Auteur Topic: [KANDIDAAT] Viktor Brand  (gelezen 81364 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #160 Gepost op: 23-01-2015, 12:59:24 »
Ik heb nog niks teruggekeken maar zat zeer goed op te letten... dit soort momenten tellen heel zwaar. En het ging inderdaad zo... hij wilde bij het bieden&loven spel zo laag mogelijk inzetten en doen voorkomen alsof 30-50 al hoog was, om 30-50 te bereiken. Je ziet dit spel ook altijd bij "Ik houd van Holland" waar Viktor wel ervaring mee heeft... perfect uitgevoerde molactie ::trots:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #161 Gepost op: 23-01-2015, 21:29:22 »
Ja dit was mij ook allemaal opgevallen hoewel ik nog niet teruggekeken heb. Maar ik kijk dan ook naar hem met als blik dat hij de mol is. Vooral deze vond ik mooi subtiel:
]Viktor zelf rent met Marlijn snel door naar huis Weltevreden en zet Marlijn daar op de foto terwijl de voormalige inspecteur hondenbelasting hier zelf op de foto had gemoeten.Gaat snel weer verder met Marlijn. Ondertussen vertel Chris dat er op de kaartjes aanwijzingen staan wie er op de foto’s moeten staan. Marlijn vraagt zich vervolgens af of ze iets over het hoofd hebben gezien. Dus terug
Bepaald geen toeval dat het Marlijn is die de 1e keer op de kiek komt natuurlijk!!! Ik dacht in het voorstukje nog even, waarom is hij nou een labrador? Want dat is een lieve hond. Zou afbreuk doen aan hem als mol. Gelukkig had dat alleen te maken met die inspecteursfunctie ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #162 Gepost op: 23-01-2015, 21:57:58 »
Viktor zegt "30-50 nu stemmen" en steekt dan zijn hand omhoog. Margriet en Ajouad steken dan hun hand omhoog voor 50-75. Als Chris dan ook zijn hand opsteekt en er duidelijk "50-75" bij zegt doet Viktor snel zijn hand weer naar beneden.

Het lijkt er dus op dat Viktor zoals hij zegt voor 30-50 wilde gaan en per ongeluk even deel uitmaakte van de 50-75 stemmers. (Dus toch verdacht.)
Dat idee had ik ook. Hij lijkt voor 30-50 te willen stemmen en als hij door heeft dat hij (per ongeluk) zijn hand omhoog heeft voor 50-75 trekt hij hem weer omlaag.

Ik vind stemmen voor 30-50 overigens niet zo verdacht. Als kandidaat weet je al niet zeker hoeveel er van je eigen antwoorden goed zijn, laat staan van de anderen. Ajouad blijkt de namen van die meisjes echt goed te hebben onthouden, maar hoe kun je daar als kandidaat zeker van zijn?

Verder vond ik Rik deze afevering juist erg kandidaats. Waarom zou je als mol:
  • met 2 mensen afllopen op de foto waar jij op moet staan?
  • vertellen dat je inspecteur hondenbelasting bent geweest? (hadden die andere kandidaten niet geweten denk ik
  • eerlijk zijn over de locatie van de bom?(in elk geval Marlijn lijkt hem te geloven en brengt daardoor €500 in de pot. Had ze niet geweten dat de bom in schaal 7 lag had ze er wellicht op gelopen, op zoek naar jokers/vrijstelling

1x vertrouwen winnen kan ik nog geloven, maar hij heeft aan het eind van de vorige opdracht nog €100 verdiend. Tel daar de €250 van zijn foto en de €500 van Marlijn bij de mandjes bij op en de mol zou in 3 opdrachten (indirect) verantwoordelijk zijn voor €850! Dat is een fors bedrag, zeker gezien de stand van de pot (€4500 als ik het goed heb?)

 ::ohno:: niet mijn mol

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #163 Gepost op: 23-01-2015, 22:10:44 »
Daarna komt Marlijn er achter dat er bij de hervormde kerk mensen met minder dan twee tatoeages hadden moeten staan en dat Viktor en zijzelf er ook bij op hadden gemoeten. Viktor zegt dat de anderen het dan verkeerd  hebben gedaan. Viktor wil niet terug: laat die foto maar lopen. Viktor en Marlijn gaan verder naar het Moon Bastion daar krijgen we het gedoe met New York. Viktor herinnert het zich niet meer en Rik en Carolina moeten van ver komen. En Margriet van een andere locatie. Viktor laat zich toch op deze foto zetten maar het is fout er staat één persoon teveel op. Daarna moeten Margriet en Viktor (krakeling) naar de vuurtoren. Was een pokkeneind lopen volgens Margriet, ze redden het niet…….

Resumé: Viktor moest ook op de foto bij de Nederlands hervormde kerk maar stuurt daar een ander team heen . Viktor moet op de foto bij huis weltevreden maar leest het briefje niet. Viktor wil niet terug naar de hervormde kerk om de foto overnieuw te maken. Bij het Moon Bastion moeten meerdere mensen op de foto die van verschillende locaties moeten komen en dat kost tijd Viktor gaat zelf op de foto staan ( verwarring New york) terwijl  dat fout is. Viktor moet ook op de foto van het lievelingskoekje krakeling??? Maar de tijd is om……

Ten 1e: ik denk dat het een goede keuze is geweest niet met zijn allen terug te gaan naar de Nederlands hervormde kerk. Ze redden nu al niet alle foto's (1 locatie is niet eens bereikt en voor de ander halen hij en Margriet het niet. Wellicht dat er nog minder was gelukt als ze weer met zijn allen terug gingen naar de kerk.
Ten 2e: zoals ik in mijn vorige reactie al zie, waarom zou je in eerste instantie al naar een gebouw lopen waar je alleen op de foto moet?
 En dan dat New York verhaal. Waarom zou je jezelf op die manier verdacht maken door te twijfelen. ga er gewoon tussen staan. Ik denk dat het net zo goed één van de anderen kan zijn die verkeerd stonden...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #164 Gepost op: 23-01-2015, 23:27:29 »
Viktor...  Wat ik met hém aanmoet? Overduidelijk de Mol om het vervolgens overduidelijk niet te zijn.
Wel doelbewust in kamer 2 met de opdracht terecht komen, maar vervolgens niet weten wat hij ermee moet doen ???
Wel onterecht op de New York foto staan, maar daar vervolgens zo over twijfelen dat het ontzettend opvalt dat het door hém mislukt. ???
Wel met voorkennis de bom pakken, maar dat vervolgens delen ???

En hij wees Margriet aan als penningmeester en koos voor de 30-50-optie... Qua voorkennis is Viktor de Mol. Maar hoe hij er mee omgaat? ???
...óf niet!

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #165 Gepost op: 24-01-2015, 00:12:15 »
Waar komt het idee vandaan dat hij zich in de afgelopen aflevering verdacht gedraagt?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #166 Gepost op: 24-01-2015, 00:23:23 »
Heb net alles terug gekeken maar ik zie het ook niet.

En zie hem ook niet in de rol van aanvallende mol die ze vooraf hebben aangegeven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #167 Gepost op: 24-01-2015, 00:28:55 »
Hmmm, da's wel typisch ja. Ik zie hem zich in de afgelopen aflevering alleen maar verdacht gedragen en een overduidelijke rol van aanvallende mol... kan niet missen eigenlijk. Dus we zien totaal wat anders :o ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #168 Gepost op: 24-01-2015, 00:38:02 »
Wellicht dat we allemaal een eigen beeld hebben van een aanvallende mol ;)
Dus vandaar dat in sommige kandidaten wel kunnen zien en in andere niet?

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #169 Gepost op: 24-01-2015, 01:40:35 »
Ik heb nog niks teruggekeken maar zat zeer goed op te letten... dit soort momenten tellen heel zwaar. En het ging inderdaad zo... hij wilde bij het bieden&loven spel zo laag mogelijk inzetten en doen voorkomen alsof 30-50 al hoog was, om 30-50 te bereiken. Je ziet dit spel ook altijd bij "Ik houd van Holland" waar Viktor wel ervaring mee heeft... perfect uitgevoerde molactie ::trots:: ::ok::

Ik vind dat hij hiermee juist verraadde dat hij in ieder geval niet de mol is. Volgens mij was het bij iedereen wel duidelijk dat ze deze opdracht veel namen goed hadden geraden, gezien het feit dat Ajoued vrijwel alle meisjesnamen zei te weten. De kandidaten geloofden hem hierbij waarschijnlijk op zijn woord (niemand verdacht hem immers bij de testen, wat er op duidt dat ze hem vertrouwden. Jij, als wie-verdenkt-wie fan, zou dit toch moeten weten). Bovendien was het niet alleen Ajoued, maar zowat de hele groep die met name d.m.v. koosnaampjes en klanken een groot aantal namen had onthouden. Het kon haast niet anders dat het aantal geraden namen boven de 30 zou liggen.

Tussen de 0 en de 30 was dus sowieso een onmogelijke optie. Waarom zou MolViktor zo opzichtig mollen, als het zo overduidelijk is dat er veel meer dan 30 namen goed zijn geraden? Je wilt als mol niet ontmaskerd worden door de kandidaten (en de kijkers) en moet bij deze opdracht dus nooit zo'n groffe inschattingsfout maken. Nee, als mol blijf je lekker dicht bij het goede antwoord, probeer je de groep ervan te overtuigen dat ze wellicht iets minder dan 50 namen goed hebben. Je gaat dan niet vanaf het eerste moment zo'n overduidelijk fout antwoord als 0-30 aanstippen, waardoor iedereen je gaat verdenken, terwijl het ook veel realistischer, overtuigender, en minder opzichtig kan.

Zuig niet te diep in je tunnel Lo'tje! Je metselt hem bijna dicht, maar mijn vinger zit nog tussen de voegen. Metsel dat lichtpuntje vooral niet dicht, anders wordt 't te donker daar.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 01:46:52 door Joeyversteeg12 »

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #170 Gepost op: 24-01-2015, 17:52:43 »
Victor gaat in de eerste opdracht bij het moonbastion dat ook wel het 'middelpunt' wordt genoemd, als extra persoon mee op de foto, terwijl dat niet moet. Hij gaat tevens in het midden staan van de foto. Is Victor het 'middelpunt' van het spel? ofwel de mol?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #171 Gepost op: 24-01-2015, 17:57:04 »
Victor gaat in de eerste opdracht bij het moonbastion dat ook wel het 'middelpunt' wordt genoemd, als extra persoon mee op de foto, terwijl dat niet moet. Hij gaat tevens in het midden staan van de foto. Is Victor het 'middelpunt' van het spel? ofwel de mol?

Het kan ook zijn dat Marlijn, Carolina, Margriet of Rik niet op de foto hoorde. Maar wat je over het middelpunt zegt is wel interessant. Misschien is er een koppeling te verzinnen met de titel "M acht" die duidelijk een hint is?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #172 Gepost op: 24-01-2015, 19:47:41 »
Een synoniem voor middelpunt is: Brandpunt :)

Mooi zeg! ::ok:: Nu vraag ik me af hoe gangbaar het begrip "middelpunt" voor het Moon Bastion is, want als dat tegenvalt maakt dat de mogelijke hint middelpunt -> brandpunt natuurlijk sterker. (Al googelend vind ik het nog niet zo snel.) Edit: Toch goed vindbaar.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #173 Gepost op: 24-01-2015, 20:05:14 »
Tijdens het gokken hoeveel tasjes goed waren wou Viktor echt zijn 30-50 gok doordrukken en dat is gelukt.

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #174 Gepost op: 24-01-2015, 22:10:37 »
En hoe snel hij Margriet aanwijst als penningmeester. Dat moment blijf ik toch behoorlijks mols vinden.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #175 Gepost op: 24-01-2015, 23:07:14 »
Wel doelbewust in kamer 2 met de opdracht terecht komen
Vetgedrukt = jouw interpretatie.

Mijn interpretatie is dat hij bewust heeft besloten "ik ga iets opvallends doen" en hij pakt zomaar een of andere sleutel maar wel op een manier die verdacht overkomt bij anderen. Onthou: kandidaten willen verdacht worden, de mol juist níet.

Jij redeneert vanuit molperspectief. Ik redeneer vanuit kandidaatperspectief. Waarom is jouw interpretatie juister dan mijn interpretatie?

En waarom zou de mol in een hotelkamer met een opdracht willen zitten?

Citaat
Wel met voorkennis de bom pakken, maar dat vervolgens delen ???
vetgedrukt = jouw interpratatie.
Hij pakt de bom. Dat is geobserveerd. Hij deelt het met de groep. Ook dat is geobserveerd. Dat hij voorkennis had blijkt nergens uit. Iemand zonder voorkennis pakt met kans 1/12 de bom. Zeven mensen zijn niet de mol. Dus de kans dat iemand die niet de mol is, de bom pakt, is zonder communicatie 1 - (11/12)7, en dat is ongeveer 46%.

De enige vraag die je denk ik kan stellen is, als de mol de bom pakt, zou hij/zij dat dan delen met de groep? Vanuit de opdracht "haal zo min mogelijk geld binnen" is het volgens mij slim om dat níet te zeggen, zodat zo veel mogelijk mensen ook niks pakken.

« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 23:08:54 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #176 Gepost op: 24-01-2015, 23:29:18 »
Vetgedrukt = jouw interpretatie.
Klopt, vanuit molperspectief is dit de logische interpretatie.



Over dat Viktor deelt waar de bom ligt. Ja, dat doe je als Mol niet. Maar als je kijkt hoe erg de kandidaten er op aandringen!


Op 0:31!
Margriet, Marlijn, Chris en Martine beginnen met z'n vieren tegelijk door mekaar heen te kakelen! Deel 't! Deel 't!
Nou, dan kan ik me voorstellen dat je een druk op je voelt. En het dan maar deelt.
...óf niet!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #177 Gepost op: 25-01-2015, 01:14:46 »
Ik wil jullie wijzen op een goed verhaal over Viktor. Er is een onderbouwde theorie over een waterman, en M-8 dat mols is bij Viktor en meer..

https://www.avrotros.nl/wieisdemol/forum/viewtopic.php?f=54&t=213

De moeite waard.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #178 Gepost op: 25-01-2015, 05:17:40 »
Ik wil jullie wijzen op een goed verhaal over Viktor. Er is een onderbouwde theorie over een waterman, en M-8 dat mols is bij Viktor en meer..

https://www.avrotros.nl/wieisdemol/forum/viewtopic.php?f=54&t=213

De moeite waard.

Mmmmm mosquito dank, en balen  ::rofl:: Na dit verhaal te hebben gelezen denk ik, jaaaa, plausibel en zo logisch. Heb Victor tot nu toe nog helemaal niet op mijn mollijstje gehad. Zal Lo dan al die tijd gelijk hebben :-) Mmmmmmm, dit is echt het eerste jaar in al die jaren dat ik zo twijfel. Ik mis mijn tunnelvissie haha....
Meer L

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #179 Gepost op: 25-01-2015, 09:54:51 »
Jij redeneert vanuit molperspectief. Ik redeneer vanuit kandidaatperspectief. Waarom is jouw interpretatie juister dan mijn interpretatie?
Hoho, wacht ff. BEIDE perspectieven zijn toch goed? Ik redeneer in het geval van Viktor vooral vanuit hem als mol. Maar daarnaast is het ook gezond hem dikwijls door de andere molen te halen! Dan zie je ook van de andere kant af gezien of hij de mol is. Dus zowel Viktor molperspectief als Viktor kandidaatperspectief zijn goed bij de vraag aller vragen WIDM?... dus om de mol te vinden.
dat Viktor deelt waar de bom ligt. Ja, dat doe je als Mol niet
Dat ben ik dus helemaal niet met je eens. Topzet! Pakt alleen verkeerd uit. Als Chris en Marlijn nu gewoon beginnen bij 8 en wandelen naar 6 dan vinden ze daar veel lekkers. De vrijstelling was er bijv. nog niet uit! Dat zij zo stom zijn om geld mee te nemen kan je als mol niet verwachten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)