Auteur Topic: Spoiler topic  (gelezen 143609 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoiler topic
« Reactie #80 Gepost op: 12-01-2016, 21:13:29 »
Van Klaas en Taeke wist ik het al, maar hoe kan je Tim uitsluiten, hij zou toch "ah, vet" kunnen zeggen in de komende aflevering? Of snap ik het nou niet goed?

Tijdens die paar seconden in de promo van een halfjaar geleden hoor je duidelijk dat Tim "ah, vet" zegt tijdens de bergopdracht. Ik snap je redenering dat dat ook in de volgende aflevering kan, maar dat lijkt me sterk eigenlijk.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Spoiler topic
« Reactie #81 Gepost op: 12-01-2016, 22:37:39 »
Dat van Tim kan makkelijk ge edit zijn.

Of het is Taeke zelf die het zegt. In aflvering als blijt dat hij toch safe is en dat Annemieke Rop en Klaas de schermen krijgen te zien zegt ie ook. Vet.. Beter!!

Dus ik zou alleen uitgaan van Taeke. En Klaas een beetje, maar voor het zelfde geld is er een 3e opdracht waar dat shot van Klaas was. En kunnen ze voor die 3e opdracht iets met geld inzetten doen...

Dus niet te snel conclusies trekken dat Klaas, Taeke en Tim al automatisch door zijn.

Al hoop ik wel dat die bergklimopdracht en kano opdracht snel komt want hoe minder mensen straks, hoe spannender de schermen en als er bijv nog 2 kandidaten over zijn waarvan 1 taeke is het meteen niet meer spannend...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #82 Gepost op: 13-01-2016, 16:48:20 »
als ze 2 juni weggaan komen ze 23 juni thuis. Als Ellie de 23e (of wat was het) op tv is geweest lijkt ze me onwaarschijnlijk als mol
Ik vind dat te veel aannames hoor. Wie zegt nou dat het niet 20 draaidagen waren ipv 21? En straks gingen ze al 1 juni weg, of toch 31 mei...

Maar wel akkoord met je dat Ellie de mol niet is hoor ;). Ik denk alleen dat ze best de finale kan halen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #83 Gepost op: 19-01-2016, 14:43:51 »
Taeke zou de 9e dat etentje hebben. Als ik goed tel komen we al op de 8e juni uit, nu aanstaande zaterdag. Dus vliegtuig terug, dan haalt hij dat avondje uit wel. Incl. jetlag ::) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoiler topic
« Reactie #84 Gepost op: 19-01-2016, 18:47:04 »
Taeke zou de 9e dat etentje hebben. Als ik goed tel komen we al op de 8e juni uit, nu aanstaande zaterdag. Dus vliegtuig terug, dan haalt hij dat avondje uit wel. Incl. jetlag ::) ;D

Dus Taeke er aanstaande zaterdag uit? :(
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #85 Gepost op: 19-01-2016, 19:47:02 »
Dat wordt haasten met tijdverschil van 6 uur en reistijd van minimaal 9 uur.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #86 Gepost op: 19-01-2016, 20:10:36 »
Het lijkt mij ook onmogelijk maar ik ben benieuwd ;D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Spoiler topic
« Reactie #87 Gepost op: 19-01-2016, 20:25:11 »
Taeke zou de 9e dat etentje hebben. Als ik goed tel komen we al op de 8e juni uit, nu aanstaande zaterdag. Dus vliegtuig terug, dan haalt hij dat avondje uit wel. Incl. jetlag ::) ;D

Gaat dit om wat Jaap had te zeggen?

Wel fijn dat in aankomende aflevering de kano + bergklim opdracht zitten, dan hebben we iig alle opdrachten uit de leader gehad en weten we dat zelfs Taeke aankomende zaterdag zou kunnen afvallen. Maakt het toch spannender!!

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Spoiler topic
« Reactie #88 Gepost op: 19-01-2016, 20:30:47 »
Gaat dit om wat Jaap had te zeggen?

Wel fijn dat in aankomende aflevering de kano + bergklim opdracht zitten, dan hebben we iig alle opdrachten uit de leader gehad en weten we dat zelfs Taeke aankomende zaterdag zou kunnen afvallen. Maakt het toch spannender!!

Nee, er is nog het beeld van Klaas :D

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoiler topic
« Reactie #89 Gepost op: 19-01-2016, 20:32:37 »
Nee, er is nog het beeld van Klaas :D

Die lijkt mij ook nu te komen.
klaar voor de strijd

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Spoiler topic
« Reactie #90 Gepost op: 19-01-2016, 20:35:09 »
Die lijkt mij ook nu te komen.

Je hebt gelijk. Ik zat het net even te checken en hij draagt inderdaad dezelfde kleren bij het klimmen als in de leader.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoiler topic
« Reactie #91 Gepost op: 19-01-2016, 22:23:23 »
Het ligt allemaal wel wat genuanceerder.
Op 9 juni is de foto op instagram geplaatst. Jaap heeft zelf ook zijn twijfels over de datum waarop de foto gemaakt is.

Zelf kwam ik deze foto al  tegen  voor serie 16 begon en n.a.v. de post van Pac-mol over de pet van Taeke. ( de eerste posts in het topic van Taeke ) Deze post was voor mij aanleiding om op het instagram account te  kijken. In eerste instantie schrok ik ook, dacht dat het wel erg dom van Taeke zou zijn als dit een spoiler is.

Toen ik wat verder keek realiseerde ik me dat die foto al veel eerder gemaakt moet zijn. Taeke is lid van "Het Patronaat eet". Een mannengroep die maandelijks een ander restaurant bezoekt en daar een blog over bij houdt. Lid van deze club zijn ook Horace Cohen, Arie Boomsma, James Worthy, Lo Andela. James Worthy (schrijver) schrijft het blog en lo Andela (fotograaf) maakt de foto's. De foto die Taeke op zijn instagram plaatst komt van het blog. Ik neem aan dat het blog niet op dezelfde avond dat er gegeten is geschreven wordt en de foto's erbij geplaatst worden. De mannen zullen er ( gezien de foto's) wel een lange gezellige avond van maken ::rofl::. Bovendien wordt er in het blog geschreven dat het restaurant ( Nevel) dat ze die avond bezochten enkele weken geleden een slechte recensie had gehad in het Parool. Die recensie was in april...
Taeke zet de foto op 9 juni op instagram en Horace pas op 13 juni.

Taeke kan best afvallen maar de foto is geen spoiler....

Mooi, is dat ook weer uit de wereld  ::ok::

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #92 Gepost op: 20-01-2016, 02:05:09 »
Waarschuwing: SPOILER!!!

Ik zet hem maar even in het spoiler topic want hehe de code is gekraakt, de puzzel viel vandaag in elkaar. :-D

Oke, eerst de leterlijke tekst (vet gedrukt) die ik uit de puzzel heb gekregen (niks verzonnen!) verderop toelichting waar te vinden.

code 1. Annemiek is de replica mol
Dub(el) (spel)
dub (m) (mol/moordenaar)

2. eerst(e) oog is tim in gast ROP aasman oog is ï als Tintin
(2xT 2x N=M, Tim alias kuifje/pelgrim)

3. Timtin is de replica mol
dubbel L (spel
dubbel M (Mol/M007/dubbele rol/persoon/dubbel M=TimTtim)
(2xn =M is Tim)

(zie elders ergens van mij al eens een berekening op Tim mbt zijn geboortedatum etc.)


Dus afhankelijk hoe de productie de verhaallijnen heeft gepland/bedacht denk ik het volgende(?):

Als het verhaallijn zo blijft lopen is Annemiek de Mol
Als het verhaal zich halverwege gaat kruisen is Rop de mol
Als het verhaal eindigt reversed is Tim de mol


Verder staat er misschien wel meer verborgen (heb op trefwoorden gezocht, en de rest wat lastiger uit te leggen) dus  wellicht nog wel meer info uit de puzzel te halen ;-) om  gelijk al 2 van de 3 helemaal uit te sluiten uit de diverse scenario's... :-D

Hoe kan je het vinden:

Door het verhaal van Art in de briefing over de domincaanse republiek op te schrijven,beginnend bij 'We gaan...' en eindigend bij '...kleurrijke bevolking'.

code 1 vind je in alle letters van het woord De Dominicaanse Republiek
code 2 vind je grotendeels de plaatsnamen: Santa Domingo, Pani, Santiago, Puerto Plata, Samana, Los Haïtises, Taïno indianen en voor klein gedeelte is de tussenteksten zoals (speelveld=spel), eerst, tweede, oog, etc.

code 3 vind je door van onderen naar boven 1 letter te pakken uit de plaatsnamen en dan kom je weer bij De Dominicaanse Republiek uit (waarin verborgen replica mol), daarom nog even bij Tim ook replica gezet, maar als dat alleen op Annemiek van toepassing zou zijn dan is het antwoord natuurlijk helemaal duidelijk?

Wie kan zich nog meer vinden in deze puzzel? En helpt nog verder puzzelen? :-D




r

Wat een fantasie!
Dit valt onder de categorie: Molloterie!!
Straks beweer je nog dat toprak ook nog meedoet!!!

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #93 Gepost op: 20-01-2016, 02:20:53 »
Waarschuwing: SPOILER!!!

Ik zet hem maar even in het spoiler topic want hehe de code is gekraakt, de puzzel viel vandaag in elkaar. :-D

Oke, eerst de leterlijke tekst (vet gedrukt) die ik (tot nu toe) uit de puzzel heb gekregen (niks verzonnen!) verderop toelichting waar te vinden.

code 1. Annemiek is de replica mol (letterlijk uit het woord De Dominicaanse Republiek te halen)
Dub(el) (spel)
dub (m) (mol/moordenaar)

2. eerst(e) oog is tim in gast ROP aasman oog is ï als Tintin
(2xT 2x N=M, Tim alias kuifje/pelgrim)

3. Timtin is de replica mol
dubbel L (spel
dubbel M (Mol/M007/dubbele rol/persoon/dubbel M=TimTtim)
(2xn =M is Tim)

(zie elders ergens van mij al eens een berekening op Tim mbt zijn geboortedatum etc.)


Dus afhankelijk hoe de productie de verhaallijnen heeft gepland/bedacht denk ik het volgende(?):

Als het verhaallijn zo blijft lopen is Annemiek de Mol
Als het verhaal zich halverwege gaat kruisen is Rop de mol
Als het verhaal eindigt reversed is Tim de mol


Verder staat er misschien wel meer verborgen (heb op trefwoorden gezocht, en de rest wat lastiger uit te leggen) dus  wellicht nog wel meer info uit de puzzel te halen ;-) om  gelijk al 2 van de 3 helemaal uit te sluiten uit de diverse scenario's... :-D

Hoe kan je het vinden:

Door het verhaal van Art in de briefing over de domincaanse republiek op te schrijven,beginnend bij 'We gaan...' en eindigend bij '...kleurrijke bevolking'.

code 1 vind je in alle letters van het woord De Dominicaanse Republiek
code 2 vind je grotendeels de plaatsnamen: Santa Domingo, Pani, Santiago, Puerto Plata, Samana, Los Haïtises, Taïno indianen en voor klein gedeelte is de tussenteksten zoals (speelveld=spel), eerst, tweede, oog, etc.

code 3 vind je door van onderen naar boven 1 letter te pakken uit de plaatsnamen en dan kom je weer bij De Dominicaanse Republiek uit (waarin verborgen replica mol), daarom nog even bij Tim ook replica gezet, maar als dat alleen op Annemiek van toepassing zou zijn dan is het antwoord natuurlijk helemaal duidelijk?

Wie kan zich nog meer vinden in deze puzzel? En helpt nog verder puzzelen? :-D


Ik denk dat verder puzzelen niet helpt. Je bent er uit.  ::pinokkio::


Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #94 Gepost op: 20-01-2016, 09:50:04 »
<Een leuke theorie>
Zeg, Geinstein, waar haal jij jouw wiet?

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Spoiler topic
« Reactie #95 Gepost op: 20-01-2016, 10:03:22 »
en de tekens die toen op Tim's rechterarm stonden

Die 'tekens' zijn gewoon een tattoo hoor. Tim heeft begin vorig jaar een tattoo laten zetten op zijn rechterarm. Inmiddels heeft hij er ook één op zijn linkerarm.


Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #96 Gepost op: 20-01-2016, 11:06:38 »
Ik zou het niet erg vinden als Taeke afvalt verder.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoiler topic
« Reactie #97 Gepost op: 20-01-2016, 11:09:40 »
Ik vond de Marja Lust theorie eerlijk gezegd sterker, maar dat is natuurlijk mijn mening.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoiler topic
« Reactie #98 Gepost op: 20-01-2016, 11:35:12 »
haha ja, Ellie Lust kan nog roet in het eten gaan gooien want die moet nog een arrestatie doen aan het eind vh programma als afsluiting WIDM2016. Wij-smaken-wij-lusten-meervoud-anotherone. Tim werkte als columnist bij Lust(BNN). Beiden op een missie in WIDM. Kon haar niet terugvinden in de puzzel, maar wie weet is er meer te schuiven met de letters. Ik vind het best. Ik heb de (grote) verhaallijnen iig wel uitgepuzzeld. En stop verder met posten hier op het forum. Hou het wel bij lezen ;-)

ps: dronesopdracht: Rop als vis in fuik, Ellie als vis in het water. Wie heet er ook alweer SCHOLlaardt en heeft jaren bij radio Dolfijn fm in het Caribische gebied gewerkt?  :-X

 ::zwaai::

Vanaf wanneer kunnen we zeker zijn welke verhaallijn de productie gebruikt heeft?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #99 Gepost op: 20-01-2016, 11:49:24 »
Ja je moet wat he, na Klaas Conform Mol ;)
recensie was in april...
Taeke zet de foto op 9 juni op instagram
Je hebt gelijk: etentje was dus al maanden eerder maar zelfs met deze nuance kan Taeke zo dom zijn geweest zijn instagram bij te werken toen hij thuis, compleet verlaten, op de bank zat te mokken... ik zie mensen als Taeke en Cécile inderdaad wel zoiets onbenulligs doen... die-hard fans als Annemieke en Tim bijv. weer niet; die jongelui gaan veel handiger/listiger om met de sociale media dus kijken wel uit te spoileren.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)