Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig  (gelezen 42458 keer)

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #60 Gepost op: 17-01-2015, 05:17:04 »
ja goed gezien. Het zijn dit soort zaken van initiatieven nemen die de mol nooit zou doen.
(Marlijn was er voor mij al uit, dit bevestigt het nog)


Het blijft nochtans gehannes. Ze hadden ook die gele lap kunnen uitrollen en er met (zwarte) verf de letters groot op
kunnen kalken, ongeacht de locatie of ondergrond.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2015, 09:49:35 door Bakkertje, Reden: quote aangepast »

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #61 Gepost op: 17-01-2015, 12:00:22 »
Ik denk niet dat die bootvaarder Rik en Chris gratis meeneemt om door de mangrovebossen te reizen, maar dat hij er wel geld om vraagt. Zou de WIDM-crew deze onnodige trip hebben betaald?  ::vergroot::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #62 Gepost op: 17-01-2015, 12:24:29 »
Deze opdracht vond ik nogal frustrerend om te kijken (wat deden Rik en Chris nou weer?). Ik heb gewoon echt naar m'n tv zitten roepen.  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2015, 15:05:07 »
Ik denk niet dat die bootvaarder Rik en Chris gratis meeneemt om door de mangrovebossen te reizen, maar dat hij er wel geld om vraagt. Zou de WIDM-crew deze onnodige trip hebben betaald?  ::vergroot::
Ik dacht precies hetzelfde. Dus of de envelop bevatte een opdracht om met die boot mee te gaan en te zoeken naar zaken in de mangrove, of de crew en mol hadden dit als dwaalspoor uitgezet.

Offline jaapmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2015, 15:31:21 »
Ik dacht precies hetzelfde. Dus of de envelop bevatte een opdracht om met die boot mee te gaan en te zoeken naar zaken in de mangrove, of de crew en mol hadden dit als dwaalspoor uitgezet.
Hoeft natuurlijk niet per se, kan ook zijn dat de man van de boot pas bij terugkomst om geld vroeg en ze er toen pas achterkwamen dat ze helemaal niet met de boot hadden gemoeten. De crew heeft toen gewoon betaald maar de tijd was toch al om dus viel er niks meer te redden.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2015, 16:44:51 »
Ik denk dat heel Nederland naar de TV aan het schreeuwen was in verbijstering ::rofl::

Aantal opties:

- Rik of Chris is de mol
- Rik test Chris / Chris test Rik
- Afgesproken werk van de twee wat we (nog) niet te zien hebben gekregen.
- Ze hebben het echt niet gezien.

Hoe dan ook, hilarische taferelen.
interessant om hier eens over te bomen. Laat ik het ook eens proberen.
0. Ofwel ze zien het beide niet. Kan natuurlijk altijd, gaan we niet van uit. De geopperde reden is op zich wel plausibel, dat ze de and koppels niet zagen en dus dachten nog verder te moeten.
1. de een is kandidaat, en verwacht ook van de andere dat die kandidaat is.
In dat geval doe je expres alsof je de envelop niet ziet. Laat de ander hem maar pakken, dan weet ik zeker dat hij de mol niet is.
Dit is een mogelijkheid
2. De een is kandidaat, maar verwacht dat de ander de mol is.
in dit geval geldt hetzelfde als bij 1, maar dat ziet de kandidaat op het laatste moment denk ik wel de envelop.
3. De een is mol, en hij masseert de ander zodanig dat ook die op andere dingen let.
Als je nauwkeurig let op alles wat Chris doet, komt dit het dichtst in de buurt.
- hij zit het dichtst bij het raam aan strandzijde tijdens de vlucht
- hij ziet de anderen niet
- hij masseert Rik voor, dat ze straks naar mensen op zoek moeten, en niet naar een enveloppe
- hij staat ook een beetje voor de enveoppe op de steiger.

Alleen is dan vreemd waarom hij Bentato zo snel leest. Misschien wel om niet weer terug te vliegen , maar meteen dit de af te ronden. Als bentato zo goed te lezen is, maakt het immers niet meer uit, met nog een keer vliegen zou Rik dat zeker gelezen hebben.

Geen van alle scnario's leidt tot een hele duidelijke hint

Offline mijzelf

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2015, 17:37:45 »
Chris deed iig zijn uiterste best bentota goed te lezen en spreken vanuit de lucht.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2015, 22:03:49 »
Hoeft natuurlijk niet per se, kan ook zijn dat de man van de boot pas bij terugkomst om geld vroeg en ze er toen pas achterkwamen dat ze helemaal niet met de boot hadden gemoeten. De crew heeft toen gewoon betaald maar de tijd was toch al om dus viel er niks meer te redden.
Ja, dat zou ook kunnen (op een of andere manier verwacht ik dat je een toeristisch tripje altijd vooruit betaalt maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2015, 22:05:09 »
Rik had het er trouwens over dat ze 10 minuten hadden, waarschijnlijk vanaf dat het vliegtuig geland is. Dan is het eigenlijk vrij logisch dat je nog meer gaat zoeken dan een envelopje op 2 seconden loopafstand toch? ???
...óf niet!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2015, 22:55:13 »
Ik heb vanavond aflevering 3 in de herhaling gezien. Wat ik wederom opvallend vond was die enorm felle "JAAA" van Chris, compleet met gebalde vuist, toen Rik en hij eenmaal onderweg waren met dat bootje (en de enveloppe dus met zekerheid gemist).

Nu kan het zijn dat Chris een soort fetish met buitenboordmotoren heeft en daar zo opgewonden van raakte, maar het deed mij sterk denken aan Patrick Stoof destijds op dat meer (ook in een bootje) toen hij iets gewonnen had - weet niet meer precies wat - en dat net iets te uitbundig enthousiast vierde. Verdacht.
 >:D
Facial expression, body language, context, interpretation!

Online Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2015, 23:42:54 »
Natuurlijk komen Chris en Rik zeer verdacht over om de enveloppe niet te vinden. Al zou het ook een mollenstreek kunnen zijn om verf te kopen die vanuit het vliegtuig moeilijk leesbaar is (dat Chris het woord toch kon lezen pleit dan weer tegen hem als mol).

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #71 Gepost op: 18-01-2015, 00:27:02 »
Ik heb vanavond aflevering 3 in de herhaling gezien. Wat ik wederom opvallend vond was die enorm felle "JAAA" van Chris, compleet met gebalde vuist, toen Rik en hij eenmaal onderweg waren met dat bootje (en de enveloppe dus met zekerheid gemist).

Nu kan het zijn dat Chris een soort fetish met buitenboordmotoren heeft en daar zo opgewonden van raakte, maar het deed mij sterk denken aan Patrick Stoof destijds op dat meer (ook in een bootje) toen hij iets gewonnen had - weet niet meer precies wat - en dat net iets te uitbundig enthousiast vierde. Verdacht.
 >:D

 ::rofl::

Ik vond het ook een apart moment. Dat bootje leek niet echt iets bijzonders te zijn (hij met zijn enorme reiservaringen heeft vast wel eens in een beter bootje gezeten) maar toch was ie zo blij als een klein kind. Hilarisch

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #72 Gepost op: 18-01-2015, 00:31:47 »
Dat stukje heb ik vanmiddag geloof ik wel 10 keer zitten kijken maar ook Rik heeft daar een lachje dat ik even niet helemaal thuis kan brengen. Alsof hij even een andere kant moet uitkijken om zijn gezicht in de plooi te krijgen

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #73 Gepost op: 18-01-2015, 00:51:43 »
Wat mij opviel:
-Martine oppert die rare ronde knipperende lampjes te kopen; (Viktor zegt terecht dat zoiets niet zal opvallen)
-Ze ziet de paraplu's, heel mooi camouflage materiaal vanuit de lucht niet te zien wie eronder staat, en dat kan verwarring zaaien, zoals Chris ook deed ('ik zag maar twee van de vier...')
-Ze legt meerdere keren het letter-maak werk neer om met de anderen met Marlijn in discussie te gaan over wat ze aan het doen is.
-Daarnaast zie haar een paar shots hele onnozele handelingen verrichten met het doek, en hele kleine onzinbergjes zand op het doek leggen.
-Marlijn doet ook hele kleine beetjes zand in haar hand.
-De letter 'B' is uiteindelijk veel kleiner dan de '10 meter' 'B' waar ze het aan het begin aan werken; raar dat uiteindelijk het hele gele doek is gebruikt voor alleen een 'B', een 'E' en een klein stukje 'A', het andere doek (dat Ajouad aan het knippen was) zie ik nergens terug. Kortom er was veel meer doek waar ze veel meer letters mee konden maken lijkt het. Waar is al dat doek gebleven?

Martine en Marlijn deden raar.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #74 Gepost op: 18-01-2015, 00:55:23 »
Wat mij opviel:
-Ze ziet de paraplu's, heel mooi camouflage materiaal vanuit de lucht niet te zien wie eronder staat, en dat kan verwarring zaaien, zoals Chris ook deed ('ik zag maar twee van de vier...')

Martine is mijn Mol op dit moment, maar dit is juist een van de dingen die mij doen twijfelen..  ??? De paraplus waren duidelijk zichtbaar, volgens mij hebben die juist geholpen om Bentota te spotten.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #75 Gepost op: 18-01-2015, 12:04:59 »
Ik kreeg gister opeens een flashback naar een opdracht uit een eerder seizoen (2011) waarbij ze een code moesten communiceren naar een duo dat in een vuurtoren zat. Hierbij had de mol (patrick) en de crew bedacht: ga maar in het zand schrijven, dat zien ze nooit... ;D
Nouja de code werd dus wél gezien en gelezen.

Het kiezen van de gele stof zou best zo'n zelfde actie kunnen zijn. Geel is normaal gesproken een opvallende kleur, maar op het strand zou het misschien best slecht zichtbaar kunnen zijn. Een prima actie om over te komen als fanatieke kandidaat... Ik heb het idee dat rood een betere kleur was geweest omdat dat op bijna elke ondergrond die je (normaal gesproken) hebt opvalt (asfalt (rood/zwart, grasveld (rood/groen). Lijkt me toch dat er in die winkel ook wel rode stof lag?

---Toevoeging---
Rik dacht eerst ook dat het opvallend was dat Rik eerst zei dat ze juist niet bij de zee moeten kijken, maar bij het herbekijken heeft hij het duidelijk over de zee zelf, en niet het strand. Als Christ zegt dat ze best wel eens op het strand kunnen zitten zegt hij zelfs: dat kan ik dus vanaf mijn kant niet zien, dus ik kijk even met jou mee.

Dat Rik die tas voor de envelop zou hebben gehouden om te zorgen dat Chris hem niet kan zien is ook onzin, want op het moment dat hij die beweging maakt is Chris allang doorgelopen. Toch kan ik me niet voorstellen dat geen van beide de envelop heeft gezien. Dat één van de twee het heeft gemist kan ik me nog indenken, maar beide? Ik denk toch dat één van de 2 hier de ander aan het testen is.

Bij Marlijn kreeg ik sterk het idee dat ze de reacties van de andere kandidaten aan het peilen was door zo druk met die paraplu's en kinderen bezig te zijn. Ze wilde denk ik observeren wie er ongeduldig/geïrriteerd reageerde en wie haar rustig laat gaan. 
« Laatst bewerkt op: 18-01-2015, 12:34:18 door Yaco »

Offline Ronald vd V

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #76 Gepost op: 18-01-2015, 13:18:22 »
Weet iemand hoeveel geld er met deze opdracht te verdienen was?

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #77 Gepost op: 18-01-2015, 13:24:06 »
Chris maakt zich erg verdacht met de actie net vóór het landen en de afleidingsmanouvre erna, die voor mij overduidelijk overkomt (het zogenaamd niet zien van de mol-envelop en het afleiden van Rik). Rik, maakt zich toch ook verdacht. Ook hij moet de envelop kunnen hebben zien, maar ook hij keek er schaapachtig langs of de andere kant op.

Stel, Chris is de Mol en Rik de kandidaat. Wat let Rik dan om alsnog de envelop te "vinden" en het geld te pakken. Hij weet imeers al genoeg, toch?
Andersom geld dat ook als Chris de kandidaat en Rik de Mol. Waarom pakt Chris dan niet die envelop, nadat hij voor zichzelf al weet dar Rik de mol is of iig loopt de mollen ?

Vind het toch erg bizar dat géén van twééen die envelop gepakt hebben. Met twee kandidaten zou ik dit zeer onwaarschijnlijk achten, tenzei ze beide mollig willen doen voor de groep. Dit, of één van de twee is zeker de Mol.

Aan de andere kant, we vechten een ongelijke strijd; het produktieteam + de mol die werkelijk alles weten realtime en op voorhand, knippen en plakken in beeld. Uitslagen van de tests weten die wij nooit zien. Molacties van de echte kandidaten maar al te graag uitvergroten en die van de mol minimaliseren. Laten we ons gewoon ringeloren, altijd. Immers, de mol kan nooit uit het spel en ze doen er alles aan om ons voor de gek te houden en de echte mol "uit beeld".

Het is gewoon een unfair spel.

« Laatst bewerkt op: 18-01-2015, 13:35:48 door Madrox »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #78 Gepost op: 18-01-2015, 13:29:17 »
Dat wordt niet expliciet genoemd maar volgens Viktor 3000 euro.
Tijdens het eten vraagt Marlijn: 'Weten we hoeveel we kunnen verdienen?' Daar wordt 'nee' op geantwoord. Ik denk dus dat het gewoon een gok van Viktor was.
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #79 Gepost op: 18-01-2015, 13:48:33 »
En toch denk ik dat beide heren oprecht die envelop niet gezien hebben.

Bij het uitstappen komt Chris als eerste en Rik als tweede. Chris kijkt om zich heen (richting envelop) maar daar komt dan meteen een kapitein achtig mannetje aangelopen die de aandacht van Chris heeft. Ondertussen krijgt Rik de tassen aangereikt en op het moment van geven van de tas aan Chris kijk je niet naar iemands handen maar naar iemands gezicht of die persoon gezien heeft dat je de tas wil aangeven.

Als ze daarna de boot zien en de mensen zien die daar aankomen hebben ze daar hun focus op liggen en rennen ze snel die kant uit. Zodra je snel ergens heen wil vervalt je blik van de omgeving en kijk je naar het pad waar je heen wil en waar je naar toe moet en verdwijnt zo'n envelop uit je gezichtsveld.

Daar zijn heel veel psychologische testen voor gedaan en kijk naar een tovenaar / goochelaar. Die gebruikt ook je gezichtsbedrog voor zijn trucjes.

Daarbij werd in interviews enz. vooraf al gezegd dat deze groep rare, aparte dingen deden waarvan zelfs de productie stond te kijken wat ze gingen doen en geloof er wel in dat dit zo'n capriool is geweest waarbij de productie heeft gedacht van uhmmmm okay, wat krijgen we nou  ::rofl::

Dus in mijn ogen staat de mol op het strand om proberen de opdracht te vertragen / verzieken of wat dan ook