Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 376593 keer)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2015, 14:04:24 »
Nog altijd mijn mol.. Al snap ik dan niet dat ze niet in de bioscoop stond,maar misschien is dat haar niet gelukt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #41 Gepost op: 11-01-2015, 12:16:30 »
In opdracht 1 hoort Margriet bij de mensen die in hun eentje zijn wezen kijken, wat de mol in staat stelt om onopgemerkt de tijd te overschrijden; zeer waarschijnlijk geldt dan de beurt voor twee keer. (Art telde er 9 terwijl in de beelden maar 8 keer iemand is wezen kijken.)

In opdracht 2 is Margriet aan het storen door er doorheen te praten terwijl Rik ook naar Marlijn aan de telefoon moet luisteren. (Rik klaagt daar ook over in de biecht.) De moltactiek is hier dus om verwarring te veroorzaken.

In opdracht 3 duwt zij achteraan zogenaamd de kar terwijl ze juist tilt, wat het zwaarder maakt voor Rik. Ook bemoeit ze zich met het herverdelen van de lading op de kar, maar dat lijkt niet erg te helpen want er valt steeds iets vanaf.

--

Voor mij is, na twee afleveringen, op basis van molacties Margriet absoluut de mol.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2015, 12:22:37 door Avogadro »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #42 Gepost op: 11-01-2015, 12:21:25 »
In opdracht 1 hoort Margriet bij de mensen die in hun eentje zijn wezen kijken, wat de mol in staat stelt om onopgemerkt de tijd te overschrijden; zeer waarschijnlijk geldt dan de beurt voor twee keer. (Art telde er 9 terwijl in de beelden maar 8 keer iemand is wezen kijken.)

En dan hangt het stuk muur waar ze nog eens naar kijkt (en dan "zie je wel!" roept alsof ze prima weet wat de volgorde is) uiteindelijk ook nog eens verkeerd. (Zie het topic van deze opdracht.)

Ik neig ook steeds meer naar Margriet als Mol...

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #43 Gepost op: 11-01-2015, 12:37:49 »
In de tuk tuk roept Margriet 'ja maar wat voor vorm heeft dat standbeeld dan??' , terwijl ze met haar handen al de vorm van het gebouw aangeeft! Dat is nog voor dat Marlijn het  over een eikel heeft. per ongeluk haar voorkennis verraden?

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #44 Gepost op: 11-01-2015, 12:58:43 »
In de tuk tuk roept Margriet 'ja maar wat voor vorm heeft dat standbeeld dan??' , terwijl ze met haar handen al de vorm van het gebouw aangeeft! Dat is nog voor dat Marlijn het  over een eikel heeft. per ongeluk haar voorkennis verraden?

Daarvoor hadden ze het wel al over "rond" en over "een koepel"
Het lijkt me dat ze dat met haar handen uitbeeldt.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #45 Gepost op: 11-01-2015, 13:11:57 »
Ik zit nog in een twijfel tussen Martine en Margriet, al slaat de meter meer door richting Margriet.

Alleen al om het feit dat er vooraf is gezegd dat de mol van zich laat horen, meer bovengronds aan het werk is en een aanvallend tactiek heeft.

Als er in die groep iemand een haaibaai is, dan is het Margriet wel  ::rofl::

Als neefje straks weg is nog eens aflevering 2 wat beter bekijken.

Offline Paulini

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #46 Gepost op: 11-01-2015, 17:35:49 »
Wat mij opviel in aflevering 2:

De test werd gedaan op Independence Square. Link naar Margriet? Ze is immers hoofdredactrice van Opzij geweest, een feministisch blad en voor onafhankelijkheid (=independence). Hmm..  ::trots::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #47 Gepost op: 11-01-2015, 18:43:00 »
Ik sta op het punt om Margriet als Mol te kiezen maar haar rol in de opdracht met de rode lijn zit me dan niet lekker.

Ten eerste kiest Margriet Pieter uit om met haar in de controlekamer te staan en dat blijkt een uitstekende keuze te zijn. Pieter gaat (zoals kandidaat Margriet misschien inschatte) zeer rustig en gedegen te werk en levert zinvolle bijdragen aan het in beeld brengen van de stukken rode lijn. Als Mol had ik in de controlekamer met een chaotischer of onvoorspelbaarder type als Martine of Ajouad willen beginnen.

Ten tweede geloof ik er niet zo in dat je vanuit de controlekamer zodanig aan kabels kan trekken dat er schermen uitvallen zonder dat dit bij medekandidaten in de controlekamer opvalt. Als Margriet de Mol is betekent dit dat het uitvallen van beeldschermen en de verplaatste camera die Ajouad opmerkt geen molacties maar hulp/nep-molacties of fouten zijn.

(Wat je dan weer wel mols zou kunnen noemen aan Margriet in de controlekamer is dat ze pas achteraf klaagt over de slechte communicatie en dat mensen zomaar camera's meenamen. Niks voor Margriet toch om kandidaten daar zo makkelijk mee weg te laten komen? Je zou verwachten dat ze het wat meer in de hand zou hebben. Daarnaast zou je kunnen zeggen dat Mol Margriet hier nog rustig aan deed om vooral het vertrouwen als "mama Margriet" te behouden.)

Edit: knoop doorgehakt; Margriet is de Mol.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2015, 07:13:49 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2015, 07:34:19 »
 ::art::

Het nulgebaar van Art is inmiddels bekend. En zoals al eerder op het forum vermeld is kwam er in de eerste aflevering een Boeddha in beeld die een gebaar maakt wat hierop lijkt. Wat ik nog niet gelezen heb is dat deze Boeddha mooi in beeld is samen met Margriet die de test maakt. (Zie middelste screenshot.) Je zou dit als hint naar Margriet kunnen opvatten omdat de Mol natuurlijk degene is die nul euro verdienen tot een van zijn taken heeft.

De Boeddha is ook met Carolina erbij in beeld (zie onderste screenshot) maar dan is het nulgebaar niet goed te zien.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2015, 17:19:35 »
::art::

In aflevering 2, opdracht 1, doet Margriet hem dubbel. Ze beschrijft een schilderij als "man met een brilletje".

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2015, 18:59:27 »
 
In aflevering 2, opdracht 1, doet Margriet hem dubbel. Ze beschrijft een schilderij als "man met een brilletje".

 ::vergroot::
Omnia vincit amor

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2015, 01:29:40 »
Intuïtief zou ik op dit moment ook gaan voor Margriet als Mol.

Toch zijn er twee dingen die me niet helemaal lekker zitten:

1) Ze wordt samen met Chris genoemd als één van de twee verdachten van afvalster Evelien.

2) Hoewel het penningmeesterschap zeker als een Molsactie gezien kan worden door de extra betaling voor jokers, is het niet logisch dat Margriet die rol zelf op zich neemt. Aangezien het geld vaak openlijk wordt nageteld (zoals ook blijkt uit de extra beelden uit MolTalk), zal snel duidelijk worden dat er 200€ ontbreekt, waardoor Margriet onmiddellijk heel erg verdacht wordt bij de groep (die niet weet dat het gestolen geld eigenlijk voor een joker diende).

In de extra beelden zien we ook dat Margriet extreem bezitterig is ten op zichte van het geld, waardoor het weinig waarschijnlijk lijkt dat iemand anders erbij kan. De perfecte actie zou dus zijn geweest om Martine nadrukkelijk naar voren te schuiven voor het penningmeesterschap: dan heeft Margriet een mooie Molsactie en wordt ze niet verdacht in de ogen van de groep, zoals nu onvermijdelijk het geval zal zijn...
« Laatst bewerkt op: 14-01-2015, 01:31:42 door Sator »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2015, 12:05:30 »
1) Ze wordt samen met Chris genoemd als één van de twee verdachten van afvalster Evelien.

2) Hoewel het penningmeesterschap zeker als een Molsactie gezien kan worden door de extra betaling voor jokers, is het niet logisch dat Margriet die rol zelf op zich neemt
Inderdaad, dat zijn 2 kapitale zaken. Het kan gewoon niet daardoor. Maar ik heb ook geen mols gevoel bij haar hoor. Die nullen zijn prachtig maar misschien ook wel een godsgeschenk voor de productie ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2015, 14:06:56 »
Ik zit momenteel ook op Margriet als mol. En de dingen jullie nog noemen die je niet te verklaren zijn vind ik nog wel met een korreltje zout te nemen.

Ik weet niet of het veel uit maakt dat Evelien Margriet genoemd heeft als een van haar verdachten. We weten niet hoeveel vragen ze in de test op haar heeft ingezet. Daarnaast kan ze cruciale vragen (zoals "Is de mol een man/vrouw") ook op Chris ingevuld hebben waardoor ze dus fout zijn.

De positie van Margriet in de controle kamer vind ik juist mols. Ik weet niet of je na één opdracht al duidelijk hebt hoe je medekandidaten in elkaar zitten. Het karkater van Pieter (heel rustig en geordend de rode draad in beeld brengen) kan er ook juist voor zorgen dat er te veel tijd gerekt wordt waardoor er uiteindelijk tijd te kort is. Ik vind het nog altijd opvallend dat er meerdere groepjes waren die de verkeerde camera bij zich hadden. En ook later met Martine vond ik de communicatie heel chaotisch. Misschien wilde ze in deze fase van het spel ook nog vertrouwen winnen waardoor ze het penningmeesterschap later toegewezen zou krijgen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2015, 23:00:07 »
Heb ook eens zitten denken met Margriet als mol.

In aflevering 1 loopt ze op het station als een kip zonder kop rond, trekt Viktor wel weg uit de coupe, maar wellicht dat als die zich omdraait hij degene met het geld ziet. Daarna staan ze nogmaals op 100 meter afstand van die persoon en Margriet zou die moeten zien. Van Viktor kan ik nog voorstellen dat zijn blik daar dan nog niet op gericht is en even later stapt ze in.

Bij de beeldschermen staat ze wellicht wel goed. Stel dat ze Ajouad vooraf heeft gezegd wie de vrijstellingen had en dat hij daarvoor als tegenprestatie die opdracht met de camera's moest verknallen. Dan heeft ze juist in de controle kamer overzicht of hij dat doet. Daarbij kan ze best aan wat kabels trekken / in de war maken en verkeerde camera's meegeven.

In aflevering 2 met de schilderijen kijkt ze eerst naar dezelfde hoek als Ajouad, gaat daarna aan de gang en haalt eerst nog eens Viktor van zijn muur af omdat haar muur ook af moet?? Zit regelmatig mensen richting de zaal te praten / duwen. Ze wil dan samen met Viktor gaan maar Rik houdt haar tegen maar even later zien we haar toch in die zaal staan. Dus wie weet is ze nog wel een keer geweest of wat langer blijven hangen ook.

Daarbij benoemt ze zich uiteindelijk zelf tot penningmeester. Dus de mol sluit een verbond met zichzelf?? Zo kan ze makkelijk de 200 euro uit de pot halen en Martine verdenkt haar wellicht daardoor niet meer. Wellicht zien we in aflevering 3 wel hoe ze dat gaat verklaren / uitleggen dat het mist?

Alleen snap ik dan de keuze niet tussen de voorstelling en de stad verkennen. Aan tafel als er gekozen wordt reageert ze amper dat ze naar de bioscoop wil en komt dus in de tuktuk terecht.

Dat Evelien haar meeneemt in de test zegt totaal niets in mijn ogen. Zijn al vaker seizoenen geweest waarin mensen die de mol niet meenamen verder kwamen omdat ze sneller waren of vragen toevallig goed hadden omdat de mol in dat team zat.


edit... Wat typo's
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 01:13:42 door Syllie10 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2015, 21:46:25 »
Zo zeg, Margriet wordt door een boel kandidaten verdacht. Als ze de Mol is zou het wat dat betreft een soort Anne-Marie II zijn.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2015, 22:07:09 »
Staat bovenaan mijn lijstje!En niet alleen omdat Heinz het zo vaak goed heeft gehad.
Ik hoor het haar al zeggen:
"Dus tijdens de lasergame opdracht was ik van plan om even lekker veel geld te pakken en dan mezelf af te laten schieten, maar voor ik nog kon beginnen -BEEP- schoot Martine me opeens dood! Nouja, lekker voordelig voor mij, want geen geld, en ik wordt ook nog eens als slachtoffer gezien. Bedankt meid."

Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2015, 22:14:40 »
Maar deze aflevering was ze wel erg onzichtbaar. Ze had ongetwijfeld niet verwacht door Martine te worden afgeknald. Stel je voor dat ze dat deed omdat ze Margriet verdenkt. ::rofl::
onzichtbaar:bij het eten zie ik haar in een beeld met twee schilderijtjes bomen, kon wel eens een lindenboom zijn.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2015, 22:17:21 »
Margriet heeft het woord 'verdacht' zo ongeveer op haar voorhoofd staan. De meeste kandidaten verdenken haar.

En ik ook ;D Voorlopig toch althans, want zo makkelijk kan het nooit zijn.
Tell me what your telescope says

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2015, 22:33:26 »
Toch blijf ik ook nog grotendeels even in de Margriet tunnel hangen.

Ze is wel degene die pusht dat Viktor meer geld moet gaan zoeken met de kans dat hij natuurlijk afgeschoten wordt en dus niets mee kan nemen.

Wilde de mol de pot niet historisch laag krijgen?

Wel benieuwd hoe ze zich volgende week er uit lult als het over de pot gaat