Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796675 keer)

Offline M0LF

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #100 Gepost op: 7-03-2015, 18:29:20 »
Van mij mogen er wel wat mensen meedoen die wat pit in de brouwerij kunnen brengen. Beetje grote bek types zoals Anouk ofzo... Beetje oproer

Het lijkt soms iets teveel op een wie is de reisleider programma.

Beetje terug naar elkaars foto's jatten (Marc Marie tijdens krokodillenopdracht), Een opdracht dat iemand molboekjes moet jatten in een slaaptrein (spannend!), veilingen (inge seizoen) , wat meer hosti huis opdrachten zodat er wat meer psychologisch aspect inkomt...

En misschien ook weer wat spanning qua opdrachten zoals bijv de Gaucho opdracht (milouska seizoen) of iets zoals in het seizoen van Frits Sissing, dat hij de hele nacht in het bos moest doorbrengen omdat hij voor zichzelf was gegaan vanwege een een vrijstelling..En vervolgens de groep zijn bagage had gejat.. Ik noem maar wat..

Dat heb ik toch wat gemist dit seizoen en vorig seizoen
« Laatst bewerkt op: 7-03-2015, 18:48:54 door M0LF »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #101 Gepost op: 7-03-2015, 18:53:51 »
Een beetje pit is altijd goed. Maar geen 'wel kunnen uitdelen, niet kunnen incasseren'-type zoals Anouk.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #102 Gepost op: 7-03-2015, 18:54:02 »
Beetje grote bek types
Daar hebben we RTL4 voor.

Offline M0LF

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #103 Gepost op: 7-03-2015, 18:55:56 »
Een beetje pit is altijd goed. Maar geen 'wel kunnen uitdelen, niet kunnen incasseren'-type zoals Anouk.

Ik weet niet of ze goed kan incasseren of niet. Ben geen goeie vriendin van haar. Ken haar dus niet goed genoeg om die conclusie te kunnen trekken. Ik geloof niet in wat roddelbladen allemaal over haar (of over wie dan ook) schrijven. Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar wat zij zou kunnen brengen aan oproer. .. Oproer zeker!

Edit: ik ben een beetje klaar met het bejaardengehalteallesuitwisselen gebeuren...

Ben echt weer toe aan een beetje oproer, elkaars jokers/ mollenboekjes jatten. Een beetje elkaar wantrouwen etc ...
« Laatst bewerkt op: 7-03-2015, 19:00:53 door M0LF »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #104 Gepost op: 7-03-2015, 19:06:18 »
Ik weet niet of ze goed kan incasseren of niet. Ben geen goeie vriendin van haar. Ken haar dus niet goed genoeg om die conclusie te kunnen trekken. Ik geloof niet in wat roddelbladen allemaal over haar (of over wie dan ook) schrijven. Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar wat zij zou kunnen brengen aan oproer. .. Oproer zeker!
Als je ook maar een klein beetje kritiek op haar hebt op social media, blokkeert ze je meteen. Maar ze roept zelf wel allerlei botte dingen over andere mensen.

Ik heb veel liever iemand als Tim Hofman als kandidaat. Die kan uitdelen én incasseren.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline M0LF

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #105 Gepost op: 7-03-2015, 19:13:56 »
Als je ook maar een klein beetje kritiek op haar hebt op social media, blokkeert ze je meteen. Maar ze roept zelf wel allerlei botte dingen over andere mensen.


Dat betekent niet dat ze niet kan incasseren ... Ze houdt van oproer. Misschien heb je gelijk daarover , misschien niet. Mijn punt is dat je dat soort dingen alleen maar kan beweren als je haar persoonlijk goed kent. Het is nogal een statement...

Mijn punt was eigenlijk dat ik wat meer leven in de brouwerij wil. Ik mis dat al een aantal seizoenen...

Ik vond het wel leuk toen Dennis Storm bijv pissed was toen er mensen door tassen wilden gaan omdat iemand iets gejat had. Gewoon een beetje minder groepsgevoel...

Of dat de groep de bagage van Frits Sissing hadden verstopt in het bos omdat hij de vrijstelling had gekozen. Gewoon mensen met wat pit

Peggy die Milouska haar joker had gejat...En dat grijnzend in de camera aangaf.. Weet je wel.. Gewoon wat meer 'nasty' .. en wat minder 'reisleidergroepsgevoel'

En daar heb je bepaalde kandidaten voor nodig..
« Laatst bewerkt op: 7-03-2015, 19:18:13 door M0LF »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #106 Gepost op: 7-03-2015, 19:45:42 »
Beetje terug naar elkaars foto's jatten (Marc Marie tijdens krokodillenopdracht), Een opdracht dat iemand molboekjes moet jatten in een slaaptrein (spannend!), veilingen (inge seizoen) , wat meer hosti huis opdrachten zodat er wat meer psychologisch aspect inkomt...

Eens, eens, oneens, oneens. Dat kandidaten elkaars jokers/boekjes/topito's(gooi ze er eens in ipv met een ZV moeten komen om die vrijstellingen/jokers te counteren) jatten maakte dat het spel op scherp stond. Net als dat liegen, bedriegen en zelf mollen er bij hoort, moet je niet lief voor elkaar zijn en alles delen. Met topito's maak je het lastiger dat 1 iemand een vrijstelling kan verdienen (of als aanbod krijgt: groepsvrijstelling en jokers voor jezelf o.i.d.) dus een ZV hoeft dan niet in het spel. Maarja, als je strooit met jokers/vrijstellingen of aanbiedingen daartoe (molbriefjes incluis) nee zulke dingen moeten uit de kandidaten zelf komen. Waar is die matennaaierij van Toine, Richard die gewoon glashard niet vrij gelaten werd in eerste instantie, dat mis ik in de huidige seizoenen. Maar veilingen en hofti opdrachten kan ik missen als een boer met kiespijn. Dat is een te eenvoudige manier voor de mol om dankzij de kandidaten die niet alle kennis meteen op een rijtje hebben (en de mol heeft al een voordeel door al zijn voorkennis) de pot te plunderen.

Dus ja: minder schoolreisje/alles delen/ZV, meer jatten/liegen/bedriegen/topito's. Dat kandidaten uiteindelijk samen optrekken is een natuurlijk verschijnsel: twee weten meer dan 1. Dat zag je met Rik/Marlijn, maar ook Carolien/Paulien of Viv/Dennis. Maar het mag wel meer terug naar hoe het in 2006, 2007 en 2008 gespeeld werd. Als je dan ook minder strooit met jokers/vrijstellingen alsof ze niks voorstellen kan je ook topito's terug introduceren en de ZV in de koelkast gooien. Kan de mol bijvoorbeeld topito's jatten zodat kandidaten hun kleur en/of van elk 1 niet vol krijgen. Das toch leuker dan de gemakzuchtige mol uithangen met de ZV.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline M0LF

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #107 Gepost op: 7-03-2015, 19:53:25 »
Met topito's maak je het lastiger dat 1 iemand een vrijstelling kan verdienen

Das toch leuker dan de gemakzuchtige mol uithangen met de ZV.

De topito's! Idd ook n goed voorbeeld van het spel wat spannender maken. In tegenstelling tot het simpel kopen van n vrijstelling (rik)

ZV: Idd. Weg met dat stomme ding! Laat de mensen werken voor hun jokers ipv kopen van potgeld en weg met die zv! Stomme onding

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #108 Gepost op: 7-03-2015, 21:41:10 »
De  ZV maakt het seizoen idd Jokers en vrijstellingen overvol. Echter dit jaar met 1 ZV...

Met een topito kunnen ze misschien ook een negatieve topito doen, dat jeeen stukje in moet leveren. Dan blijft er toch een 'negatieve' prijs zoals de ZV. Toch wil ik niet te veel spellen waarin je alleen topitos kan verdienen, maar de topitos kan 'vinden' buiten het geld en de opdracht om.

En nog een kandidaat: wat dachten jullie van Charlie Chan Dagelet, zat ook in NPO3's versie van Expeditie Poolcirkel. Was zo'n fanatiekeling, die wil ik zeker nog wel eens terug zien voor WIDM of ïets dergelijks.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #109 Gepost op: 7-03-2015, 21:47:18 »
Charlie zal, als ze WIDM speelt zoals ze Expeditie Poolcirkel heeft gespeeld, naar mijn bescheiden mening de harten van vele molloten stelen.

EP en WIDM vergen echter wel een heel andere aanpak.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #110 Gepost op: 7-03-2015, 21:51:16 »
EP en WIDM vergen echter wel een heel andere aanpak.

Eens, net als dat de Slimste geen garantie is voor een lang WIDM-verblijf :P En toch: als je het dan over Charlie hebt  ::love:: doe dan ook maar Frederik Brom  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tommiiee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #111 Gepost op: 8-03-2015, 00:04:51 »
Ik hoop volgend jaar iig weer een meet de mol opdracht te mogen zien. Het is altijd zo spannend en gaaf om de kandidaten in dezelfde ruimte als de mol te laten zijn en dat ze dan een vraag mogen stellen! :P

Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #112 Gepost op: 8-03-2015, 11:18:20 »
Katinka Polderman
Joris Marseille
Lauren Verster
Paul de Leeuw
Evi Hanssen
Ellen Deckwitz
Tom Roes
Plien van Bennekom
Herman van der Zandt
Diederik Jekel

Zal wss niet gebeuren maar het lijkt mij wel een ontzettend leuke groep
"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: WIDM 2016
« Reactie #113 Gepost op: 9-03-2015, 12:28:09 »
Ik hoop volgend jaar iig weer een meet de mol opdracht te mogen zien. Het is altijd zo spannend en gaaf om de kandidaten in dezelfde ruimte als de mol te laten zijn en dat ze dan een vraag mogen stellen! :P

Dit heb ik ook erg gemist. Zo'n opdracht vaak ook veel ruimte voor puzzelen en speculeren enzo. Die lift opdracht in Thailand bijvoorbeeld. En dan er toch net niet uit kunnen komen omdat je niet alle antwoorden kunt weten/vinden. Leuk. Is net iets meer dan een half bedekte foto (waar overigens nog veel uitgehaald was!)
No Milk today???

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: WIDM 2016
« Reactie #114 Gepost op: 9-03-2015, 12:36:17 »
Ik heb inderdaad ook weer eens zin in een meet the mole of meet your mole opdracht. Dat zijn voor mij altijd hoogtepunten tijdens Wie is de mol seizoenen. Dus hopelijk krijgen wij volgend zijn seizoen weer een meet your mole / meet the mole opdracht.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #115 Gepost op: 9-03-2015, 13:48:14 »
Zijn er afgelopen donderdag misschien nog BN'ers gespot die kandidaat kunnen zijn voor het nieuwe seizoen?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #116 Gepost op: 9-03-2015, 13:58:26 »
Zijn er afgelopen donderdag misschien nog BN'ers gespot die kandidaat kunnen zijn voor het nieuwe seizoen?
Ik heb niemand gezien. (Behalve misschien Stefan Stasse, maar die zat daar radio te maken.)
...óf niet!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: WIDM 2016
« Reactie #117 Gepost op: 9-03-2015, 14:21:03 »
Froukje de Both was er ook even, maar die was er volgens mij voor Boulevard..

Offline bmol

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #118 Gepost op: 9-03-2015, 15:53:11 »
Leon van der Zanden
John Williams
Klaas van Kruistum
Jim de Groot
Achmed Akkabi

Roosmarijn Reijmer
Lisa Wade
Saskia Noort
Anniko van Santen
Karen Damen
« Laatst bewerkt op: 4-04-2015, 01:23:56 door bmol »

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: WIDM 2016
« Reactie #119 Gepost op: 9-03-2015, 16:28:56 »
Mij maakt de groep niet veel uit. Ik heb veel liever een leuke spelelement als de topito's waren.