Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig  (gelezen 42473 keer)

Offline Natjuuh12

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Volkswijk Pettah
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2015, 22:41:37 »
Wat mij opviel deze opdracht:

- Carolina zegt: "Time is running, guys!". Als Mol wil je toch zo lang mogelijk de tijd rekken?
- Viktor: "Die dingen zie je niet vanuit de lucht". Dit zeg je niet als Mol, want wanneer je die dingen wel gebruikt heb je een excuus voor het mislukken van de opdracht.
- Rik zegt dat hij hoogtevrees heeft. Ten eerste, bij het opstijgen gilt hij enthousiast, ten tweede: als ze in de lucht hangen zegt hij: "Yesss!" en als derde blaast hij 'eventjes uit' om zijn spanning los te laten. Als je echt hoogtevrees had reageer je toch wel "Dat was hoog!" als je uit het vliegtuig komt lijkt me?
- Rik houdt stevig vast aan het feit dat er NIKS kan zijn aan zee.
- Chris leest 'Bentota', terwijl ik als kijker alleen BE en A zag. Is dit kandidatengedrag? Of voorkomen van een verdachtmaking ten opzicht van Rik?
- Martine irriteert zich aan Marlijn's "theekransje". Als Mol zijnde laat je haar toch lekker haar gang gaan?
- Chris houdt de aandacht weg van de boei met de enveloppe voor Rik, hij wijst ergens anders heen en gaat er naast staan, zodat Rik hem lastiger kan zien.

Ik ga nu heel erg tegen mijn mol in, maar ik zag Bentota wel gewoon staan.. na de tweede keer, maar inderdaad Chris zag het naar mijn mening ook wel erg snel.. Vooral wanneer 4 letters waren 'weggevaagd'

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2015, 22:42:26 »
Ik zie veel mensen posten over het gele doek + verf op een strand, maar had begrepen dat de locatie nog helemaal niet duidelijk was. De kandidaten wisten toch nog niet dat ze naar het strand moesten, of heb ik dit over het hoofd gezien?

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Volkswijk Pettah
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2015, 22:44:36 »
- Chris leest 'Bentota', terwijl ik als kijker alleen BE en A zag. Is dit kandidatengedrag? Of voorkomen van een verdachtmaking ten opzicht van Rik?

Had zelf het idee dat de camera's het contrast tussen de doeken en het zand niet goed weergaven en het voor mensenogen op locatie misschien wel goed duidelijk was.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2015, 22:44:47 »
Ik vond het ook heel knap dat Chris daar Bentota uit kon halen. Ik niet in ieder geval ::rofl::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2015, 22:45:21 »
De letters die met het gele doek waren gemaakt vielen op en de andere niet. Degenen die het gele doek kochten waren dus eigenlijk onmols ( wat tegen mijn mol Ajouad pleit  :-\\ ). Waren de andere letters nou allemaal van groenachtig doek gemaakt? En wie had dat dan gekocht? Als alle letters daarmee gemaakt waren, waren ze wellicht niet opgemerkt.

De paraplu's hielpen trouwens volgens mij wel behoorlijk om de aandacht te trekken.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2015, 22:45:34 »
Ik zie veel mensen posten over het gele doek + verf op een strand, maar had begrepen dat de locatie nog helemaal niet duidelijk was. De kandidaten wisten toch nog niet dat ze naar het strand moesten, of heb ik dit over het hoofd gezien?

Klopt, maar de Mol wist dat natuurlijk wel dus die heeft van die voorkennis gebruik kunnen maken.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2015, 22:49:05 »
Ik zie veel mensen posten over het gele doek + verf op een strand, maar had begrepen dat de locatie nog helemaal niet duidelijk was. De kandidaten wisten toch nog niet dat ze naar het strand moesten, of heb ik dit over het hoofd gezien?
De mol heeft wel die voorkennis en kan dus met opzet gele verf kopen. Maar het kan inderdaad ook gewoon door kandidaten gekocht zijn, die gewoon dachten dat het in veel gevallen een duidelijke kleur zou zijn.

Mocht het een molactie zijn geweest dan is het mislukt. Het felle geel blijkt veel duidelijker dan de minder verzadigde veelkleurige doeken die door de andere groep gekocht werden. In elk geval op mijn tv.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2015, 22:50:43 »
tja ter verdediging. Als het op een weg moest dan is geel de beste kleur. Maar ik had er toch wat variatie in aangebracht als ik de kandidaten was geweest.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2015, 22:50:53 »
Mocht het een molactie zijn geweest dan is het mislukt. Het felle geel blijkt veel duidelijker dan de minder verzadigde veelkleurige doeken die door de andere groep gekocht werden. In elk geval op mijn tv.

Ja, ik zag ze (ook) niet. Ik stond versteld toen Chris de hele plaatsnaam kon lezen. ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Volkswijk Pettah
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2015, 22:52:35 »
Had zelf het idee dat de camera's het contrast tussen de doeken en het zand niet goed weergaven en het voor mensenogen op locatie misschien wel goed duidelijk was.

Dat, want ik haalde er enkel Bent uit. Misschien dat Chris al zich had ingelezen als voorbereiding op 3 op reis die en wist van het bestaan Bentota. Maar anders, door die camera was het iig zo dat die oneffen doeken in bepaalde patroon niet afstaken itt die pastelgele doeken op een geelachtig strand.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2015, 23:03:29 »
Even serieus, Bentota ligt in Galle, dus ze konden helemaal niet met dit vliegtuigje daar naartoe vliegen :P. Ze zouden dus gewoon op hetzelfde stukje water landen, het lag er maar aan of ze het goed hadden doorgegeven aan de piloot of de envelop er wel of niet zou hangen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2015, 23:09:51 »
Ajouad is bij deze definitief afgeschreven als mol. Welke mol zou spontaan het doek zo door midden knippen dat je de letters goed kunt leggen?


Offline MoleLove

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2015, 23:14:11 »
Ja, ik zag ze (ook) niet. Ik stond versteld toen Chris de hele plaatsnaam kon lezen. ;D
Chris kent als ervaren reiziger natuurlijk veel plaatsnamen en zeker wel een toeristische badplaats

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2015, 23:14:50 »
Ajouad is bij deze definitief afgeschreven als mol. Welke mol zou spontaan het doek zo door midden knippen dat je de letters goed kunt leggen?

Kan, hopende dat het doek daardoor niet meer zichtbaar is uit de lucht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2015, 23:19:37 »
Chris kent als ervaren reiziger natuurlijk veel plaatsnamen en zeker wel een toeristische badplaats

En het was heel goed te lezen volgens hem. Zal wel met mijn slechte tv-ontvangst te maken hebben. ;)

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2015, 23:22:22 »
Ik heb in zo'n vliegtuigje gezeten en je ziet echt heel veel details vanuit de lucht, hoor. Dus de slechte leesbaarheid voor de kijkers had echt met het beeld te maken...

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2015, 23:23:23 »
Blijft maar slecht leesbaar, zelfs bij stilstaand HD beeld.



Klik voor full-screen

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2015, 23:24:14 »
Even serieus, Bentota ligt in Galle, dus ze konden helemaal niet met dit vliegtuigje daar naartoe vliegen :P. Ze zouden dus gewoon op hetzelfde stukje water landen, het lag er maar aan of ze het goed hadden doorgegeven aan de piloot of de envelop er wel of niet zou hangen.
In Earth wijst 'ie naar een plaats (en rivier) 60km van Colombo. Dat moet toch wel te doen zijn? Volgens mij is dit de stijger waar ze aanmeren. (Maar dan buiten het toeristenseizoen.)

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2015, 23:26:15 »
Blijft maar slecht leesbaar, zelfs bij stilstaand HD beeld.

[...]

Op full-screen en vanuit een andere kijkhoek kan ik het lezen. Maar knap dat Chris het zo snel zag.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2015, 23:35:56 »
In Earth wijst 'ie naar een plaats (en rivier) 60km van Colombo. Dat moet toch wel te doen zijn? Volgens mij is dit de stijger waar ze aanmeren. (Maar dan buiten het toeristenseizoen.)

Oh hm, dat kan wel inderdaad!  ::ok:: Ik had alleen even snel gegoogled op Bentota en kwam bij Galle uit.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48