Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 276252 keer)

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2015, 08:18:42 »
En nog daarbij:
We zien Cricket (op het strand) en meerdere malen vleermuizen...(bats-)...Bat is een slaghout bij Cricket...

Rik maakt een reportage over een cricket held...Imran Khan:

http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx?chapterid=1164&filterid=974&contentid=7&searchID=4156192&columnorderid=-1&orderby=1&itemsOnPage=10&defsortcol=12&defsortby=2&pvname=personen&pis=expressies;selecties&startrow=1&resultitemid=2&nrofresults=7&verityID=/16414/16435/16435/3998019/92621160@selecties

Niets is wat het lijkt...

Rik, ik hou je in de smiezen :)


Dat van dat cricket viel mij ook op, ik dacht ook nog aan (c)ri(c)k(et)

Offline Black Molly

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #61 Gepost op: 7-01-2015, 11:22:48 »
Ik zit misschien al te diep in een tunneltje, maar mij is iets opgevallen, waarover ik nog niets gelezen heb op dit forum.
In beide briefjes, die op de kamers van Marlijn/Victor en Margriet/Martine waren achtergelaten  (over de Jokers), eindigt de Mol met de woorden ; Ik wens jullie een goede nachtrust toe. Dat is precies wat Rik (en zijn collega's) inderdaad iedere avond doen aan het einde van het late NOS-journaal.
Ik wilde het maar even met jullie delen, dan duik ik nu mijn tunneltje weer in :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #62 Gepost op: 7-01-2015, 13:08:21 »
Ik zit misschien al te diep in een tunneltje, maar mij is iets opgevallen, waarover ik nog niets gelezen heb op dit forum.
In beide briefjes, die op de kamers van Marlijn/Victor en Margriet/Martine waren achtergelaten  (over de Jokers), eindigt de Mol met de woorden ; Ik wens jullie een goede nachtrust toe. Dat is precies wat Rik (en zijn collega's) inderdaad iedere avond doen aan het einde van het late NOS-journaal.
Ik wilde het maar even met jullie delen, dan duik ik nu mijn tunneltje weer in :)

Nou inderdaad ik hoorde het ook, en dat in combinatie met die statige journal achtige tweets... Mmmm, ik ga ook dieper het tunneltje in....
Meer L

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #63 Gepost op: 7-01-2015, 15:36:13 »
Vergeet ook de rode lijnen/draden niet die te zien zijn. In aflevering 1 de rode lijn in de tweede opdracht en in aflevering 2 in de eerste seconden. Het NOS jounaal begint met flink wat rode lijnen in beeld. Wellicht niet zo heel sterk deze, maar ik heb het idee dat ik ook steeds dieper wegzak in een tunnel.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #64 Gepost op: 7-01-2015, 18:16:59 »
Ik weet niet in welk topic ik dit moet posten maar omdat het over Rik gaat lijkt mij hier het beste. Het is een leuk artikel in het ad over hem. http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/3824198/2015/01/07/Rik-van-de-Westelaken-is-sekssymbool-dankzij-De-Mol.dhtml

Als ik deze post ergens anders moet plaatsen hoor ik het graag ben nog een beetje nieuw hier :)

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #65 Gepost op: 7-01-2015, 19:38:39 »
Ik weet niet in welk topic ik dit moet posten maar omdat het over Rik gaat lijkt mij hier het beste. Het is een leuk artikel in het ad over hem. http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/3824198/2015/01/07/Rik-van-de-Westelaken-is-sekssymbool-dankzij-De-Mol.dhtml

Als ik deze post ergens anders moet plaatsen hoor ik het graag ben nog een beetje nieuw hier :)

Misschien een idee voor een Wie is de hunk? topic

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #66 Gepost op: 8-01-2015, 00:12:10 »
Waarom is Rik mijn mol?

Niet alle onderstaande punten zijn molgedrag, puur de waarnemingen.

Opdracht 1 (zoek de 5 reizigers)
- Rik en Evelien zijn tijdens de opdracht niet de hele tijd bij elkaar gebleven. Zegt niks, maar Rik heeft in elk geval de ruimte gehad om te mollen.

Opdracht 2 (de rode draad):
- Bij de start van de opdracht gaat vinger langs de volledige lijn bij langs, terwijl dit pad eigenlijk vrij irrelevant is. Verder stelt hij voor dat de mensen in de controlekamer moeten wisselen.

- In eerste instantie is hij kort even alleen op pad (kort te zien in de achtergrond dat hij terug loopt naar de controlekamer)..

- Vervolgens blijft hij in de controle kamer en lijkt daar in eerste instantie het vijfde wiel aan de wagen.

- Als Evelien en Martine bezig zijn met het plaatsen van de foute camera (Evelien had camera 6 gepakt, waar ze 8 nodig hebben). Roept Pieter: “Dat is de verkeerde. Het is de verkeerde camera.” Rik ontkend dat: “Nee, hij moet anders om.” Op zich niks mis mee, maar als ze Evelien en Martine te pakken hebben roept Rik wel als hardst dat het de verkeerde camera is. Evelien en Martine lopen de trap weer af om de camera terug te brengen.

- Ondertussen melden Viktor en Carolina zich, die zich op de plek bevinden waarvoor camera 6 nodig is. Deze camera wordt tijdens dat gesprek teruggebracht, waar Rik zich nog even mee bemoeid, ondanks dat zijn aandacht wordt gevraagd door Margriet. Rik wijst aan dat Viktor en Carolina camera 3 moeten hebben. Pieter geeft dat door.

- Als Viktor en Carolina zich melden in de controle kamer is Rik er ineens vandoor met camera 6. Hij gaat daarmee terug richting de plek waar Evelien en Martine die camera net van teruggebracht hebben. Hij heeft in de tussentijd geen tijd gehad om zelf een rode streep te zoeken. Het is dus niet helemaal duidelijk waarom hij met die camera terug die kant op loopt, naar een plek waarvan al bekend is dat die camera niet nodig is.

- Daar is de stekker los van de camera, wat hem wat tijd kost en leid ook de twee dames af van het plaatsen van hun camera. Viktor lijkt moedeloos te worden van het lane wachten op de camera.

- Rik ropt dat Ajouad terug moet komen als hij er met kabel niet bij kan komen, terwijl het wel op pad is met de goede camera. (Hij geeft Ajouad later wel de juiste instructies.)

- Rik biecht zelf anders geteld te hebben dan nodig wat betreft beeldscherm-camera combinaties.

- Tegen het einde van de opdracht plaatst Rik samen met Pieter de camera de gekantelde U die eerder al door Marlijn en Ajouad gevonden was.

- Samengevat: Hij rekt tijd op verschillende manieren; hij gaat met camera 6 op een cruciaal moment naar een plek waarvan bekend is dat de camera niet moet zijn; hij vindt zelf geen lijnen; Hij is op een bepaald moment solo op pad.

Algemeen
- Los van de opmerkingen af en toe over fouten van anderen, hoor ik Rik alleen maar vragen stellen. Als hem een vraag wordt gesteld, stelt hij een tegen vraag. Hij laat zelf niks los. Dat past natuurlijk bij een journalist, maar is ook zeker handig voor een mol.

Hij is zeker nog niet mijn enige verdachte, maar staat wel bovenaan.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2015, 00:14:07 door Rat »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #67 Gepost op: 8-01-2015, 04:38:01 »
 ::jaja:: chapeau Rat, mooi samengevat! En zo is het ;-) Ook zeker niet mijn enige verdachte, maar wel hoofd. Hij valt niet enorm op, maar is wel sturend in sommige zaken. En dan ook nog die briefjes met afsluiter van NOS en tweets in nieuws stijl. Kijk nu al uit naar vanavond!
Meer L

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #68 Gepost op: 8-01-2015, 21:40:34 »
Bliksem....zit ik wat te droedelen met zijn achternaam...Westelaken, West Lake...West kust?
Heeft ie een shirt aan met  West Coast er op een half uur later, haha.
Maar goed, dat kan ijdelheid zijn, ware het niet dat ze ook aan de west kust zitten...
Op naar de afterparty @ Moltalk...
Omnia vincit amor

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #69 Gepost op: 8-01-2015, 21:42:14 »
Eigenlijk vind ik hem gewoon veel te hard zijn best doen met die kar om de mol te zijn.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #70 Gepost op: 8-01-2015, 21:45:38 »
Eigenlijk vind ik hem gewoon veel te hard zijn best doen met die kar om de mol te zijn.
Ik vind de theorie van Rat erg sterk en ben erg op hem gaan letten. Maar ik deel na deze aflevering jouw mening, Erik.

Offline jovawi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #71 Gepost op: 8-01-2015, 21:47:50 »
Aan de ene kant leek het alsof hij erg zijn best deed met de kar.
Maar hier zag ik ook een goede molactie. Door op het begin de kar niet te kunnen optillen zijn ze gaan schuiven met de pakketjes. Hierdoor komen deze instabiel te liggen en kunnen ze eraf vallen. Als mol kan je op deze manier tijdrekken doordat je continue dingen moet oppakken. En daarnaast is er bij het vallen de mogelijkheid om dingen kwijt te raken en dan was de opdracht ook mislukt.
Ik schrijf Rik nog niet af als mol

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #72 Gepost op: 8-01-2015, 21:52:53 »
De afleveringstitel is 'scheepsrecht'. Het gezegde gaat 'drie keer is scheepsrecht'. Oftewel: Drie. Kan met de theorie van de 3-en te maken hebben?
~Mol

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #73 Gepost op: 8-01-2015, 21:53:38 »
Aan de ene kant leek het alsof hij erg zijn best deed met de kar.
Maar hier zag ik ook een goede molactie. Door op het begin de kar niet te kunnen optillen zijn ze gaan schuiven met de pakketjes. Hierdoor komen deze instabiel te liggen en kunnen ze eraf vallen. Als mol kan je op deze manier tijdrekken doordat je continue dingen moet oppakken. En daarnaast is er bij het vallen de mogelijkheid om dingen kwijt te raken en dan was de opdracht ook mislukt.
Ik schrijf Rik nog niet af als mol

Ja, daar heb je eigenlijk ook helemaal gelijk in. Bij de eerste opdracht had ik hem afgeschreven, maar dit verhaal bij de 3e opdracht kan toch wel weer verdacht zijn...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #74 Gepost op: 8-01-2015, 21:54:45 »
Aan de ene kant leek het alsof hij erg zijn best deed met de kar.
Maar hier zag ik ook een goede molactie. Door op het begin de kar niet te kunnen optillen zijn ze gaan schuiven met de pakketjes. Hierdoor komen deze instabiel te liggen en kunnen ze eraf vallen. Als mol kan je op deze manier tijdrekken doordat je continue dingen moet oppakken. En daarnaast is er bij het vallen de mogelijkheid om dingen kwijt te raken en dan was de opdracht ook mislukt.
Ik schrijf Rik nog niet af als mol

Mee eens, ondanks zijn fanatisme blijft ook Rik verdacht. Maar het doet me wel denken: zou je als Mol dan niet beter achter de kar kunnen lopen zodat je vallende spullen kan verzwijgen?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #75 Gepost op: 8-01-2015, 21:59:12 »
Rik deed zijn best?

Dat mannetje dat 2 kleiner was dan hem kon hem met gemak optillen.

Je zou denken dat je de eerste keer proberen alles geeft, maar nee, hij werd ontmaskerd en deed daarna enorm zijn best om hard werkend over te komen.



Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #76 Gepost op: 8-01-2015, 21:59:33 »
Mee eens, ondanks zijn fanatisme blijft ook Rik verdacht. Maar het doet me wel denken: zou je als Mol dan niet beter achter de kar kunnen lopen zodat je vallende spullen kan verzwijgen?

Nee, de mol wil natuurlijk overkomen als de grote held, ook al trekt hij nog geen deuk in een pakje boter.
Rik stijgt zeker op de verdachtenlijst!
Tell me what your telescope says

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #77 Gepost op: 8-01-2015, 22:41:29 »
Rik is te lief, Marlijn? Gevaarlijke uitspraak..

"De Mol is lief voor mij geweest, dus ik ben lief voor de Mol.."

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #78 Gepost op: 8-01-2015, 22:44:13 »
Rik was degene die zei dat er maar één iemand moest gaan kijken ipv twee. Als hij dat niet had gedaan, was er helemaal niets verdient in de eerste opdracht. Dat laat hem weer wat zakken op m'n lijstje.
~Mol

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #79 Gepost op: 8-01-2015, 22:47:03 »
Rik deed zijn best?

Dat mannetje dat 2 kleiner was dan hem kon hem met gemak optillen.

Je zou denken dat je de eerste keer proberen alles geeft, maar nee, hij werd ontmaskerd en deed daarna enorm zijn best om hard werkend over te komen.




Dit viel mij ook op. Natuurlijk wist dat mannetje precies hoe je zo'n kar kan optillen met zo min mogelijk kracht, maar het leek net alsof Rik het niet eens probeerde. Hij pakte de kar eventjes vast, voelde er een beetje aan en besloot per direct dat hij hem niet zou kunnen tillen.