Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds  (gelezen 51074 keer)

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #80 Gepost op: 3-01-2016, 13:52:52 »
Interessant. Aanvulling/verbetering: Annemieke's opdracht was "vind 2 mensen van jouw leeftijd" wat dus in principe aan iedereen gelinkt zou kunnen worden. Of aan niemand. Het maakt de theorie dat alles naar iemand verwijst wel iets zwakker vind ik.

Plus de Juan die aan niemand gekoppeld kan worden...
Misschien in latere afleveringen?
Misschien worden ze nog aan andere kandidaten gekoppeld door editing en daarna is de volgorde van het behandelen van de opdrachten de volgorde van de eerste paar afvallers ofzo (aangezien we een aantal niet hebben gezien)?
Vrij vergezocht, maar goed.
~Mol

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #81 Gepost op: 3-01-2016, 13:55:18 »
Klaas voerde zijn opdracht niet uit. Hij wist dus al zeker dat er geld in de pot ging. Wat zou de strategie van de mol in de metro op dat moment moeten zijn?

Nee, dat wist hij niet, want 2+3+4+5+6+7+8+9+10=54 en geen 55
Zijn eigen opdracht die niet doorging telde niet mee voor de 1.000 euro in de pot.
Kijk het maar na: Art zegt duidelijk 54.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #82 Gepost op: 3-01-2016, 13:57:41 »
Wat Zuurkool hierboven opmerkt is ook te koppelen aan de titel "wijsmaken". Art maakt Klaas wijs dat zijn opdracht "vind een muzikant" is terwijl hij even later de hele andere speciale opdracht krijgt. Tegelijkertijd maakt Art Klaas ook "wijs" door het geven van een hint: vind Remy, vind de Mol. :)

Exact mijn idee!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #83 Gepost op: 3-01-2016, 14:03:44 »
Nee, want hij had te horen gekregen dat de kandidaten 54 mensen moesten meebrengen. Dat is gemiddels precies 6 per kandidaat en dus niet 1.
Daar had hij zich dus niet achter kunnen verschuilen.
Ah je hebt gelijk.
Ik dacht dat het voor de andere kandidaten totaal onduidelijk was wat Art Klaas had verteld, maar hij komt er aan het einde van de opdracht natuurlijk nog op terug.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #84 Gepost op: 3-01-2016, 14:11:14 »
Bij nader inzien... Wat vinden jullie van de rol van Marjolein bij deze opdracht? Ik kom daar niet helemaal uit.

Ze spreekt zichzelf tegen. Eerst vraagt ze zich af of je passagiers mag 'delen' en denkt samen met Annemieke van wel? Later wijst ze iemand erop: "Die zijn van mij, die drie in uniform." Ze vindt iemand van 36 (hoe eigenlijk? waarom heeft ze daarnaar gevraagd? ze houdt die voor zichzelf, terwijl haar eigen opdracht een stuk makkelijker oogt) en maakt het Annemieke daarmee moeilijk.

Op zich heeft ze een prachtige positie: drie mensen in uniform. Ze kunnen Maria of Juan heten, hebben een hoofddeksel op, een baard, zijn 36, vallen in de categorie mooie meisjes. Kortom... Met bijna ieders opdracht te combineren en dus de ideale positie om vooraf zeker te zijn dat je de opdrachten van anderen kunt verknallen als dat nodig mocht zijn. Komt bij... Vroeg in de metro, dus alle tijd om te beginnen met mollen voor de rest binnen is.

Mijn twijfel zit in het feit, dat ze aan de ene kant volgens mij haar opdracht goed afrondt (geen geld in de pot, gezien de keuze van Klaas) en het feit dat ze het Annemieke moeilijker maakt en een waarschijnlijk niet toegestane constructie voorstelt aan Annemieke (wel geld in de pot).

Of zou het zo zijn, dat ze zich pas na dat gesprek met Annemieke realiseert (of te horen krijgt) wat het antwoord van Klaas is en dus nog probeert te 'switchen'?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #85 Gepost op: 3-01-2016, 14:17:29 »
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de mol de positie van Klaas heeft ingenomen (is ook nooit eerder gebeurd). Wellicht zal de mol er alles aan doen om in zijn opdracht te slagen want er komt toch niets in de pot en zo maakt hij zich onverdacht voor de andere kandidaten (ik neem aan dat de mol van de crew heeft vernomen wat het antwoord van Klaas is).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #86 Gepost op: 3-01-2016, 14:35:18 »
Veel van ons staren zich blind op de originele opdracht van Klaas, zoek 1 muzikant die vrij logisch gelinkt kan worden aan Remy. Maar zou het niet zomaar kunnen zijn dat alle opdrachten aan een deelnemer gelinkt kunnen worden?

1 muzikant – Remy
2 mensen van 36 jaar – Annemieke
3 mensen in uniform – Ellie
4 Maria’s – Marjolein? (zou zomaar haar doopnaam kunnen zijn)
5 mannen met baarden – Taeke
6 vrouwen met rode nagellak – Cécile
7 Juans – Rop? (heeft gespeeld in onder meer Zorro dus heeft wel iets Zuid-Amerikaans)
8 mannen met rugzak – Tim? (door zijn reizen voor Spuiten en Slikken op reis?)
9 mooie meisjes – Airen?
10 mensen met een hoofddeksel – Klaas?

Ik weet dat dit nog niet helemaal waterdicht is, maar wat vinden jullie er tot nu toe van?

Ik heb er ook aan zitten denken. Uniformen kan ook op Taeke slaan (speelde in hockeyteam, iedereen hetzelfde uniform) en hoofddeksels juist op Ellie (politiepet). Baarden kan dan op Tim slaan. Misschien is rugzak aan Klaas te linken. Haha ik bedenk ineens : de zak van Sinterklaas   ;D

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #87 Gepost op: 3-01-2016, 15:10:56 »
Wat ik me nu zit af te vragen...waarom zou er voor gekozen zijn om de hoeveelheden op te laten lopen ipv af te laten lopen?
Elly stapt als laatste in (zij zegt ook iets als dat de mensen in de metro al wel een beetje genoeg hadden van al die Nederlanders die de metro hadden overgenomen), en zij moet de meeste mensen vinden van iedereen maar krijgt daar het minste tijd voor. Dat vind ik vreemd en daarom vraag ik mij af wat zou hier achter zou kunnen zitten? Ideeën?

En wat me ook opviel...die mensen met hoofddeksel die Elly verzameld had, droegen ook (bijna?) allemaal een rugzak. Probeerde ze Cécile te dwarsbomen? Of zou het toeval zijn?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #88 Gepost op: 3-01-2016, 15:17:54 »
Ik heb me dat over die aantallen ook afgevraagd. Aan de andere kant... Die met 8, 9 en 10 konden op zicht gedaan worden. Dat kan op zich snel. 7 was de laatste waarbij er iets gevraagd moest worden om te weten of iemand aan het criterium voldeed.

Zoals zo vaak weet je nooit wat onhandig spelen is en wat mol-gedrag is. Toen de petten gezocht werden was een aantal mensen al lang klaar. Die hadden kunnen helpen en dan was het op slag een stuk gemakkelijker geworden. Voor zover ik mij herinner of kon zien is dat niet gebeurd. Niet handig? Of speelt daar iets anders?

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #89 Gepost op: 3-01-2016, 15:39:43 »
Toen de petten gezocht werden was een aantal mensen al lang klaar. Die hadden kunnen helpen en dan was het op slag een stuk gemakkelijker geworden. Voor zover ik mij herinner of kon zien is dat niet gebeurd. Niet handig? Of speelt daar iets anders?

Tim had zijn 4 Maria's en ging toen Rop met zijn rode nagels helpen.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 15:42:26 door vlees »

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #90 Gepost op: 3-01-2016, 15:41:34 »
Tim had zijn 4 Maria's en ging toen iemand anders helpen dacht ik.

Als ik het goed gezien heb, hielp hij Rop met het vinden van vrouwen met rode nagellak.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #91 Gepost op: 3-01-2016, 15:42:52 »
Als ik het goed gezien heb, hielp hij Rop met het vinden van vrouwen met rode nagellak.

Ja, correct, had het even terug gekeken en (net te laat) aangepast :P

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #92 Gepost op: 3-01-2016, 15:44:42 »
Ja, die hielp mee met de nagellak. Maar Taeke en Marjolein waren ook klaar voor het eindpunt. Die heb ik geen anderen zien helpen. Gezien het tijdstip waarop ze in de metro stapte en haar niet zo moeilijke opdracht (uniformen zijn gewoon zichtbaar) moet Marjolein al snel klaar zijn geweest.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #93 Gepost op: 3-01-2016, 16:50:56 »
Ik vind deze opdracht nog steeds vaag. Zodra de groep bij Art komt, komt het op mij over dat er geknipt is in de shots omdat ze "beginnen" bij Taeke (9 mooie dames). Ook zegt Annemieke hierna in de biecht "En toen kwam ik dus met mijn 36-jarige, en Tim met zijn 4 Maria's" etc.
Dus het kwam heel erg op mij over dat Ellie de énige was die het niet gelukt was om de opdracht te volbrengen.

Láter vraagt Airen zich ineens in de biecht af waarom het Annemieke het niet gelukt was om 2(!) 36-jarige te kunnen vinden. Dus toen snapte ik het niet meer ;D

Als het dus klopt dat Ellie de enige was waarbij de opdracht niet gelukt was, zou je haar dus ook kunnen afstrepen als mol omdat ze anders zelf schuld was aan het slagen van de opdracht.


Offline Crysus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #94 Gepost op: 3-01-2016, 17:17:00 »
Ik vind deze opdracht nog steeds vaag. Zodra de groep bij Art komt, komt het op mij over dat er geknipt is in de shots omdat ze "beginnen" bij Taeke (9 mooie dames). Ook zegt Annemieke hierna in de biecht "En toen kwam ik dus met mijn 36-jarige, en Tim met zijn 4 Maria's" etc.
Dus het kwam heel erg op mij over dat Ellie de énige was die het niet gelukt was om de opdracht te volbrengen.

Láter vraagt Airen zich ineens in de biecht af waarom het Annemieke het niet gelukt was om 2(!) 36-jarige te kunnen vinden. Dus toen snapte ik het niet meer ;D

Als het dus klopt dat Ellie de enige was waarbij de opdracht niet gelukt was, zou je haar dus ook kunnen afstrepen als mol omdat ze anders zelf schuld was aan het slagen van de opdracht.



Volgens mij zijn er meerdere waarbij het niet gelukt is. Vrij gek dat ze dat inderdaad niet laten zien.
Trouwens.. afstrepen in zo'n vroeg stadium is misschien iets te radiciaal  ::tandpastasmiley::

Offline Crysus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #95 Gepost op: 3-01-2016, 17:35:25 »
Op 16:29 loopt Tim langs een blonde vrouw, Annemieke. Zij heeft ook een koptelefoon op. Wat is hier aan de hand?
Zie foto

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #96 Gepost op: 3-01-2016, 17:40:56 »
Op 16:29 loopt Tim langs een blonde vrouw, Annemieke. Zij heeft ook een koptelefoon op. Wat is hier aan de hand?
Zie foto

Goed opgemerkt. Ben je zeker dat dit Annemieke is, want dit is wEl verdacht
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Crysus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #97 Gepost op: 3-01-2016, 17:42:58 »
Goed opgemerkt. Ben je zeker dat dit Annemieke is, want dit is wEl verdacht

Ja, dat moet der zijn. Zelfde kleur haar, kleding en tas.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #98 Gepost op: 3-01-2016, 17:44:19 »
Op 16:29 loopt Tim langs een blonde vrouw, Annemieke. Zij heeft ook een koptelefoon op. Wat is hier aan de hand?
Zie foto
Cursusje Spaans.  :)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #99 Gepost op: 3-01-2016, 17:51:10 »
Mmz, een oortje voor hulp aan de mol zou denk ik wel wat subtieler weggewerkt worden denk ik :P