Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 69165 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Wie verdenkt wie
« Gepost op: 1-01-2015, 22:24:20 »
Ik vond dit vorig seizoen wel een handig topic.

Gebaseerd op de executie:

Victor: Noemt geen namen, er komt wel een scherm dat hij een man als mol heeft
Evelien: Vindt Ajouad en Chris verdacht, neigt naar Chris te gaan
Carolina: Top 3 met op 1 Chris. Pieter op 2, Martine op 3.
Pieter: Carolina en Chris het moeilijkst te peilen, vertrouwt Martine ook nog niet
Margriet: Carolina
Rik: Marlijn
Marlijn: Victor

Ajouad, Chris en Martine komen amper in beeld.

Aanvullingen zijn heel welkom!  :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #1 Gepost op: 1-01-2015, 22:25:40 »
In de nabeschouwing bij Moltalk geven Carolina en Evelien aan dat ze allebei 5 vragen op Pieter hebben gezet.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #2 Gepost op: 1-01-2015, 22:30:39 »
Oh, dit is wel een handig topic. Wat kunnen we zeggen van de mensen die Pieter noemt? Zijn die minder verdacht? Zijn die juist méér verdacht? En zijn Carolina en Evelien na wat Syllie10 zegt, minder of juist meer verdacht?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2015, 11:25:00 »
Ajouad, Chris en Martine komen amper in beeld.
Ja die komen dan wel in beeld als eerstvolgende afvaller. Ajouad kan niet en de andere 2 ook niet zo denk ik maar Viktor wel.

Evelien en Carolina niet die toch wel erg duidelijk waren in hun verdenkingen.... Margriet ook wel. Rik en Marlijn moeten eerst nog hun bondje versterken als best mates ever in het heden.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2015, 11:30:10 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2015, 12:03:23 »
Ik volg je post niet helemaal Lo haha.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2015, 12:28:41 »
Wat niet dan?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2015, 20:07:24 »
Hoe bedoel je dat Ajouad, Chris en Martine in beeld komen als eerstvolgende afvaller?

Kun je op basis van de verdenkingen gokken wie er de volgende keer uitgaat oid?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2015, 22:10:12 »
Hoe bedoel je dat Ajouad, Chris en Martine in beeld komen als eerstvolgende afvaller?

Kun je op basis van de verdenkingen gokken wie er de volgende keer uitgaat oid?

Nee, juist niet.

Als we onderhand toch iets uit de montage kunnen halen is het, zoals in 2012 ook heel duidelijk bij HAdewcyh. Als je op het begin niet centraal wordt gezet en weinig biechten ziet blijf je lang. Sofie kwam vorig jaar op het begin niet zo vaak aan het woord, later steeds meer. Hadwych in 2012 ook en ik heb nu 1 biecht van Martine gehoord(buiten haar welkomspraatje)
Chris komt ook nog niet veel aan het woord, en Ajouad had een vrijstelling.

Dit kun je daar dus uithalen. Evelien en Viktor komen beide juist al heel veel in beeld....

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2015, 22:40:40 »
Nee, juist niet.

Als we onderhand toch iets uit de montage kunnen halen is het, zoals in 2012 ook heel duidelijk bij HAdewcyh. Als je op het begin niet centraal wordt gezet en weinig biechten ziet blijf je lang. Sofie kwam vorig jaar op het begin niet zo vaak aan het woord, later steeds meer. Hadwych in 2012 ook en ik heb nu 1 biecht van Martine gehoord(buiten haar welkomspraatje)
Chris komt ook nog niet veel aan het woord, en Ajouad had een vrijstelling.

Dit kun je daar dus uithalen. Evelien en Viktor komen beide juist al heel veel in beeld....

Dank voor de opheldering!  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2015, 22:47:58 »
Als we onderhand toch iets uit de montage kunnen halen is het, zoals in 2012 ook heel duidelijk bij HAdewcyh. Als je op het begin niet centraal wordt gezet en weinig biechten ziet blijf je lang. Sofie kwam vorig jaar op het begin niet zo vaak aan het woord, later steeds meer. Hadwych in 2012 ook en ik heb nu 1 biecht van Martine gehoord(buiten haar welkomspraatje)
Chris komt ook nog niet veel aan het woord, en Ajouad had een vrijstelling.

Dit kun je daar dus uithalen. Evelien en Viktor komen beide juist al heel veel in beeld....

Ik ben het voor een groot deel met je eens maar ik denk dat sommige kandidaten ook gewoon vaker in beeld zijn omdat ze iets goed kunnen uitleggen. Nu misschien Viktor, eerder bijvoorbeeld Liesbeth en Art (al weet ik niet hoe vaak die in de eerste afleveringen in beeld kwamen).

Wat betreft die biecht van Martine: mij viel op dat ze nogal zacht praatte en dat deed me aan Susan vorig jaar denken die achteraf aangaf dat dat was omdat ze bang was dat anderen haar (molgeheim) anders konden horen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2015, 23:50:17 »
Ik heb het maar even geteld, doe ermee wat je wilt  ;D (dit is dus hoe vaak iemands biecht in beeld kwam. Voorstelfilmpjes niet meegerekend)

Carolina: 2
Martine: 5
Margriet: 5
Ajouad: 8
Chris: 8
Pieter: 9
Evelien: 12
Rik: 12
Victor: 20
Marlijn: 23

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2015, 01:05:28 »
Ik heb het maar even geteld, doe ermee wat je wilt  ;D (dit is dus hoe vaak iemands biecht in beeld kwam. Voorstelfilmpjes niet meegerekend)

Carolina: 2
Martine: 5
Margriet: 5
Ajouad: 8
Chris: 8
Pieter: 9
Evelien: 12
Rik: 12
Victor: 20
Marlijn: 23

Even gekeken naar vorig seizoen, maar door de tijd alleen gekeken naar de biechten net voor, tijdens en net na de opdrachten. Kandidaten op volgorde van hoe lang ze in het spel hebben gezeten:

Maurice      7
Owen      12
Daphne      4
Jennifer   8
Aaf      2
Jan-Willem   7
Tygo      5
Freek      8
Sofie      10
Susan      2

Enige wat klopt is dat de Mol weinig in beeld is geweest, maar Sofie vrij veel en Freek ook redelijk terwijl zij de finale haalden.


Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2015, 01:20:42 »
Ik heb het maar even geteld, doe ermee wat je wilt  ;D (dit is dus hoe vaak iemands biecht in beeld kwam. Voorstelfilmpjes niet meegerekend)

Carolina: 2
Martine: 5
Margriet: 5
Ajouad: 8
Chris: 8
Pieter: 9
Evelien: 12
Rik: 12
Victor: 20
Marlijn: 23

zo'n groot verschil. weet je het zeker?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2015, 10:39:40 »
zo'n groot verschil. weet je het zeker?

Ja.

Soms wordt een biecht onderbroken door bijvoorbeeld weer een shot van een opdracht ofzo, dat heb ik dan wel als 2 keer gerekend.  Maar het maakt ook niet zoveel uit, feit was dat Victor en Marlijn echt ontzettend veel aan het woord waren.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2015, 10:41:26 door hoelahoep »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2015, 11:37:32 »
Ik heb het maar even geteld [...]

Wow wat een stuitend groot verschil. Dank voor het tellen hoelahoep !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #15 Gepost op: 5-01-2015, 11:39:03 »
Hoe bedoel je dat Ajouad, Chris en Martine in beeld komen als eerstvolgende afvaller?

Kun je op basis van de verdenkingen gokken wie er de volgende keer uitgaat oid?
Ja, daar is dit topic zelfs oorspronkelijk voor opgericht (door mij, jarenlang).

Mensen die niet duidelijk in hun verdenkingen zijn gaan als eerste.... dit om het moeilijk te maken wie de mol is.

Je kunt nu al haast constateren dat Chris de mol niet is bijv. En de mensen die onduidelijk zijn krijgen een rood scherm omdat zij op een verkeerde mol zitten, die een kandidaat is die de finale haalt bijv.

Dit is dus gedaan om te voorkomen dat we straks 3 finalisten hebben en je gewoon simpel uit dit topic kunt halen wie de mol daarvan is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #16 Gepost op: 5-01-2015, 15:02:41 »
zo simpel als  Lo het stelt is het ook niet
Nee natuurlijk niet maar hoelahoep vroeg waarom dit topic ooit was opgericht en ik leg mijn reden even zo simpel mogelijk uit... alleen ff de basis dus.

Ik ben inderdaad wel op het verkeerde been gezet in het verleden dus vorig jaar nam ik het al met wat korreltjes zout... het is alleen een hulpmiddel, verder niets doorslaggevends nee.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #17 Gepost op: 8-01-2015, 21:29:27 »
Heb maar gelijk meegeschreven dit keer  ;)

Evelien: Chris + Margriet
Chris: Carolina
Carolina: Chris + Martine
Victor: Chris + Rik
Rik: Marlijn
Marlijn: -
Margriet: -
Martine: -
Ajouad: -

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #18 Gepost op: 9-01-2015, 19:04:13 »
Heb maar gelijk meegeschreven dit keer  ;)

Evelien: Chris + Margriet
Chris: Carolina
Carolina: Chris + Martine
Victor: Chris + Rik
Ja, het is curieus.

Ook Pieter gaf wat hints wie de mol (niet) is maar Evelien wel heel duidelijk en specifiek. Dan mag je nu toch verwachten dat Chris + Margriet het spel snel gaan verlaten. Heel misschien kun je nog denken dat iedereen op Chris (=mol) zit. Maar ZO veel als Evelien, en MEER? Bovendien laat de regie nooit zoveel verdenking op de mol vallen zo vroeg in het spel.

Dat Chris nu heel snel meteen gaat denk ik niet. Aangezien hij op zijn beurt weer enorm voorsorteert op Carolina. Maar ik denk niet dat Chris en Margriet de finale kunnen halen, puur vanwege dit topic dus.

Dat er 4 zijn die weinig zeggen is een omen om af te vallen. Dus die 4 kunnen gaan. Ik denk dat Chris, Carolina, Viktor en Rik voor even vrijgesteld zijn van afvallen (Rik in elk geval tot Marlijn exit is bijv.)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #19 Gepost op: 9-01-2015, 23:24:04 »
Heb maar gelijk meegeschreven dit keer  ;)

Evelien: Chris + Margriet
Chris: Carolina
Carolina: Chris + Martine
Victor: Chris + Rik
Rik: Marlijn
Marlijn: -
Margriet: -
Martine: -
Ajouad: -

Maar weinig info dus. En bijvoorbeeld Viktor zegt erbij "van de mannen", dus misschien verdenkt hij een aantal vrouwen nog meer. (Om maar nog even aan te geven dat zulke lijstjes nogal kunnen vertekenen.)