Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers  (gelezen 37124 keer)

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #80 Gepost op: 6-01-2015, 00:57:39 »
Ik kan me niet voorstellen dat Ajouad een bericht heeft gekregen van de Mol om de vrijstellingen te pakken. Dan zou ik verwachten dat dit in beeld was gekomen voor de opdracht, net als met de briefjes op de hotelkamer. Als het pas een aflevering (of meer) later bekend zou worden, zou dat wel erg verwarrend zijn. Het had nog gekund als het direct in de eerste aflevering bekend zou worden maar dat is dus niet gebeurd. Ik zie ook niet de meerwaarde van zo'n actie.

Het shot dat Ajouad de vrijstellingen krijgt moet inderdaad wel over zijn gedaan om het goed in beeld te krijgen.

Het was het plan van Chris om naar het achterste perron te gaan. Ik zou verwachten dat de Mol juist naar een perron wil waar geld te halen valt dus dit is onmols van Chris.
Margriet vond ik onmols bij het uit de trein halen van Viktor. De vrouw met het geld stond nog op het perron dus Viktor die in de trein zoekt is alleen maar goed voor de Mol.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #81 Gepost op: 6-01-2015, 08:29:12 »
Maar alsnog komt dat briefje in beeld. Het zou kunnen verklaren dat de man eerst staat en dat zit en dat het overnieuw is gefilmd. Alleen dat kassabonnetje zou dan nog een keer gefilmd worden lijkt mij. Dat hij het kassabonnetje niet meepakt.

Dat denk ik dus ook. Iemand schrijft dat dit niet gedaan zou worden omdat het vervelend is voor de kandidaten, maar dit kan natuurlijk gewoon na de opdracht gedaan worden. Ik herinner me nog dat Kees Tol, die doodsbang was om te moeten bungeejumpen, dit toch nog een keer over moest doen omdat één van de camera's per ongeluk niet aan bleek te staan. Daarbij vergeleken is deze opname overdoen een kleine moeite lijkt me  ;D.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #82 Gepost op: 6-01-2015, 10:09:52 »
Op de foto's van de reizigers staat er onderaan ook een envelop (geld), of 2 vrijstellingen (weer een duo trouwens!). Op die twee groene vrijstellingen staat er De Mol, dus degene die die foto vasthoudt/ naar dat perron gaat, is de mol? Lees Ajouad of Chris. Zit zelf op Rik of Evelien maar vond dit opvallend en heb verder niemand echt gehoord over die foto's zelf en of we daar nog iets uit kunnen halen.
Meer L

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #83 Gepost op: 6-01-2015, 12:51:54 »
Op de foto's van de reizigers staat er onderaan ook een envelop (geld), of 2 vrijstellingen (weer een duo trouwens!). Op die twee groene vrijstellingen staat er De Mol, dus degene die die foto vasthoudt/ naar dat perron gaat, is de mol? Lees Ajouad of Chris. Zit zelf op Rik of Evelien maar vond dit opvallend en heb verder niemand echt gehoord over die foto's zelf en of we daar nog iets uit kunnen halen.

Of dit betekent dat de man die de vrijstellingen heeft deze afgeeft namens De Mol en misschien zelfs een bericht van de mol heeft, het briefje dat hij in zijn hand heeft.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #84 Gepost op: 6-01-2015, 16:01:50 »
dit kan wel een hele random gedachte zijn maar , is het briefje gewoon niet van de man zelf en heeft dit helemaal niets met WIDM te maken ?

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #85 Gepost op: 6-01-2015, 16:06:14 »
dit kan wel een hele random gedachte zijn maar , is het briefje gewoon niet van de man zelf en heeft dit helemaal niets met WIDM te maken ?

Dat is het zeer waarschijnlijk, maar hier wordt natuurlijk overal iets achter gezocht.   ::vergroot::

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #86 Gepost op: 6-01-2015, 16:43:03 »
Dat is het zeer waarschijnlijk, maar hier wordt natuurlijk overal iets achter gezocht.   ::vergroot::

Ik snap het ook wel hoor dat er wat achter word gezocht daar niet van :P

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #87 Gepost op: 6-01-2015, 16:54:00 »
Of dit betekent dat de man die de vrijstellingen heeft deze afgeeft namens De Mol en misschien zelfs een bericht van de mol heeft, het briefje dat hij in zijn hand heeft.
Ja precies! Zoiets! We missen iets heb ik het idee, en dat heeft met de foto's/ deze opdracht te maken.
Meer L

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #88 Gepost op: 8-01-2015, 00:21:47 »
Het was een opdracht van een half uur. Een shot overdoen kan al wat minuten duren, nog een keer zou frustrering op kunnen wekken bij de spelers (en evtl had de regie het niet door dat het briefje er nog bij zat).
Of ze laten hem expres dat briefje/kassabonnetje meepakken, omdat anders in HD kwaliteit van de aflevering de labels op de vrijstellingen te lezen zijn. :P

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #89 Gepost op: 27-01-2015, 22:54:18 »
Ik zat ook nog te denken:  de mol weet de kandidatenprofielen en hoewel de meeste mensen slecht zijn in gezichtsherkenning, zeker bij mensen van een ander ras/andere cultuur, zit er altijd wel 1 tussen die hier juist heel goed in is. Dit is mogelijk van te voren getest. Deze persoon (Ajouad?) moet dan wel weg van het geld geloodst worden natuurlijk.

Met de kennis van nu, na aflevering 4, weten we dat Ajouad inderdaad heel goed mensen kan herkennen en onthouden. Zei hij zelf niet ergens dat hij een fotografisch geheugen heeft?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #90 Gepost op: 27-01-2015, 23:30:53 »
Ja precies! Zoiets! We missen iets heb ik het idee, en dat heeft met de foto's/ deze opdracht te maken.
maar waarom zou de mol dan een verfrommeld briefje sturen?? dat moet dan toch via gewone enveloppen,zoals Margriet, Martine Marlijn en Viktor ook hebben gehad?? er zal vast ergens een hint zitten in die opdracht idd...maar dat briefje denk ik toch niet...het is iig niet een bericht van de mol.