Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 91257 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #180 Gepost op: 7-03-2015, 10:55:19 »
Ik begrijp dat het bijzonder is om de ontknoping live bij te kunnen wonen. Helaas is dat voor mensen die niet in Amsterdam wonen lastig te regelen op een doordeweekse avond. Als televisiekijker vond ik de live ontknoping niet zo geslaagd. Het publiek had voor mij als kijker geen functie, de gesprekjes waren niet geheel gebalanceerd (sommige kandidaten zijn amper aan het woord geweest terwijl er tegelijkertijd dingen meermalen werden herhaald) en ik miste de sfeer van kandidaten die elkaar begroeten, alvast even kletsen, de zaal binnenlopen etc. Dit had je allemaal kunnen bereiken door iets meer tijd te nemen voor de opnames en de aflevering te monteren. Liever had ik daarna een live Moltalk gehad met alle kandidaten dan deze live ontknoping. Voor mijn gevoel paste deze aflevering qua sfeer ook meer bij Molltalk dan bij de echte serie. Nogmaals dit zeg ik als televisiekijker want ik was niet in de gelegenheid de ontknoping live bij te wonen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #181 Gepost op: 7-03-2015, 12:38:14 »
Zoals ik elders aangaf: iedereen moet voor zichzelf de afweging maken om er wel of niet bij te zijn, iedereen moet de afweging maken: is het mij dat (financieel) waard?

Ik spreek dan voor mijzelf: ik wilde graag erbij zijn, omdat de bedenkers van deze ontknoping hadden gezegd dat het een eenmalig iets zou zijn. Als het een jaarlijks terugkerend evenement zou zijn, zou ik het per jaar hebben bekeken: kan ik het inpassen, ja of nee.

Mensen die aanwezig waren, weten niet hoe dit thuis op televisie eruit ziet. Voor mij was een belangrijke factor: eventjes deel uitmaken van het programma waar we al vele weken met plezier naar hebben zitten kijken.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #182 Gepost op: 7-03-2015, 12:45:12 »
Ik spreek dan voor mijzelf: ik wilde graag erbij zijn, omdat de bedenkers van deze ontknoping hadden gezegd dat het een eenmalig iets zou zijn. Als het een jaarlijks terugkerend evenement zou zijn, zou ik het per jaar hebben bekeken: kan ik het inpassen, ja of nee.
 

Huh? Er is toch nog nergens gezegd dat ze dit andere jaren niet gaan meer gaan doen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #183 Gepost op: 7-03-2015, 12:47:55 »
Jawel toch?. Ze hebben gezegd dat ze dit deden, omdat het dit jaar de 15e editie was.

Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2015, 13:03:49 door Bodejos »

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #184 Gepost op: 7-03-2015, 16:02:24 »
Jawel toch?. Ze hebben gezegd dat ze dit deden, omdat het dit jaar de 15e editie was.

Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.

Dat zou mooi zijn. Dan kunnen ze volgend jaar misschien dit eens proberen: 5 minuten om de mol bekend te maken, minimaal 30 minuten molacties (mits goede mol natuurlijk, anders heb je ook niets om uit te zenden), en dan reageren op de door de fanatieke molloten gevonden hints en theorieen. Dan krijgen die ook eens duidelijke antwoorden ipv beelden van oncontroleerbare molacties. Betrek je publiek er eens bij ipv alleen maar hoge kijkcijfers te willen. Iig al die slappe praatjes met die halve bn'ers hebben grotendeels geen nut in zo'n laatste aflevering waar je antwoorden antwoorden en antwoorden verwacht. In een extra aflevering zou het dan wel weer leuk kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2015, 16:04:40 door mph »

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #185 Gepost op: 7-03-2015, 16:29:40 »
Jawel toch?. Ze hebben gezegd dat ze dit deden, omdat het dit jaar de 15e editie was.

Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.

Ik niet.   :P

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #186 Gepost op: 7-03-2015, 18:43:43 »
En ik heb nog nooit een jaar gehad waarin ik geen vraag meer had voor de molfandag, maar dit jaar hebben ze al praktisch alle prangende vragen beantwoord!
Welke vragen zijn er beantwoord die niet in de uitzending of extra filmpjes voorkwamen? Ik heb het thuis op de bank gekeken en er zijn voor mij nog best wat onbeantwoorde vragen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #187 Gepost op: 7-03-2015, 19:21:55 »
Zat vanmiddag de ontknoping van George terug te kijken. Wat een wereld van verschil met tegenwoordig, zeg...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #188 Gepost op: 7-03-2015, 19:48:17 »
Ik seizoen van Milouska bekeken omdat er zoveel zijn die haar zo hoog ranken en dacht wellicht, met andere jaren in mijn achterhoofd, dat ik dat nu wellicht ook zou vinden maar nee dus  ::rofl::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #189 Gepost op: 7-03-2015, 19:58:36 »
Ik seizoen van Milouska bekeken omdat er zoveel zijn die haar zo hoog ranken en dacht wellicht, met andere jaren in mijn achterhoofd, dat ik dat nu wellicht ook zou vinden maar nee dus  ::rofl::

Dat had ik je ook al van te voren kunnen vertellen...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #190 Gepost op: 7-03-2015, 20:00:40 »
Ik seizoen van Milouska bekeken omdat er zoveel zijn die haar zo hoog ranken en dacht wellicht, met andere jaren in mijn achterhoofd, dat ik dat nu wellicht ook zou vinden maar nee dus  ::rofl::

Smaken verschillen, zelfs onder molloten  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline M0LF

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #191 Gepost op: 7-03-2015, 20:01:07 »
Ik seizoen van Milouska bekeken omdat er zoveel zijn die haar zo hoog ranken en dacht wellicht, met andere jaren in mijn achterhoofd, dat ik dat nu wellicht ook zou vinden maar nee dus  ::rofl::

Wat ik knap van haar vond is dat ze niet dom is maar wel dom speelde.

Als je niet dom bent lijkt het mij super lastig om te accepteren (voor n tijdje) dat mensen je zo zien. Dat zou ik echt niet kunnen.

Om die reden vond ik haar zeker niet de slechtste mol...

Edit: sterker nog: top 3

Zo zwaar als je iedereen om je heen hoort zeggen: Wat is zij dom zeg! En dat kunnen volhouden... Wow Dan moet je sterker zijn dan je ego
« Laatst bewerkt op: 7-03-2015, 20:03:37 door M0LF »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #192 Gepost op: 7-03-2015, 20:07:42 »
Smaken verschillen ook en dat is maar goed ook 😉

En dat ze inderdaad pas heel laat verdacht werd is ook wel knap. Wat dat betreft was ze wel goed bezig geweest, maar door haar "rol" liep ze wel kansen mis om echt haar stem door te drukken.

Maar binnenkort nog maar eens wat seizoenen terug kijken nu dit seizoen helaas weer voorbij is

Offline M0LF

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #193 Gepost op: 7-03-2015, 20:12:19 »

Maar binnenkort nog maar eens wat seizoenen terug kijken nu dit seizoen helaas weer voorbij is

Had zelf ff 3 dagen vrij en was in de widm mood om weer af te kicken en heb letterlijk van Yvon tot Suzan gezien. Alles achter elkaar haha.. Tot diep in de nacht.. ( ja hoezo zielig  :))

Valt me dus ook nu echt op dat de spanning 'fucken met elkaar' opdrachten wat af zijn genomen.

Vind ik jammer opzich..

De sfeerbeelden van de landen en de sfeermuziek is echter zwaar omhoog gegaan qua kwaliteit  ::ok::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #194 Gepost op: 7-03-2015, 20:23:14 »
Wow, dan heb je heel wat uurtjes er op zitten  ::rofl::

Ik kijk wel regelmatig dingen terug op mijn gemakje.

Wat meer roering binnen de groep mag van mij wel. Vond het in duo spelen dit jaar ook wel wat hebben maar het spel wat de ik eerst mentaliteit meebrengt leuker. Daar zit ook meer psychologie achter wat ik persoonlijk dan mooi vindt om te zien

Offline M0LF

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #195 Gepost op: 7-03-2015, 20:31:59 »
Wow, dan heb je heel wat uurtjes er op zitten  ::rofl::


Klopt!  ::zweet::

Mijn huisdieren waren ook zwaar in de war  ::rofl::
En ik  ging op een gegeven moment (in de korte uurtjes die ik sliep) dromen over jokers jatten van mijn ouders enzo  ;D. Heel apart.

Maar ben er weer doorheen en heb het overleefd  ::rofl::

Nu nog ff een keer de niet bner seizoenen maar vind die persoonlijk toch iets minder leuk dus dat komt nog wel een keertje

Edit: En ik wil niet teveel als een dierenactivist overkomen maar in bijv het seizoen van Inge en waar olifanten 'misbruikt' worden in thailand... mogen wat mij betreft achterwege gelaten worden  :-\\

Dieren zoals vooral olifanten horen niet in spelletjes te fungeren maar gewoon te leven waar ze horen te leven..
« Laatst bewerkt op: 7-03-2015, 20:40:56 door M0LF »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #196 Gepost op: 8-03-2015, 00:05:25 »
Zat vanmiddag de ontknoping van George terug te kijken. Wat een wereld van verschil met tegenwoordig, zeg...
Ja grappig is dat, heb die finale van 2002 ook teruggekeken, direct na de finale van afgelopen donderdag. Gewoon voor het contrast, de fun én om voor mezelf duidelijk te krijgen waarom ik een bepaalde finale aangenamer vind om naar te kijken dan een andere.

Persoonlijk verkies ik uiteindelijk de sobere aanpak, vooraf gefilmd waarbij er -voor mijn gevoel- meer aandacht was voor molacties, de ervaringen van en interacties tussen de deelnemers. Miste nu vooral de uitdieping; voor mij hoeven de mol/kandidaten niet als filmsterren te worden verwelkomt, het leidt me teveel af van het daadwerkelijke WIDM-spel.

Maar goed, das persoonlijk, en aan de andere kant is het ook wel leuk om zoveel vrolijke molloten bij elkaar te zien in het Vondelpark, er is schijnbaar vraag naar  :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #197 Gepost op: 8-03-2015, 00:07:47 »
@Poekie, herinner ik me dat goed, dat Angela toen zei dat het door George achterover gedrukte geld als prijzengeld terug zou komen in het volgende seizoen? Die 15000 euro?

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #198 Gepost op: 8-03-2015, 00:12:19 »
Oei, daar vraag je me wat, tis al weer twee dagen geleden dat ik heb gekeken  ::rofl:: .
Er is wel iets over gezegd meen ik, kijk het zo nog eens even na  ;)

@ bodejos: ja dat zegt ze inderdaad aan het eind: "dit gaat in de pot voor volgend jaar"
« Laatst bewerkt op: 8-03-2015, 00:19:27 door Poekie »

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #199 Gepost op: 8-03-2015, 17:23:57 »
- Waarom is het spel niet meer gewoon het spel? De mollen kunnen tot op zekere hoogte geïnformeerd worden over de opdrachten, maar waarom vertellen in welke elektriciteitsbox van welke coupe in welke trein het geld verstopt ligt? Laat de mol net zoals de kandidaten zoeken en er dan wat leuks mee doen. Nu is het geen kunst de opdracht te laten mislukken. Datzelfde geldt voor de laser game opdracht, de foto opdracht in het stadje, etc. etc. Dit geldt ook voor de afgelopen 2/3 jaren. Daarin kunnen we eigenlijk spreken over een te goed ingelichte mol, waardoor de "molacties" meer vooropgezette plannen waren van de productie.
Eindelijk weer eens een kritische noot, waar ik het overigens grotendeels mee eens ben.
De MOL is nml. niet zomaar een medekandidaat, maar een "kandidaat" die uitvoerig is ingelicht en getraind voor wat er komen gaat.
Alsof dat niet genoeg is, heeft het produktieteam alle middelen tot hun beschikking om "De Mol", indien nodig, zelfs realtime bij te staan.

We weten toch dat "de Mol" geen eerlijk spel is ? Sommigen hebben daar meer moeite mee dan anderen; voor wie de valsigheid niet genoeg kan zijn. Zodoende kan je eigenlijk helemaal niet van "een spel" spreken; tenzie je het "een spel" vind om het produktieteam en "de mol" te slim af te zijn.

Opdrachten, die doorgaans uiterst sim-pel en doeltreffend gesaboteerd kunnen worden, van een pen verduisteren (stift, whatever), aan een draad trekken (camera verdraaid) tot briefjes verduisteren (thee plukken). Als je het kritsch bekijkt, zijn het natuurlijk zeer kinderlijke eenvoudige acties. Die notabenen niet alleen door de echte mol, maar ook door de kandidaten gebruikt worden, om maar mollig over te komen.


Citaat
- Het is onmogelijk voor kandidaten om geld te verdienen!
En al kunnen ze dat, kiezen ze vaak voor mollige streken > nul euro in de pot.

Citaat
- Zoals vaker genoemd op dit forum: de finale uitzending is een regelrechte teleurstelling. Voordat we goed en wel over het spel gingen praten was het tien over 9. Wat mij betreft dus de uitzending verlengen met 1 uur of een uur moltalk online erachteraan.
De ontknoping moet vooral alles wat de mol heeft geflikt uit de doeken worden gedaan en niet een samenvatting.

Soms zijn er wel goede opdrachten waar je je tanden in bijt, helaas zijn er ook nog genoeg, waar naar mijn smaak te makkelijk gesabeerd kan worden; wat dan ook veelvuldig gebeurt, door de Mol en kandidaten. Ik bedoel; als een zakkenroller je in een splitsecond berooft, hoe moeilijk is het dan om een briefje weg te werken ? Juist, redelijk makkelijk; iedereen kan dat.