Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur  (gelezen 47047 keer)

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #40 Gepost op: 6-02-2015, 07:09:16 »
Ik vind Chris hier in een perfecte Mol positie zitten,  hij oppert de ene na de andere foute oplossing, laat Carolina bijna niet nadenken..

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #41 Gepost op: 6-02-2015, 09:14:44 »
Zat het in de opdracht dat de kandidaten in de lucht ook MOESTEN raden dat het om euro's ging? Of was gewoon navertellen wat er stond genoeg? Want als dat het geval is snap ik Chris' actie wel als hij de mol zou zijn. Dan moest hij de aandacht afleiden van wat er letterlijk stond door iets te noemen wat er NIET letterlijk stond, namelijk EDO. Ik vind dat je zijn werkwijze in deze opdracht wel aanvallend kan noemen. Van een situatie die er op leek dat ze makkelijk geld binnen gingen halen maakt hij met wat bokkesprongen er een ongelofelijke misser van.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #42 Gepost op: 6-02-2015, 09:25:13 »
Ja, ze moesten raden dat het om een geldbedrag ging.
The British are not impressed.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #43 Gepost op: 6-02-2015, 09:46:38 »
Ben ik de enige die het echt helemaal niet mols vindt om die E te opperen(Margriet)? Ik vind dat juist het meest onmols van die hele opdracht. Dat E voor euro staat is zo logisch als het maar kan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #44 Gepost op: 6-02-2015, 09:51:55 »
Ben ik de enige die het echt helemaal niet mols vindt om die E te opperen(Margriet)? Ik vind dat juist het meest onmols van die hele opdracht. Dat E voor euro staat is zo logisch als het maar kan.

Ik vind dat ook lang geen gek idee, maar het idee om (met slechts twee auto's) een komma , en een streepje - achter 1974 te zetten (1974,- dus) vind ik een nog beter idee. Dat Margriet dat laatste idee dwarsboomt door fel op de E te hameren vind ik wel erg verdacht. Dat het goed uitpakt voor de Mol is een beetje mazzel. (Zoiets schrijft de Mol ook in zijn dagboek.)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #45 Gepost op: 6-02-2015, 09:52:09 »
Ben ik de enige die het echt helemaal niet mols vindt om die E te opperen(Margriet)? Ik vind dat juist het meest onmols van die hele opdracht. Dat E voor euro staat is zo logisch als het maar kan.

Ik ben het niet met je eens. Een E associeer je alleen met een euroteken als je al weet dat het om een bedrag gaat. Als iemand jou, zonder dat je weet waar het over gaat, een briefje met E1974 erop overhandigt, denk ik dat de kans bijzonder klein is dat je door hebt dat het om een bedrag gaat; je zou er eerder een jaartal in zien met een letter er voor. Staat op datzelfde briefje 1974,- dan zie je meteen dat het een bedrag betreft. Klasse mol-actie van Margriet dus!
« Laatst bewerkt op: 6-02-2015, 09:56:46 door Mol Gibson »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #46 Gepost op: 6-02-2015, 10:17:43 »
Ik ben het niet met je eens. Een E associeer je alleen met een euroteken als je al weet dat het om een bedrag gaat. Als iemand jou, zonder dat je weet waar het over gaat, een briefje met E1974 erop overhandigt, denk ik dat de kans bijzonder klein is dat je door hebt dat het om een bedrag gaat; je zou er eerder een jaartal in zien met een letter er voor. Staat op datzelfde briefje 1974,- dan zie je meteen dat het een bedrag betreft. Klasse mol-actie van Margriet dus!

Als ik een bedrag doorgeef aan iemand via mail/whatsapp oid dan typ ik er ook altijd een e achter, dus ik persoonlijk zou het meteen associeren met euro, maar goed. Beter was dus wel geweest (wat hier ook al gezegd is), om de E dan aan de achterkant te zetten.
Blijft natuurlijk wel verdacht dat ze tegen was op de ,-. Maar ik had het puur en alleen over de E

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #47 Gepost op: 6-02-2015, 10:20:42 »
Blijft natuurlijk wel verdacht dat ze tegen was op de ,-. Maar ik had het puur en alleen over de E

Dat valt toch samen? Ze moest er wel iets tegenover stellen natuurlijk.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #48 Gepost op: 6-02-2015, 10:38:15 »
Als ik een bedrag doorgeef aan iemand via mail/whatsapp oid dan typ ik er ook altijd een e achter, dus ik persoonlijk zou het meteen associeren met euro, maar goed.

Maar in dat geval weet diegene al dat het om een bedrag gaat; of het blijkt uit de context van het bericht. Je moet bedenken dat Chris en Carolina geen idee hadden waar ze naar op zoek waren. Overigens stond de E in dit geval vóór het bedrag en niet er na, zoals jij aangeeft.

Ik heb zojuist even een praktijktest gedaan. Ik heb iemand die de uitzending niet heeft gezien een briefje toegeschoven met E1974 erop en gevraagd wat hij dacht dat dit inhield. Hij had geen idee. Vervolgens heb ik een briefje met daarop 1974,- toegeschoven; hij zei meteen 'euro'.

Ik vind dit een prachtige molactie van Margriet. Het lijkt namelijk in eerste instantie een handige zet omdat de kandidaten op de grond (en wij als kijkers) in hun hoofd een associatie met het euroteken maken, wetende dat het om een bedrag gaat. Hierdoor wordt het gezien als een plausibele suggestie (Marlijn gaat er dan ook in mee). Maar als je geen flauw idee hebt van de context, is de kans dat je het associeert met een bedrag bijna nihil.

Aan de hand hiervan ga ik nu vol voor Margriet.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #49 Gepost op: 6-02-2015, 10:45:15 »
Het meest vond ik Chris natuurlijk opvallen, maar dat was zo duidelijk.. Te duidelijk..?
Toch is het m.i. als molgedrag uit te leggen.

En waarom maken ze (maximaal 2000 euro te verdienen, geen tekens dubbel) niet op de grond]

E 2 M , =     ?? :P
'Ook een fijne dag verder...’

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #50 Gepost op: 6-02-2015, 10:51:27 »
Het meest vond ik Chris natuurlijk opvallen, maar dat was zo duidelijk.. Te duidelijk..?
Toch is het m.i. als molgedrag uit te leggen.

En waarom maken ze (maximaal 2000 euro te verdienen, geen tekens dubbel) niet op de grond]

E 2 M , =     ?? :P

Dat zou dan E 2K ,- worden toch?
2 miljoen is wat veel....
Wit is ook een kleur!

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #51 Gepost op: 6-02-2015, 11:02:02 »
Als je dan toch persé voor het euro teken wilt gaan, dan kun je de auto's beter als volgt formeren:

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #52 Gepost op: 6-02-2015, 11:23:17 »
Dat zou dan E 2K ,- worden toch?
2 miljoen is wat veel....

Waarom maak je van mijn M (wat duizend is) een K???
Dat snap ik ff niet.. ???
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #53 Gepost op: 6-02-2015, 11:33:28 »
Ligt eraan welk stelsel je gebruikt. M is natuurlijk 1000 in het Romeins, maar de M als SI-voorvoegsel staat voor Mega, en dan heb je het over een miljoen. Een k (kleine letter, geen hoofdletter) staat dan weer voor kilo, wat dan wel weer 1000 is.
The British are not impressed.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #54 Gepost op: 6-02-2015, 12:25:09 »
E2M, E2K ... ik vrees dat het er niet veel duidelijker van wordt waar het over gaat :-)

 Die ,- was echt de beste optie imho (alle kandidaten zijn Nederlands en weten wat dit betekent), en nog veel makkelijker te doen met twee auto's ook. In plaats daarvan de E voorstellen (en doordrammen) kan niet anders dan een molactie zijn.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #55 Gepost op: 6-02-2015, 13:02:49 »
Ik denk dat je de opdracht niet goed hebt begrepen. C+C moesten het exacte bedrag doorgeven aan Art om het te winnen. Door het zien van E2M,- kun je onmogelijk op €1974 komen.
Nee C & C moeten doorgeven aan Art wat de parkeergroep maakt op de grond.
Niets meer en niets minder.

€ 2 M , - lijkt me het beste, wat de groep met de karretjes kan maken. Maar goed is mijn mening.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #56 Gepost op: 6-02-2015, 13:20:15 »
Nee C & C moeten doorgeven aan Art wat de parkeergroep maakt op de grond.
Niets meer en niets minder.

Sorry, je hebt gelijk natuurlijk, ik was even aan het spacen... Maar dat neemt niet weg dat het erg onduidelijk is om een bedrag weer te geven in een notatie als E2M,-; zeker als degenen die het moeten raden niet weten dat het om een bedrag gaat. Lijkt me gedoemd te mislukken zo...
« Laatst bewerkt op: 6-02-2015, 13:34:12 door Mol Gibson »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #57 Gepost op: 6-02-2015, 13:27:17 »
Ik zou dan eerder iets van 2k,- doen :)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #58 Gepost op: 6-02-2015, 13:38:33 »
Ik zou dan eerder iets van 2k,- doen :)

Als ze het gewoon hadden gedaan zoals Marlijn het wilde (1974,-) was het 'eitje koekie' geweest en hadden ze -met twee auto's minder- €1974 verdiend.

Conclusie: Marlijn is niet de Mol en Margriet wel  ;)

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #59 Gepost op: 6-02-2015, 14:28:51 »
Met 1974 is het te verwachten dat alle Nederlanders, van de generatie van de kandidaten, denken aan het WK. Als het een mollenstreek is, dan is dat waar hij/zij voor ging.

Dus degene die de 7 en dan de 4 opperde is erg aan het mollen. Maar dat werd niet getoond wie dat was. Alhoewel het wel erg duidelijk is dat Rik de leiding nam. Hij opppert de 1 de 9 en de 7. En pas als iedereen meegaat met de negen, speelt hij half dat het misschien geen goed idee is.