis, mits ten minste 1 kandidaat ook van deze uitleg op de hoogte is.
Het is in mijn optiek dan ook storend dat de productie er niet voor kiest om expliciete uitleg over de betekenis van de vrijstellingen te verschaffen. Ik zie daarom geen andere mogelijkheid dan aan te nemen dat de vrijstelling de meest reguliere en algemene betekenis heeft, en dus een individuele, op elk moment in te zetten vrijstelling is.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2015, 01:50:30 door Mollenmania »

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #66 Gepost op: 7-01-2015, 01:49:10 »
Voor mij viel Ajouad eigenlijk al af toen ik hem zo overduidelijk tegen die camera aan zag schoppen. Toen dacht ik terug aan een uitspraak van Marlijn in één van de youtube filmpjes: "De Mol heeft een heel andere techniek dan voorheen."
Wat nu als die theorie is om de nepmol te spelen, terwijl hij eigenlijk de échte mol is? Door zo overdreven te doen zullen mensen op een gegeven moment zeggen: Een mol zou nooit zo obvious zijn en daardoor zou hij juist goed kunnen mollen.

Ik weet niet of ik deze strategie een slimme zou vinden (als mensen denken dat je een nepmol bent gaan ze je tegenhouden -> goede posities/molacties, als mensen niet zo ver denken en gewoon ervan uitgaan dat degene met de molacties de echte mol is is deze tactiek niets meer waard), maar het zou wel iets anders zijn en in mijn optiek wel leuk.
~Mol

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #67 Gepost op: 7-01-2015, 10:51:26 »
Een mol heeft een plan. En stel dat plan is om voor de vrijstellingen te gaan dan heb je waarschijnlijk ook al een idee wat je met de vrijstellingen gaat doen. Dat Ajouad van gedachte verandert vind ik dan ook absoluut kandidatengedrag.


 ::ok:: Helemaal mee eens! Anders is het wel een erg onzekere mol of een mol die speelt alsof hij onzeker is, maar dat gevoel heb ik bij hem niet.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #68 Gepost op: 7-01-2015, 18:12:31 »
Een mol heeft een plan. En stel dat plan is om voor de vrijstellingen te gaan dan heb je waarschijnlijk ook al een idee wat je met de vrijstellingen gaat doen. Dat Ajouad van gedachte verandert vind ik dan ook absoluut kandidatengedrag.
Zoals anderen ook zeggen, vind ik dit ook een sterk argument.

Die labels waren mij ook opgevallen maar: ik zie geen enkele meerwaarde voor het programma om relevante informatie aangaande het spel achter te houden voor de kijker thuis. Volledige uitleg aangaande spelelementen dient in mijn optiek altijd te worden verschaft aan de kijker thuis, mits ten minste 1 kandidaat ook van deze uitleg op de hoogte is.
Het is in mijn optiek dan ook storend dat de productie er niet voor kiest om expliciete uitleg over de betekenis van de vrijstellingen te verschaffen. Ik zie daarom geen andere mogelijkheid dan aan te nemen dat de vrijstelling de meest reguliere en algemene betekenis heeft, en dus een individuele, op elk moment in te zetten vrijstelling is.
Ik kan mij wel vinden in de keuze van de programmamakers. Als slecht één kandidaat het weet en dit verzwijgt richting zijn medekandidaten, mogen ze het wat mij betreft ook even laten bungelen richting de kijker. In elk geval als er op korte termijn (binnen enkele afleveringen) wel duidelijkheid over is en in elk geval als het bekend is bij een groot deel van de groep. Maar we zullen zien... zoals gezegd is het pure speculatie van mijn kant. Maar op een gewone vrijstelling zou geen label hoeven zitten lijkt mij.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #69 Gepost op: 8-01-2015, 22:42:37 »
Toffe gast, niet de Mol, maar 2 vrijstellingen krijgen en dan zonder iets te doen in aflevering 3 terecht komen?  ::ohno::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #70 Gepost op: 8-01-2015, 22:48:01 »
Toffe gast, niet de Mol, maar 2 vrijstellingen krijgen en dan zonder iets te doen in aflevering 3 terecht komen?  ::ohno::

Dat vind ik ook jammer. Ik had verwacht dat gelijk de zwarte vrijstelling in het spel zou komen als er gestrooid wordt met jokers en vrijstellingen zoals nu. Straks komt de zwarte vrijstelling in het spel, maar zijn er nauwelijks jokers en vrijstellingen meer over.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #71 Gepost op: 8-01-2015, 22:58:12 »
vrijstellingen krijgen en dan zonder iets te doen in aflevering 3 terecht komen?  ::ohno::

Misschien is hij nu de eerstvolgende die eruit gaat ... ook hijzelf weet niet of hij een beetje goed zit ... en niemand zal hem met testinformatie willen uitwisselen.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline vlees

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #72 Gepost op: 9-01-2015, 00:46:37 »
En ik vrees dat we er dus nu nooit achter zullen komen wat er op de labels stond >:D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #73 Gepost op: 9-01-2015, 00:51:02 »
En ik vrees dat we er dus nu nooit achter zullen komen wat er op de labels stond >:D

Daarom heb ik maar alvast een vraag voor op de MFD ingediend  ::hypocriet:: En aangezien ie volgende week zijn eerste, echte test tegemoet gaat, hoop ik dat ie meteen goed zit qua vermoeden. Hij mag van mij ver komen ala een Sofietje. ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #74 Gepost op: 9-01-2015, 08:38:46 »
Even wat dingen die mij opvielen aan Ajouad in deze aflevering:

Opdracht 1: Schept gelijk chaos door een verkeerde wand te kiezen,waardoor mensen gelijk al terug willen ter controle.
Eigen Theorie: Zou dit de val zijn waar de mol over spreekt in het moldagboek? Hij creëert in ieder geval wel chaos vanaf minuut 1.

Loopt met een random schilderij te roepen om andere kandidaten af te leiden.


Opdracht 2: Steekt zijn hand op als er wordt gevraagd wie er naar de voorstelling willen (Beste plaats om te mollen).

Doet daarna niet veel in de tuktuk om de opdracht verder te laten slagen.

Opdracht 3: Weet dat de opdracht te winnen of verliezen valt in de andere groepen die de kar trekken en speelt daarna wel heel erg de held door als een fanatiekeling die zakken naar binnen te brengen.

In een aflevering waar elke opdracht geld op heeft geleverd zijn dit toch dingen die me opvielen.
Graag reacties over jullie gedachtes hierbij.


Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #75 Gepost op: 9-01-2015, 10:36:00 »
Opdracht 3: Weet dat de opdracht te winnen of verliezen valt in de andere groepen die de kar trekken en speelt daarna wel heel erg de held door als een fanatiekeling die zakken naar binnen te brengen.
Punt 1 en 2 helemaal gelijk, bij opdracht 3 zou de Mol toch een andere positie verlangen. Als Mol zou je toch bij de kar willen zijn. Achteloos een zak/bezem van de kar laten vallen als je alleen achter de kar loopt zou een fantastische mol-actie hebben kunnen zijn.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #76 Gepost op: 9-01-2015, 10:51:03 »
Punt 1 en 2 helemaal gelijk, bij opdracht 3 zou de Mol toch een andere positie verlangen. Als Mol zou je toch bij de kar willen zijn. Achteloos een zak/bezem van de kar laten vallen als je alleen achter de kar loopt zou een fantastische mol-actie hebben kunnen zijn.

Zeker weten, alleen zou een mol ook door groepsdruk niet bij zijn gewenste kant van een opdracht kunnen zijn, en tijdens de het filmpje over de taktieken van de kandidaten zei Ajouad dat hij telkens nieuwe taktieken heeft bedacht, dan past het wel in het plaatje om dan kandidaat te spelen en daardoor de kijker op een verkeerd been zet.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #77 Gepost op: 9-01-2015, 15:16:55 »
Ik vind Ajouad zo'n uitzondering binnen de groep.. Zijn gedrag is zo afwijkend, vooral bij de executies (dit kan nu natuurlijk ook zijn vanwege zijn vrijstellingen), hoe hij ook zo weinig reageert op de schermen en wanneer Art informatie geeft over opdrachten, enz.

Of hij daardoor de Mol zou kunnen zijn? Ik weet het niet, hij valt me gewoon heel erg op binnen de groep.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #78 Gepost op: 9-01-2015, 15:28:12 »
Ik weet het niet, hij valt me gewoon heel erg op binnen de groep.

Ik vind hem een beetje irritant..  :-X Misschien is het de tactiek voor een mol, bedoel Inge was ook de hardwerkende kandidaat, maar ook de bloed-onder-de-nagels kandidaat
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #79 Gepost op: 9-01-2015, 16:27:55 »
Ik vind hem een beetje irritant..  :-X Misschien is het de tactiek voor een mol, bedoel Inge was ook de hardwerkende kandidaat, maar ook de bloed-onder-de-nagels kandidaat

Klopt, hij is ook niet mijn favoriete kandidaat dit seizoen.. Had ook verwacht dat hij erg overenthousiast zou zijn over alles, maar ik vind het soms juist 'onverschillig' over komen.