Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 276238 keer)

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #40 Gepost op: 2-01-2015, 14:50:45 »
Rik zegt: "Dit is wie is de mol, de helft van de mensen staat te liegen." In deze serie zal dat misschien letterlijk gelden, omdat er "hulpmollen" door de mol zijn ingeschakeld: Victor en Marlijn voor de gekregen jokers, Margriet en Martine ook voor hun jokers (als een van hen penningmeester wordt) en mogelijk ook Ajouad omdat hij misschien getipt is door de mol om die vrijstelling op te halen bij de man met het deukje in de kin. Laat Rik hier subtiel weten dat niet alleen hij als mol maar ook een deel van de kandidaten gaat liegen vanwege deze hulpmolstrategie? De kandidaten kunnen moeilijk aan anderen gaan vertellen over hun "bondje" met de mol voor jokers, want dan weet de rest gelijk dat je hulpmol bent en dus niet de echte mol.

Er waait een hoop van west naar oost: vliegers, geblazen bellen en wolken. Kan toeval zijn of een hintje naar WESTElaken.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 15:11:06 door Dolfie, Reden: berichten samengevoegd »

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #41 Gepost op: 3-01-2015, 09:14:52 »
Weet niet of dit al benoemd is ( Ik kon het niet terugvinden ergens ), maar Rik heeft het na Pieter zijn rode scherm over dat er iemand uit die groep wordt weggerukt en dat het "helaas" het eerste slachtoffer is.
Maar wat nou als hij hier gewoon zegt, dat het zijn eerste slachtoffer is.
In combinatie met zijn opmerkingen over die groep is deze woordkeuze ( slachtoffer ipv afvaller ) op zijn minst opmerkelijk te noemen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #42 Gepost op: 3-01-2015, 12:57:32 »
Absoluut een van de hoofdverdachten om de mol te zijn, wat mij betreft.

Veel moois is al door anderen gezegd:
- Is degene die aanzet tot dingen, laat eerst anderen aan het woord, en stuurt dan bij
- Bij rode draad opdracht is hij zowel betrokken bij camera's als controle room, heeft bij beide sturing, geeft ook richting aan door te zeggen dat ze moeten wisselen in de controle kamer
- Hij vraagt dames voor hulp met camera en stekkers?
- Op de achtergrond en aanwezig tegelijk, blijkbaar als snel vertrouwen gewonnen van anderen (Marlijn)
- Laat bij sommige momenten, zoals sleutels kiezen voor appartement, dingen over zich heen komen, want maakt voor hem niet uit wie jokers krijgt

En daarnaast vond ik het wel heel opvallend dat toen hij de envelop had geopend/in de hand had met de foto's dat hij heel nonchalant een paar seconden de achterkant van de envelop met het molteken vol in beeld liet zien. (ik weet dat er meerderen heel even het in beeld hadden, maar niet zo opvallend als Rik)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #43 Gepost op: 3-01-2015, 13:00:05 »
- Hij vraagt dames voor hulp met camera en stekkers?

En dat vind je verdacht? Laat Margriet het maar niet horen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #44 Gepost op: 3-01-2015, 13:38:22 »
En dat vind je verdacht? Laat Margriet het maar niet horen.
Opzij!!! ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #45 Gepost op: 3-01-2015, 14:41:30 »
En dat vind je verdacht? Laat Margriet het maar niet horen.
::rofl::

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #46 Gepost op: 3-01-2015, 14:58:00 »
Weet niet of dit al benoemd is ( Ik kon het niet terugvinden ergens ), maar Rik heeft het na Pieter zijn rode scherm over dat er iemand uit die groep wordt weggerukt en dat het "helaas" het eerste slachtoffer is.
Maar wat nou als hij hier gewoon zegt, dat het zijn eerste slachtoffer is.
In combinatie met zijn opmerkingen over die groep is deze woordkeuze ( slachtoffer ipv afvaller ) op zijn minst opmerkelijk te noemen.

Scherp! Goed gevonden  ::ok::.

Offline Tessan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #47 Gepost op: 3-01-2015, 22:46:54 »
Tijdens de 'rode draad' opdracht telt Rik bij aankomst het aantal schermen; 10. Voor mij was dit in eerste instantie 'onmols', waarom meteen het overzicht houden? Maar wat nou als hij er stiekem mee wilde zeggen; 1 scherm voor ieder van ons, dat ze allemaal alleen zouden kunnen gaan? Verder heeft hij ook wat afgelopen tussen overzicht & vermoedelijk het gebouw zelf; hebben hem wel niet in actie gezien? (dan alleen de scene met Martine en Evelien). Ondanks ik hem het ultieme moltype vond in eerste instantie (en ik dacht dat hij erg verdacht zou worden gemaakt daarom), stijgt hij nu wel weer op m'n lijstje..

PS. mocht hij de mol zijn, dan hoop ik dat hij de envelop stiekem al op het perron heeft weggegooid  ;D (beelden wijzen erop dat Evelien en Rik dicht bij de man waren op het perron, en mogelijk hebben gezien); de scene van elkaars tassen nachecken maakt hen minder verdacht. 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #48 Gepost op: 3-01-2015, 22:50:25 »
PS. mocht hij de mol zijn, dan hoop ik dat hij de envelop stiekem al op het perron heeft weggegooid  ;D (beelden wijzen erop dat Evelien en Rik dicht bij de man waren op het perron, en mogelijk hebben gezien); de scene van elkaars tassen nachecken maakt hen minder verdacht. 

Zou leuk zijn. Er zit een vaak een biecht over de Mol in de eerste aflevering die bij het na afloop van de serie terugkijken extra leuk is. Die van Evelien over Rik zou er zo eentje kunnen zijn.

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #49 Gepost op: 3-01-2015, 23:55:04 »
Volgens mij gaat Rik erg ver komen. Ik verdenk hem voorlopig toch nog niet als mol.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #50 Gepost op: 4-01-2015, 13:40:40 »
En dat vind je verdacht? Laat Margriet het maar niet horen.

BOOOOM  ::rofl::

(en gelijk zou ze hebben ;) )
No Milk today???

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #51 Gepost op: 5-01-2015, 21:38:00 »
Eén van de weinige aantekeningen die ik opgeschreven heb na het één keer zien van de eerste aflevering is een quote van Rik tijdens de executie. Hij zegt: "Marlijn, welkom in mijn lijstje. Ik hou jou in de gaten." Dit kan simpelweg betekenen dat kandidaat Rik Marlijn op zijn verdachtenlijstje heeft staan. Maar..

...Marlijn is ook de enige die de "voor wat, hoort wat" joker heeft ingezet. Om die reden kan ze op mol Rik's hulpmollenlijstje terecht zijn gekomen. Hij houdt haar in de gaten om te zien of ze haar afspraak na houdt om iets te gaan saboteren bij "de volgende opdracht".

---

De molkoorts begint nu trouwens al behoorlijk toe te slaan. Ik heb het stukje van de test van Rik net een paar keer teruggekeken om het goed te quoten. Zei hij nu "op" of "in" mijn lijstje. Nu, na een paar keer hoor ik ineens "...welkom in Maleisië." En het lukt me niet meer dat te onthoren.  ::rofl::

Natuurlijk wel een potentieel volgend molland, want ze zijn relatief gezien in de buurt. Het is ook niet onrealistisch dat ze nog naar een ander land toe gaan. Sri Lanka was volgens de introductie van Art ter grootte van Nederland en België samen. Dan is de kans best groot dat er voldoende variatie in omgeving is om een volledig seizoen mee te vullen.
Toen ik deze post begon te schrijven had ik alleen de zinnen boven de streepjes plaatsen. Toen de mama appelsap en de gedachte dat ik een mol/hint/whatever zag in een krop sla (@Niuno: Hoe gaat dat molgezegde ook alweer). Maar, inmiddels (ik doe altijd vrij lang over mijn posts) vind ik het eigenlijk best wel een molwaardige hint.

EDIT> Of de Engelse variant "Malaysia".
« Laatst bewerkt op: 5-01-2015, 22:24:43 door Rat »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #52 Gepost op: 5-01-2015, 22:10:39 »
@Rat: ::rofl:: Rik zegt sowieso "op" dus "in Maleisië" kan het dan nooit worden. Maar dat het mogelijk het hulpmollijstje van de Mol is waar Rik het over heeft vind ik wel erg mooi bedacht! ::jaja::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #53 Gepost op: 5-01-2015, 22:23:41 »
@Rat: ::rofl:: Rik zegt sowieso "op" dus "in Maleisië" kan het dan nooit worden. Maar dat het mogelijk het hulpmollijstje van de Mol is waar Rik het over heeft vind ik wel erg mooi bedacht! ::jaja::
Voor dat ik "in Maleisië" ben gaan horen heb ik heel erg mijn best gedaan om "op" te horen, omdat ik de quote met "in" die ik had opgeschreven zo raar vond, maar dat lukte me echt niet. Dus voordat ik een reden had om "in" te willen horen, kon ik er geen "op" van maken. (Ik hoop dat er nog soep te maken valt van de voorgaande twee zinnen.)

Ik moet maar eens op zoek gaan naar een grootverpakking antimolkoorts medicijnen, want als het in dit tempo doorzet, draai ik binnen een paar weken al door. Of is het al te laat.

EDIT> Net de hele aflevering teruggeken en nu hoor ik wel weer gewoon "op".
« Laatst bewerkt op: 5-01-2015, 23:48:12 door Rat »

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #54 Gepost op: 6-01-2015, 12:39:07 »
Ik werd door iemand op dit filmpje gewezen: https://www.youtube.com/watch?v=YbjEPK7J2JI . Misschien hebben anderen dit allang gezien maar ik zag het zo gauw niet terug in dit topic.

Luister eens wat Art ons vertelt rond 0:50: "dat het morgen tijd het is voor de eerste aflevering van Wie is de mol, Rik" --> Of zegt hij hier eigenlijk: "Wie is de mol? Rik." Rik zegt daarop "dankjewel voor deze mededeling".

Ik moet echt gaan oppassen voor tunnelvisie op Rik  ::rofl::. Maar het zou een leuke hint zijn, toch? Of het is Art die er zichtbaar lol in heeft om de molloten af en toe helemaal gek te maken  ;).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #55 Gepost op: 6-01-2015, 12:44:42 »
Er worden nooit hints gegeven in andere tv-programma's. Ik denk hier juist door dat Rik níet de mol is.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #56 Gepost op: 6-01-2015, 12:53:30 »
Er worden nooit hints gegeven in andere tv-programma's. Ik denk hier juist door dat Rik níet de mol is.

Wist ik niet, maar dank voor deze info, dan kan deze "hint" dus de prullenbak in.  :-X

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #57 Gepost op: 6-01-2015, 17:47:35 »
Ik vond wel dat Rik erg zenuwachtig reageerde, hij versprak zich daarna nog 2x en verslikte zich in het woord jaarwisseling, waardoor z'n knipoog bleef hangen. ;)

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #58 Gepost op: 6-01-2015, 18:08:53 »
Ik vond wel dat Rik erg zenuwachtig reageerde, hij versprak zich daarna nog 2x en verslikte zich in het woord jaarwisseling, waardoor z'n knipoog bleef hangen. ;)

 ::rofl:: Mooi verwoord, dat vond ik ook! Dat maakt het eigenlijk ook nog onwaarschijnlijker, omdat zo'n hint vast niet spontaan/onverwacht door Art wordt gegeven en Rik leek inderdaad wat overvallen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #59 Gepost op: 7-01-2015, 00:57:53 »
Ik ga de "3" in de gaten houden... resumé Overflakkee;

* R - i - k.

* Nr 3 van een coupé in beeld voor Rik in beeld komt...

* Zegt: "Warm, Druk, Zweterig"... 3 superlatieven ...Wellicht komt dit vaker?

* Op 20.00 minuten  nét nog 3 treinstellen in beeld...
  acht-uur journaal (20.00u.)...tijd voor Rik!

* 3 Vingers van Art bij introductie...waarover al gesproken...

* Lucky 3 shirt van Rik.

* 3 Mannen op foto / 2 dames

* 0 euro maar wel 3 vingers in de lucht Art  ::art::(maar dan met 3) :)

veel 3 voor 1 aflevering...

En laat nu Mol zich ook spellen met 3 letters...
En een mooi eind shot... ;)


En nog daarbij:
We zien Cricket (op het strand) en meerdere malen vleermuizen...(bats-)...Bat is een slaghout bij Cricket...

Rik maakt een reportage over een cricket held...Imran Khan:

http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx?chapterid=1164&filterid=974&contentid=7&searchID=4156192&columnorderid=-1&orderby=1&itemsOnPage=10&defsortcol=12&defsortby=2&pvname=personen&pis=expressies;selecties&startrow=1&resultitemid=2&nrofresults=7&verityID=/16414/16435/16435/3998019/92621160@selecties

Niets is wat het lijkt...
Rik, ik hou je in de smiezen Smiley
« Laatst bewerkt op: 7-01-2015, 13:32:46 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »
Omnia vincit amor