Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 69162 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2015, 10:50:35 »
Maar weinig info dus. En bijvoorbeeld Viktor zegt erbij "van de mannen", dus misschien verdenkt hij een aantal vrouwen nog meer. (Om maar nog even aan te geven dat zulke lijstjes nogal kunnen vertekenen.)

Klopt inderdaad!

Ik ben eigenlijk ook wel weer benieuwd naar het aantal biechten p.p. dit keer, gewoon om te vergelijken. Zal ik later vandaag even doen.

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2015, 11:22:22 »
Klopt inderdaad!

Ik ben eigenlijk ook wel weer benieuwd naar het aantal biechten p.p. dit keer, gewoon om te vergelijken. Zal ik later vandaag even doen.
Ik houd dit ook bij sinds vorig seizoen. De resultaten van aflevering 1 en 2:

Rik 9 - 6
Evelien 11 - 13
Pieter 9 - X
Carolina 4 - 7
Viktor 13 - 10
Martine 5 - 8
Ajouad 7 - 8
Margriet 6 - 7
Chris 9 - 6
Marlijn 16 - 16

Wat ik anders doe (en zorgt voor iets andere resultaten) is dat ik een onderbroken biecht voor één keer reken. Anders ontstaat een vertekend beeld wat betreft de tijd die ze in beeld zijn.

Dat Marlijn opnieuw het meeste in beeld is maakt haar wat mij betreft meteen potentieel finaliste. Ze valt te vergelijken met Sofie van vorig jaar, die ook vrijwel elke aflevering veel in beeld was.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2015, 11:28:11 »
Thanks. Het komt in principe op hetzelfde neer.

Opvallend dat Victor ook weer hoog staat.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2015, 13:09:59 »
Viktor zegt erbij "van de mannen"
Ja maar ik heb het even zitten nakijken en hij zegt vooral Chris, op de voet gevolgd door Rik.

Dat doet mij toch sterk vermoeden dat Viktor blijft voorlopig. We hebben al genoeg potentiële afvallers (de Mar's, Carolina) en er moet toch iemand de finale halen. Rik kunnen ze er ff niet bij hebben in het script.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2015, 22:12:39 »
Kun je de mollen van de afvallers afstrepen?

Hierover heb ik in 2010 een mooi onderzoek verricht. Ik heb toen alle testbiechten van de afvallers van seizoen 5 t/m 10 in een bestandje gezet. Daarbij heb ik groen gemaakt als de afvaller de Mol verdacht, rood als de afvaller iemand anders dan de Mol verdacht en oranje als de afvaller twijfelde over zijn keuze.

Ze zitten vaak fout, maar niet altijd. Trek zelf je conclusie.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2015, 22:16:15 »
Wat een mooi werkstukje Pac! ::ok:: Dat Vera Jon als een van twee verdachten noemde in de enige aflevering dat zij meedeed heb ik nooit geweten/onthouden.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2015, 22:52:03 »
Heel mooi! En veel rood  ;) Op basis hiervan zou ik Chris dan weer van m'n lijstje af willen strepen (tenzij ze nu voor een andere tactiek gaan en Chris bij elke afvaller laten voorkomen  ::rofl:: - maar die kans lijkt me vrijwel niet aanwezig haha) ...... Toch dan Rik voor mij?

Dit spel is zo frustrerend.

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2015, 10:14:16 »
Ik moet hierbij toch ook altijd denken aan die arme Patrick Martens. Hij verdacht Dennis best vaak, maar ja 'je neemt hem niet mee in de test' zei ie in de reünie-uitzending!
Wat heb ik toen (en nog) daarom gelachen!  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2015, 12:01:41 »
Als het veel "praatwerk" is dan moet je dat met veel korrels zout nemen (zie nog WIDM 1 gate toen een kandidaat zogenaamd naar de goede mol uitging maar exit was, of was het WIDM 2? In een blokhut).

Opvallende aan je lijstje Pac vind ik Aflevering 5: Alex: “Ik heb nog steeds niemand waarvan ik zeker weet dat „t de mol is, maar ik heb sterke verdenkingen op Eva, op Inge, en toch ook nog wel een beetje op Nadja”

Dus Alex zit goed. Spreidt blijkbaar te veel of verkeerd.

Bij de rest zit in de eerste 7 afleveringen geen stem op de mol... behalve inderdaad seizoen Jon, die schijnt erg gemakkelijk te zijn geweest. Dit:

Aflevering 3: Hans: “Mijn stem in de test gaat nog steeds naar meerdere mensen. Ik ga Froukje een beetje afschrijven, daar komt Jon wel voor in de plaats, want die is wel erg makkelijk zijn weg aan het vinden, wat ik verdacht vind. Anniek heeft ook hier en daar een paar rare rafeltjes en Viviënne is ook wel een van de verdachten.”

Zou ik er bij hebben verwacht dat Hans wel bleef, zo vroeg in het spel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2015, 21:27:13 »
Carolina: Margriet
Martine: Chris, Rik maar neigt misschien meer naar Victor
Victor: Rik, Carolina,  Marlijn
Margriet, Chris, Victor, Marlijn
Rik: Chris, Margriet, Carolina, en Marlijn + Victor een twijfelgeval
Ajouad: Martine, Margriet en ook wel Marlijn
Chris: Carolina, Margriet, Marlijn
Marlijn: Chris

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #30 Gepost op: 16-01-2015, 01:08:59 »
Ik vind heel grappig dat je hier zo goed ziet dat Viktor het spel speelt (voorkennis). Eerst hoor je Martine nog dommig roepen dat ze vergeten was te checken of haar naam ook te kiezen was bij de vrijstelling. Daarna komt Viktor die roept dat hij als eerste dat checkte! Vervolgens legt hij ook uitgebreid uit hoe je als kandidaat denken moet. Duhh...




De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2015, 11:38:17 »
Ik vind heel grappig dat je hier zo goed ziet dat Viktor het spel speelt (voorkennis). Eerst hoor je Martine nog dommig roepen dat ze vergeten was te checken of haar naam ook te kiezen was bij de vrijstelling. Daarna komt Viktor die roept dat hij als eerste dat checkte! Vervolgens legt hij ook uitgebreid uit hoe je als kandidaat denken moet. Duhh...
Maar de manier waarop hij vervolgens het spel speelt getuigt weer van geen voorkennis. Als je als kandidaat had geweten dat degene op wie jij stemt z'n scherm niet te zien kreeg, was het -wat mij betreft- tactischer geweest om niet op een van je verdachte te stemmen. Als je Mol een rood scherm krijgt, weet je namelijk dat je fout zat en dat je je aandacht op anderen kan richten. Nu zorg je ervoor dat je verdachte er sowieso in blijft. Viktor-de-kandidaat-zonder-voorkennis dacht dat degene met de meeste stemmen vrijgesteld zou worden en dat iemand van de overigen een rood scherm zou krijgen. In dát geval was het inderdaad tactisch, maar dan wel zonder voorkennis...
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2015, 12:05:37 »
Viktor-de-kandidaat-zonder-voorkennis
Ik bekijk de zaak dus als Viktor-de-mol dus in dat licht klopt de theorie weer ::tandpastasmiley::

Als kandidaat weet je trouwens ook niet dat degene op wie jij stemt z'n scherm niet te zien kreeg of hoe het werkt... je weet niks. Ik zou zelf gedacht hebben: diegenen zonder vrijstelling maken onderling uit wie naar huis moet. Dat was in dit geval dus geheid Carolina geweest. Nu werd een rood scherm afgeplakt. Raar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #33 Gepost op: 17-01-2015, 12:19:47 »
Ik bekijk de zaak dus als Viktor-de-mol dus in dat licht klopt de theorie weer ::tandpastasmiley::
Maar Viktor-de-Mol zou weten hoe het spel werkte en als ie dan de het-spel-spelende-kandidaat had willen spelen dan had 'ie wel van z'n voorkennis gebruik gemaakt door juist om een (zogenaamde) niet-verdachte van hem gestemd te hebben. Afijn, als ie de Mol is doet-ie wat ie wil natuurlijk, maar zijn actie getuigd wat mij betreft van geen voorkennis.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #34 Gepost op: 17-01-2015, 12:47:15 »
Viktor-de-Mol zou weten hoe het spel werkte
Klopt... met deze voorkennis stemt ie op Chris want dat is het spel spelen. Chris is de mol voor Viktor-de-het-spel-spelende-kandidaat. Zo moet het toch?

Mooi verwoord trouwens, Viktor-de-het-spel-spelende-kandidaat, zo bedoelde ik het inderdaad.

Als je een niet-verdachte stemt dan houd je die in het spel. Dat is wat de mol wil. Viktor-de-het-spel-spelende-kandidaat wil dat juist niet want dat kan hemzelf een rood scherm opleveren. Plus wat Viktor zelf ook zegt; het is geen gezellig uitje, we zijn hier om kandidaten te lozen en zelf de finale te bereiken. Dat is het spel.

Ik snap dus niet waarom je zegt dat zijn actie niet getuigt van voorkennis ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #35 Gepost op: 17-01-2015, 12:52:49 »
Het feit dat we van allebei de afvallers te horen krijgen wie ze verdenken vind ik opmerkelijk. Daarom vermoed ik dat de Mol tussen de genoemde verdachten zit. Dat zou het zo openlijk tonen van hun verdachten rechtvaardigen. ::vergroot:: Evelien lijkt zeker van haar zaak door een top 2 (Chris en Margriet) te noemen, maar Pieter zegt dat 'hij in principe nog acht verdachten heeft,' maar noemt vervolgens toch drie namen. Chris en Carolina zijn het minst te peilen en daardoor het meest verdacht en verder vertrouwt hij Martine ook nog niet helemaal. Maar of hij zijn test op hen inzet...
Dan zou ik Carolina of Martine op basis hiervan verdacht vinden. En met name Martine ::trots::
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #36 Gepost op: 17-01-2015, 13:04:05 »
Hmmm, dan snap ik 'm nog steeds niet? Of ben ik nou gek ::) ::zwaai::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #37 Gepost op: 17-01-2015, 13:34:49 »
Hmmm, dan snap ik 'm nog steeds niet? Of ben ik nou gek ::) ::zwaai::
Goed, dat was een ander verhaal dat ik ook kwijt wou :P

Het is inderdaad een kwestie van kiezen, maar ik vind het zelf tactischer om je Mol geen vrijstelling te geven zodat je kunt testen of hij een groen of een rood scherm krijgt, en dus eventueel weer iemand af kan strepen. Maar inderdaad: je kunt ook de kans zo groot mogelijk maken dat een medekandidaat het spel verlaat en daarom je Mol een vrijstelling geven. De Mol maakt het verder niet uit, maar ik zou als kanditaat-spelende-Mol-met-voorkennis-over-de-opzet-van-de-opdracht voor die eerste tactiek zijn gegaan. Maar goed, we dwalen af van het topic ::ontopic::
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #38 Gepost op: 17-01-2015, 13:41:46 »
ander verhaal
Ohh... ik dacht al :o

OK dus je bedoelt je Mol geen vrijstelling geven zodat je die kunt testen maar dat was niet wat Viktor zei; zoals hij het formuleerde was het volgens mij kloppend en het spel spelend. Zo was hij de kandidaat-spelende-Mol-met-voorkennis-over-de-opzet-van-de-opdracht want met 8 kandidaten je mol willen testen is denk ik een veel te vroeg stadium (kans op rood scherm dus je mol uit het spel is maar 1 op 8 ); hooguit voorbehouden vlak voor de finale ofzo, als je daar de balls voor hebt 8) en trouwens zoals Heinz net zegt in een ander topic: je weet nog niks bij een groen scherm, alleen dat die niet laatste werd in de test.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2015, 14:45:39 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #39 Gepost op: 18-01-2015, 11:49:11 »
Dit zat ik me dus af te vragen, zowel Evelien als Pieter benoemde Chris als één van hun verdachten, beide zijn afgevallen. Hij kan het dus niet zijn, al zeggen anderen weer van wel omdat de test goed of fout hebben van meer afhankelijk is. Ik zelf weet niet wat ik ervan moet denken, daarom ben ik benieuwd naar het volgende: is er (in vorige seizoenen) weleens iemand geweest die aan het begin van de afleveringen eruit vloog, maar die in die aflevering wel de Mol noemde als één van de verdachten? (Wat achteraf viel terug te checken, als de mol eenmaal bekend is). Aaf bijvoorbeeld verdacht Susan (o.a) volgens mij wel, terwijl Freek de aflevering waarin Aaf afviel, wel doorging terwijl hij Susan totaal niet verdacht (voor die aflevering had Freek voor de duidelijkheid geen vrijstelling). Ingewikkeld dus.

In de eerste aflevering van vorig seizoen werd Susan alleen door Maurice en Sofie als potentiële Mol genoemd. Door de eerste afvaller en de winnares dus.