Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur  (gelezen 47056 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #20 Gepost op: 5-02-2015, 22:10:47 »
Ik zou 1974 ook als jaartal geïnterpreteerd hebben, dus kiezen voor 1974 is inderdaad verdacht (waarom geen rond getal, 1750 bv.?). Het euroteken is bovendien € (C met twee streepjes), toch wat anders dan E. Natuurlijk komen Chris en afvaller Caroline verdacht naar voren maar op de begane grond kun je subtieler mollen.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2015, 17:01:39 door Luc »

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #21 Gepost op: 5-02-2015, 22:11:11 »
Ik vind die 9 (van Rik?) hier eigenlijk verdachter dan de E van Margriet (ook omdat daar zo de nadruk op wordt gelegd). Met een bedrag onder de 2000 euro kom je dan sowieso snel op 19xx uit. Valt makkelijk als jaartal te lezen.

Eindigen op xx50 was pottechnisch gezien inderdaad ook wel praktisch geweest.

Volgens mij was dat Rik inderdaad, maar Margriet kwam ook met de reden ' hoog cijfer ', en Rik maakte daar ' hoog cijfer, dus als tweede ', waardoor de combi 19xx werd gemaakt.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #22 Gepost op: 5-02-2015, 22:41:45 »
Ik snap daarom ook niet dat Susan bij Moltalk zei dat de beste plek voor de mol de helikopter is. Oke,je kunt daar een toneelspelletje op gaan voeren,maar als het er heel duidelijk had gestaan was de kandidaat die dan naast de mol zat daar niet in meegegaan.. Ik vind het heel verdacht dat Margriet nadat de 1 gezegd is meteen die 9 oppert. Bij 19.... denk ik ook meteen aan een jaartal. Dat is iets wat ik nog verdachter is dan het gedoe met die E,maar dat is ook wel weer een mooie extra zet... Zeker omdat de rest dat streepje en die komma opperde,dan was het misschien wel weer gevonden,dus moest ze toch nog even iets verzinnen waardoor Chris en Carolina in dat jaartal bleven hangen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #23 Gepost op: 5-02-2015, 23:07:45 »
Lastig hoor om de actie van Margriet om op de "E" te hameren als molactie of juist niet te beoordelen. :-\\

Het was me bij de eerste keer kijken helemaal ontgaan dat Margriet de komma en het streepje dwarsboomt maar nu ik het zo terugzie: vette molactie! ::joehoe:: ;D

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #24 Gepost op: 5-02-2015, 23:12:11 »
Die opdracht heb ik nog eens bekeken en ik ben hoe langer hoe meer overtuigd dat Margriet de mol is. Inderdaad een vette en vooral subtiele molactie, die 9 (je zou aan een jaartal denken) en die E ipv. ,-.

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #25 Gepost op: 5-02-2015, 23:13:56 »
E of €

(1 of 2 streepjes in het midden)

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2015, 23:26:32 »
Als je dan toch al werkt met vijf auto's in het euroteken, waarom dan niet de E wat ronder maken? Zet de twee auto's die de rug vormen, wat schuiner neer, dat had al veel gescheeld...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2015, 00:03:09 »
Wat ik eigenlijk nog terug wil kijken morgen maar wat ik ook apart vindt is dat iedereen al weg is op Martine en Chris na en dat Chris wacht op Martine. Dan toch maar vertrekt en vervolgens toch als tweede parkeert??

Is de rest dan zo traag??

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2015, 00:04:57 »
Wat ik eigenlijk nog terug wil kijken morgen maar wat ik ook apart vindt is dat iedereen al weg is op Martine en Chris na en dat Chris wacht op Martine. Dan toch maar vertrekt en vervolgens toch als tweede parkeert??

Is de rest dan zo traag??

Dat vind ik dus ook gek. Dat klopt dan toch niet? Hoe kan je nu als een-na-laatste vertrekken en Martine maar laten voor wat het is en in die autootjes de rest nog inhalen? Alsof het super-DAFjes zijn die vooruit en achteruit even hard kunnen   ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2015, 00:09:00 »
Hoi!


Deze opdracht begint, de muziek bouwt zich op terwijl je de graafmachines ziet. Rond zes minuten zie je heel kort een werkman/vrouw in een wit pak, gezicht afgedekt, veiligheidsbril erover heen. Deze persoon staat stil en is kort close in beeld, de muziek stopt op dat moment ook en verandert daarna.
Ik heb geen idee hoe dit een hint zou kunnen zijn, maar zou het super tof vinden als in aflevering tien blijkt dat dit een vermomde mol was.

Geen idee hoe je een screenshot maakt.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2015, 00:12:59 »
Het zijn inderdaad niet bepaald race wagens.

Of Chris heeft helemaal niet zolang gewacht als ze ons laten geloven of de rest is ontzettend traag geweest.

Want zo uit mijn hoofd is het als de wagen van Chris inparkeert dat dan pas de anderen inparkeren.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2015, 00:33:10 »
Geen idee hoe je een screenshot maakt.

Met het knopje Print Screen of Prt Sc of iets dergelijks op je toetsenbord. Plakken in Paint en tadaa!
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2015, 01:08:30 »
Op dat achterliggende gebouw gedurende de opdracht stond trouwens 'O VIS' = Opvolger Visser? Opvolger van Susan Visser? Dus de opvolger van Suus kun je opmaken uit de vrachtwagens in kleuren (= Regenboogkleuren = Chris?) of (de vrachtwagen-kentekens stonden op Rik z'n t-shirt = dus Rik?) indirecte verwijzing naar de opvolgers van Visser? @ G-root: heb het even opgezocht, en ik denk dat ze dit bedoelde, je ziet inderdaad een mannetje vermomd in wit:




Jij had toch gedroomd over een wit pak?  ::vergroot::

Aan het postuur van die man te zien kan dat in ieder geval niet Margriet zijn.

Offline Janorator

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2015, 01:20:11 »
Dat Margriet zegt dat het internationale teken voor de euro een E is vind ik persoonlijk niet verdacht.

Want het concept ,- wordt bij ons (België) naar mijn weten niet gebruikt, ik kende het alleszins niet.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #34 Gepost op: 6-02-2015, 01:39:15 »
Dat Margriet zegt dat het internationale teken voor de euro een E is vind ik persoonlijk niet verdacht.

Want het concept ,- wordt bij ons (België) naar mijn weten niet gebruikt, ik kende het alleszins niet.
Grappig. Komt waarschijnlijk omdat wij in Nederland voorheen met de gulden altijd al gewend waren om bedragen altijd met centen achter de komma te noteren. Of een streepje als het ,00 was, inderdaad. Ik denk dat bedragen in Belgische franks toch al meestal afgerond waren op hele franks?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #35 Gepost op: 6-02-2015, 01:40:50 »
Ik snap daarom ook niet dat Susan bij Moltalk zei dat de beste plek voor de mol de helikopter is. Oke,je kunt daar een toneelspelletje op gaan voeren,maar als het er heel duidelijk had gestaan was de kandidaat die dan naast de mol zat daar niet in meegegaan.. Ik vind het heel verdacht dat Margriet nadat de 1 gezegd is meteen die 9 oppert. Bij 19.... denk ik ook meteen aan een jaartal. Dat is iets wat ik nog verdachter is dan het gedoe met die E,maar dat is ook wel weer een mooie extra zet... Zeker omdat de rest dat streepje en die komma opperde,dan was het misschien wel weer gevonden,dus moest ze toch nog even iets verzinnen waardoor Chris en Carolina in dat jaartal bleven hangen.

Chris wil in eerste instantie de langzaamste zijn..... ziet dat Martine niet kan autorijden en besluit dan toch maar om iedereen nog in te halen....
Zou hij weten dat de beste molpositie op de grond is maar wil hij niet te opvallend doen (en hoopt hij met deze tactiek 3e of 4e te worden?)
Wit is ook een kleur!

Offline Janorator

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #36 Gepost op: 6-02-2015, 01:53:56 »
Grappig. Komt waarschijnlijk omdat wij in Nederland voorheen met de gulden altijd al gewend waren om bedragen altijd met centen achter de komma te noteren. Of een streepje als het ,00 was, inderdaad. Ik denk dat bedragen in Belgische franks toch al meestal afgerond waren op hele franks?

Inderdaad. Ik heb persoonlijk nog wel de halve frank gekend maar die was echt al in onbruik op dat moment.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #37 Gepost op: 6-02-2015, 01:57:07 »
Nogal wat hele jonge mensen hier, volgens mij  ???

Tijdens de introductie van de Euro werd inderdaad de E gebruikt om dit aan te tonen, omdat veel PC's nog geen €-teken hadden. Ik vond het gebruik van de E dus wel goed. Denk niet dat ,-- het veel gemakkelijker zou hebben gemaakt. Een komma maken met wagens valt volgens mij niet mee.

Wel verdacht dat Chris en Carolina hier niet even aan dachten. Natuurlijk gingen de makers ervanuit dat de groep voor het maximale geldbedrag zo gaan en dan kom je al gauw uit op een bedrag dat je kan verwarren met een geboortejaar.

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #38 Gepost op: 6-02-2015, 02:20:14 »
Op dat achterliggende gebouw gedurende de opdracht stond trouwens 'O VIS' = Opvolger Visser? Opvolger van Susan Visser? Dus de opvolger van Suus kun je opmaken uit de vrachtwagens in kleuren (= Regenboogkleuren = Chris?) of (de vrachtwagen-kentekens stonden op Rik z'n t-shirt = dus Rik?) indirecte verwijzing naar de opvolgers van Visser? @ G-root: heb het even opgezocht, en ik denk dat ze dit bedoelde, je ziet inderdaad een mannetje vermomd in wit:




Ja, dat bedoelde ik :-) bedankt.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #39 Gepost op: 6-02-2015, 06:01:55 »
Ik snap niet dat Chris bij de beste chauffeurs zit? Word de mol hier gematst? Ik denk dat de beste molpositie toch op de grond is. Marlijn stelt voor te gaan liggen, en doet echt haar best? Ik vind Margriet, Rik en Martine het meest verdacht hier.

Martine: auto gaat niet, eindigt dus sowieso bij slechtste chauffeurs, en zet vervolgens ook 1 zwarte auto ergens alleen op het terrein -> vertraging, en mogelijke verwarring vanuit helikopter, te weinig auto's daardoor.
Margriet: het E teken, zodra dat werd voorgesteld dacht ik meteen, oh nee....dan ga je in codes denken ipv in geld
Rik: stelt 9 voor, hoogste, maar ook meeste auto's nodig en manipuleert boel zo richting jaartal...

Leuk, we gaan puzzelen.  ::vergroot::
Meer L