Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers  (gelezen 37126 keer)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #60 Gepost op: 3-01-2015, 17:33:01 »
Margriet loopt eerst snel weg bij Viktor, Viktor kan hierdoor niet goed de personen zien (tijdwinst). Daarnaast gaat Margriet al snel over naar een ander perron. Vervolgens herkennen ze iemand die op vijf meter afstand staan niet.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #61 Gepost op: 3-01-2015, 18:21:46 »
Vanaf ± 9.30 kijkt Chris Ajouad na, terwijl de man van de foto heel dicht bij hem staat.
Als Ajouad naar de man gaat, zit deze op een bankje  ???
Chris zou dus gezien moeten hebben dat hij 2 vrijstellingen kreeg.



Er is natuurlijk flink geknipt en geplakt in de opnames, maar dan nog....






Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #62 Gepost op: 4-01-2015, 10:24:42 »
Hoe langer ik er over nadenk, des te vreemder ik het vind dat die man met de vrijstellingen op het perron een bril op had, terwijl hij die op de foto niet had. Wel of geen bril is iets waar je toch - onbewust - op gaat filteren als je een onbekende zoekt in zo'n massa, net als een snor of baard bijvoorbeeld, of haarkleur.

Als de mensen met het geld/vrijstellingen er ineens heel anders uitzien dan op de foto wordt het wel een hele flauwe/ondoenlijke opdracht. Je verwacht dat iemand andere kleding aan heeft, maar andere features moeten hetzelfde zijn wil er überhaupt een kans zijn om een onbekende te herkennen, in zo'n korte tijd, tussen zoveel mensen. In zo'n situatie is een bril al bijna een vermomming.

Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat de productie daar niet op gelet heeft en die mensen geen aanwijzingen gegeven heeft. Kortom, het komt op mij over dat hij die bril bewust op had om (nog) iets moeilijker te herkennen te zijn. De vraag is waarom? Wilde men niet dat de vrijstellingen gevonden werden (beetje raar) of moesten ze juist door de Mol gevonden worden?
Al met al maakt dit Chris voor mij verdacht, aangezien hij per se naar dat perron wilde. Dat Ajouad de man gelijk herkende was dan stom toeval en niet ingecalculeerd.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #63 Gepost op: 4-01-2015, 11:37:43 »
De man gaf het briefje samen met de vrijstellingen maar Ajouad pakte dat briefje niet aan.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #64 Gepost op: 4-01-2015, 11:43:18 »
De hele montage  bij het vinden van de vrijstellingen is vreemd.
Op 5.30  zien we de man staan, Ajouad is dan erg dichtbij hem, Chris pakt zijn tas op dat moment.
Op 5.35 zit de man op een bankje en wordt hij door Ajouad aangesproken.
Het voorstelfilmpje van Ajouad en enkele biechten zijn er in gemonteerd.

Ik krijg toch sterk de indruk dat daar meer is gebeurd dan wij gezien hebben.
Heeft deze man een kandidaat staan opwachten en gewenkt?
Het briefje in de borstzak zit me ook niet lekker.
We hebben niet gezien dat hij deze aan Ajouad gegeven heeft maar dat is best een mogelijkheid.
Als daar een opdracht van de mol opstond kan dat Ajouad's ommezwaai wat betreft de afspraak met Chris ook verklaren. Ajouad had duidelijk moeite om zich hier uit te praten.

Ik denk dat dit muisje nog een staartje heeft. ........
Die vrijstellingen moesten gevonden worden en Ajouad is het slachtoffer.


Ja opvallend. Misschien stond er op dat briefje ook nog verdere instructies van de mol net zoals in het hotel maar heeft Ajouad deze nu mis gelopen? (Of wat jij zegt ja, misschien was het wel de bedoeling dat hij beide vrijstellingen zou houden)
Daarnaast zegt Ajouad tegen Chris in het hotel dat hij een hint kreeg van een derde persoon, misschien was het die man op het perron wel.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #65 Gepost op: 4-01-2015, 12:19:21 »
De man gaf het briefje samen met de vrijstellingen maar Ajouad pakte dat briefje niet aan.

Dat is wat ze ons hebben laten zien. Je weet niet zeker of hij het briefje wel of niet gelezen heeft.

Ik vind het ook een vreemd verhaal nog steeds. Goede post van Moedermol.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #66 Gepost op: 4-01-2015, 13:03:38 »
Nog iets over dat die man staat wanneer Ajouad 3 meter naast hem loopt, en zit wanneer Ajouad 2 meter naast hem staat: ik kan op de shots waar hij er 3 meter naast staat geen cameraman bekennen, oftewel het kan goed zijn dat ook de regie dit niet verwacht had en de shot overgedaan is en die Srilankaan ondertussen maar was gaan zitten.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #67 Gepost op: 4-01-2015, 13:50:18 »
[...] ik kan op de shots waar hij er 3 meter naast staat geen cameraman bekennen, oftewel het kan goed zijn dat ook de regie dit niet verwacht had en de shot overgedaan is en die Srilankaan ondertussen maar was gaan zitten.

My thoughts exactly ... ik hield bij het analyseren van deze opdracht ook rekening met de cameraploegen. Hoeveel heeft WIDM er, 3? Niet genoeg om er op elk perron een te hebben dus. Als er ook een camera vlak achter Ajouad zou zijn, zijn er 2 cameras op 1 perron, dat lijkt me helemaal stug.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #68 Gepost op: 4-01-2015, 13:52:03 »
Volgens mij waren die papiertjes gewoon zakdoekjes ofzo.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #69 Gepost op: 4-01-2015, 13:53:19 »
Nog iets over dat die man staat wanneer Ajouad 3 meter naast hem loopt, en zit wanneer Ajouad 2 meter naast hem staat: ik kan op de shots waar hij er 3 meter naast staat geen cameraman bekennen, oftewel het kan goed zijn dat ook de regie dit niet verwacht had en de shot overgedaan is en die Srilankaan ondertussen maar was gaan zitten.

Aha, goede gedachte, dit verklaart ook waarom de vrijstellingen los in zijn borstzak zaten. Waarschijnlijk zaten ze eerder in een envelop en is het "briefje" dat Ajouad niet aanpakt gewoon de envelop waar ze inzaten.

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #70 Gepost op: 4-01-2015, 13:53:41 »
Volgens mij waren die papiertjes gewoon zakdoekjes ofzo.

Waarom zal die man ze dan meepakken? Ik zou 'de zakdoekjes' dan terugstoppen en dan de vrijstellingen geven. Ik denk dat dat briefje wel degelijk er iets mee te maken heeft.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #71 Gepost op: 4-01-2015, 14:03:56 »
[...] en is het "briefje" dat Ajouad niet aanpakt gewoon de envelop waar ze inzaten.

Dat briefje was te klein voor een envelop toch? Leek me eerder gewoon een bonnetje wat toevallig nog in zijn zak zat.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #72 Gepost op: 4-01-2015, 15:02:14 »
Hoe langer ik er over nadenk, des te vreemder ik het vind dat die man met de vrijstellingen op het perron een bril op had, terwijl hij die op de foto niet had. Wel of geen bril is iets waar je toch - onbewust - op gaat filteren als je een onbekende zoekt in zo'n massa, net als een snor of baard bijvoorbeeld, of haarkleur.

Als de mensen met het geld/vrijstellingen er ineens heel anders uitzien dan op de foto wordt het wel een hele flauwe/ondoenlijke opdracht. Je verwacht dat iemand andere kleding aan heeft, maar andere features moeten hetzelfde zijn wil er überhaupt een kans zijn om een onbekende te herkennen, in zo'n korte tijd, tussen zoveel mensen. In zo'n situatie is een bril al bijna een vermomming.

Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat de productie daar niet op gelet heeft en die mensen geen aanwijzingen gegeven heeft. Kortom, het komt op mij over dat hij die bril bewust op had om (nog) iets moeilijker te herkennen te zijn. De vraag is waarom? Wilde men niet dat de vrijstellingen gevonden werden (beetje raar) of moesten ze juist door de Mol gevonden worden?
Al met al maakt dit Chris voor mij verdacht, aangezien hij per se naar dat perron wilde. Dat Ajouad de man gelijk herkende was dan stom toeval en niet ingecalculeerd.

Inderdaad heel opmerkelijk!! 

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #73 Gepost op: 5-01-2015, 10:56:22 »
Dat briefje was te klein voor een envelop toch? Leek me eerder gewoon een bonnetje wat toevallig nog in zijn zak zat.

Maar het lijkt er wel op, gezien wat eerder is geschreven, dat dit shot ivm de camera's over is gedaan. Aangezien ze met acteurs werken en wel vaker een shot even overnieuw doen, lijkt me dat als er per ongeluk een kassabonnetje meekomt, dit misschien toch even opnieuw wordt gefilmd.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #74 Gepost op: 5-01-2015, 14:49:42 »
Ik verbaas me ook over de productie van deze opdracht waarom zouden de makers willen dat de personen andere kleren aan hebben dan op de foto en de montage vind ik een beetje raar. Andere dingen die mij opvielen : Ik vond het eigenlijk niet helemaal zo'n raar idee dat Viktor in de trein ging zoeken want bij de flashbacks zie je een paar mensen van de foto's in de trein staan dus vond ik de reactie van Margriet een beetje raar. Ik vond het verdacht dat Marlijn boos werd dat Pieter en Martine op het zelfde perron liepen wil zij misschien niet dat zij wel een van die mensen vinden ?

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #75 Gepost op: 5-01-2015, 19:22:52 »
Maar het lijkt er wel op, gezien wat eerder is geschreven, dat dit shot ivm de camera's over is gedaan. Aangezien ze met acteurs werken en wel vaker een shot even overnieuw doen, lijkt me dat als er per ongeluk een kassabonnetje meekomt, dit misschien toch even opnieuw wordt gefilmd.

Maar alsnog komt dat briefje in beeld. Het zou kunnen verklaren dat de man eerst staat en dat zit en dat het overnieuw is gefilmd. Alleen dat kassabonnetje zou dan nog een keer gefilmd worden lijkt mij. Dat hij het kassabonnetje niet meepakt.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #76 Gepost op: 5-01-2015, 21:13:49 »
Ik verbaas me ook over de productie van deze opdracht waarom zouden de makers willen dat de personen andere kleren aan hebben dan op de foto en de montage vind ik een beetje raar.

Ik denk dat het misschien wel te gemakkelijk was geweest als ze exact dezelfde kleren aan hadden gedaan. Verder leek het nu een onmogelijke opdracht doordat het zo'n chaos was en er geen geld was verdiend. Tenzij Ajuoad de mol is is het blijkbaar niet onmogelijk die mensen te vinden. Door tijdsdruk/wantrouwen en slechte communicatie is het in dit geval niet gelukt, maar als je systematisch het perron afzoekt en indien je niemand vindt de toegangspunten in de gaten houdt (wat 1 van de kandidaten, ben even kwijt wie) moet het te doen zijn om er een paar te vinden lijkt mij. 

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #77 Gepost op: 5-01-2015, 22:36:58 »
Ik denk eigenlijk ook dat Ajouad een bericht van de mol heeft gehad (al in het vliegtuig?) over de vrijstellingen, in ruil voor een tegenprestatie. In dat bericht zal dan gestaan hebben dat de man een bril zou dragen. Al staan twee jokers niet in verhouding met de jokers die de andere kandidaten die aan de andere kandidaten aangeboden zijn.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #78 Gepost op: 5-01-2015, 23:04:06 »
Ik denk eigenlijk ook dat Ajouad een bericht van de mol heeft gehad (al in het vliegtuig?) over de vrijstellingen, in ruil voor een tegenprestatie. In dat bericht zal dan gestaan hebben dat de man een bril zou dragen. Al staan twee jokers niet in verhouding met de jokers die de andere kandidaten die aan de andere kandidaten aangeboden zijn.
Misschien zelfs voor vertrek al.
Maar als je voor een joker 100 euro moet wegkijken dan is nepmollen voor een hele opdracht is dat toch 1000 euro per vrijstelling.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Zoek de 5 reizigers
« Reactie #79 Gepost op: 5-01-2015, 23:49:06 »
Maar alsnog komt dat briefje in beeld. Het zou kunnen verklaren dat de man eerst staat en dat zit en dat het overnieuw is gefilmd. Alleen dat kassabonnetje zou dan nog een keer gefilmd worden lijkt mij. Dat hij het kassabonnetje niet meepakt.

Het was een opdracht van een half uur. Een shot overdoen kan al wat minuten duren, nog een keer zou frustrering op kunnen wekken bij de spelers (en evtl had de regie het niet door dat het briefje er nog bij zat).
« Laatst bewerkt op: 6-01-2015, 11:18:38 door vlees »