Auteur Topic: Spoilertopic  (gelezen 102989 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Spoilertopic
« Reactie #200 Gepost op: 27-02-2015, 13:57:15 »
even duidelijker, schrikken, dus afvaller, en dan dat geluidje van het kaartje met de locatie aanwijzer.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #201 Gepost op: 27-02-2015, 13:58:04 »
Ik hoor een klets op een been, als ik me goed herinner heeft Rik dit een keer gedaan, bij zichzelf of bij iemand anders. Volgens mij bij Chris.

Moet ik even nakijken.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Spoilertopic
« Reactie #202 Gepost op: 27-02-2015, 13:59:47 »
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Spoilertopic
« Reactie #203 Gepost op: 27-02-2015, 14:00:05 »
ik zag vage tekst in het colombo kaartje in aflevering 2, maar aangezien ik niet op de wieisdemol.nl kan kijken kan ik niet goed zien of het wat is...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #204 Gepost op: 27-02-2015, 14:02:11 »
Mijn eerste reactie was dat dit net zoals Coen en Sander een poging was om meer luisteraars te trekken. Zou het echt iets zijn? Ik geloof er niet in.
Dat idee had ik dus ook.

En apart dat er ineens niet meer op de avro site gekomen kan worden. Heb nog geen 5 minuten geleden door de dagboeken van de mol zitten lezen en bladeren.

Dus sorry als ik de site overbelast heb  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Spoilertopic
« Reactie #205 Gepost op: 27-02-2015, 14:02:48 »
Ik quote de post van anna= wel even in het "WIDM in de media"-topic. Dan kan iedereen die dat wil daar gewoon meespeuren.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Spoilertopic
« Reactie #206 Gepost op: 27-02-2015, 14:45:20 »
Oh, jullie bedoelde de aanwijzing die erin werd gegeven opzoeken, ja raar dat dat plat ligt, wellicht overbelast door alle speurende bezoekers na dat fragment? Ben benieuwd wat voor mega hint er wellicht achter zit/valt uit te halen! Ik geloof er overigens niet in dat het een 'hoax' is, een radio-programma van de KRO lijkt me wat prominenter dan onze grappenmakers Coen en Sander.
de enige site die er continu uitligt is widm.nl wanneer molloten massaal hints hebben gevonden in de aflevering op donderdagavond.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #207 Gepost op: 27-02-2015, 14:52:53 »
Ergens anders op het forum staat een link naar een interview met producent Linda Kramer. Hierin staat vermeld dat er kandidaten tot ver in het spel (à la Freek Bartels) het totaal mis hadden. Dit lijkt toch echt te duiden op Rik als mol, want Margriet is al vanaf het begin enorm verdacht bij haar medekandidaten.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #208 Gepost op: 27-02-2015, 14:55:19 »
Ergens anders op het forum staat een link naar een interview met producent Linda Kramer. Hierin staat vermeld dat er kandidaten tot ver in het spel (à la Freek Bartels) het totaal mis hadden. Dit lijkt toch echt te duiden op Rik als mol, want Margriet is al vanaf het begin enorm verdacht bij haar medekandidaten.

Daar staat juist ook in dat er elk jaar kandidaten al snel op het goede spoor zitten, dus kan ook nog steeds voor Margriet kloppen ;)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Spoilertopic
« Reactie #209 Gepost op: 27-02-2015, 15:00:31 »
@jolmolletje, dat staat er niet. Er staat dat er ieder jaar kandidaten al snel goed zitten en kandidaten die gewoon niets door hebben, is dit jaar niet anders m.a.w. het zegt niets.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #210 Gepost op: 27-02-2015, 15:57:02 »
We weten inmiddels dat de  afvallerstheorie na aflevering 6 gekanteld is. Volgende week zou Margriet de verliezend finalist zijn.

Maar ik denk dat na aflevering 6 ook de muzikale hint niet langer de afvaller voorspelt, maar de mol.

De laatste 2 hints duiden namelijk richting Rik. Dus is Rik de Mol? En zou Marlijn dan de winnaar zijn?

De muzikale hint die opeens al een aantal keer op de mol zou slaan. Ik heb echt het idee dat je te diep in het tunneltje gekeken hebt...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #211 Gepost op: 27-02-2015, 16:59:26 »
Ja maar hoe kan dat dan? Rik de Mol en Marlijn gaat vol voor Margriet, dan kan Marlijn toch niet de winnares zijn? Ik denk dat Margriet wint die zit vol op Rik. Marlijn de verliezer (helaas).
Zou de regie wel laten zien wat de antwoorden echt zijn?
Heb het idee dat er behoorlijk geknutseld wordt.
De MOL kan natuurlijk invullen wat hij/zij maar wil. Maakt toch niets uit. Of is er een soort erecode dat je verplicht bent de waarheid in te vullen en moet de regie dat naar waarheid laten zien?


Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #212 Gepost op: 27-02-2015, 17:53:49 »
De MOL kan natuurlijk invullen wat hij/zij maar wil. Maakt toch niets uit. Of is er een soort erecode dat je verplicht bent de waarheid in te vullen en moet de regie dat naar waarheid laten zien?

Volgens mij heeft Inge wel eens gezegd dat ze de test altijd naar waarheid invulde, zodat de productie de goede antwoorden kreeg...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #213 Gepost op: 27-02-2015, 20:07:35 »
Oei, er staat in het interview met de verliezende finalist inderdaad iets wat lijkt te verwijzen naar Merlijn. Bij de vraag "Had je vooraf een bepaalde tactiek in de gedachte?" word o.a geantwoord "Op m'n intuïtie afgaan" dat is volgens mij Merlijn, die gaf van te voren vaker aan "Ik zag het als experiment om te kijken of mijn intuïtie echt zo sterk is als ik denk" (hier zei ze dit, op 0:26) ze straalde (in meerdere filmpjes en interviews) steeds van oor tot oor terwijl ze dat zei over haar intuïtie, daardoor dacht ik juist dat zij wellicht zou gaan winnen, als je namelijk verliest (en fout zat) ga je natuurlijk niet achteraf zeggen: dit zegt iets over m'n intuïtie, anders zou je daarmee immers indirect aangeven een slechte intuïtie te hebben. Of ze heeft zelfspot erover, dat kan natuurlijk ook!

Maar volgens mij is dat interview met de verliezende finalist inderdaad Merlijn, bijvoorbeeld ook de uitspraak "Ik wist niet dat ik zo sterk was" lijkt me inderdaad eerder wat voor Merlijn dan voor Margriet (denk dat Margriet zichzelf al zo ziet haha!) maar goed, dat kan natuurlijk subjectieve interpretatie zijn. En ook de uitspraak "Bij de ontknoping was ik verbaasd dat je mij niet als winnaar uitriep, om eerlijk te zijn dacht ik dat je een fout maakte" kán verwijzen naar Merlijn, kon Merlijn haar ogen niet geloven dat haar beste maatje Rik de Mol was?
Marlijn, niet Merlijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #214 Gepost op: 27-02-2015, 23:46:01 »
Maar volgens mij is dat interview met de verliezende finalist inderdaad Merlijn, bijvoorbeeld ook de uitspraak "Ik wist niet dat ik zo sterk was" lijkt me inderdaad eerder wat voor Merlijn dan voor Margriet (denk dat Margriet zichzelf al zo ziet haha!) maar goed, dat kan natuurlijk subjectieve interpretatie zijn. En ook de uitspraak "Bij de ontknoping was ik verbaasd dat je mij niet als winnaar uitriep, om eerlijk te zijn dacht ik dat je een fout maakte" kán verwijzen naar Merlijn, kon Merlijn haar ogen niet geloven dat haar beste maatje Rik de Mol was?

Kijk Moltalk maar even terug en wacht op het samenvattingsfilmpje van Marlijn, dan ben je helemaal overtuigd dat zij de verliezer is ;D (ze zegt letterlijk wat in dat molboekje staat)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Spoilertopic
« Reactie #215 Gepost op: 28-02-2015, 09:30:34 »
Dank voor de tip, en ook als je dat specifieke interview leest moet Marlijn bijna wel de verliezer zijn, bepaalde antwoorden die erin staan heeft zij inderdaad vaker letterlijk vermeldt. En het lijkt me ook niet dat de productie zulke uitspraken er expres inzet ter verwarring of om een dwaalspoor neer te zetten, het zijn immers echte interviews met de finalisten. Las toen straks trouwens ergens dat Chris wel degelijk alles op Margriet had in gezet: Bron.

"Zelfs in het vliegtuig naar Nederland dacht hij dat hij nog dat er een spelletje met hem gespeeld werd. Het toestel maakte een tussenstop in Abu Dhabi. Natuurlijk om daar de finale te spelen, dacht Chris hoopvol. Maar nee. Weer veilig thuis houdt Chris het op 'zijn' Mol: Margriet van der Linden. Maar ik hoop dat Marlijn de Mol is, want dan heeft ze het zo verrassend goed gespeeld."

Ik hoop ook dat Marlijn de mol is. Dat zou pas echt een stunt zijn :D

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #216 Gepost op: 28-02-2015, 10:04:13 »
Ik hoop ook dat Marlijn de mol is. Dat zou pas echt een stunt zijn :D
Ik hoop eigenlijk dat ze het is. Maar ik denk Margriet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #217 Gepost op: 2-03-2015, 14:26:36 »
Aangezien we er in dit topic wel achter zijn dat Marlijn de verliezende finalist is gaat het nog tussen Rik en Margriet:

De laatste zin in het interview (6 vragen van Art aan de winnaar)
luidt alsvolgt:

Of zoals de eindredacteur van het programma het verwoordde: Je bent een wolf in schaapskleren. En dat klopt.

Dit kan toch geen betrekking hebben op Margriet? Die is helemaal geen wolf in schaapskleren. Dit betekent nl iemand die heel 'lief' lijkt en overkomt maar het onderhuids niet hoeft te zijn.

Kan alleen maar betrekking hebben op Rik in mijn ogen.

Conclusie: Margriet de mol. Rik de winnaar (vandaar dat hij zo staat te grijnzen naast Art)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #218 Gepost op: 2-03-2015, 14:34:18 »
Daar ben ik ook vanuit gegaan.

Uit de tekst van de verliezer zie ik het Marlijn gewoon zeggen. Volgens mij was zo zo zeker van zichzelf. Een paar afleveringen terug zegt ze zelfs dat de wegen gaan scheiden en dat ze voor de winst gaat.

En in Margriet zie ik ook geen wolf in schaapskleren. Die is gewoon zichzelf.

En ergens staat ook dat de mol dit jaar best lastig was te ontdekken omdat die gewoon zichzelf was.

Dus conclusie...Margriet is de mol

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #219 Gepost op: 2-03-2015, 14:36:58 »
Het kan bijna niet anders meer. Vind het zelf wel jammer dat die interviews nu al te lezen zijn.

Ze hadden van mij in ieder geval er nog even mee mogen wachten..

Het is zo duidelijk nu. Best jammer.. Zelfde als vorig jaar. Dat Freek de mol niet was hadden ze wat mij betreft ook nog wel ff geheim mogen houden.