Auteur Topic: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg  (gelezen 170695 keer)

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #100 Gepost op: 27-01-2015, 13:57:41 »
Marlijn is een leuke kandidaat, kan door haar heerlijke onbeholpen gedrag zowel de Mol zijn als een deelnemer die gewoon heel veel lol aan het spel.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #101 Gepost op: 27-01-2015, 16:54:15 »
Ik weet dat veel mensen Marlijn nu afschrijven als mol, maar omdat ik haar nog niet volledig wil doorstrepen en omdat ik in de anderen eigenlijk geen mol zie hier mijn bevindingen voor Marlijn als mol uit aflevering 4:

Opdracht 1: Vakantiekiekjes:
- Ze laat zich fotograferen door Viktor terwijl Viktor op de foto moest en niet zij. (kan ook mols zijn van Viktor)
- Ze geeft op het Moon Bastion onduidelijk aan Rik door waar hij heen moet en lijkt hem naar de vuurtoren te sturen. Rik wordt door Viktor pas goed op weg geholpen.
- Ik sluit niet uit dat Viktor niet degene was die niet op de MoonBastion-foto moest, maar iemand anders (kan mols zijn van: Margriet, Rik, Carolina en Marlijn).

Opdracht 2: Russisch roulette:
Volgens mij is bijna iedereen hierdoor ervan overtuigd dat Marlijn de mol niet meer kan zijn. Ik ben het eens met het feit dat 500 euro best veel is voor een mol om binnen te halen, maar wat ik toch verdacht vind aan haar zoektocht was:
- Ze begint bij bakje 12 en loopt dan naar rechts. Ze is als éénnalaatste en ze weet dat zowel Martine als Ajouad naar rechts zijn gelopen én dat de bom op 7 ligt. Kandidaats zou zijn: beginnen bij bakje 6 en dan teruglopen (van 7 af).
Verklaring hiervoor kan zijn dat zij de zwarte vrijstelling in het spel moest brengen om de spanning er in te houden. En dan zou het gek zijn om haar langs bakje 2 (vrijstelling) te laten lopen. (wat dan wel raar is is dat Rik en Margriet kennelijk hetzelfde doen want ook zij hebben geen groene vrijstelling  ???)
- We zien van alle bakjes die de kandidaten tegenkomen wat er in zit, behalve het bakje van Marlijn. Opvallend, zat er misschien meer geld in dat bakje? Dan heeft ze toch mooi voorkomen dat Chris die zou pakken. (moet wel zeggen dat het raar is dat ze dan niet gewoon naar bakje 8 loopt, maar misschien was dat nog wel erger voor een mol om te pakken...)
- Ze dwingt Chris bijna om haar hulp te accepteren. Ze leidt hem vooral naar links. Wilde ze dat hij de vrijstelling uit bakje 2 zou pakken? En dus in ieder geval niet tot bakje 8 zou komen? Bakje 8 zou zomaar eens een hint naar de mol kunnen zijn.

Opdracht 3: Namen onthouden:
- Fanatiek meedoen en dan het foute aantal raden. (niet echt verdacht maar kan mols zijn.)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2015, 17:15:37 door Mollenmania »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #102 Gepost op: 27-01-2015, 17:20:02 »
Opdracht 2: Russisch roulette:
Volgens mij is bijna iedereen hierdoor ervan overtuigd dat Marlijn de mol niet meer kan zijn. Ik ben het eens met het feit dat 500 euro best veel is voor een mol om binnen te halen, maar wat ik toch verdacht vind aan haar zoektocht was:
- Ze begint bij bakje 12 en loopt dan naar rechts. Ze is als éénnalaatste en ze weet dat zowel Martine als Ajouad naar rechts zijn gelopen én dat de bom op 7 ligt. Kandidaats zou zijn: beginnen bij bakje 6 en dan teruglopen (van 7 af).
Verklaring hiervoor kan zijn dat zij de zwarte vrijstelling in het spel moest brengen om de spanning er in te houden. En dan zou het gek zijn om haar langs bakje 2 (vrijstelling) te laten lopen. (wat dan wel raar is is dat Rik en Margriet kennelijk hetzelfde doen want ook zij hebben geen groene vrijstelling  ???)


Waarom zou de mol de zwarte vrijstelling in het spel moeten brengen? Die lag gewoon al in een van die bakjes hoor; dat regelt de productie.

Ik streep een mol af als hij / zij onnodig geld pakt. Met onnodig bedoel ik geld dat net zo gemakkelijk had kunnen blijven liggen zonder dat dit verdenkingen van de groep oplevert. Die 500 euro van Marlijn was echt onnodig, ze had ook jokers of een vrijstelling kunnen pakken.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #103 Gepost op: 27-01-2015, 17:22:45 »
Ik streep een mol af als hij / zij onnodig geld pakt. Met onnodig bedoel ik geld dat net zo gemakkelijk had kunnen blijven liggen zonder dat dit verdenkingen van de groep oplevert. Die 500 euro van Marlijn was echt onnodig, ze had ook jokers of een vrijstelling kunnen pakken.

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik zou als mol aleen geld binnenbrengen bij opdrachten waarbij je slechts een beetje binnen kunt brengen (in die zin zou 250 binnenbrengen molser zijn dan 500). Zeker als je weet dat de anderen niets binnenbrengen of hebben binnengebracht. Dat is dan toch een minimale ivestering met maximaal rendement voor de mol.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2015, 17:25:39 door KVilsteren »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #104 Gepost op: 27-01-2015, 17:43:14 »
Waarom zou de mol de zwarte vrijstelling in het spel moeten brengen? Die lag gewoon al in een van die bakjes hoor; dat regelt de productie.


Ik bedoel daarmee dat de mol in ieder geval langs het bakje met de ZV moest lopen zodat hij in het spel kwam. Natuurlijk bedoel ik niet dat de mol die in zn achterzak heeft  ;). Bovendien zou dat wat jij zegt niet eens kunnen want Margriet had de ZV al gepakt...

Citaat
Ik streep een mol af als hij / zij onnodig geld pakt. Met onnodig bedoel ik geld dat net zo gemakkelijk had kunnen blijven liggen zonder dat dit verdenkingen van de groep oplevert. Die 500 euro van Marlijn was echt onnodig, ze had ook jokers of een vrijstelling kunnen pakken.

De ZV was al gepakt dus moest ze wel bakje 9 of 8 pakken. Bakje 9 was misschien het minst erg van de 2 om als mol te pakken. En wie weet heeft ze daar van de 1000 euro maar 500 euro meegenomen.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #105 Gepost op: 28-01-2015, 16:39:54 »
De ZV was al gepakt dus moest ze wel bakje 9 of 8 pakken. Bakje 9 was misschien het minst erg van de 2 om als mol te pakken. En wie weet heeft ze daar van de 1000 euro maar 500 euro meegenomen.

Ze had ook gewoon bij bakje 6 kunnen beginnen, in de tegengestelde richting van de klok kunnen lopen en de joker in bakje 4 of de vrijstelling in bakje 2 kunnen pakken. Het ligt er maar net aan waar je begint, en aangezien de mol voorkennis heeft over de inhoud van de bakjes had Marlijn hier bij bakje 6 moeten beginnen en net zolang door moeten lopen totdat ze een bakje vond zonder geld. Dat heeft ze niet gedaan, wat je kan vertalen naar zeer onmols.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #106 Gepost op: 28-01-2015, 17:16:17 »
Ze had ook gewoon bij bakje 6 kunnen beginnen, in de tegengestelde richting van de klok kunnen lopen en de joker in bakje 4 of de vrijstelling in bakje 2 kunnen pakken. Het ligt er maar net aan waar je begint, en aangezien de mol voorkennis heeft over de inhoud van de bakjes had Marlijn hier bij bakje 6 moeten beginnen en net zolang door moeten lopen totdat ze een bakje vond zonder geld. Dat heeft ze niet gedaan, wat je kan vertalen naar zeer onmols.

Tja dat realiseer ik me ook wel. Ik vond het verdachte met name dat we enkel en alleen van haar bakje de inhoud niet zien.
Maar ook als kandidaat is het toch raar om bij bakje 12 te beginnen? Net als Rik en Margriet trouwens. Moeilijk te begrijpen dat zij ook ergens rechts vd groene vrijstelling zijn begonnen en niet gwn bij bakje 6 (of 8).

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #107 Gepost op: 28-01-2015, 17:24:11 »
Ik vind het zowel voor de mol als een kandidaat 'oelewapperig' om niet bij bakje 6 te beginnen. Voor de mol in het bijzonder is het ook nog eens heel risicovol: Stel bakje 11, 10 en 8 waren al leeggehaald door andere kandidaten, dan had de mol alleen nog het geld kunnen pakken of op de bom moeten aflopen. Het geld pakken wil je liever niet en naar de bom lopen (terwijl een minuut geleden gezegd is dat in bakje 7 de bom ligt) maakt erg verdacht bij de kandidaten (en kijkers). Om die reden zou je Margriet, Marlijn en Rik kunnen afstrepen, al is de kans dat deze 3 bakjes leeg zijn nou ook weer niet zo heel groot.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #108 Gepost op: 28-01-2015, 18:13:55 »
Ik vraag me nog steeds af of de mol eigenlijk wel wist welke voorwerpen al weg waren. Naar mijn idee was er niet echt tijd om de mol in te seinen daarover. Als de mol het niet wist kan het een inschattingsfout zijn geweest.

Wat ik trouwens vooral opvallend vind is dat Marlijn hierdoor wordt afgestreept, terwijl Chris die het letterlijk de hele aflevering goed heeft gedaan en ook onnodig geld heeft binnengebracht (al was het dan minder) nog steeds een van de hoofdverdachten is, onder andere met de reden dat hij vorige aflevering wel flink opvallend bezig was en daarom verdenking van zichzelf af wilde halen. Marlijn werd vorige aflevering ook flink verdacht door haar medekandidaten, dus ook dat kan eventueel voor Marlijn nog gelden.

Ik durf haar toch echt nog niet compleet af te schrijven (maar goed, dat durf ik bij bijna niemand, want als ik eenmaal begin met strepen moet ik iedereen doorstrepen ;D)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2015, 00:02:18 »
Voor de mol in het bijzonder is het ook nog eens heel risicovol: Stel bakje 11, 10 en 8 waren al leeggehaald door andere kandidaten, dan had de mol alleen nog het geld kunnen pakken of op de bom moeten aflopen. Het geld pakken wil je liever niet en naar de bom lopen (terwijl een minuut geleden gezegd is dat in bakje 7 de bom ligt) maakt erg verdacht bij de kandidaten (en kijkers).
Maar voor de Mol gelden de regels niet. Als hij hier buiten het zicht van de kandidaten is, kan de Mol gewoon naar elk bakje lopen en is hij ook niet af als hij op de bom stuit. Dan loopt hij gewoon door en dan monteren ze het zo dat het lijkt alsof hij meteen voor een ander bakje is gegaan.
The British are not impressed.

Offline Drannel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #110 Gepost op: 29-01-2015, 23:43:27 »
Ik heb geen idee of het al ergens vermeld staat, maar toen ik net op het officiële Twitteraccount van WIDM keek, zag ik dit als omslagfoto. Opvallend toch?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #111 Gepost op: 29-01-2015, 23:49:52 »
@Drannel al eens gemeld, is gewoon het logo van de avrotros.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #112 Gepost op: 30-01-2015, 00:01:15 »
het blijft echt opvallend Drannel.. welkom op het WIDM forum!
er was eens......

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #113 Gepost op: 30-01-2015, 03:33:17 »
"Die jongen had de dag van zijn leven"

Terwijl ze het " ::art::" symbool toont @ 38.22.

Voorkennis dat hij er uit gaat?


Edit; gaat over Ajouad
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 03:42:28 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #114 Gepost op: 30-01-2015, 09:53:12 »
Sinds Kees van op de berg een flinke som geld meebracht (was het ook 500 euro?) is het voor mij geen reden meer om Marlijn als mol af te schrijven. Blijkbaar kan de mol toch ook voor geld in de pot zorgen.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #115 Gepost op: 30-01-2015, 10:16:01 »
Sinds Kees van op de berg een flinke som geld meebracht (was het ook 500 euro?) is het voor mij geen reden meer om Marlijn als mol af te schrijven. Blijkbaar kan de mol toch ook voor geld in de pot zorgen.

1500 euro zelfs.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #116 Gepost op: 30-01-2015, 11:38:21 »
Is dat niet hele andere situatie? Iemand moest in de heli en een envelop pakken. Kees liet zien dat in zijn eigen 3000 euro zat (omdat hij de mol was), maar in de envelop die hij pakte, zat 1500 euro en ik denk dat dat voor de rest van de enveloppen gold. Was dus niet de verdienste van de mol. Hij kon niets anders. Dat is anders dan het geld pakken van Marlijn (en Chris) tijdens deze opdracht. Daar kon degene die de mol is met gemak GEEN geld pakken. Die optie had Kees niet.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #117 Gepost op: 30-01-2015, 11:39:54 »
Is dat niet hele andere situatie? Iemand moest in de heli en een envelop pakken. Kees liet zien dat in zijn eigen 3000 euro zat (omdat hij de mol was), maar in de envelop die hij pakte, zat 1500 euro en ik denk dat dat voor de rest van de enveloppen gold. Was dus niet de verdienste van de mol. Hij kon niets anders. Dat is anders dan het geld pakken van Marlijn (en Chris) tijdens deze opdracht. Daar kon degene die de mol is met gemak GEEN geld pakken. Die optie had Kees niet.
Ik blijf erbij dat hij daar ook makkelijk 500 van had kunnen maken. De andere kandidaten wisten niet hoeveel er in welke envelop zou zitten, dus dat had niet opgevallen.
The British are not impressed.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #118 Gepost op: 30-01-2015, 12:45:52 »
Ik blijf erbij dat hij daar ook makkelijk 500 van had kunnen maken. De andere kandidaten wisten niet hoeveel er in welke envelop zou zitten, dus dat had niet opgevallen.

Dat is inderdaad wel een goed punt (:

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #119 Gepost op: 30-01-2015, 13:15:21 »
Bedenk wel dat Kees op Carolina zat als "nep mol", wss ook wel beetje bekend bij de kandidaten. Om dan zo makkelijk iemand te laten afschrijven omdat je weinig geld mee neem en dus de kans groter maken dat men achter jouw aankomen moet je niet doen. 1500 is niet erg veel, wss zat bij Kees 3000 in de envelop. Het is meer uit tacktsch oogpunt gedaan dan om maar zo min mogelijk in de pot te krijgen. Want 1500 zou nog best in de envelop van de Mol kunnen zitten als je niet weet wat het max zou zijn. 500 is echt te weinig voor de mol envelop!
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105