Auteur Topic: [KANDIDAAT] Viktor Brand  (gelezen 81379 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #180 Gepost op: 25-01-2015, 11:56:56 »
Dát hij het vertelde was misschien nog niet eens zo erg, maar het was voor mij zo overduidelijk dat hij er geen goed verhaal bij bedacht had. Dat zou de Mol toch niet overkomen, lijkt me? Als het de bedoeling van de Mol was om op de bom te lopen (op zich prima), dan zou hij toch van te voren bedacht hebben wat hij daarover tegen de rest zou vertellen?

Als de Mol bewust op de bom had willen lopen, dan had hij/zij dat anders gedaan, denk ik. Dan was hij eerst meerdere bakjes (met jokers/vrijstellingen) langs gelopen, om vervolgens af te gaan. Vervolgens had hij de rest die richting op kunnen 'sturen' (en dus van het geld af). Zoals het nu ging, wees het m.i. juist op een totaal gebrek aan voorkennis bij Viktor.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #181 Gepost op: 25-01-2015, 13:51:07 »
was hij eerst meerdere bakjes (met jokers/vrijstellingen) langs gelopen
Waar haal jij nou vandaan dat hij dat niet heeft gedaan?

De hele edit wijst er nu juist op dat hij dit precies zo gedaan heeft ::jaja::!

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #182 Gepost op: 26-01-2015, 07:53:39 »
leuke hint naar Viktor:

Citaat
Dagboek mol 4 en blaadje: Viktor - hondenbelastinginspecteur - moe van jacht op mezelf maken, Viktor werd labrador genoemd, en maakte dus als belastinginsp. jacht op zich zelf.


Heeft hij misschien dan ook 1250 euro uit bakje 8 gehaald voordat hij op de bom liep? :P

Die vind ik inderdaad erg sterk. In dit kader vind ik het ook opvallend dat er deze aflevering twee keer een hond in beeld komt. Eén keer een hond in beeld kan toeval zijn, maar twee keer?! Bovendien was er ook in tenminste één eerdere aflevering een hond te zien.

Als Maurice de Hond meedeed wist ik het wel  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2015, 07:55:35 door Mol Gibson »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #183 Gepost op: 26-01-2015, 09:44:45 »
Ik post zojuist bij Rik iets wat ik kandidaats aan hem vind. Hetzelfde gebeuren maakt Viktor daarentegen een beetje verdacht.

Maar het feit dat Viktor alleen op de foto gaat (hondenbelastinginspecteur) en deze goed is maakt Victor voor mij weer een stuk minder verdacht ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #184 Gepost op: 26-01-2015, 11:20:17 »
Voor mij ook. ;)
Ik snap dat dus juist niet. Ik vond het juist het meest molse moment van de aflevering. De labrador gaat met de losbol op stap en ja hoor, leest het kaartje niet en fotografeert precies de verkeerde. Je kunt verwachten dat hij Marlijn daarin makkelijk meetrekt. En weg zijn ze. Opdracht mislukt! Makkelijkste opdracht van allemaal want je hoeft niet van heel het eiland verschillende kandi's bijelkaar te zoeken.

Dat Chris ze daarna corrigeert kan Viktor toch ook niet helpen ??? Hij heeft dan in elk geval veel tijd gewonnen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #185 Gepost op: 26-01-2015, 11:57:09 »
Ik snap dat dus juist niet. Ik vond het juist het meest molse moment van de aflevering. De labrador gaat met de losbol op stap en ja hoor, leest het kaartje niet en fotografeert precies de verkeerde. Je kunt verwachten dat hij Marlijn daarin makkelijk meetrekt. En weg zijn ze. Opdracht mislukt! Makkelijkste opdracht van allemaal want je hoeft niet van heel het eiland verschillende kandi's bijelkaar te zoeken.

Dat Chris ze daarna corrigeert kan Viktor toch ook niet helpen ??? Hij heeft dan in elk geval veel tijd gewonnen.

Ze bedoelen denk ik meer, als Viktor de mol was, was hij naar de hele andere kant van dat dorp gerend en niet naar dat hotel waar hij toch als enige moet zijn? Dan had hij misschien eerst naar het moon bastion moeten gaan, waar de helft heen moet en chaos alom volgt vanzelf.
En er was wel te raden dat hij verbeterd zou worden. De kans dat 7 kandidaten over die kaartjes heenkijken, is wel heel klein.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #186 Gepost op: 26-01-2015, 12:55:47 »
naar de hele andere kant van dat dorp
Maar waarom? Hij moet op tal van foto's staan. Ook aan die kant van het dorp. Heel gewiekst dan om de beste, makkelijkste, foto aan te vallen. Die kost normaal een halve minuut maar wat heeft hij dat kunnen rekken! Let wel, had hij Marlijn niet gekiekt dan had ik meteen een streep gezet hoor. Als mol was dat wel de enige zet daar.

En het is juist zo mooi dat hij alleen Marlijn meeneemt en niet 7 slimme kandidaten die de kaartjes meelezen. Bij Margriet was hem dat bijv. niet gelukt! Allemaal aanwijzingen naar de mol ::bravo:: ::jaja::!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #187 Gepost op: 26-01-2015, 14:32:19 »
Hele mooie analyse zo met het kaartje en de informatie uit het locatietopic! Ik krijg er de kriebels van hoe mooi Viktor (of Marlijn) hier gemold zou kunnen hebben.

Daarna moeten Viktor en Margriet naar  het Utrecht Bastion (2) dat weer helemaal aan de andere kant van Galle ligt. Logisch dus dat ze het niet meer halen.

En dan vergeet je er nog bij te vermelden dat het Viktor en Marlijn zijn die Martine, Chris en Ajouad naar het Utrecht Bastion sturen (na navraag aan een man bij het Moon Bastion), waar die drie er achter komen dat Margriet en Viktor daar moeten zijn.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #188 Gepost op: 26-01-2015, 15:19:55 »
Dat whatsapp plaatje 'TLOT tennis tour':

stukje van website Viktor:
In 1997 presenteert hij zijn eerste tv-programma, Tennis Report op Rtl-4. Het programma is een droom die uitkomt, want Viktor is tot op de dag van vandaag een fanatiek tennisser.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #189 Gepost op: 26-01-2015, 15:37:55 »
Anagram:
"voormalig inspekteur hondenbelasting"
"en, gasten, viktor brand is 'n goeie hulpmol" ::tandpastasmiley::

Maar alle gekheid op een stokje, misschien zit hier echt iets in?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2015, 15:41:02 door jumper »

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #190 Gepost op: 26-01-2015, 15:56:18 »
Anagram:
"voormalig inspekteur hondenbelasting"
"en, gasten, viktor brand is 'n goeie hulpmol" ::tandpastasmiley::

Maar alle gekheid op een stokje, misschien zit hier echt iets in?
::rofl:: ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #191 Gepost op: 26-01-2015, 16:01:38 »
Hee Moedermol, ik heb het gevoel dat je wat afdrijft van je reactie naar mij een week geleden:
je kunt gerust zijn voor je pool.
Viktor heb ik slechts één keer als mol ingevuld.........en daar blijft het denk ik ook bij.  ::joehoe::
Kunnen we je alsnog verwelkomen ::hug:: ::ok:: ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #192 Gepost op: 26-01-2015, 16:33:40 »
de andere kandidaten blijven veel meer centraal in Galle.

Als de informatie klopt dan liep Margriet van 1 naar 3 naar bijna 2 naar 4 naar 6 naar 10 en weer terug naar 2 heeft ze met Viktor niet meer gehaald. Dat zou ik zelf niet duiden als "centraal blijven".

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #193 Gepost op: 26-01-2015, 17:14:07 »
Viktor was na aflevering 1 mijn hoofdverdachte
Ja dat weet ik nog heel goed... ik vond hem nou net heel verdacht in aflevering 2 dus toen hebben we elkaar gekruist. Heinz heeft me wat geholpen met uitleg over Jokergate en een spoiler over Carolina (als dat zo mag heten, eigenlijk is het geen echte spoiler).

Ik vond hem juist niet best karren... dat kwam ook zo naar voren: de dames deden al het werk, plus de behulpzame locals. Dit is nou typisch zo'n opdracht waart de mol lekker wil luiwammesen.

De laseropdracht vond ik hem helemaal klassiek molgedrag tonen: De Held. Met 100 euro. Pffff.

Volgens mij wilde hij bij het watervliegtuig zichzelf in het vliegtuig plaatsen. Maar Rik ging ermee heen. Verder was er zat verwarring met Bentalo/asfalt en hij deed niet zijn best.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #194 Gepost op: 26-01-2015, 17:55:58 »
begonnen bij 3, gingen naar 4.

Via punt 2, dichtbij de vuurtoren; daar is iets misgegaan.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #195 Gepost op: 26-01-2015, 18:02:30 »
Maar waarom? Hij moet op tal van foto's staan. Ook aan die kant van het dorp. Heel gewiekst dan om de beste, makkelijkste, foto aan te vallen. Die kost normaal een halve minuut maar wat heeft hij dat kunnen rekken! Let wel, had hij Marlijn niet gekiekt dan had ik meteen een streep gezet hoor. Als mol was dat wel de enige zet daar.

En het is juist zo mooi dat hij alleen Marlijn meeneemt en niet 7 slimme kandidaten die de kaartjes meelezen. Bij Margriet was hem dat bijv. niet gelukt! Allemaal aanwijzingen naar de mol ::bravo:: ::jaja::!

De enige zet is om Marlijn op de foto te zetten? Laat me niet lachen. Hij hoeft helemaal niet bekend te maken dat hij inspecteur hondenbelasting was, maar aan dat feit ga je (dankzij je tunnelvisie) helemaal voorbij. Evenals het feit dat Rik, Carolina en Ajouad wél het kaartje vinden en het toch niet goed doen en dat Chris, Margriet en Martine ook eerst een verkeerde foto maken.

Verder was die foto bij de Ned. Hervormde kerk ook zonder hem wel mislukt. (er waren er meerdere die niet (terug) daarheen wilden. En Tenslotte is hij met het vertellen van de locatie van de bom (indirect) verantwoordelijk voor de 500 euro die Marlijn pakt. Dat hij die 100 euro bij de laseropdracht pakt kan ik nog bestempelen als de held/kandidaat uithangen, maar dan in de volgende opdracht gelijk nog 250?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #196 Gepost op: 26-01-2015, 22:22:54 »
Qua mogelijke voorkennis vind ik Viktor eigenlijk toch wel interessant. Direct op Margriet stemmen als penningmeester. Bij het namen raden stemt hij direct voor 30-50 en doet heel snel zijn hand naar beneden als hij ziet dat de handen voor 50-70 de lucht ingaan (Martine overigens ook).  Het niet inzetten van zijn joker voor een tegenprestatie kan een goede actie zijn om zichzelf onverdacht te maken. Je kunt namelijk zowel als kandidaat, als mol als als hulpmol 100 euro uit de pot kijken.
Toch zijn er diverse zaken die me bij Viktor juist niet logisch lijken als hij de mol is.  Het vertellen waar de bom ligt, kun je als mols uitleggen als er in bakje 8 een  hoog bedrag zou liggen (iemand die bij 8 begint, weet dat die nog helemaal rond kan, iemand die bij 6 begint komt iets goeds tegen alvorens bij 8 aan te komen. Alleen:
- Zijn verhaal eromheen is niet sterk
- We weten niet of er een hoog bedrag in bakje 8 ligt
- Hij verkleint de kans dat iemand af gaat en vergroot de kans op geldbedragen in de pot.

Ook bij de foto-opdracht is hij erg verdacht. De New York foto mislukt en hij haalt een foto niet. Echter ligt de aandacht bij hem, maar kan ook een ander er onterecht op staan. Daarnaast: waarom zou je als mol met voorkennis direct naar een locatie toelopen waar je op de foto moet staan?  Ik zou als mol zorgen dat de eerste locatie die ik tegen kom een plek is waar ik zelf niet hoef te zijn.  Chris, Margriet en Viktor worden hierdoor mijns inziens minder verdacht.

Dat Viktor met maar 100 euro aankomt bij de lasergame zou een mooie molactie kunnen zijn. Vergelijkbaar met Kees in de minedump of George in de geldwagen. Maar daar haalden meerdere kandidaten een geldbedrag binnen. Als enige speler een geldbedrag binnenbrengen vind ik not done voor een mol. Zeker niet als als je een envelop pakt waarvan Chris over de porto vertelt dat die er niet zou liggen.
Qua mogelijke voorkennis is Viktor interessant. Echter vind ik hem weer een voorbeeld een kandidaat die acties maakt, waar – als je er genoeg omheen bedenkt- je het kan uitleggen als een molactie. En die dus vooral dingen doet waarvan je hoopt dat het molacties zijn.
Toch heb ik meerdere redenen om hem af te schrijven:
- Hij is de enige kandidaat die geld (100) pakt bij lasergamen, en heeft als laatste loper de slechtste positie
- Follow the momey maakt hem de meest onwaarschijnlijke mol van allemaal  (Viktor is 7e van de 7, de mol zit in deze fase eigenlijk altijd wel in de top 3 van mijn rekenmethode)
- Hij vertelt waar de bom ligt, en vergroot de kans op geld in de pot (er wordt 750 verdient)
- Hij loopt direct naar een fotolocatie waar hij zelf op moet staan en verteld ook dat hij hierop moet (250 in de pot)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #197 Gepost op: 27-01-2015, 10:41:15 »
Toch heb ik meerdere redenen om hem af te schrijven:
- Hij is de enige kandidaat die geld (100) pakt bij lasergamen, en heeft als laatste loper de slechtste positie
- Follow the momey maakt hem de meest onwaarschijnlijke mol van allemaal  (Viktor is 7e van de 7, de mol zit in deze fase eigenlijk altijd wel in de top 3 van mijn rekenmethode)
- Hij vertelt waar de bom ligt, en vergroot de kans op geld in de pot (er wordt 750 verdient)
- Hij loopt direct naar een fotolocatie waar hij zelf op moet staan en verteld ook dat hij hierop moet (250 in de pot)


Mooie analyse Qper. Zelf vind ik Viktor ook wel verdacht, maar om deze kleine redenen weerhoudt mij het er van om hem in mijn mol-lijstje op te nemen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #198 Gepost op: 27-01-2015, 10:50:21 »
- Follow the momey maakt hem de meest onwaarschijnlijke mol van allemaal  (Viktor is 7e van de 7
Heel merkwaardig dat je daar op komt... ik heb dat topic niet gevolgd verder, maar ik heb Viktor nog nergens geld zien pakken (100 euro is geen euro he). Wel veel geld laten verdwijnen, zit dat niet in de methode dan ??? :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #199 Gepost op: 27-01-2015, 12:29:59 »
Zie ook topic in het vakantiekiekjes topic.
Art geeft de opdracht niet om te splitsen. In de verwarring neemt blijkbaar Viktor (eerst zijn biecht) de leiding (daarna zijn'marsorders').
'Ook een fijne dag verder...’