Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds  (gelezen 50635 keer)

Offline nwanzi

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #40 Gepost op: 2-01-2016, 22:40:57 »

Ik vond de rode nagellak van Cécile wel heel toevallig. Mols? En dan ook nog zorgen dat je de persoon met die opdracht tegenkomt, en hopelijk een keuze maakt die misschien wel niet mag (medekandidaat meenemen in je groepje).


Vergeet niet dat nadat de zogenaamde rode nagellak deal is gesloten, Cecile nog even refereert aan het feit dat Rop ook haar rugzakpassagier is (geluid is weggefadet.)

Dus allicht is Rop wel de initiator van deze deal...
« Laatst bewerkt op: 2-01-2016, 22:42:34 door nwanzi »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #41 Gepost op: 2-01-2016, 22:42:35 »
Wel een beetje vreemd dat de makers dan Klaas nu al buiten spel zetten. Want als wij vrij makkelijk kunnen concluderen dat Klaas zeker niet de mol is doen de deelnemers dat ook.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #42 Gepost op: 2-01-2016, 22:43:11 »
Zou de mol op een gegeven moment weten wat klaas heeft gegokt

Ik neem aan van wel. En zelfs als we aannemen dat het niet zo is. De mol weet op zijn minst dat Klaas deze vraag gaat krijgen. En ook als je als mol zou moeten gokken wat Klaas antwoordt, zou je als mol -lijkt me- er op gokken dat Klaas zegt dat het niet lukt.

Wat dat betreft is iedereen die goed z'n best deed in deze opdracht voor mij het meest verdacht

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #43 Gepost op: 2-01-2016, 22:43:42 »
Rond 21:00 in de aflevering start er een liedje waarin ik iets hoor wat klinkt als "dossa dossa" (de exacte lyrics weet ik niet). Tijdens dit fragment komen een aantal mannen voorbij die het peace-teken maken met twee vingers. Een hint naar Annemieke die als tweede in de metro stapte en twee mensen van haar eigen leeftijd moest vinden?

Offline nwanzi

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #44 Gepost op: 2-01-2016, 22:44:08 »
Wel een beetje vreemd dat de makers dan Klaas nu al buiten spel zetten. Want als wij vrij makkelijk kunnen concluderen dat Klaas zeker niet de mol is doen de deelnemers dat ook.

Misschien mag de mol al het geld in aflevering 3 wegspelen. Dus buitenspel staat Klaas wat mij betreft nog niet.

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #45 Gepost op: 2-01-2016, 22:44:38 »
O als Klaas had gezegd dat de opdracht zou lukken dan had hij wel een muzikant moeten meenemen. Ik denk dat het zo zit.

Als de Mol door heeft gekregen dat Klaas inschatte dat de opdracht zou mislukken (en ik denk dat dat het geval is) dan heeft ie vast héél goed zijn best gedaan.
1+2+3+4+5+6+7+8+9+10=55 dus die ene muzikant telde sowieso niet mee denk ik.
Als iedereen echt op volgorde van die nummers in de metro stapte was het denk ik zeker niet te halen voor Ellie om pas vanaf Los Taínos te kunnen beginnen met het zoeken naar 10 mensen met een petje
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline MollootTim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #46 Gepost op: 2-01-2016, 22:47:32 »
Klaas is sowieso niet de mol, Art zegt in het voorstukje: ik spreek jou pas weer in de finale.
Hij spreekt Klaas gelijk bij de metro, dus is Klaas niet de mol! Of is dit te makkelijk gedacht ?  ::vergroot::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #47 Gepost op: 2-01-2016, 22:50:17 »
Kunnen we trouwens uit die 54 mensen concluderen dat de groepjes niet mogen overlappen, en dat ze niet zichzelf mogen tellen? Dus dat wat Rop en Cécile doen inderdaad fout is? En doet Taeke niet ook ergens zoiets? Zo van, ja deze persoon uit jouw groepje kan toch ook in mijn groepje? Of biedt Tim zijn vier Maria's niet aan als alvast vier mooie meisjes voor Taeke [dit klinkt zo grappig zonder context ::rofl::]?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #48 Gepost op: 2-01-2016, 22:54:08 »
Kunnen we trouwens uit die 54 mensen concluderen dat de groepjes niet mogen overlappen, en dat ze niet zichzelf mogen tellen? Dus dat wat Rop en Cécile doen inderdaad fout is? En doet Taeke niet ook ergens zoiets? Zo van, ja deze persoon uit jouw groepje kan toch ook in mijn groepje? Of biedt Tim zijn vier Maria's niet aan als alvast vier mooie meisjes voor Taeke [dit klinkt zo grappig zonder context ::rofl::]?

Was dat niet bij de mannen in uniform dat die ook een baard hadden ofzo?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #49 Gepost op: 2-01-2016, 22:54:42 »
Als hij voorspeld had dat het zou lukken, en het lukte niet, waren het de andere kandidaten die het verpest hadden. Als hij voorspeld had dat het niet ging lukken, en het lukte wel, was hij de sul. Dus als Mol kom je nooit voordelig uit als je voorspelt dat het ze niet gaat lukken.
...óf niet!

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #50 Gepost op: 2-01-2016, 22:57:49 »
Wel een beetje vreemd dat de makers dan Klaas nu al buiten spel zetten. Want als wij vrij makkelijk kunnen concluderen dat Klaas zeker niet de mol is doen de deelnemers dat ook.

Toch zag ik wel wat deelnemers op Klaas gaan...
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #51 Gepost op: 2-01-2016, 23:08:15 »
Rond 21:00 in de aflevering start er een liedje waarin ik iets hoor wat klinkt als "dossa dossa" (de exacte lyrics weet ik niet). Tijdens dit fragment komen een aantal mannen voorbij die het peace-teken maken met twee vingers. Een hint naar Annemieke die als tweede in de metro stapte en twee mensen van haar eigen leeftijd moest vinden?

Of dat er dit jaar 2 mollen zijn ;D

(Sorry, die grap moet toch elk seizoen even gemaakt worden)

Offline MachielWal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoekt en gij zult vinden
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #52 Gepost op: 2-01-2016, 23:15:37 »
De reacties. Marjolein is te teleurgesteld om echt te zijn. Annemieke raakt daarentegen afgeleid. Is zij niet bevangen door enthousiasme?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #53 Gepost op: 2-01-2016, 23:39:11 »
Nyoman ! Nyoman ! Anyone called Nyoman ?

Klopt ja. Wie kon toch maar niemand vinden die net als zijzelf 38 is? Kan best dat Annemieke een opdracht gelijk aan Yvon had. Al denk je wellicht eerder aan de Maria's en Juan's zoeken en niets kunnen vinden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #54 Gepost op: 3-01-2016, 00:04:02 »
Mooi meisje - uniform - hoofddeksel - Maria
Deze eigenschappen komen ook voor bij één kandidaat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #55 Gepost op: 3-01-2016, 00:16:05 »
Als Klaas de mol is, dan zou hij hier heel makkelijk de anderen kunnen overtuigen dat het echt wel te doen was (hij kan immers opbrengen dat hij niet wist dat het 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 is, maar dat hij dacht dat iedereen één iemand moest vinden). Dus ik vind, als je aanneemt dat Klaas de mol is, dan volgt daaruit dat hij hier heel slecht molt. Dus Klaas is niet de mol.
Mooie theorie maar art zei vóór de vraag of de kandidaten het gehaald hadden dat de kandidaten 54 mensen moesten verzamelen. Niet dat ik Klaas verdenk hoor.  ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #56 Gepost op: 3-01-2016, 00:40:42 »
Rond 21:00 in de aflevering start er een liedje waarin ik iets hoor wat klinkt als "dossa dossa" (de exacte lyrics weet ik niet). Tijdens dit fragment komen een aantal mannen voorbij die het peace-teken maken met twee vingers. Een hint naar Annemieke die als tweede in de metro stapte en twee mensen van haar eigen leeftijd moest vinden?

Interessant, nog een beetje vaag, maar wie weet.

Zou ook kunnen slaan op Airen, die op 27:27 in hoogst eigen persoon het peace teken maakt:


Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #57 Gepost op: 3-01-2016, 00:50:54 »
Klopt ja. Wie kon toch maar niemand vinden die net als zijzelf 38 is? Kan best dat Annemieke een opdracht gelijk aan Yvon had. Al denk je wellicht eerder aan de Maria's en Juan's zoeken en niets kunnen vinden.
Voor een mol maakte deze opdracht eigenlijk niet uit. De kans was groot dat ze geen 54 mensen bij elkaar zouden krijgen en dat Klaas hiervoor dus zou kiezen was ook aannemelijk. Hierdoor zou je dus verwachten dat de mol wat extra zijn best zou doen om de opdracht te laten slagen om wat schijn te wekken IMO.

Daarom vond ik die onderlinge deal tussen Rop en Cécile ook zo raar. Hierdoor maak je het al onmogelijk om 54 mensen bij elkaar te verzamelen omdat Cécile zichzelf aanbiedt als iemand met rode nagellak. En dan zou de mol er zelf voor gezorgd hebben dat er geld in de pot kwam...

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #58 Gepost op: 3-01-2016, 01:12:10 »
Nog een dubbel peace teken op 2:26

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #59 Gepost op: 3-01-2016, 10:33:57 »
De aflevering zit vol met twists, in beide opdrachten. Voor deze opdracht geldt ook, dat achteraf degene die het goed deed de kans op geld kleiner maakte. Tim volbracht niet alleen zijn eigen opdracht, maar hielp ook anderen. Cécile en Rop, Annemieke en Ellie dragen door gebrek aan resultaat juist bij aan het geld in de pot.