Auteur Topic: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg  (gelezen 170538 keer)

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #300 Gepost op: 1-03-2015, 17:09:34 »
Waarom is Marlijn het meest verdacht? Dit moet je toch echt verduidelijken voor mij, want ze kon echt gewoon zwijgen over witte eikels hoor. ;)


Als Marlijn maar 2 jokers had genomen, dan hadden die 2 jokers weggespeeld geweest en geen enkel risico dat er geld in de pot komt.

Marlijn praat hardop 'we moeten een u-turn maken'. Daarnaast gaat de communicatie volgens Rik sowieso al stroef. Zo geeft ze Margriet en Rik VEEL te veel informatie (ver in het vooruit) en doet ze er lang over om op de witte eikel te komen. Als jij het onmols vind dat ze de witte eikel heeft genoemd, dan kan ik je zeggen dat Margriet degene is die haar tot die uitspraak dwingt met 'wat is de vorm?' Al met al voeren Margriet en Rik deze opdracht heel goed uit en Marlijn is een beetje vreemd aan het doen. Wat is jouw visie hier dan over? Vind je Margriet/Rik verdachter hier?
Over de twee jokers, dat is gewoon niet waar. Ze kregen sowieso een quiz van 4 vragen. Dat was niet afhankelijk van hoeveel jokers ze hadden. Het was juist de bedoeling van de mol dat alle jokers gepakt werden, zodat die weggespeeld konden worden. Ik moet zeggen dat Margriet hier verdachter is dan Marlijn, maar dat is dan ook niet mijn punt. Jij streept Marlijn af om redenen die  volgens mij best goed te praten zijn. Ik hoop dat ik je iets uit een mogelijke tunnel heb geholpen (Margriet of rik? ;D)
Ik ben ook niet ZO zeker van Marlijn als mol, maar ik hoop het ZO.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #301 Gepost op: 1-03-2015, 17:51:30 »
Marlijn praat hardop 'we moeten een u-turn maken'. Daarnaast gaat de communicatie volgens Rik sowieso al stroef. Zo geeft ze Margriet en Rik VEEL te veel informatie (ver in het vooruit) en doet ze er lang over om op de witte eikel te komen. Als jij het onmols vind dat ze de witte eikel heeft genoemd, dan kan ik je zeggen dat Margriet degene is die haar tot die uitspraak dwingt met 'wat is de vorm?' Al met al voeren Margriet en Rik deze opdracht heel goed uit en Marlijn is een beetje vreemd aan het doen. Wat is jouw visie hier dan over? Vind je Margriet/Rik verdachter hier?

Sowieso is deze tuktuk eentje die al bij al vlekkeloos naar de eindbestemming rijdt. Dus wie ook de Mol is, het liep hier erg slecht voor de Mol. Die heeft hier zeker niet zijn beste dagje gehad.

Los daarvan wil ik kijken wie toch een poging deed om de opdracht te laten falen. Toen ik nog gefixeerd was op Marlijn (tot aflevering 5) vond ik dat U-turn gedoe ook heel verdacht en het was raar dat ze een groepje dat heel de tijd in de buurt van de eindbestemming was toch wist weg te leiden richting een ander stadsdeel van Colombo.

Maar achteraf gezien is het noemen van die witte eikel gewoon hét punt waar de opdracht slaagt. Als Marlijn de Mol is, dan heeft ze toch wel lef getoond hier, want dan gaat ze er vanuit dat Margriet en Rik te ''dom'' zijn om te achterhalen dat hun startpositie ook de eindbestemming is. Daarom kan ik niet aannemen dat je dat ook als Mol zou doen. Ze was goed begonnen met vaag zijn 'links bij een hoog gebouw, naar rechts bij de zee en ooow, we gaan een U-turn maken'. Was allemaal heel mols en dan plots wil ze toch zeggen hoe de eindbestemming eruit ziet. Dat moet je niet doen.

Ik denk dus dat de Mol hier in een tuktuk zat en probeerde zijn/haar partner met een verkeerd idee te laten komen. In dat opzicht vind ik Margriet hier het slechtst uitkomen.

Over de twee jokers, dat is gewoon niet waar. Ze kregen sowieso een quiz van 4 vragen. Dat was niet afhankelijk van hoeveel jokers ze hadden. Het was juist de bedoeling van de mol dat alle jokers gepakt werden, zodat die weggespeeld konden worden. Ik moet zeggen dat Margriet hier verdachter is dan Marlijn, maar dat is dan ook niet mijn punt.

Weet je, dat is net het probleem: We weten allebei niet wat de eigenlijk opdracht is. Wij zien enkel die versie van de opdracht die hoort bij het scenario 'de gidsen pakken 4 jokers'. Het is een open vraag wat er was gebeurd als de gidsen geld hadden genomen of wanneer ze minder of meer jokers hadden genomen.

Mijn hypothese is dat er evenveel vragen zouden geweest zijn als dat er leeggehaalde doosjes zijn. Dit is gebaseerd op het feit dat er 5 doosjes waren, maar toch 4 vragen zijn gesteld. Waarom stelde men dan niet even veel vragen als doosjes?
Dus mijn visie is (met die hypothese): Meer jokers = meer kansen om geld te pakken voor de kandidaten. Minder jokers = minder kansen om geld te pakken voor de kandidaten.

Jij streept Marlijn af om redenen die  volgens mij best goed te praten zijn. Ik hoop dat ik je iets uit een mogelijke tunnel heb geholpen (Margriet of rik? ;D)
Ik ben ook niet ZO zeker van Marlijn als mol, maar ik hoop het ZO.

Dat iedereen een andere kijk heeft op bepaalde acties dat maakt dit spel leuk. Ik zie veel acties van Marlijn nu inderdaad als bevestigend dat ze de Mol niet is, terwijl jij ze inderdaad anders interpreteert. Moesten alle 2 miljoen kijkers hetzelfde denken, dan zaten we nu allemaal op dezelfde kandidaat en is een groot deel van de lol er af. ;)

In een tunnel zit ik niet echt, althans dat hoop ik toch niet. Ik omschrijf het liever als: 'Ik heb sterke vermoedens dat Margriet de Mol is en ergens hoop ik ook wel dat zij het is, maar ik kan me inbeelden dat Rik - jokerleverancier - van de Westelaken de Mol is.'
Maar tot donderdag 20u40 geloof ik niet dat Marlijn de Mol is. ;)

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #302 Gepost op: 1-03-2015, 18:12:38 »

Maar tot donderdag 20u40 geloof ik niet dat Marlijn de Mol is. ;)

Natuurlijk heeft ieder zijn eigen kijk op wie de mol is (ook al is Rik echt niet de mol  ::ohno::). Ik snap persoonlijk echt niet hoe je Marlijn af kan strepen als mol. We hebben het nu over haar meest mol-achtige momenten. Ik herinner me Kees die het best belangrijk vond af en toe geld in de pot te brengen om minder verdacht te worden. Ik zou ook een lijstje kunnen maken over waarom Margriet niet de mol is (en een heel lang lijstje voor Rik). Al met al zijn er bepaalde acties van Marlijn die ik echt niet in het kandidatenkader kan plaatsen :) Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat de productie voor Margriet zou gaan als mol (na suzan), maar dat is puur een gevoelskwestie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #303 Gepost op: 1-03-2015, 18:33:09 »
Ik zou ook een lijstje kunnen maken over waarom Margriet niet de mol is (en een heel lang lijstje voor Rik).

ALS je de tijd zou vinden, mag je altijd in de desbetreffende topics een poging wagen. Ik vind lijstjes 'X is niet de Mol, want ...' veel interessanter om een visie op te bouwen dan andersom.

Sommigen hebben na 2 afleveringen een Mol en pinnen zich daar op vast. Ik probeer vooral via eliminatie tot een Mol te komen. Dus ik heb meer aan argumenten tegen een iemand als Mol. Het spijtige toeval was wel dat ik de eerste 4 afvallers als eerste had weggestreept, dus dat viel dit jaar wel wat tegen. ;D

Dus als je mij zou kunnen overtuigen waarom de andere 2 eigenlijk helemaal de Mol niet kunnen zijn, dan worden ik en enkele mede-forummers misschien toch gedwongen om de Marlijn optie terug mee te nemen. ;)

Al met al zijn er bepaalde acties van Marlijn die ik echt niet in het kandidatenkader kan plaatsen :) Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat de productie voor Margriet zou gaan als mol (na suzan), maar dat is puur een gevoelskwestie.

Helemaal akkoord met het eerste. Er zijn acties van Marlijn die je niet echt in kandidatenkader kan plaatsen. Het rommeltje dat Martine en vooral Marlijn er van maken bij de pakketjesopdracht, is zo'n actie waar je enkel van kan zeggen 'Als Marlijn een kandidaat is, dan heeft ze hier bewust lopen mollen of ze was heel onoplettend met de codes'.

Dat bewust mollen is trouwens iets wat de 3 overblijvers zeker wel eens gedaan zullen hebben. Dus daarom zal niet elke actie een plaats krijgen. Martine gaf toe dat ze het deed met de stift in aflevering 2, Chris gaf toe dat hij het voor de lol deed heel het seizoen door,...

En het lijkt me lastig om na te gaan wie de productie kiest nu men vorig jaar die of die Mol had. Ze willen iemand die in staat is om een groep te bespelen en dat kunnen ze volgens mij alle 3 heel goed. ;)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #304 Gepost op: 1-03-2015, 18:35:06 »
Ik heb aflevering 1 t/m 5 inmiddels teruggekeken en op alle drie gelet maar als Marlijn de mol is dan wordt het tijd dat ze het programma anders gaan maken.
Dan moeten ze geen daadkrachtige mensen meer in de groep zetten waar de mol zich achter kan verschuilen (wat ik trouwens wel vindt dat ze daarom de mol wel kan zijn want vorig jaar vond ik Susan hetzelfde type)

Maar in aflevering 1 opdracht 2 in de tv studio vindt ze maar liefst 4 lijnen. Als mol ga je echt zo hard niet lopen zoeken.
Aflevering 2 gaat ze zitten brommen dat Ajouad op haar wand zit. Prima dat je dat 1 keer zegt maar op een gegeven moment loopt ze te mopperen als een verwend kind wat haar zin niet krijgt.
Aflevering 3 is zei degene die begint over een schaar. Juist daardoor kunnen ze al genoeg stof knippen om alle letters te maken.
Aflevering 4 Ze gaat samen met Viktor op pad en loopt meteen tegen de plek aan waar Viktor op de foto moet. In eerste instantie leest ze het bordje niet, maar zodra de walkie talkie begint en ze hoort dat het bij een andere opdracht moet rent ze als eerste terug om te kijken wat er staat en aldus de foto van Viktor te maken. Daarna begint ze meteen over de porto dat zij ook geen tattoo's heeft

En zo kan ik nog heel veel dingen opnoemen waarom Marlijn gewoon de mol niet kan zijn of dat Marlijn de eerste mol wordt die het meeste geld inbrengt en in bijna alles zich verschuild achter Margriet, Chris en Rik als jokerleverancier.

Marlijn is de winnaar of verliezer maar de mol echt niet.  

Dus ook de vergelijking Susan met Margriet kan ik ook niet helemaal volgen??? Zijn echt twee totaal verschillende types

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #305 Gepost op: 1-03-2015, 19:02:26 »
Dus als je mij zou kunnen overtuigen waarom de andere 2 eigenlijk helemaal de Mol niet kunnen zijn

Lees het antwoord van vraag 6, en luister daarna het stukje tussen 0:30-0:53
(note: niet openen als je het interview uit het molboekje niet wilt lezen :) )

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 19:49:24 door hoelahoep »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #306 Gepost op: 1-03-2015, 19:08:35 »
Lees het antwoord van vraag 6, en luister daarna het stukje tussen 0:30-0:53

Marlijn is de mol niet.

Maar mij moet je daarvan niet overtuigen he. Ik ben diegene die argumenteert dat Marlijn een kandidaat is die af en toe steken laat vallen door tactisch foute keuzes.  ;)

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #307 Gepost op: 1-03-2015, 21:17:32 »
Het rommeltje dat Martine en vooral Marlijn er van maken
Op wie denk je dat ik hiervoor een complete tunnelvisie had? hahaha

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #308 Gepost op: 1-03-2015, 22:31:24 »
 ::vergroot:: heeft Marlijn in de bicht een Topito om haar nek hangen?  ;D
Ze is niet eens mijn mol!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #309 Gepost op: 2-03-2015, 00:01:35 »
Ik heb aflevering 1 t/m 5 inmiddels teruggekeken en op alle drie gelet maar als Marlijn de mol is dan wordt het tijd dat ze het programma anders gaan maken.
Dan moeten ze geen daadkrachtige mensen meer in de groep zetten waar de mol zich achter kan verschuilen (wat ik trouwens wel vindt dat ze daarom de mol wel kan zijn want vorig jaar vond ik Susan hetzelfde type)

Maar in aflevering 1 opdracht 2 in de tv studio vindt ze maar liefst 4 lijnen. Als mol ga je echt zo hard niet lopen zoeken.
Aflevering 2 gaat ze zitten brommen dat Ajouad op haar wand zit. Prima dat je dat 1 keer zegt maar op een gegeven moment loopt ze te mopperen als een verwend kind wat haar zin niet krijgt.
Aflevering 3 is zei degene die begint over een schaar. Juist daardoor kunnen ze al genoeg stof knippen om alle letters te maken.
Aflevering 4 Ze gaat samen met Viktor op pad en loopt meteen tegen de plek aan waar Viktor op de foto moet. In eerste instantie leest ze het bordje niet, maar zodra de walkie talkie begint en ze hoort dat het bij een andere opdracht moet rent ze als eerste terug om te kijken wat er staat en aldus de foto van Viktor te maken. Daarna begint ze meteen over de porto dat zij ook geen tattoo's heeft

En zo kan ik nog heel veel dingen opnoemen waarom Marlijn gewoon de mol niet kan zijn of dat Marlijn de eerste mol wordt die het meeste geld inbrengt en in bijna alles zich verschuild achter Margriet, Chris en Rik als jokerleverancier.

Marlijn is de winnaar of verliezer maar de mol echt niet.  

Dus ook de vergelijking Susan met Margriet kan ik ook niet helemaal volgen??? Zijn echt twee totaal verschillende types

Ik zit niet op Marlijn maar zou het wel leuk vinden als zij het is. Maar eigenlijk alle dingen die je noemt (behalve de foto) leverden niet direct geld op. De opdracht mislukte altijd op een manier waarop alle inzet van Marlijn teniet werd gedaan, vaak ook door haarzelf. Dat kan dus best Molgedrag zijn. Schijnbaar heel goed bezig zijn maar er geen geld mee binnenhalen.

Uiteraard heeft Marlijn natuurlijk wel een aantal keer nodeloos geld binnengehaald, wat haar weer ontmolt.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #310 Gepost op: 2-03-2015, 00:11:17 »
Sommige dingen kan ze inderdaad wel doen om als kandidaat over te komen maar een mol zal niet snel een schaar meenemen. Die schaar maakt de kans op slagen van de opdracht meteen een heel stuk groter en dus geld in de pot.

Maar nog een paar nachtjes slapen en dan weten we het  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #311 Gepost op: 2-03-2015, 13:42:14 »
Sommige dingen kan ze inderdaad wel doen om als kandidaat over te komen maar een mol zal niet snel een schaar meenemen. Die schaar maakt de kans op slagen van de opdracht meteen een heel stuk groter en dus geld in de pot.

Maar nog een paar nachtjes slapen en dan weten we het  ::rofl::

Marlijn werkt niet mee om de letters te vormen. De schaar gebruikt zij niet. Zij kan de anderen op een dwaalspoor hebben willen zetten met haar gedrag. ZG meewerken en een goed idee lanceren.
Als het er op aan komt gaat zij de kleuterjuf uithangen.
Ergo, enerzijds kandidatengedrag, ander :-Xzijds MOLgedrag.
En wij mogen het allemaal uitzoeken en beredeneren.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #312 Gepost op: 2-03-2015, 21:50:04 »
 ::tandpastasmiley::

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #313 Gepost op: 3-03-2015, 15:37:16 »
Langzamerhand krijgt ik ook steeds meer het idee dat Marlijn de mol is.

Chris is in zijn laatste test vol op Margriet gegaan, eerder zat hij ook nog op Marlijn.

Maar voor mij is belangrijk dat we nog steeds niet weten wie voor de negende keer is gaan kijken in de Gallery. Dat waren of Chris of Marlijn. Chris is weg. Art maakt het bekend in de finale. Marlijn die drie keer is wezen kijken: scheepsrecht?

En meer zaken die met duinen en zee te maken hebben:
 De betekenis van de naam Marlijn : heuvel, duin bij zee, welgevormd schoon,
 En uit de familie van de vissen: De marlijn is zeer snel en is een jager, ze leven van andere vissen ( mol kan alleen mollen met kandidaten en die 'eet' de mol op).
 - de zwarte Marlijn is een straalvinnige vis ( foto van de man die een vis toonde? Beeld na Marlijn), Marlijn in zwart gekleed naar de finale?
 - de marlijn is familie van de zwaardvis, de nauwst verwante soort is de Atlantische blauwe Marlijn (marlijn haar foto was volgens Art een blauw werkje).
- marlijn is ook scheepstouw of dun soort touw (een man is touwen aan het boeten) en Marlijn haar nickname was ' lijntje'



Van WIDM forum

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #314 Gepost op: 3-03-2015, 15:58:17 »
@Thiago, voor een Zwarte Marlijn heb je toch minstens twee, liever 3 mensen nodig om het beessie op te tillen hoor:
 

die man liet een vliegende vis zien, denk ik :)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2015, 16:01:06 door SomeOne_01 »

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #315 Gepost op: 3-03-2015, 16:30:52 »
@Thiago, voor een Zwarte Marlijn heb je toch minstens twee, liever 3 mensen nodig om het beessie op te tillen hoor:


De grootsten kunnen 4,5 meter lang worden, en meer dan 750 kilo zwaar!
Dan kom je zelfs met 3 man nog een paar handjes te kort  ::tandpastasmiley::
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #316 Gepost op: 3-03-2015, 18:03:05 »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline mr_il

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #317 Gepost op: 3-03-2015, 18:35:22 »
Zo vlak voor de finale toch maar eens mijn twisted tunnel theorie:

Marlijn is de mol, al in het begin heeft Rik Marlijn betrapt bij een molactie (of marlijn praat per ongeluk in haar slaap... (Hoera tunnel)), waardoor Rik zeker wist wie de mol was. Hij is hierdoor extra veel gaan mollen, om de attentie op hem te richten, en Marlijn had er een perfect hulpje bij. Met al die hulp heeft ze gezorgd voor de laagst mogelijke pot, en kon ze het zich permiteren zelf geld in te brengen, om zo de verdenking niet op haar te laten vallen. Vanwege de activiteiten samen met rik, bleven de kandidaten die op rik zaten er ook lang in.

I know... het is heel ver gezocht, maar ik zou het enorm grappig vinden als het blijkt te kloppen :)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #318 Gepost op: 3-03-2015, 18:50:29 »
Zo vlak voor de finale toch maar eens mijn twisted tunnel theorie:

Marlijn is de mol, al in het begin heeft Rik Marlijn betrapt bij een molactie (of marlijn praat per ongeluk in haar slaap... (Hoera tunnel)), waardoor Rik zeker wist wie de mol was. Hij is hierdoor extra veel gaan mollen, om de attentie op hem te richten, en Marlijn had er een perfect hulpje bij. Met al die hulp heeft ze gezorgd voor de laagst mogelijke pot, en kon ze het zich permiteren zelf geld in te brengen, om zo de verdenking niet op haar te laten vallen. Vanwege de activiteiten samen met rik, bleven de kandidaten die op rik zaten er ook lang in.

I know... het is heel ver gezocht, maar ik zou het enorm grappig vinden als het blijkt te kloppen :)

Marlijn en Rik hebben niet eens zo veel samen gedaan, dus de vragen bij opdrachten hebben ze uiteindelijk fout en dan vliegen ze er alsnog uit.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #319 Gepost op: 4-03-2015, 21:51:46 »
Heb aflevering 1 nog 1x teruggekeken.
Voordat de afl. begint wordt een doos bezorgd bij het hotel met de opdracht dat de inhoud in 2 kamers geplaatst moet worden. (Dat blijken later de briefjes van de MOL te zijn, dus de MOL weet in welke kamers de briefjes zijn neergelegd.)
Na de treinopdracht gaan de kandidaten naar het hotel. Daar liggen sleutels klaar. Victor pakt de 1e sleutel, Evelien de 2e, Margriet de 3e, Carolina de 4e, Chris of Asj. de 5e.
Marlijn kijkt vanaf de achtergrond toe en ziet dat Victor een bepaalde sleutel pakt. Zij steekt haar arm naar hem uit en vraagt Victor; "Mag ik bij jou?"
In die kamer vinden zij een briefje met het verhaal dat er 2 jokers in een bureaula in kamer 3 liggen. Marlijn weet uit haar hoofd dat dat de kamer van Evelien en Caroline is.

Later vertelt Marlijn aan Rik dat Victor en zij elk een joker hebben.
Zij vertelt dat Victor eerst is gaan zoeken en niets heeft gevonden. Later is zij zelf gaan kijken en vond 2 jokers achterin een bureaula.
Zij vindt dat erg verdacht en zegt tegen Rik;" Het is een lege la en er liggen gewoon 2 jokers in. Hij (Victor) heeft enorm geprobeerd mij te misleiden. Hij heeft mij enorm geprobeerd te naaien."
Rik geeft antwoord; "Okay, Hij heeft je eerst willen misleiden."
Marlijn;" Ja!"

Bij de eerste test:
Rik;" Marlijn, welkom op mijn lijstje, ik hou jou in de gaten."

Hier is iets vreemds aan de hand. Waarom zou Victor de waarheid niet vertellen? Als hij de Jokers had gevonden en verstopt zou het wel een logisch verhaal richting Marlijn hebben kunnen zijn. Maar Victor vertelde de waarheid. Die jokers zijn pas later neergelegd waarschijnlijk. Victor is niet zo dom om niet in elk laatje te kijken.
Waarom is Marlijn er zo op gebrand om Rik dit verhaal op de mouw te spelden? Waarom moet Rik geloven dat Victor Marlijn wilde misleiden? Marlijn kon vermoeden dat Victor de waarheid sprak, zij vond immers zelf de jokers, Victor had ze zeker niet laten liggen als hij ze gezien had. Het risico dat Evelien of Carolina de jokers zou vinden was te groot.
In ieder geval is hier het verbondje tussen Marlijn en Rik ontstaan.
 ::vergroot::