Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers  (gelezen 37127 keer)

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2015, 02:15:41 »
Vond iemand anders een van die vrouwen ook zo lijken op Chandrika uit seizoen 4?
Ja, dat had ik ook !
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2015, 02:17:08 »
Wat ik me afvraag : Merkt nou geen enkele kandidaat die cameraman op die de gezochte reizigers filmt terwijl ze in de trein stappen ? Of valt dat in alle hectiek niet op ? Of zouden ze nog meer willekeurige personen filmen zodat het niet opvalt welke shots uiteindelijk gebruikt worden.

En : Evelien en Rik die (tijdens de opdracht ?) tijd verspillen door elkaars tas te checken ??
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2015, 03:19:27 »
Waar ik hier niemand wat hoor over zeggen: het gesprek op de kamer tussen Chris en Ajouad.

Ajouad wil de vrijstelling niet geven en zegt "Nog iemand heeft gezien dat ik de vrijstellingen nam" en corrigeerde dit later naar "Die persoon heeft me zelfs eerder gezegd welke man ik moest aanspreken" (of iets dergelijks: iemand de exacte woorden?)
Chris reageert dan iets van "Binnen de 10 seconden?" en Ajouad zegt "Mmm, nog sneller".

1. Stel Ajouad spreekt de waarheid.
- Waarom zou iemand hem die persoon aanwijzen? Iedereen wist dat die van de vrijstellingen had. Het stond immers op de kaarten welke vd 5 mensen de vrijstellingen had. Als ik kandidaat was, zou ik daar zelf naar toe lopen. 2 vrijstellingen zijn o zo belangrijk. Als die persoon dat van een ander perron roept, nuja teken geeft want roepen had Chris wel gehoord, is die toch immers nooit zeker dat Ajouad zou delen? Een slimme kandidaat zou toch zelf naar dat perron rennen en de 2 vrijstellingen zelf pakken?
De enige die dit zou kunnen doen is de MOL, die heeft die immers niet nodig. De Mol weet misschien vooraf ook de locaties van de mensen, al betwijfel ik dat in zo een massa. Maar de Mol gaat dit toch niet doen, want verraad zo toch dat hij/zij de Mol is. Of een naief/vertrouwend iemand die weet dat Ajouad de vrijstellingen zal delen.

2. Stel Ajouad liegt
- Chris vroeg het meteen op de ma af, en raar genoeg wou hij nu dus niet meer delen en eerder schudden ze elkaar nog de hand dat dit wel zo zou zijn? ::oink:: De grootste optie is inderdaad dat hij liegt, maar Ajouad is niet iemand die zoiets slims qua uitleg kan bedenken. Hij is een impulsief iemand, niet de persoon die zoiets bedenkt denk ik.


Wat ik ook verdacht vind is dat er na die scene in de kamer geen woord meer over gerept wordt (toch niet in beeld), terwijl het toch een erg opvallend en cruciaal moment is. Wat denken jullie?
Lomperik..

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2015, 03:38:32 »
Goed dat je dit punt even aanhaalt.

Ik vind het namelijk in de eerste plaats heel raar dat iemand 2 vrijstellingen verdient door alleen even toevallig op het goede perron te staan en eventjes de juiste man aan te spreken. En dan mag hij ze nog eens allebei houden én zelf bepalen wanneer hij ze inzet! Ik vind dit eigenlijk een beetje WIDM-onwaardig.

En ja dat Chris zich zo makkelijk laat benadelen is al helemaal raar. Aan Ajouad zn halsstarrigheid te zien denk ik dat er verder ook weinig over gesproken is.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2015, 11:42:08 »
Ik denk, vanwege wat Ajouad later zegt ("nog sneller") dat ook hij bericht van de mol heeft gekregen maar al eerder. Ik denk dat wellicht bij zijn fotokaartjes (ieder kreeg een setje van vijf foto's) de aanwijzing zat dat die man daar zat en dat ook bij hem gold dat er een voorwaarde aan verbonden werd. Ik denk dat hij als tegenprestatie daarna de rode lijn-opdracht moest saboteren, zoals we daarna ook duidelijk in beeld konden zien (wegtrappen camera bijvoorbeeld).

Gek vond ik dat Ajouad en Chris na het vinden van de vrijstellingen rustig pratend over het perron gingen lopen en totaal niet meer zochten naar die mensen.

Verder valt Margriet min of meer af voor mij na deze opdracht. Als ze de mol was, wist ze dat de gezochte persoon van haar perron pas op het laatst in zou stappen en zou ze lekker met Victor meegegaan zijn in het zoeken in de trein, want daar zat die persoon toch (nog) niet. Toch?

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2015, 11:48:33 »
ok, ik kijk het nog een keer en zie nu dat ze samen met een envelop/setje doen. Maar Ajouad loopt met de envelop en lijkt Chris een paar foto's te hebben gegeven.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2015, 11:51:43 »
Chris laat zich gewoon piepelen door Ajouad. Ik had gewoon die vrijstelling opgeeist. Je bent toch in een koppel met die opdracht bezig. Of niet soms? Ajouad liegt denk ik gewoon om de vrijstellingen te kunnen behouden... tja, als die ander het je niet moeilijk maakt waarom zou je hem dan afgeven? Als hij de mol is, dan is het helemaal goed gedaan, maar daarvoor lijkt Ajouad net iets te prominent in beeld.

Overigens niet mee eens dat de opdracht niet te doen is, je moet alleen geconcentreerd zijn op de gezichten. Nu liepen ze gewoon te rennen over de perrons dus ze maakten het zichzelf ook gewoon heel moeilijk.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #27 Gepost op: 2-01-2015, 12:03:23 »
De man geeft ajouad niet enkel de vrijstellingen maar ook een papiertje. Hij neemt het papiertje niet aan. Zou dit iets geweest zijn?
#teamamaimiljaarde

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #28 Gepost op: 2-01-2015, 12:18:10 »
Waar ik hier niemand wat hoor over zeggen: het gesprek op de kamer tussen Chris en Ajouad.


2. Stel Ajouad liegt
- Chris vroeg het meteen op de ma af, en raar genoeg wou hij nu dus niet meer delen en eerder schudden ze elkaar nog de hand dat dit wel zo zou zijn? ::oink:: De grootste optie is inderdaad dat hij liegt, maar Ajouad is niet iemand die zoiets slims qua uitleg kan bedenken. Hij is een impulsief iemand, niet de persoon die zoiets bedenkt denk ik.


Hoe weet je nou hoe slim die jongen is?In ieder geval gedraagt hij zich niet voorspelbaar wat natuurlijk leuk voor het programma is.Niets is wat het lijkt dus misschien is hij wel helemaal niet zo impulsief maar heeft hij juist goed nagedacht voor hij die twee vrijstellingen aan de groep liet zien.. :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #29 Gepost op: 2-01-2015, 12:30:43 »
Ik vond het een leuke opdracht. En ik denk dat die ook zeker haalbaar was, alleen pakte niemand het tactisch aan.

Iedereen vroeg maar aan random personen of zij misschien iemand op de foto waren. Ik denk als je rustig rond had gekeken dat dit meer effect zou hebben gehad. Waarom moest iedereen ook zo dwangmatig op zijn eigen perron blijven? Ik denk als je geen personen op je eigen perron kon vinden dat het logischer was geweest om mensen op andere perrons te helpen om daar minimaal één van de andere mensen te vinden.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #30 Gepost op: 2-01-2015, 12:31:09 »
Ik denk, vanwege wat Ajouad later zegt ("nog sneller") dat ook hij bericht van de mol heeft gekregen maar al eerder. Ik denk dat wellicht bij zijn fotokaartjes (ieder kreeg een setje van vijf foto's) de aanwijzing zat dat die man daar zat en dat ook bij hem gold dat er een voorwaarde aan verbonden werd. Ik denk dat hij als tegenprestatie daarna de rode lijn-opdracht moest saboteren, zoals we daarna ook duidelijk in beeld konden zien (wegtrappen camera bijvoorbeeld).

Hele interessante gedachte. De jokerpakkers moeten zich immers ook aan het "voor wat hoort wat" van de Mol houden. (Marlijn krijgt de opdracht 100 euro uit de pot te "kijken" zien we in de vooruitblik naar aflevering 2.) Het doet me denken aan de SBS6-versie van WIDM waarin de Saboteur regelmatig kandidaten het vuile werk voor 'm liet opknappen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #31 Gepost op: 2-01-2015, 13:29:00 »
Hele interessante gedachte. De jokerpakkers moeten zich immers ook aan het "voor wat hoort wat" van de Mol houden. (Marlijn krijgt de opdracht 100 euro uit de pot te "kijken" zien we in de vooruitblik naar aflevering 2.) Het doet me denken aan de SBS6-versie van WIDM waarin de Saboteur regelmatig kandidaten het vuile werk voor 'm liet opknappen.

Dit is ook in WIDM al eerder gedaan. Denk maar terug naar de serie met Yvon Jaspers, waar verschillende (niet zo succesvolle) hulpmollen werden ingezet door de mol.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #32 Gepost op: 2-01-2015, 13:36:41 »
Dit is ook in WIDM al eerder gedaan. Denk maar terug naar de serie met Yvon Jaspers, waar verschillende (niet zo succesvolle) hulpmollen werden ingezet door de mol.

O ja, tuurlijk. Maar misschien dat het nu iets is dat door de hele serie loopt. (Al hoop ik van niet.)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #33 Gepost op: 2-01-2015, 13:38:22 »
Hele interessante gedachte. De jokerpakkers moeten zich immers ook aan het "voor wat hoort wat" van de Mol houden. (Marlijn krijgt de opdracht 100 euro uit de pot te "kijken" zien we in de vooruitblik naar aflevering 2.) Het doet me denken aan de SBS6-versie van WIDM waarin de Saboteur regelmatig kandidaten het vuile werk voor 'm liet opknappen.

Die opdracht kan ze toch gewoon negeren?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #34 Gepost op: 2-01-2015, 13:39:15 »
Die opdracht kan ze toch gewoon negeren?

Dat komt haar dan duur te staan schijnt. Maar we dwalen af.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #35 Gepost op: 2-01-2015, 14:22:23 »
Dat komt haar dan duur te staan schijnt. Maar we dwalen af.

Nog één afdwalertje  :): misschien zijn er wel een soort negatieve jokers, minpunten waardoor 1 of meer vragen van je test als (extra) fout worden geteld. Maar nu slaat mijn fantasie wat op hol hoor. ;D

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #36 Gepost op: 2-01-2015, 14:52:31 »
De vrouw van de foto's (foto met roze blouse) heeft daarna een paars truitje aan met iets paars in haar haar, staat op een gegeven moment 10 meter van Viktor af en stapt daarna in de trein. Dus oftewel Viktor of Margriet moeten haar gezien hebben.

Ook roepen Marlijn/Carolina naar hun dat die vrouw er staat, alleen ben ik nog even aan het zoeken of het ook echt die vrouw is, die ze aanwijzen en dat Margriet/Viktor express naar de verkeerde vrouw lopen.. Edit, dat is dus niet

Maar hier wel een foto van het moment met Viktor
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 15:02:34 door Syllie10 »

Offline Dens

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #37 Gepost op: 2-01-2015, 14:58:19 »
Ik heb hem nog niet voorbij zien komen op het forum, maar op minuut 14:40 zie je naast Victor de vrouw die ze moesten zoeken met een soort flitsmoment. De shot erna zie je haar direct in de trein stappen!
Victor stijgt mij mij iets op het lijstje  ::vergroot::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #38 Gepost op: 2-01-2015, 15:03:22 »
Ik heb hem nog niet voorbij zien komen op het forum, maar op minuut 14:40 zie je naast Victor de vrouw die ze moesten zoeken met een soort flitsmoment. De shot erna zie je haar direct in de trein stappen!
Victor stijgt mij mij iets op het lijstje  ::vergroot::
Haha, die had ik inderdaad ook net gepost.
Maar kan ook Margriet dan zijn, want ze liepen vlakbij elkaar

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #39 Gepost op: 2-01-2015, 15:07:39 »
Wat me bij Ajouad ook nog opgevallen is, is dat als de man de 2 vrijstellingen geeft dat hij het briefje wat er bij zit niet mee aanpakt. De man geeft briefje en vrijstellingen als 1 geheel aan