Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 278224 keer)

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #100 Gepost op: 11-01-2015, 12:35:21 »
Het kan ook nog zo zijn, dat de bibliotheek helemaal niet hetzelfde is als de witte eikel en dat Rik de tuktuk naar een verkeerd punt stuurt.
Feit is dat als ze er weer langs komen, alleen Margriet dat opeens doorheeft en pas als ze er bijna helemaal voorbij zijn.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #101 Gepost op: 11-01-2015, 13:30:30 »
Het kan ook nog zo zijn, dat de bibliotheek helemaal niet hetzelfde is als de witte eikel en dat Rik de tuktuk naar een verkeerd punt stuurt.
Feit is dat als ze er weer langs komen, alleen Margriet dat opeens doorheeft en pas als ze er bijna helemaal voorbij zijn.

De 'Witte Eikel' is een stoepa (Buddhistische tempel), dus ik snap überhaupt de link met de bibliotheek niet  ::rofl::
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #102 Gepost op: 11-01-2015, 18:13:56 »
Over de anchor-hint:

Als je zoekt op youtube zoekt naar "Sri Lanka commercial" is één van de eerste filmpjes die je vind die van Anchor ::vergroot::

'Sri Lanka's most loved TV commercial'

Dit lijkt me dus geheel toevallig. Ze zochten gewoon commercials er de joker-reclame tussendoor te gooien.
...óf niet!

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #103 Gepost op: 11-01-2015, 19:11:45 »
Over de anchor-hint:

Als je zoekt op youtube zoekt naar "Sri Lanka commercial" is één van de eerste filmpjes die je vind die van Anchor ::vergroot::

'Sri Lanka's most loved TV commercial'
G
Dit lijkt me dus geheel toevallig. Ze zochten gewoon commercials er de joker-reclame tussendoor te gooien.

Geheel toevallig? Bij Wie is de Mol?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #104 Gepost op: 11-01-2015, 20:38:55 »
Geheel toevallig? Bij Wie is de Mol?
Ja.
...óf niet!

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #105 Gepost op: 12-01-2015, 06:31:27 »
Er zit dus ook een bibliotheek in de witte eikel.... wel bijzonder dat Rik dat wist!

Zie midden van dit blog: http://coloursonmypalette.blogspot.nl/2014/06/visiting-sri-lanka.html

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #106 Gepost op: 13-01-2015, 11:29:31 »
De aanwijzingen en het soms vreemde gedrag van rik doet wel vermoeden dat ie de mol is, de kans is zeker groot.

Gedoe met de camera, anchor, niet kunnen tillen en bij de derde keer wel, enz...

Zou wel simpel zijn als die de mol is, dus hoop het niet.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #107 Gepost op: 13-01-2015, 12:07:58 »
Er zit dus ook een bibliotheek in de witte eikel.... wel bijzonder dat Rik dat wist!

Zie midden van dit blog: http://coloursonmypalette.blogspot.nl/2014/06/visiting-sri-lanka.html

De kandidaten weten van tevoren naar welk land ze toegaan en hebben ook bijna allemaal een reisgids bij zich. Grote kans dat Rik dit gewoon in een reisgids heeft gelezen (misschien al in Nederland, maar anders in de bus of in een hotelkamer).

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #108 Gepost op: 13-01-2015, 13:03:05 »
Daarbij wordt er gezegd dat dat hun startpunt was dus wisten ze dat daar de bibliotheek zat

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #109 Gepost op: 13-01-2015, 13:54:39 »
@rose, in dat artikel wordt over een andere tempel gesproken, dan komt die foto en dan de tekst dat er in die tempel iets zit. misschien verwees Rik naar die tempel? die zit namelijk ook vlak bij die beira lake.

daar staat namelijk een gelijksoortige eikel. http://nawatan.com/img/colombo/gangarama_temple.jpg

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #110 Gepost op: 13-01-2015, 14:00:28 »
Puur het feit dat hij het meeste vertrouwen heeft van de groep (Margriet moest het penningmeesterschap van hem afstelen!) geeft bij mij al dat hij de mol niet is. Mensen hebben vaak intuitief het gevoel tegen de mol (zie het extreme geval van Marit en Hadewych die Anne Marie al in aflevering 1 in de smiezen hadden, puur op gevoel).

Ik denk wel zeker dat Rik finalist is. Blijvertje :)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #111 Gepost op: 13-01-2015, 14:07:05 »
kees was ook penningmeester

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #112 Gepost op: 13-01-2015, 14:08:13 »
@Lo of zarayda die kees geloofde dat ie de mol niet was....maar goed...dan nog...hij hoefde die positie niet, hij kon iets uit die pot jatten door de dames Margriet en Martine....

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #113 Gepost op: 13-01-2015, 17:17:38 »
Ik zag opeens dat Rik van de Westelaken op LinkedIn 'Anchorman' heeft staan als beroep  ::oink::
Dat is interessant aangezien de meeste nieuwslezers presentator of journalist hebben staan....Dit ivm met de anchor reclame. Ik houd het nog even in de gaten.
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #114 Gepost op: 13-01-2015, 22:17:22 »
Over de anchor-hint:

Als je zoekt op youtube zoekt naar "Sri Lanka commercial" is één van de eerste filmpjes die je vind die van Anchor ::vergroot::

Ik offer me wel voor jullie op zeg, heb al drie dagen dat liedje in m'n hoofd nu :P
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #115 Gepost op: 13-01-2015, 22:19:44 »
Ik offer me wel voor jullie op zeg, heb al drie dagen dat liedje in m'n hoofd nu :P

 ::rofl::

Even neuzen hier want Rik staat ruim bovenaan in de wie is de mol Poll van de site.

(...)

Kortom, waar komen al die sterke verdenkingen dan vandaan dat hij zelfs ruim bovenaan staat in de poll?

Ik ben ook erg benieuwd. ::jaja::

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #116 Gepost op: 13-01-2015, 22:31:44 »
Kortom, waar komen al die sterke verdenkingen dan vandaan dat hij zelfs ruim bovenaan staat in de poll?
Ik zie hem zelf in ieder geval als een fanatieke, goed observerende kandidaat die, omdat hij het spel al jaren volgt, zijn koffer vol heeft geladen met bedrukte T-shirts. Het zou mij niets verbazen als hij het tot de finale schopt ::ok::
Ik heb zelf ook niet zoveel met shirtjes/petjes/gebaren/zonnebrillen omdat het al vaker lijkt dat kandidaten dat met opzet doen om verdacht over te komen/discussies uit te lokken. Pas als er een duidelijk verband is met iets wat de productie stuurt (titels, teksten van Art enz.) ben ik bereid er langer naar te kijken.

Ik heb zelf Rik zeker niet als hoofdverdachte maar de volgende dingen over hem heb ik toch wel opgemerkt in de opdracht topics:

Bij de opdracht in de national gallery:
Citaat
Rik doet wel onmols bij het tegenhouden van Margrie,t maar zegt aan het eind van de opdracht "Laten we nog één keer terug gaan on het deel te controleren wat we niet zeker weten. - En daar ging nog €200 -
Dit zou ik persoonlijk een erg goede molactie vinden. Je ziet dat er best veel goed hangen en wil voorkomen dat er veel geld wordt verdiend. Op deze manier blijf je zelf buiten schot, (je hoeft niet zelf te gaan) het lijkt een groepsbeslissing en de kans dat er twee gaan is erg groot omdat dat daarvoor ook al steeds gebeurde en er vaak iemand is die de ander wil controleren.

En bij de opdracht met de karren in Pettah:
Citaat
De manier waarop Rik hier bezig is geeft sterk de indruk dat hij de boel bij het vertrek probeert te vertragen. Eerst is de kar te zwaar. Dan laat hij iemand voordoen hoe het moet (alsof er een hele ingewikkelde techniek zit aan het tillen van de kar). Vervolgens zegt hij dat alles er aan de achterkant af valt als ze het doen zoals het op dat moment ligt, blijkbaar zonder het ook maar één keer geprobeerd te hebben (getuige de opmerking van Margriet). Dan wordt de kar op een gegeven moment herladen en op het moment dat ze dan weer vertrekken zijn er 10 minuten verstreken (klokje staat op 35 minuten)

Dat herladen zou op 3 manieren een molstreek kunnen zijn:
-Voor het herladen moet je dingen van de kar halen en is er minder overzicht. Mooi moment om iets te verduisteren. Dat hele herladen is niet in beeld geweest, maar wie weet is daar een poging gedaan iets te verduisteren.
-Het kost tijd
- Ze leggen zoveel spullen achterop de de kar bijna vanzelf achterover valt. Dit zou weer tijd kosten (stoppen, herladen) en weer een mogelijkheid bieden iets kwijt te raken.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2015, 22:35:31 door Yaco »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #117 Gepost op: 13-01-2015, 22:32:40 »
Tsja....tunnelvisie he?
(Rik van de Westelaken) (Marlijn Weerdenburg) (Viktor Brand)    

(Evelien Bosch) (Pieter Derks)    

(Carolina Dijkhuizen) (Chris Zegers)    

(Ajouad El Miloudi) (Martine Sandifort) (Margriet van der Linden)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #118 Gepost op: 14-01-2015, 00:48:47 »
die foto is van 3 maanden terug. onderdeel van poging(en) om een filmpje te maken waarin hij zich bekendmaakt? dat instagram-account ziet er niet heel erg gebruikt uit ;)

Offline Femke046

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #119 Gepost op: 14-01-2015, 02:09:22 »
Zou kunnen, misschien een mislukte foto of puur als eerste test-foto. Hmmm, vooralsnog zoek ik er dus niks achter maar blijf het wel in de gaten houden (Ooit was er namelijk een geheime aanwijzing naar een website waar de Mol opstond (seizoen Patrick).

Volgens mij bedoel je seizoen 9... Daar is Jon de mol  ;)