Auteur Topic: [KANDIDAAT] Chris Zegers  (gelezen 304119 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #40 Gepost op: 3-01-2015, 18:25:15 »
Hmmm, dat was ook mijn eerste reactie, maar inmiddels twijfel ik daar aan. Het was gewoon heel moeilijk om de juiste mensen te spotten, dat blijkt wel uit het feit dat er verder niemand ontdekt is, terwijl er toch op 3 perrons met geld sowieso geen mol rondliep.
Ik weet dat niet iedereen fan is van deze redenering, maar naast geld uit de pot halen en niet ontdekt worden, heeft de Mol vaak ook de taak om dingen te laten gebeuren waarvan de productie graag wil dat ze gebeuren in zo'n opdracht. En in dit geval kan het heel goed zijn dat de vrijstellingen 'per se' gevonden moesten worden. Zeker als  straks zou blijken dat voor die vrijstellingen ook een tegenprestatie geleverd moet worden.

Met een Chris-is-de-mol-bril op zeg ik dat Chris bewust (en op aanwijzing van de makers) naar dat laatste perron is gegaan, omdat daar de vrijstellingen waren. De bedoeling was denk ik dat hij en Ajouad dat perron een tijdje af zouden zoeken en dat hij dan op het laatste moment ineens toch die vent op het bankje zou zien zitten. Wat hem dan de held zou hebben gemaakt, want zoals hij zelf ook al aangaf, deze man leek eigenlijk totaal niet op zijn foto, aangezien hij ook nog een bril op had (héél vreemd!). Chris zou dan natuurlijk, toffe gast als hij is, Ajouad de andere vrijstelling hebben gegeven.

Het liep echter allemaal anders, aangezien Ajouad hier kennelijk een haviksoog voor heeft en de man gelijk spotte. En hij gooide het plan helemaal in de soep, toen hij vervolgens Chris de andere vrijstelling weigerde te geven. Ik gok dat dit ook precies is waar Ajouad op doelde toen hij zei dat hij de puzzel in elkaar gooide. Doordat Chris geen vrijstelling heeft, hoeft hij geen tegenprestatie te leveren, waardoor hij in een volgende opdracht niet openlijk kan lopen mollen.

Maar goed, dit is nog allemaal speculatie natuurlijk en geredeneerd vanuit het idee dat Chris de Mol zou zijn, maar zelf ben ik nog geenszins overtuigd. ;)

Jayne, ik vind het een mooie redenatie!! Want ik heb Chris niet op 1, maar het viel mij gelijk op dat hij aanstuurde op dat perron. En ik heb tot nu toe altijd gelet op wie het initiatief nam bij de allereerste opdracht, en zo de mol te ontmaskeren, wat tot op heden vaak is gelukt. Dank dank dank....Want het bleef ook door mijn hoofd spoken #chrisnogsteedsnietop1 #maarmooietheorie
Meer L

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #41 Gepost op: 3-01-2015, 18:27:39 »


Chris tegen Ajouad, over de vrijstellingen: "Hou ze bij je. Doe er je voordeel mee, je zal het nodig hebben"

En waarom lijkt Chris zo extreem relaxed in dit spel.

Dat is wel heel relaxed ja...en ligt er te dik bovenop? Of nieuwe tactiek van makers?
Meer L

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #42 Gepost op: 3-01-2015, 22:54:03 »
Hele toffe kandidaat vind ik Chris! Ik hoop dat hij sowieso ver komt. :D Ik verdenk hem ook wel als mol. Hij kwam niet heel erg in beeld inderdaad, en het handgebaar vind ik ook wel opvallend. Toch eens op letten de komende weken. :)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #43 Gepost op: 4-01-2015, 04:24:42 »
C15 in beeld samen met Chris; Chris, mol 2015?
Goeie! ::ok::

Ook ietwat theatraal hoe hij even een plaat verplaatst...
Zou het zo duidelijk zijn?

Goed gezien!
@35.29u.

« Laatst bewerkt op: 4-01-2015, 04:26:29 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #44 Gepost op: 4-01-2015, 09:45:48 »
Dit gaat nu overal rond: http://www.npo.nl/3-op-reis/02-11-2014/BNN_101369694 Vanaf 0.52 even opletten.
Hahaha, ze maken er weer iets moois van op alle zenders  ::rofl:: Misschien al ergens gepost, kon het nog niet vinden.
Meer L

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #45 Gepost op: 4-01-2015, 10:48:47 »
Dit gaat nu overal rond: http://www.npo.nl/3-op-reis/02-11-2014/BNN_101369694 Vanaf 0.52 even opletten.
Hahaha, ze maken er weer iets moois van op alle zenders  ::rofl:: Misschien al ergens gepost, kon het nog niet vinden.
Volgens mij gaat het rond omdat hij volgens hun zegt: Ik ben (Mollogo komt)
Maar volgens mij zegt die toch echt: Ik ben in (Mollogo)
Wat dus slaat dat die gewoon in WIDM zit..
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline MolBoek

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #46 Gepost op: 4-01-2015, 11:56:13 »
Dit gaat nu overal rond: http://www.npo.nl/3-op-reis/02-11-2014/BNN_101369694 Vanaf 0.52 even opletten.
Hahaha, ze maken er weer iets moois van op alle zenders  ::rofl:: Misschien al ergens gepost, kon het nog niet vinden.

Wat is dat stukje er vreemd in gemonteerd, lijkt alsof het heel vlug in elkaar geflanst is, maar misschien zit hier inderdaad wel nog een achterliggende gedachte aan.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #47 Gepost op: 4-01-2015, 12:00:23 »
Tja, dat was voor de bekendmaking van zijn deelname aan het programma. Ik zie er verder niks in.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #48 Gepost op: 4-01-2015, 12:11:31 »
Goeie! ::ok::

Ook ietwat theatraal hoe hij even een plaat verplaatst...
Zou het zo duidelijk zijn?

Goed gezien!
@35.29u.


Goed gevonden dit.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #49 Gepost op: 4-01-2015, 14:19:18 »
Dit gaat nu overal rond: http://www.npo.nl/3-op-reis/02-11-2014/BNN_101369694 Vanaf 0.52 even opletten.
Hahaha, ze maken er weer iets moois van op alle zenders  ::rofl:: Misschien al ergens gepost, kon het nog niet vinden.

Heel goed gevonden! Ik zie hier echter nóg een mogelijke aanwijzing in, welke slaat op Marlijn en wat ik dus ook in het topic over haar zet!
« Laatst bewerkt op: 4-01-2015, 18:58:00 door McMarthy »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #50 Gepost op: 4-01-2015, 16:50:15 »
Chris zegt in de biecht dat Ajouad deze gast binnen 5 seconden vond en dat hij er totaal anders uitzag dan op de foto.Ik vond eigenlijk dat die man op het perron best goed op de foto leek. Hij had alleen een bril op.

Chris moet ook meteen gezien hebben dat Ajouad 'beet' had want hij wist te vertellen in de biecht dat de man de vrijstellingen uit zijn borstzakje haalde. Op de beelden zie je dat Chris een stukje achter Ajouad is. Ik vermoed dat hij direct erop af liep toen hij zag dat Ajouad de man aansprak anders had hij nooit kunnen zien waar de man de vrijstellingen vandaan haalde.

Blijft verdacht dat Chris duidelijk voor het achterste perron koos zonder reden. Kan toevallig zijn natuurlijk. Maar dat hij geen moeite doet om alsnog een vrijstelling bij Ajouad te claimen vind ik opmerkelijker.Hij doet er nogal lacherig over.Terwijl een vrijstelling het belangrijkste is wat je als kandidaat kunt hebben.

Bij de monitoropdracht doet hij hij niets (goed) in beeld eigenlijk en loopt hij enige tijd alleen rond.

Opmerkelijk dat hij over de executie o.a. zegt: 'Daar doe je het voor, dat zijn de meest pure momenten. Als hij de mol is kan dat natuurlijk een heel dubbele betekenis hebben'.

Genoeg reden dus om Chris als potiëntele mol (nog) niet uit te sluiten. ::)

P.s. Mollen zitten vaak in de achterste rij of aan de zijkant als de groep bijeen komt met Art. Daar voldoet Chris ook aan.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2015, 15:58:49 door Lonneke14 »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #51 Gepost op: 4-01-2015, 18:08:41 »
Tja, dat was voor de bekendmaking van zijn deelname aan het programma. Ik zie er verder niks in.

Dacht ik ook, maar via BNN, en op gekke manier gedaan. Ik had Chris eigenlijk beetje in het midden staan van mollenschap maar door sommige van deze dingen, en aansturen op perron, houd ik m nog even in de gaten!


Nog iets wat mij meteen opviel, en ik probeer intuïtie vol aan te zetten in de eerste aflevering, is dat je Chris zijn paspoort in beeld ziet en leest dat hij DIRK CHRISTIAAN heet. Viel op, weet niet wat we ermee moeten, en of het wellicht nog van pas komt later qua namen? Duo?  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 4-01-2015, 18:53:40 door Lukie4, Reden: twee posten samengevoegd. »
Meer L

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #52 Gepost op: 4-01-2015, 19:00:40 »
Een topic over haat is een tikkeltje overdreven denk ik :P

Haha, typo  ;)

Ik heb Chris nu bovenaan staan. Scheelt heel weinig ten opzichte van anderen, maar toch.. dat 'te relaxte' gevoel dat hij me geeft heeft iets on-kandidaats.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #53 Gepost op: 4-01-2015, 19:43:32 »
Heb Chris ook redelijk hoog staan, maar toch, als hij aangesproken wordt na de treinopdracht zie je aan zijn gezicht dat hij er even niet weet om mee om te gaan en hoe hij moet liegen.
Kan gespeeld zijn natuurlijk. Is voor mij wel een twijfelpunt om hem heel hoog te zetten

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #54 Gepost op: 5-01-2015, 08:08:25 »
Wat ik opvallend blijf vinden, is het t-shirt met de tekst "NEVADA ALAMO" waaruit je "VAN DE MOL" kunt maken.

Offline Astrid Pisces

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #55 Gepost op: 5-01-2015, 09:40:58 »


Chris tegen Ajouad, over de vrijstellingen: "Hou ze bij je. Doe er je voordeel mee, je zal het nodig hebben"

En waarom lijkt Chris zo extreem relaxed in dit spel.

Zou Chris weten dat Ajouad eigenlijk op basis van zijn test een rood scherm had moeten hebben en dus helemaal fout zit?
Toen Art vertelde dat Ajouad zijn vrijstelling had ingezet, stond er in de achtergrond een dame met een rood T-shirt richting de groep te kijken en liep vervolgens rechts uit beeld...

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #56 Gepost op: 6-01-2015, 13:55:49 »
Dat gesprekje tussen Chris en Ajouad in de extra beelden is opgenomen na de opdracht, net nadat Ajouad zijn vrijstellingen heeft laten zien aan de groep. Op dat moment zegt Chris tegen Ajouad dat hij de vrijstellingen bij zich moet houden en er zijn voordeel mee moet doen. "Je zult ze nodig hebben."
Maar wat ik dan weer vreemd vind, dat in de uitzending Chris die avond met Ajouad praat en vraagt of hij de vrijstellingen voor zichzelf houdt. Vreemd?! (Zeker als je na de opdracht zegt: "Houd ze goed bij je en doe er je voordeel mee")

Dagboek van de Mol: "Hoe beter ik mijn onschuldige reisgenoten leer kennen, hoe verfijnder ik ze kan bespelen. Ik wens jullie een mooie reis".
Reisgenoten? Ik zou eerder zeggen medekandidaten? Hmmm...
 
« Laatst bewerkt op: 6-01-2015, 14:01:27 door Molletjuh »

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #57 Gepost op: 7-01-2015, 11:18:27 »
Wat ik opvallend blijf vinden, is het t-shirt met de tekst "NEVADA ALAMO" waaruit je "VAN DE MOL" kunt maken.
Was mij inderdaad ook al opgevallen dat er op z'n shirt 'mol' verborgen staat. Dat plus de C15 hint die al eerder aangehaald is zou een heel mooie hint kunnen zijn volgens mij. ;D
« Laatst bewerkt op: 7-01-2015, 11:20:32 door Bubbles »
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #58 Gepost op: 7-01-2015, 20:47:29 »
Was mij inderdaad ook al opgevallen dat er op z'n shirt 'mol' verborgen staat. Dat plus de C15 hint die al eerder aangehaald is zou een heel mooie hint kunnen zijn volgens mij. ;D
Zeker omdat hij bij dat muurtje ook nog even twee stappen terug zet, door zijn knieën buigt en heel duidelijk achter het bord kijkt. Het leek wel of hij even vergeten was dat hij in dit shot moest staan van de regie ofzo. Beetje té opgezet om het 'echt' te laten lijken, in mijn ogen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2015, 23:28:59 »
Chris leek minder verdacht/aanwezig deze aflevering. Hij zat bijvoorbeeld niet in de bios en niet bij de karren wat toch de betere molposities leken. Aan de andere kant liep hij twee (misschien wel drie keer dat moet nog blijken)in de Art Gallery naar de andere zaal om te kijken wat dus 200 euro kostte.

Daarbij zei hij bij de tweede keer dat hij dat deed dat hij wilde testen wie er nog een keer wilde kijken want de mol zou aan het einde van de opdracht toeslaan omdat er dan niks meer viel terug te draaien. Wie dat dan wilde was in zijn ogen verdacht.

Carolina wil graag nog gaan kijken. Dan gaat Chris met haar mee omdat hij wil kijken of ze iets verdachts doet. Vervolgens maakt hij Carolina verdacht door te zeggen dat ze een schilderij niet zag wat vlak voor haar hing. Maar je kon niet echt in beeld zien of dat ook zo was.

Het zou een uitgekookte manier zijn om zelf nogmaals 100 euro uit de pot te spelen. Of hij is gewoon de kandidaat die zijn potiëntele mol wil controleren en daar 100 euro uit de pot voor wil opofferen.

Uit moltalk begreep ik van Art dat er dus iemand nog een keer buiten beeld de ruimte in is gegaan en dat we dit later pas zullen zien(in beeld zie je maar 8x iemand eruit lopen en er gaat 900 euro uit de pot). Dan denk ik dat zou dan de mol kunnen zijn want waarom laat je het anders niet gewoon zien. William Spaaij opperde in Moltalk, misschien slaat dat scheepsrecht (de titel van de afevering) wel op drie maal scheepsrecht en dat er dus iemand drie keer de ruimte heeft verlaten. Als dat zo zou zijn kunnen dat alleen Marlijn of Chris zijn. Zij zijn de enigen die twee maal zijn gaan kijken.

Vandaar dat ik Chris (nog) niet af kan schrijven als mol ::)

P.s. Evelien had wel haar test gedeeltelijk op Chris ingevuld nou ja dat zegt ook nog niet echt veel maar toch pleit dat weer een beetje tegen Chris.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2015, 23:36:52 door Lonneke14 »