Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 69164 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #40 Gepost op: 18-01-2015, 11:53:06 »
zowel Evelien als Pieter benoemde Chris als één van hun verdachten, beide zijn afgevallen. Hij kan het dus niet zijn, al zeggen anderen weer van wel omdat de test goed of fout hebben van meer afhankelijk is
Dat laatste klopt wel, maar voor veel verder in het spel. Als je nog met 9/10 man bent is de kans nihil. Dus zij hadden zeker moeten blijven als Chris de mol was... met als enige uitzondering dat iedereen daar al op Chris zit maar dat wordt wel een erg sterk verhaal. Je moet wel een echt bestemde testbiecht hebben he, geen kletspraat.

Je kunt dus inderdaad altijd fijn afstrepen met deze methode... we hebben nu pas 2 executies echt gezien maar de finale wordt al een beetje duidelijk: Rik zit er in elk geval in. Zet die voorspelling maar even in een kadertje, dit haal ik dus puur uit de wieverdenktwie-methode.

Rik zit er in elk geval in.[/glow][/font] Oh nee dat is geen kader. Dat werkt niet. Maar goed. Verder denk ik Viktor en Marlijn. Vul ik na donderdag wel even definitiever aan maar ben er aardig van overtuigd.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2015, 11:55:31 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #41 Gepost op: 18-01-2015, 12:40:48 »
In de eerste aflevering van vorig seizoen werd Susan alleen door Maurice en Sofie als potentiële Mol genoemd. Door de eerste afvaller en de winnares dus.

Maar Maurice noemde maar liefst vijf kandidaten op.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #42 Gepost op: 18-01-2015, 13:11:58 »
best zo zijn dat iemand een biecht heeft gedaan met mogelijke verdachten maar erna in de tussentijd als de test eenmaal komt, anderen meer is gaan verdenken
Dit gaat altijd gelijktijdig, het afnemen van de test en afnemen van de biecht, dus dat is niet zo.

En zoals Heinz al zei is dat Maurice deel met korrels zout te nemen. Je moet inderdaad echt niet van kletspraat afgaan. Wat Pieter zegt kun je daar ook wel onder scharen als je het heel secuur beschouwd. Alleen wat Evelien zegt is zo helder... daar is geen licht tussen te krijgen. Dus die telt heel zwaar mee voor mij. Hoor die 2 biechten maar eens achter elkaar, dan hoor je het verschil wel... hoe bestemd ze zijn of niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2015, 13:33:24 »
Carolina: Margriet
Martine: Chris, Rik maar neigt misschien meer naar Victor
Victor: Rik, Carolina,  Marlijn
Margriet, Chris, Victor, Marlijn
Rik: Chris, Margriet, Carolina, en Marlijn + Victor een twijfelgeval
Ajouad: Martine, Margriet en ook wel Marlijn
Chris: Carolina, Margriet, Marlijn
Marlijn: Chris
Toevoeging hierop, Viktor gunt de vrijstelling aan zijn mol, Chris. Opvallend genoeg dus niet diegene over wie we hem horen biechten...

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2015, 13:49:26 »
Maar Maurice noemde maar liefst vijf kandidaten op.

Hij had inderdaad meer verdachten dan zijn medekandidaten hadden (voor zover bekend zaten de andere niet-Mollen hoofdzakelijk op drie of vier kandidaten). Eén testvraag zie je hem invullen op Sofie/Aaf. Maar Maurice noemde Susan wel als tweede in het rijtje verdachten.

In dit seizoen leek het erop dat Margriet een minder grote kans had om de Mol te zijn doordat afvaller Evelien haar noemde als een van haar twee verdachten. Van Maurice' exit heb ik zelf meegekregen dat de verdenkingen een handig hulpmiddel zijn, maar dat er in het begin niet al te veel waarde aan gehecht moet worden.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2015, 14:42:03 door Molzkovicz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2015, 14:07:52 »
niet diegene over wie we hem horen biechten...
Klopt, dat zei ik van de week ook. Zeer mols.
In dit seizoen leek het erop dat Margriet een minder grote kans had om de Mol te zijn doordat afvaller Evelien haar noemde als een van haar twee verdachten
Ja maar dan niet 'leek' in de verleden tijd ::)

Ik heb zelf Margriet 100% afgeschreven hierom. Nogmaals omdat dit veel sterker is dan Maurice' exit. Die zwamde een beetje, a la Pieter. Wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk op die personen stemden.

Daarom zeg ik bestemd bij Evelien. Dat was zo helder, kan niet stuk. Van Chris kun je nog een heel klein voorbehoudje maken omdat iedereen wel op hem stemde als mol, maar van Margriet niet: geen finaliste dus.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #46 Gepost op: 23-01-2015, 00:48:30 »
Chris: "ik denk dat Margriet een vrijstelling heeft,  ik denk dat Rik een vrijstelling heeft, en ik denk dat Carolina ook iets in het bezit heeft. Ajouad heeft een joker in het bezit, dat heeft ie verteld, en Martine heeft de zwarte vrijstelling, dus ja, ik.. *afgekapt*"  ???

Marlijn: Rik

Rik: Margriet + Chris, ook inzet op Carolina en misschien wat op Victor

Martine: Margriet

Victor: Chris en Rik (mannelijke hoofdverdachten), bij de vrouwen Carolina

Carolina: Marlijn, Chris, Martine

Ajouad: Onduidelijk

Margriet: Onduidelijk

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #47 Gepost op: 30-01-2015, 21:27:08 »
Rik: Chris + Margriet, misschien Marlijn?

Marlijn: Margriet + Chris

Victor: Rik + Chris + Margriet + hij denkt ook Martine erbij

Margriet: Chris

Carolina: Rik

Martine: Rik

Chris: Martine + Margriet

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #48 Gepost op: 30-01-2015, 23:48:22 »
Victor: Rik + Chris + Margriet + hij denkt ook Martine erbij
Ja dit is nu bizar aan het worden. Niemand kan meer de mol zijn!!!

Chris, Caro en Margriet kun je strepen door de eerste 2 afvallers. Ajouad zat op de Mar's. En nou Viktor weer met Rik. Er blijft niemand over!!! Alle 6 hebben een streep.

Ik heb het maar eens andersom bekeken. Kandidaats is al je consistent omgaat met je mollen. Susan was vorig jaar het voorbeeld dat nergens meer op sloeg (binnen 1 uitzending Freek van totaal onverdacht tot haar topverdachte maken).

Degene die dit nu doet is Martine. Totaaaaaal waas. Eerst roept ze Chris, Rik en Viktor. Dan zit ze opeens in een Margriettunnel. Niet meer te volgen. Caro zwabbert ook enorm.

De rest is consistent. Margriet op Chris/Viktor. Rik en Marlijn op Chris/Margriet. Chris zelf op Marlijn/Margriet.

Nou vind ik de streep door Caro wel iets groter dan die door Martine: Caro was bij Pieter 1 van de 2 hoofdverdachten. Martine is telkens 'zoveelste' verdachte. Maar wel van 3 afvallers: Ajouad, Pieter en Viktor. Dus ze kunnen eigenlijk gewoon niet... alleen de rest ook niet.

Of het moet dan TOCH Chris zijn. Omdat die gewoon overal al zeer vaak genoemd wordt. Dus die tests worden dan bijzonder goed gemaakt elke keer en vlieg je er toch uit met veel goed. Zou in elk geval Ajouad verklaren. Dat is de enige van wie we weten dat die 0 op Chris inzette.

Maar Chris klopt gewoon van geen kanten. Hij wilde Rik als penningmeester! En wilde per se 50-75 ipv 30-50. En pakt zomaar geld uit het bakje. Makkelijke molmomenten die hij allemaal laat passeren.

Hmmm, er klopt iets niet. Alleen Viktor kan nog de mol zijn ::) ::zwaai::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #49 Gepost op: 1-02-2015, 10:04:21 »

Ja dit is nu bizar aan het worden. Niemand kan meer de mol zijn!!!


Ik denk dat Viktor net iets teveel vragen heeft ingevuld op de verkeerde persoon. Een van die vier kan best nog de mol zijn. Maar Viktor heeft net iets teveel gespreid denk ik.


Carolina stijgt bij mij nu wel erg op de lijst. Ik overweeg om nu haar tunnel binnen te stappen.
Vooral omdat zij tot nog toe nog niets goed heeft gedaan om een opdracht te laten slagen en steeds op posities zit waar het fout gaat.


Carolina staat bij mij nog op de derde plek. De laatste test doet me daaraan wel twijfelen. Niemand noemt haar. Het is wel al aflevering 5. Normaal gesproken zou bij de genoemde namen de mol er wel bij moeten zitten. Maar we zullen zien of Carolina komende aflevering nog genoemd wordt. Anders wordt het weer net zoals bij Freek vorig jaar.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #50 Gepost op: 1-02-2015, 11:04:55 »


Dit is mijn schema tot nog toe. Afvallers zitten vooral op Chris, Martine en Margriet.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #51 Gepost op: 1-02-2015, 11:17:17 »
Ik vind Carolina inderdaad echt de Freek van vorig jaar. Vorig jaar zat ik zeer diep in de Freek tunnel, en we weten allemaal hoe dat is uitgepakt  ::rofl:: Ik geloof niet in Carolina als mol

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #52 Gepost op: 1-02-2015, 11:25:40 »
Dit is mijn schema tot nog toe.

Volgens mij hebben Carolina en Martine Rik echt niet als hoofdverdachte. Ja, ze zeggen wel iets over hem bij de test, maar dat betekent nog niks. Ik ben zelfs o.a. erdoor geneigd hem als komende afvaller te tippen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #53 Gepost op: 1-02-2015, 11:50:06 »
@Avogradro, dit schema is onderdeel van een schema dat berekent wie de mol is. Daar heb ik 7 afvallers en 3 finalisten nodig. Ik houd alleen de gegevens een beetje bij omdat soms de afvaller in de laatste aflevering niks noemt. Dit zegt dus idd nog niks, je moet echt puur naar de afvallers kijken.

.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #54 Gepost op: 1-02-2015, 12:01:31 »
je moet echt puur naar de afvallers kijken.

Dit is wel interessant! Degenen die ik denk die de finale halen hebben elk 3 vinkjes bij de afvallers. Doet de regie kennelijk toch iets goed hier...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #55 Gepost op: 1-02-2015, 12:06:17 »
@avogrado, ja, ik denk ook dat die 3 de finale halen...daarom vind ik dit ook zo bizar.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #56 Gepost op: 2-02-2015, 18:22:20 »
Degenen die ik denk die de finale halen hebben elk 3 vinkjes bij de afvallers
Ja het lijkt doelbewust gespeeld dat ze het erom doen. Vorig jaar had ik zo'n mooie [Afvallerstheorie] waarin de afvaller de volgende voorspelt, maar nu wijzen ze gewoon de finalisten aan ??? ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #57 Gepost op: 3-02-2015, 22:17:57 »
Op Viktor na, is er volgens mij nog niemand afgevallen die Rik als één van z'n hoofdverdachten had?
Nee dat klopt, vandaar dacht ik ook dat hij nooit exit zou kunnen. Maar het blijkt dit jaar andersom te gaan. Het is 1 groot streepspelletje waarbij niemand meer de mol kan zijn als je de regels strikt volgt.

Vandaar houd ik me hier maar vast bij wat de verdachten werkelijk aan topverdenkingen hebben. Dan blijft alleen Martine over als mol. Bijv. Viktor: die zegt wel (voorafgaand aan de test) dat hij Martine zal proberen mee te nemen.

Maar je weet hoe het gaat. Rik en Chris zijn zijn hoofdverdachten. Daarnaast wil hij inzetten op Margriet. Als zo'n test niet lekker loopt en je bent niet zeker of je het wel goed onthouden hebt (wat Viktor naderhand ook heeft gezegd) dan laat je die 4e verdachte in de loop van de test vallen.

Stel hij zit al op vraag 10 waarbij hij de helft op Chris en de helft op Rik wilde inzetten. Maar hij denkt het fout te hebben gedaan dus doet er nog een aantal extra op de heren, zit je al op 14. Dan moet er nog wat op Margriet, zit je al op 18, blijft er voor Martine haast niks meer over, en zeker in deze fase van het spel wil je niet TE veel spreiden.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #58 Gepost op: 3-02-2015, 23:20:16 »
Hahahhaaha Lo ik vind het mooi hoe je Viktors test simuleert... We weten er helemaal niets vanaf, dit zijn enkel aannames.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2015, 12:15:51 door hoelahoep »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #59 Gepost op: 4-02-2015, 11:13:41 »
Victors test
Toch niet... luister maar even naar wat hij daar zegt (en wegmompelt op het eind).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)