Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers  (gelezen 37123 keer)

Offline Richard

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #40 Gepost op: 2-01-2015, 16:02:52 »


Ik k las dat het Colombo Fort Railway Station 10 platforms heeft. De kandidaten bestrijken steeds 2 platforms.  De kans dat ze zich zouden opsplitsen in duo's was groot ( heeft iemand dat voorgesteld?) Er zou dus altijd iemand op het platform met de vrijstellingen komen.
De man met de vrijstellingen in het borstzakje had ook een briefje. ...
ik heb nog niet gezien of hij deze gegeven heeft.

Misschien verklaart dat ook de ommezwaai van Ajouad jegens de afspraak met Chris.





Het station heeft 11 perrons lees ik op wikipedia. Dat zou betekenen dat als mol zijnde alleen maar hoeft voor te stellen om in duo's te gaan en je mist al 1 perron, en waarschijnlijk ook geld.

Het briefje gaf hij niet mee maar had hij nog in zijn hand.

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #41 Gepost op: 2-01-2015, 17:13:27 »
Ik kijk nu net de aflevering terug. Margriet zoekt samen met Victor. Ze kwamen aan het eind(?), hele hoop mannen stonden daar, Margriet kijkt 2 sec. en zegt: 'Nee hier niet, ze kijken allemaal!' Zo kom je er natuurlijk gemakkelijk vanaf. Wie weet zat die man daar wél tussen, als mol wil je daar natuurlijk zsm wel. Je wilt immers nauwelijks geld in de pot. Ze stijgt in ieder geval op mijn lijstje! Het is rond de 8 min. dat dat gebeurd.

Offline Paulini

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #42 Gepost op: 2-01-2015, 17:30:18 »
Ik denk, vanwege wat Ajouad later zegt ("nog sneller") dat ook hij bericht van de mol heeft gekregen maar al eerder. Ik denk dat wellicht bij zijn fotokaartjes (ieder kreeg een setje van vijf foto's) de aanwijzing zat dat die man daar zat en dat ook bij hem gold dat er een voorwaarde aan verbonden werd. Ik denk dat hij als tegenprestatie daarna de rode lijn-opdracht moest saboteren, zoals we daarna ook duidelijk in beeld konden zien (wegtrappen camera bijvoorbeeld).

Wow goed bedacht. Dat hij is ingezet als een soort 'hulpmol' zou goed kunnen. Denkt iedereen dat hij de mol is, terwijl de echte mol rustig zijn gang gaat. Denk ook dat de mol eerder op een perron met geld te vinden is moet ik zeggen. Daar kun je er voor zorgen dat het niet gevonden wordt.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #43 Gepost op: 2-01-2015, 17:49:55 »
^ Vind ik ook een mooie theorie. Maar de reden van Ajouad om de vrijstelling niet aan Chris te gunnen, was dat 'iemand anders' deze meer verdiende, omdat diegene hem de tip had gegeven de juiste persoon aan te spreken. Dus dan valt het anoniem tippen volgens mij een beetje in het water.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #44 Gepost op: 2-01-2015, 18:50:46 »
^ Vind ik ook een mooie theorie. Maar de reden van Ajouad om de vrijstelling niet aan Chris te gunnen, was dat 'iemand anders' deze meer verdiende, omdat diegene hem de tip had gegeven de juiste persoon aan te spreken. Dus dan valt het anoniem tippen volgens mij een beetje in het water.

Nou, dat dacht ik eerst ook maar bij het terugkijken zag ik dat Ajouad niet uit zichzelf zegt dat hij ze aan een ander geeft. Hij zegt: Er is iemand anders die mij heeft benaderd. En die heeft gezien dat ik ze heb gekregen. Chris: Maar ik heb het ook gezien, dus dat is 1-1. Waarom ze aan een ander wel geven?
- Je ziet Ajouad sowieso de hele tijd al nadenken over wat ie moet zeggen en langzamer praten dan eerder. - Hij zegt dan: Omdat die ander misschien mij de tip heeft gegeven om die persoon aan te spreken. (Hij zegt het niet overtuigd, meer prakiserend).

Ik heb het idee dat Ajouad hier zoekt naar een manier om zich eruit te praten en de waarheid niet te zeggen en aangezien Chris nogal de neiging heeft dingen aan of in te vullen tijdens gesprekken pakt hij dat met beide handen aan.

Of ik zit in een tunnel  :D.

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #45 Gepost op: 2-01-2015, 19:57:25 »
Wel vreemd dat Chris weinig moeite deed om de vrijstelling in handen te krijgen.
Hij vraagt of er 1 van hem is, dit wordt bevestigd en hij loopt gewoon door.
Een beetje kandidaat probeert toch de vrijstelling direct in bezit te krijgen. ???


Offline Paulini

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #46 Gepost op: 2-01-2015, 20:15:50 »
Een beetje kandidaat probeert toch de vrijstelling direct in bezit te krijgen. ???

Ja, dat vind ik ook vreemd. Chris leek sowieso wat moe en uitgeput vond ik. Jetlagje ofzo? Haha.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #47 Gepost op: 2-01-2015, 21:11:12 »
Ik denk, vanwege wat Ajouad later zegt ("nog sneller") dat ook hij bericht van de mol heeft gekregen maar al eerder. [...] Ik denk dat hij als tegenprestatie daarna de rode lijn-opdracht moest saboteren, zoals we daarna ook duidelijk in beeld konden zien (wegtrappen camera bijvoorbeeld).

Bedankt, Blieb2013! Als Ajouad daadwerkelijk de rol van hulpmol op zich neemt, zou dat naar mijn idee een hoop eerdere uitspraken verklaren. De volgende opmerking van Ajouad begrijp ik nu bijvoorbeeld beter: ‘De eerste aflevering was volgens mij ook de grootste mindfuck uit de geschiedenis van Wie is de Mol?. Ik was na de eerste aflevering spontaan schizofreen.’ En dat Viktor al zijn voorbereidingswerk overboord kan gooien, snap ik dan ook: heb je net geleerd hoe je de Mol kunt ontmaskeren, wordt opeens een hulpmol geïntroduceerd die het totaalplaatje vertroebelt.

In de WIDM-special viel trouwens naar mijn mening al te zien dat Ajouad twee vrijstellingen wist te verdienen, zie de volgende beelden. Marlijn noteert de indeling van de kandidaten tijdens de ‘5 reizigersopdracht’. Ik dacht eerst dat de naam van Carolina verborgen was onder haar schrijfhand: dat was de enige nog ontbrekende kandidaat. De 1080p-beelden van vlees wijzen er echter op dat ze de naam van Ajouad heeft opgeschreven, maar dan min of meer volgens de gehanteerde uitspraak ervan. Erna staat volgens mij ‘2x vrijstelling’. Omdat Marlijn zelf met Carolina een duo vormde, vond ze het vermoedelijk niet nodig haar metgezel op te schrijven.




Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #48 Gepost op: 2-01-2015, 22:51:23 »
Heel goed opgemerkt!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #49 Gepost op: 2-01-2015, 23:15:12 »
Hele interessante gedachte. De jokerpakkers moeten zich immers ook aan het "voor wat hoort wat" van de Mol houden. (Marlijn krijgt de opdracht 100 euro uit de pot te "kijken" zien we in de vooruitblik naar aflevering 2.) Het doet me denken aan de SBS6-versie van WIDM waarin de Saboteur regelmatig kandidaten het vuile werk voor 'm liet opknappen.

Welke bedoel je?
Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #50 Gepost op: 2-01-2015, 23:19:25 »
Welke bedoel je?

Ik bedoelde Sabotage en niet SBS6 maar Net5. Wie weet heeft de nieuwe eindredactrice Diana Volbeda die veel voor de commerciëlen heeft gewerkt er ideeën uit opgedaan.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 23:21:42 door Heinz »

Offline Lien1810

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #51 Gepost op: 3-01-2015, 01:15:39 »
Ik heb het verhaaltje wat Ajouad aan Chris vertelde over dat 'aanwijzen' niet helemaal kunnen volgen, iemand hier die ongeveer weet wat er gezegd wordt?

Hij vertelde dat hij zijn tweede vrijstelling niet aan Chris wil geven omdat hij ze aan iemand ANDERS zou geven die hem de hint naar die twee vrijstelling gaf. Dat zou echter wel kunnen kloppen, omdat Art in de persvoorstelling zegt dat de Mol nog voor de kandidaten op bestemming zijn al is beginnen mollen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #52 Gepost op: 3-01-2015, 05:26:22 »
Wat was er nu echt 'mols' tijdens deze opdracht:
- Van je eigen perron afkomen en naar een ander perron gaan (wie waren dat ook alweer?)
- In de trein gaan zoeken en onrust zaaien
- Aan hele groepen tegelijk vragen of zij het zijn op de foto, dan lijkt het alsof je jouw best doet maar zo reageert niemand

Als mol is het doel zo min mogelijk geld binnenhalen dus ga je op de perrons met geld staan.

Nog andere acties?
Meer L

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #53 Gepost op: 3-01-2015, 11:24:27 »
Pieter en Martine zijn van hun eigen perron afgegaan.
Pieter biecht dan nog dat hij bijna voor een trein wordt geduwd door Marlijn.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #54 Gepost op: 3-01-2015, 11:41:05 »
Ik zat ook nog te denken:  de mol weet de kandidatenprofielen en hoewel de meeste mensen slecht zijn in gezichtsherkenning, zeker bij mensen van een ander ras/andere cultuur, zit er altijd wel 1 tussen die hier juist heel goed in is. Dit is mogelijk van te voren getest. Deze persoon (Ajouad?) moet dan wel weg van het geld geloodst worden natuurlijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #55 Gepost op: 3-01-2015, 12:06:38 »
Grote kans dat de vrijstellingen en later de jokers gevonden moèsten worden omdat daar tegenprestaties tegenover stonden
Dus geen mol bij die 4 noch bij Ajouad/Chris. Ruimt wel lekker op... nog maar 3 molkandidaten over; Rik en de kamer 3 dames ;).

Maar serieus is dit wel een goede wegstreepmethode. Het is maar hoogst zelden dat de mol zijn eigen tactieken doorkruist en zeker in het begin van het spel zet de mol zijn lijntjes uit. Als het even kan krijgt de mol 4 hulpmollen. Viktor valt meteen het ergste door de mand want die grist fanatiek als eerste een sleutel. Iets wat de mol sowieso nooit zou doen maar in dit geval zeker niet want dit (in het geval Viktor=mol) doorkruist juist zijn eigen plan.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2015, 12:08:30 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollinator24

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #56 Gepost op: 3-01-2015, 12:19:31 »
Dus geen mol bij die 4 noch bij Ajouad/Chris. Ruimt wel lekker op... nog maar 3 molkandidaten over; Rik en de kamer 3 dames ;).

Maar serieus is dit wel een goede wegstreepmethode. Het is maar hoogst zelden dat de mol zijn eigen tactieken doorkruist en zeker in het begin van het spel zet de mol zijn lijntjes uit. Als het even kan krijgt de mol 4 hulpmollen. Viktor valt meteen het ergste door de mand want die grist fanatiek als eerste een sleutel. Iets wat de mol sowieso nooit zou doen maar in dit geval zeker niet want dit (in het geval Viktor=mol) doorkruist juist zijn eigen plan.

Ja precies! Mijn theorie is dat Viktor echt weggestreept kan worden. Ten eerste kon hij de jokers niet vinden (wat op zich nog wel kan) daarna zet hij ze ook niet in. Als mol zou ik die tegenprestatie juist willen hebben: je móest namelijk wel mollen.

De kamer van Evelien en Carolina stond open wat ik typisch mol vind. (Maar wie laat überhaupt de deur open staan van de hotelkamer als ze gaan dineren?)

Evelien, Marlijn en Carolina zijn hierbij dus verdacht.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #57 Gepost op: 3-01-2015, 12:56:32 »
Eens dat het zeer onmols is van Viktor om gelijk een kamersleutel weg te grissen. Op basis daarvan streep ik hem ook (voor nu) weg. Maar dat Viktor zijn joker niet inzet, vind ik juist weer verdachter. De Mol weet dat hij dan een tegenprestatie moet leveren (= een opdracht verstieren) en alleen Marlijn weet dat hij die joker heeft. Voor de andere 7 (oké 6, Rik weet er ook van) maakt hij zich dan verdacht omdat ze niet weten met welke reden Viktor de opdracht verstiert. Het is dus veel makkelijker om als Mol hem niet in te zetten, geen tegenprestatie verschuldigd is en dan op een subtielere manier de boel kan laten mislukken.

Maar toch denk ik niet dat Viktor de Mol is. :P

Wat betreft de andere drie kandidaten is het een ander verhaal. Margriet pakt een kamersleutel, dus die zou eventueel kunnen worden weggestreept, maar Martine niet. Ik denk dat ze van tevoren de kamerindeling hadden bepaald en dus kan Martine er niets aan doen dat ze mee wordt gesleurd naar de kamer met een briefje van de Mol. Zelfde verhaal voor Marlijn, die door Viktor op een kamer met een briefje terecht komt.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #58 Gepost op: 3-01-2015, 13:21:56 »
Alleen Marlijn weet dat Viktor de joker heeft ?

Echt? Weet je dat héél zeker? Volgens mij wéét het produktieteam dát nml. ook, die registreren alles. Niet alleen dat, ze regiseren ook de Mol en kunnen de Mol live op de hoogte brengen wat er speelt. (wat duidelijk naar voren kwam in Ijsland bv.)

Alles wat we zien, weet de Mol ook, eerder dan wij. Maw: als Marlijn niet de Mol is, weet behalve Marlijn minstens nog één ander persoon dat Viktor een joker heeft. De mol!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #59 Gepost op: 3-01-2015, 13:47:29 »
Alleen Marlijn weet dat Viktor de joker heeft ?

Echt? Weet je dat héél zeker? Volgens mij wéét het produktieteam dát nml. ook, die registreren alles. Niet alleen dat, ze regiseren ook de Mol en kunnen de Mol live op de hoogte brengen wat er speelt. (wat duidelijk naar voren kwam in Ijsland bv.)

Alles wat we zien, weet de Mol ook, eerder dan wij. Maw: als Marlijn niet de Mol is, weet behalve Marlijn minstens nog één ander persoon dat Viktor een joker heeft. De mol!

 ??? Ja maar ik heb het nu over het geval dat als Viktor de Mol is, dus ik snap je reactie niet helemaal. Bovendien gaat het erom dat Viktor zich verdacht maakt door een opdracht te verstieren, omdat niemand (behalve dan de Mol en Marlijn/Rik) weet dat het om een tegenprestatie gaat. Mocht Viktor dan de Mol zijn, maakt hij zich onnodig verdacht.

Dus kan hij als Mol beter niet de joker in zette want is hij geen tegenprestatie verschuldigd. Dat is mijn punt. Dat staat verder los van het feit dat als Viktor niet de Mol is, de Mol wel weet dat Viktor een joker heeft..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48