Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds  (gelezen 50640 keer)

Offline MachielWal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoekt en gij zult vinden
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2016, 22:07:43 »
Als Klaas dit, als mol, zou hebben gedaan om vertrouwen te winnen dan zou het in mijn ogen een duur grapje zijn. Daarnaast is de/het mol-mozaïek een extra reden om zoveel mogelijk briefjes uit de pot te houden.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2016, 22:08:02 »
Inderdaad daarom valt Klaas af. Ze zouden hem niet meteen zo verdacht maken en een mol wil meteen geld uit de pot, zonder op te vallen.
Meer L

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2016, 22:10:57 »
2 seizoenen geleden bracht mol Susan ook als eerste geld in de pot??? Dus waarom zou Klaas dat niet kunnen doen.

Terwijl in het voorfilmpje Art tegen de mol vertelt dat die best eens wat geld in de pot kan brengen want er komen 24 opdrachten dus tijd genoeg om geld te verliezen?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2016, 22:13:14 »
1. Hoe is die volgorde bepaald? Waarom kreeg Klaas de geheime opdracht?

2. Waarom kreeg Klaas alsnog een envelop met een opdracht die hij niet hoefde uit te voeren?

Feedback voor de makers: ik vind dat de volgorde eigenlijk altijd bepaal zou moeten worden door de groep zelf, en dat dit beslisproces in beeld moet komen. Dan kunnen wij er wat mee.

Ik denk dat ze niet zomaar de mol een geheime opdracht geven. Klaas is niet de mol?

Klaas kiest, net als Maarten drie jaar geleden bij het rooksignalen doorgeven, voor de meest waarschijnlijke optie. Onmols; dus ik zet een minnetje bij Klaas.

De mol weet dat iemand moet kiezen, en dat "ze halen het niet" het meest waarschijnlijk is. (de mol hoeft niet per se te weten wat Klaas koos, want die kan uitgaan van de meest waarschijnlijke optie.) Dus de mol is iemand die zijn groepje wèl compleet heeft. Heeft iemand zin om een overzichtelijk lijstje te maken van wie zijn groepje compleet had? :)

Ik vond de rode nagellak van Cécile wel heel toevallig. Mols? En dan ook nog zorgen dat je de persoon met die opdracht tegenkomt, en hopelijk een keuze maakt die misschien wel niet mag (medekandidaat meenemen in je groepje).

2 seizoenen geleden bracht mol Susan ook als eerste geld in de pot??? Dus waarom zou Klaas dat niet kunnen doen.
Omdat dat totaal vermijdbaar is? Susan bracht niet het geld in, Jennifer deed dat en Susan kon daar toen niet echt meer omheen. Als Klaas de mol is, dan zou hij hier heel makkelijk de anderen kunnen overtuigen dat het echt wel te doen was (hij kan immers opbrengen dat hij niet wist dat het 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 is, maar dat hij dacht dat iedereen één iemand moest vinden). Dus ik vind, als je aanneemt dat Klaas de mol is, dan volgt daaruit dat hij hier heel slecht molt. Dus Klaas is niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2016, 22:15:04 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2016, 22:14:52 »
Ja maar iemand meenemen die niet mag, is dus ervoor zorgen dat de opdracht mislukt. En dus geld in de pot

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2016, 22:17:02 »
2 seizoenen geleden bracht mol Susan ook als eerste geld in de pot??? Dus waarom zou Klaas dat niet kunnen doen.

Terwijl in het voorfilmpje Art tegen de mol vertelt dat die best eens wat geld in de pot kan brengen want er komen 24 opdrachten dus tijd genoeg om geld te verliezen?

Niet dat je ongelijk hebt over Klaas, maar het was toen wel Jennifer Hoffman die Susan mee binnen trok in die Chinese winkel om geld op te pikken.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2016, 22:17:55 »
Ik vind de originele opdracht van Klaas wel een beetje verdacht: "Vind één muzikant en neem die mee naar het einde van de metrolijn". Remy de harpist die als mol gevonden moet worden in het spel 'wie is de mol'?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #27 Gepost op: 2-01-2016, 22:23:20 »
Ik vind de originele opdracht van Klaas wel een beetje verdacht: "Vind één muzikant en neem die mee naar het einde van de metrolijn". Remy de harpist die als mol gevonden moet worden in het spel 'wie is de mol'?

Goed opgemerkt! Helemaal omdat die opdracht verder nergens op sloeg want Klaas hoefde hem niet uit te voeren. ???

Offline MachielWal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoekt en gij zult vinden
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #28 Gepost op: 2-01-2016, 22:24:20 »
Klaas voerde zijn opdracht niet uit. Hij wist dus al zeker dat er geld in de pot ging. Wat zou de strategie van de mol in de metro op dat moment moeten zijn?

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #29 Gepost op: 2-01-2016, 22:26:24 »
Naast dat Klaas in een heel onmolse positie stond, heeft Art pas weer een 1 op 1 moment met de mol in de finale, toch?  ;)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #30 Gepost op: 2-01-2016, 22:26:45 »
Is het niet zo dat Klaas die opmerking voor moest lezen zodat het 1, 2, 3 idee naar voren kwam.
Klaas moest 1 iemand, de volgende 2 personen enzovoort.

Alleen zei Art op het einde dat ze 45 mensen moesten meenemen. Nu Klaas de opdracht niet hoeft te doen zijn er dus maar 44 als iedereen alles meeneemt. Dus de opdracht was sowieso verloren dan???

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #31 Gepost op: 2-01-2016, 22:27:16 »
Klaas voerde zijn opdracht niet uit. Hij wist dus al zeker dat er geld in de pot ging. Wat zou de strategie van de mol in de metro op dat moment moeten zijn?

O als Klaas had gezegd dat de opdracht zou lukken dan had hij wel een muzikant moeten meenemen. Ik denk dat het zo zit.

Als de Mol door heeft gekregen dat Klaas inschatte dat de opdracht zou mislukken (en ik denk dat dat het geval is) dan heeft ie vast héél goed zijn best gedaan.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #32 Gepost op: 2-01-2016, 22:29:05 »
Klaas en Art stonden wel in een andere wagon, ander nummer

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #33 Gepost op: 2-01-2016, 22:29:37 »
Art is gewoon de mol  ::rofl::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #34 Gepost op: 2-01-2016, 22:30:42 »
Klaas en Art stonden wel in een andere wagon, ander nummer

OK, dus die opdracht van "zoek een muzikant" was toch puur flauwekul. Of dus een hint (of dwaalspoor).

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #35 Gepost op: 2-01-2016, 22:31:22 »
Vreemde zaak

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #36 Gepost op: 2-01-2016, 22:34:37 »
OK, dus die opdracht van "zoek een muzikant" was toch puur flauwekul. Of dus een hint (of dwaalspoor).

Zou de Mol dan gewoon Remy zijn? Een hint waar je als doorgewinterde molloot van denkt 'Nou, zo makkelijk zal het toch niet zijn', maar dat was toch ook de teneur hier toen in aflevering 1 vorig seizoen een hoop bloemen te zien waren.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #37 Gepost op: 2-01-2016, 22:35:13 »
Wat Zuurkool hierboven opmerkt is ook te koppelen aan de titel "wijsmaken". Art maakt Klaas wijs dat zijn opdracht "vind een muzikant" is terwijl hij even later de hele andere speciale opdracht krijgt. Tegelijkertijd maakt Art Klaas ook "wijs" door het geven van een hint: vind Remy, vind de Mol. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #38 Gepost op: 2-01-2016, 22:37:18 »
O als Klaas had gezegd dat de opdracht zou lukken dan had hij wel een muzikant moeten meenemen. Ik denk dat het zo zit.

Zei Art niet meteen al tegen Klaas "maar deze opdracht hoef je niet te doen" ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #39 Gepost op: 2-01-2016, 22:37:58 »
Zei Art niet meteen al tegen Klaas "maar deze opdracht hoef je niet te doen" ?

Klopt.