Auteur Topic: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk  (gelezen 55610 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2016, 21:36:12 »
Toch vond ik die steeds wisselende locatie van de laptop wel opvallend. Normaal doet toch iedereen de test op dezelfde plek?

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2016, 21:37:35 »
Ik heb het vermoeden dat we het woord 'rug' letterlijk moeten nemen zoals de afleveringstitel al suggereert.

En ik denk echt dat het alleen bedoeld is als hint voor de kandidaten voor het molgeld....

Offline Emmalee

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2016, 21:38:30 »
Weer terugkomende driehoek deze aflevering. Vorige keer bij die sleep opdracht en deze keer bij het afnemen van de test in het museum. Toeval?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2016, 21:39:42 »
Kan m'n reactie nergens terugvinden.  Loopt t wat vast hier?  :)

Als je dit allemaal beluisterd (de verhalen van ex-mollen), heb je de mol (werd er gezegd). Zou dat uitkomen op dat je dan bij iedereen rug hoort als laatste woord? (Als in hint naar achterkant geld.) Zou er verder een hint inzitten? Te gekke aflevering.
Laten we jabberen.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2016, 21:39:46 »
even opletten welk woord als allerlaatste wordt gebruikt in de aflevering.

Dat is van Remy,  'molletje'

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2016, 21:40:05 »
een prachtige aflevering, prachtige beelden, prachtige opdrachten.. Ik ben er compleet van onder de indruk.. Jammer dat Airen een rood scherm kreeg, maar het is tijd dat er iemand afvalt.
er was eens......

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #26 Gepost op: 9-01-2016, 21:42:19 »
even opletten welk woord als allerlaatste wordt gebruikt in de aflevering
Remy zegt Molletje

Jeroen75 gaf het ook aan.


Remy de mol?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #27 Gepost op: 9-01-2016, 21:49:09 »
dat was m.i. het laatste woord in de vooruitblik. niet in de aflevering
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #28 Gepost op: 9-01-2016, 21:51:45 »
Ik sluit me aan bij het sentiment over de mooie aflevering. Inderdaad, drie voltallige opdrachten en alledrie volledig verschillend: 1 chaotisch, 2 met de lokale bevolking en 3 geheimzinnig. En er is genoeg te speuren denk ik, meer dan in aflevering 1.

En volgens mij grappige momenten genoeg.

Aan de derde opdracht heb je echter qua molgedrag volgens mij helemaal niks. Immers: er is geen geld mee gemoeid. Geen geld = de mol hoeft niets te doen, want de mol heeft in principe maar één taak. Dus ik had veel liever gehad dat er overal in dat klooster geld zou liggen.

Wel had ik het idee dat zelfs Art een beetje moeite had met Airen haar rode scherm. Opvallend dat het tweede scherm al rood was. Het is zelden zo dat in aflevering 2 al het tweede scherm rood is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #29 Gepost op: 9-01-2016, 21:53:36 »
dat was m.i. het laatste woord in de vooruitblik. niet in de aflevering
zo zou je het kunnen uitleggen, dat klopt.

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #30 Gepost op: 9-01-2016, 21:55:00 »
dat was m.i. het laatste woord in de vooruitblik. niet in de aflevering

Het laatste woord in de aflevering was "wel". Het kan natuurlijk wel zijn dat het meer slaat op dat "rug" sloeg van de oud-mollen, maar het laatste woord van de uitzending inclusief vooruitblik is "molletje" van Remy, en eerder in dit topic suggereerde keesisdemol ook al dat Remy "spelverrader" werd genoemd. Ook laatste woord dat Klaas tegen Remy zei tijdens het eten.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #31 Gepost op: 9-01-2016, 21:59:30 »
En ik denk echt dat het alleen bedoeld is als hint voor de kandidaten voor het molgeld....
Ik ook. Art zegt 'Maar of de kandidaten doorhebben wat het betekent?' Zou betekenen dat wij niks aan de opdracht zouden hebben ::ohno:: (Al zat er tot nu wel altijd een hint in de meet-the-mole-opdrachten, dus ik hoop dat die d'r ook voor ons in zit ::jaja::)
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #32 Gepost op: 9-01-2016, 22:04:04 »
Ellie haar laatste woord tijdens de testbiecht was 'Mol'.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #33 Gepost op: 9-01-2016, 22:05:52 »
Ik sluit me aan bij het sentiment over de mooie aflevering. Inderdaad, drie voltallige opdrachten en alledrie volledig verschillend: 1 chaotisch, 2 met de lokale bevolking en 3 geheimzinnig. En er is genoeg te speuren denk ik, meer dan in aflevering 1.

En volgens mij grappige momenten genoeg.

Aan de derde opdracht heb je echter qua molgedrag volgens mij helemaal niks. Immers: er is geen geld mee gemoeid. Geen geld = de mol hoeft niets te doen, want de mol heeft in principe maar één taak. Dus ik had veel liever gehad dat er overal in dat klooster geld zou liggen.

Wel had ik het idee dat zelfs Art een beetje moeite had met Airen haar rode scherm. Opvallend dat het tweede scherm al rood was. Het is zelden zo dat in aflevering 2 al het tweede scherm rood is.

Ze gaan nog genoeg schermen laten zien #spanningopbouwen. Soms is een vroeg scherm ook wel lekker.

Erg mooie aflevering!!!! :D

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #34 Gepost op: 9-01-2016, 22:08:14 »
zo zou je het kunnen uitleggen, dat klopt.


zo zou je het kunnen uitleggen, dat klopt.


Door dat 'letterlijk' erachter moet je wellicht naar de hele uitzending kijken

Offline Ger12

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2016, 22:15:48 »
Remy heeft het laatste woord van de kandidaten, als enige kandidaat reageert hij op het vertrek van Airen!


Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2016, 22:17:59 »


    Er zat voor mij maar één ding op: Tegenslag verwerken. Gewoon ongestoord te werk gaan. Vertrouwen in jezelf. Ík ben degene met het laatste woord



Ook het laatste woord  (van de mol) expliciet genoemd in het dagboek.
Laten we jabberen.

Offline MollootSjoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2016, 22:19:21 »
Wat een GEWELDIGE aflevering. Deze mag zeker in de top 10 beste afleveringen ooit. Respect voor montage en crew.

De teksten van de oud mollen waren toch wel erg goede tips, misschien iemand hier die goed kan puzzelen en alle gezegde informatie kan koppelen aan de juiste mol. Dat je een mooi overzicht krijgt. 'T is maar een idee  ::tandpastasmiley::

Veder viel mij bij de test op dat ze het test programma hebben geupdate. Het jammere is dat de animaties van het pijltje die de vraag aan klikt niet meer overeen komt met het programma. Het is nu te zien dat het programma ook te besturen is met de pijltjes toetsen, of wanneer je de muis gebruikt en de cursor over een vraag beweegt de vraag vervolgens oplicht. Viel me gewoon op als iemand die geïnteresseerd is in computers.

Weer een week lekker speculeren over deze aflevering, morgen voor de 2de keer kijken. Nu al weer zin in volgende week Zaterdag!
P.s: Volgens mij verandert het spel dit jaar achter je rug, werd een keer of 700 verteld :P.
Wie Is De Mol fan sinds 2011 // DJ

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2016, 22:21:14 »
Wat mij opviel bij de 3e opdracht, mollen met oud-mollen: De laatste woorden van Kees bij Rop,
"Als je mijn bericht serieus neemt en de informatie gebruikt, is de mol dichterbij dan je denkt."
Je kunt deze zin vertalen naar, neem het letterlijk wat ik zeg, de mol is dichterbij dan je denkt. Op dat moment staat alleen Rop bij de stem van Kees.
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2016, 22:22:27 »
Ik vond dit echt een hele leuke aflevering. Leuker dan aflevering 1 in ieder geval. Drie verschillende opdrachten, humor, chaos, ook leuke buiten de spellen momenten (ontbijten, hotel, dansen etc).  ::ok::