Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig  (gelezen 42470 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2015, 23:45:46 »
Blijft maar slecht leesbaar, zelfs bij stilstaand HD beeld.

Klik voor full-screen

Inderdaad ... en als die gele letters er niet bij hadden gestaan zou je er waarschijnlijk helemaal overheen gekeken hebben.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2015, 23:49:57 »
Dat blauwige stofje is inderdaad moeilijker te zien dan het gele huhmmmmm

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2015, 23:52:04 »
Ik geloof wel dat je het vanuit vliegtuig een stuk beter ziet dan op tv.

Offline Ice-T

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2015, 23:56:00 »
Ik vond Chris vrij verdacht in deze opdracht maar toch blijf ik een gevoel houden dat het te dik er boven op ligt en dat hij wel niet de mol zal zijn.
Maar goed de manier waarop hij zichzelf oppert om te gaan "puzzelen" vond ik verdacht en dan later snel met het idee komen om op het strand te letten (voorkennis?) om vervolgens locatie te kunnen aflezen op strand, ging wel erg gemakkelijk en hij kan dit express doen omdat als hij het niet kan lezen dan gaan ze als het goed is rondje doen en dan kan Rik het vast wel lezen.

En als hij dus idee plant in Rik zijn hoofd over personen zoeken dan is kans groot dat hun snel vliegtuig uitgaan en op zoek gaan voor personen ... In plaats van envelop.
Zonder te gaan zoeken kijk je snel er over heen als je afgeleid bent.  "Unintentional blindness".

Ennuh was nou alleen bij Chris dat we niet te zien kregen wat hij aanklikte bij de test of heb ik niet goed opgelet? :p
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 23:59:59 door Ice-T »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2015, 02:05:21 »
@ 32.58 u in de herhaling:

Chris doet een Artje:  ::art::
Omnia vincit amor

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #45 Gepost op: 16-01-2015, 09:12:42 »
Ik heb het gevoel dat de heren BEIDE gezien hebben dat hier een envelop hing?
In ieder geval 1 van de 2...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #46 Gepost op: 16-01-2015, 10:42:18 »
Ik heb met verbijstering zitten kijken naar deze opdracht. Hoe verzin je het om een willekeurig bootje op te springen en de mangrove in te gaan varen? Dat slaat toch helemaal nergens op! Het lijkt me sterk dat dit het gedrag van een kandidaat is (al weet je het bij WIDM nooit). Nu is het alleen nog de vraag wie van de twee het initiatief nam tot deze bijzondere actie. Op mij kwam het over dat Chris het initiatief nam en er ook voor zorgde dat zijn tas de envelop verborg. Ik waande me ook meteen in 3 op reis, zoals Chris aan het genieten was van de natuur en de beesten. Een stille hint dat de mol weer in zijn natuurlijke habitat is? (Al lijkt dit echt een spontane actie, ik kan me niet voorstellen dat het gepland was door de productie.)

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2015, 10:53:56 »
Ik vond het geweldig die knulligheid van dat aanmeren. Om heel eerlijk te zijn was mijn aandacht ver te zoeken ik lag dubbel op de bank. Inderdaad hoe verzin je het!
Tja ze zagen niemand en meestal worden ze wel door iemand opgevangen hetzij kandidaten hetzij Art. Maar als er niemand is zomaar een boot in springen. ::rofl:: Die cameraman zou ik best geweest willen zijn, mijn broek was niet droog geweest.
En dan die opmerking ooooooh prachtig. Oh daar iets roods (hmmmm zochten jullie niet kandidaten eigenlijk).
Zat er een tijdslimiet aan deze opdracht? Je hoort Chris ineens zeggen nee we moeten terug. En dat was het.
Er werd gezegd dat er dit jaar een aanvallende mol zou zijn. Nou dan lijkt me dit een sublieme actie. En daardoor denk ik ook in het vliegtuig.
Maar zo niet dan is de mol echt wel heel blij met zijn kandidaten. En de verbaasde blik bij, 'niets' gewoon oprecht. Want inderdaad dat verzin je niet.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2015, 11:19:22 »
Misschien zat er in de enveloppe alleen informatie over de volgende stap in de opdracht ::rofl::

Dat zou de grap compleet maken  ::rofl:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #49 Gepost op: 16-01-2015, 11:38:42 »
Citaat
Een watervliegtuig met twee kandidaten moet aankomen op de juiste bestemming. Communiceren door improviseren.

Vijf kandidaten gaan met een cryptische omschrijving spullen kopen waarmee ze kunnen communiceren. Twee kandidaten gaan in een watervliegtuig, maar weten niet waarheen ze vliegen, daar zullen ze onderweg achter moeten komen. Kandidaten op de grond moeten de eindbestemming van het watervliegtuig communiceren aan de twee kandidaten in het vliegtuig.   

Met deze opdracht is € 0,- verdiend.

Dus de mol stond op het strand???
Komt van de avro site af.

Offline Beakeeuh

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #50 Gepost op: 16-01-2015, 11:46:09 »
door deze opdracht streep ik marlijn als verdachte. Zij dacht eraan om ook een schaar te kopen om de stof in stukken te kunnen knippen. Die schaar zorgde ervoor dat de kandidaten veel meer stof hadden om de letters te maken.
zeker omdat niemand anders van de 2 groepjes op dit idee kwam, waarom zou de mol dan wel per se een schaar willen.

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #51 Gepost op: 16-01-2015, 12:35:50 »
Dus de mol stond op het strand???
Komt van de avro site af.

 ::oink:: owkeeeee

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #52 Gepost op: 16-01-2015, 13:23:44 »
door deze opdracht streep ik marlijn als verdachte. Zij dacht eraan om ook een schaar te kopen om de stof in stukken te kunnen knippen. Die schaar zorgde ervoor dat de kandidaten veel meer stof hadden om de letters te maken.
zeker omdat niemand anders van de 2 groepjes op dit idee kwam, waarom zou de mol dan wel per se een schaar willen.
ja goed gezien. Het zijn dit soort zaken van initiatieven nemen die de mol nooit zou doen.
(Marlijn was er voor mij al uit, dit bevestigt het nog)
Citaat
blijf ik een gevoel houden dat het te dik er boven op ligt
(in vliegtuig)
Wat we wel eens gezien hebben, dat de een tegen de ander zegt 'zullen we eens gaan mollen'
Met name Chris hebben we eerder al als 'player' gezien; een kandidaat die tijdens het spel heel erg zijn medekandidaten in het oog houdt, om zo uit te vinden wie de mol is.
met opzettelijk mollen kunnen kandidaten elkaars reactie eens polsen, en ook bij terugkomst krijg je meer info.
Zittend in zo'n vliegtuig is zo'n moment van rust.

Bentato was denk ik goed te lezen, in het vliegtuig zitten lijkt het toch wat groter, en als het licht net wat anders valt is t goed.

Met de beelden vanuit de lucht kon je goed zien dat het eerst trekken van aandacht wel degelijk een belangrijke move was. De wereld ziet er dan groot uit, als je eenmaal specifeik kijkt, kun je ook Ajouad en Viktor onderscheiden van anderen.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #53 Gepost op: 16-01-2015, 14:45:21 »
Ik geloof wel dat je het vanuit vliegtuig een stuk beter ziet dan op tv.

Ja, precies! Bedenk maar eens dat je een foto ergens van maakt op vakantie en dan later ziet dat iets wat je in het echt heel goed kon zien op de foto veel kleiner en onduidelijker is. Vanuit het vliegtuig waren de letters dus heel duidelijk te lezen. Daardoor zag Chris het heel snel. Met een camera vanuit een vliegtuig filmen levert altijd veel minder duidelijke beelden op, zeker omdat er ook nog een raam voor zit.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2015, 15:28:40 »
Ik zat nog eens na te denken over de 'opvallende' groep. Ze weten dat ze dingen moeten kopen waarmee ze iets duidelijk zichtbaar moeten maken vanuit de lucht. Niet duidelijk is het waar de kandidaten iets zichtbaar moeten maken, is dat een grasveld, het strand, een asfaltweg etc? Eerst dacht ik ook, goh wat raar om die gele stof te kiezen (zeker toen ze naderhand op een gelig strand kwamen te staan). Maar geel valt wel tegen bijna elke ondergrond op (probeer met zwarte stof maar eens letters zichtbaar te maken op asfalt). De veelkleurige stof die de andere groep kocht valt van een afstand juist veel minder op. De gedachte dat je ergens actief aandacht mee moet trekken, is ook helemaal niet gek. Die paraplu's waren dus geen gekke aankoop. Op het strand konden de deelnemers helemaal niets met de verf (en inderdaad is gele verf kopen als je ook al gele doeken hebt gekocht een beetje raar), maar een asfaltweg of grasveld hadden ze gemakkelijk onder kunnen kalken met verf. Kortom de gele verf blijft dubieus.

In Marlijns molboekje stond trouwens iets over een verspreking. Marlijn redde zich er bij de Moltalk niet helemaal uit, maar ik denk dat Art zich het woord strand heeft laten ontvallen tijdens de uitleg. Een verspreking die Victor opmerkte en dus deelde met de groep.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2015, 15:35:56 »
Dus de mol stond op het strand???
Komt van de avro site af.

Goed gelezen, streept lekker weg.


--------


Ik zou het wel een fantastische mollenstreek vinden als Rik of Chris de mol is.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 21:31:16 door Stormpie, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #56 Gepost op: 16-01-2015, 15:41:00 »
Ik zou het wel een fantastische mollenstreek vinden als Rik of Chris de mol is.  ::ok::
Het zou zeker heel gewaagd zijn!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #57 Gepost op: 16-01-2015, 16:36:41 »
Ik zou het wel een fantastische mollenstreek vinden als Rik of Chris de mol is.  ::ok::

Zeker. En diegene zou ook een oscar mogen ontvangen wat mij betreft. Als je als Mol in dat mangrovebos ronddobbert dan kán je een grijns toch niet onderdrukken? ;D ::rofl::

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #58 Gepost op: 16-01-2015, 16:49:39 »
Mooi foutje dus van de WidM site. Wanneer daadwerkelijk de Mol op het strand stond.
Maar op Marlijn na die niets deed heb ik niets verdachts gezien, iedereen was heel fanatiek. En hadden binnen de kortste keren de plaatsnaam op het strand liggen.
De jacht is geopend

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - Watervliegtuig
« Reactie #59 Gepost op: 16-01-2015, 19:00:39 »
Even serieus, Bentota ligt in Galle, dus ze konden helemaal niet met dit vliegtuigje daar naartoe vliegen :P. Ze zouden dus gewoon op hetzelfde stukje water landen, het lag er maar aan of ze het goed hadden doorgegeven aan de piloot of de envelop er wel of niet zou hangen.
Ben er onlangs nog geweest en ligt dichtbij, en dat meer met brug en mangrove is exact bentota ;-)

Vanuit deze opdracht zeg ik dat Chris of Rik wel de mol moet zijn, of een kandidaat met de gele verf, die had voorkennis. Chris stuurt heel erg, en wil ook meteen in vliegtuig zitten. Rik loopt te klooien met envelop aan de boei. Vind het echter zeer verdacht deze twee, en de wending die ze eraan geven. Ook Rik die zowel Chris als Carolina heel erg beschuldigt de hele tijd. Vreemd haha... Hebben ze er wellicht voor gekozen dit seizoen om het er dik bovenop te leggen, dat zaait weer twijfel. We kunnen in ieder geval een paar afstrepen in deze opdracht als mol: Marlijn, die met paraplu's staat te zwaaien, Ajouad die veel te fanatiek helpt, en Martine die vraagt of Marlijn even mee kan doen.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 19:03:17 door Juuls247 »
Meer L