Auteur Topic: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk  (gelezen 55607 keer)

Offline bal gehakt

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2016, 13:14:30 »
even woordenboek spaans erbij gepakt..

I de mol zelfst.naamw. (m.)
Uitspraak:   [mɔl]
Verbuigingen:   mollen (meerv.) 

zwart dier dat onder de grond leeft -  topo (el ~)
Mollen maken molshopen in het grasveld. - Los topos hacen toperas en el césped.


teken voor een halve toon verlaging van een muzieknoot muziek -  bémol (el ~)

een harp werkt overigens ook met een aantal mollen,


bron Wikipedia:

Veel mensen begrijpen deze werking beter door als begintoestand alle pedalen halverwege in te trappen. De harp klinkt dan in C: C, D, E, F, G, A, B. Staan er twee mollen bij de sleutel, dan worden de pedalen B en E gelost. De harp klinkt nu in Bes: Bes, C, D, Es, F, G, A. Staan er drie kruisen bij de sleutel, dan worden de pedalen F, C en G zo ver mogelijk ingetrapt. De harp klinkt nu in A: A, B, Cis, D, E, Fis, Gis, A.

remy ligt dan wel erg voor de hand, uitkijken voor tunnelvisie ;)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 13:16:07 door bal gehakt »
Ook molletjes lusten op zn tijd een gehaktballetje..

Offline Looierd

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2016, 13:23:22 »

Even wat aanvullingen die mij opvielen, nu achteraf dan. Ik heb de aflevering eens bekeken zonder te luisteren. Het gaat dan meer om wat je ziet in plaats van wat je hoort. Daardoor neig ik steeds meer naar Klaas of naar Tim.
- De mol wil graag het geld zo veel mogelijk zelf houden: de achterkant zou namelijk zijn identiteit kunnen onthullen. Wie wilde het geld niet afgeven in de eerste aflevering? Tim
- Tim maakt een wijzend gebaar aan het eind van het invullen van de vragen
- Tim staat steeds achteraan, hij heeft daarmee het beste overzicht
- Ook Klaas en Annemiek staan veel achteraan, ook zij hebben daarmee een strategische plek
- Tim is weinig in beeld, is dat bewust?
- Rob en Annemiek hadden een rugzak op tijdens de ex-mollen opdracht.



Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2016, 13:41:14 »
ik vindt tim te fanatiek net zo als chris vorige seizoen en tygo seizoen ervoor

Offline Akira

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2016, 13:45:26 »
Mooie aflevering.

In de leader (misschien dat dit al besproken is) wordt er bij Annemieke gezegd "achter jou achter jou".
Vervolgens zie je de groepsfoto met Remy die achter haar staat... ::vergroot::

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2016, 14:09:02 »
ik vond de opdracht bij de zoutwinning eentje waar echt alles in zat: prachtige beelden, je ziet wat van het land en haar economie, de opdracht is fysiek, maar met een duidelijk puzzelelement van het wagonnetjes rangeren, wat overigens door brute kracht werd overwonnen, en er werd door een flink aantal onnozel gemold.

'Rug' is nu toch overduidelijk de rode draad door de hele serie. Dan komt het niet zelden ook in een aantal hoedanigheden terug. De Klaas-tip van hierboven is er eentje om eens na te pluizen, want ik kreeg de indruk dat je meer dan vijf fragmenten hoorde van de oud-mollen.

Zat ook te denken: wat als de mol iedere keer achter de afvaller gaat zitten?
Nu was dat......(effe kijken) Annemieke

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2016, 14:56:49 »
"Ben jij zelf 100% betrouwbaar? Ga van niemand uit behalve jezelf!", waren de laatste woorden van de Mol Susan aan Remy.
Naast dat de regie ons laat geloven dat Remy dit als enige heeft gehoord, is het laatste woord aan Remy 'jezelf'. En daarbij is het laatste woord van de uitzending (het zit wel in de teaser van volgende week, dus ik weet niet of het dan nog telt): "Molletje", uit de mond van Remy.

En offtopic: wat zou ik het ongelooflijk vet vinden om daar in dezelfde setting door die ruïne te lopen zeg! Wat een adembenemende beelden deze aflevering. Complimenten aan de makers daarvan!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2016, 15:53:46 »
Half miljoen minder kijkers afgelopen zaterdag. Niet zo vreemd, ze moeten iets doen aan het format. Te veel herhalingen van de keer ervoor, te veel monologen. Ik heb er een boek bij gelezen met af en toe het geluid uit. Sommige spellen zijn gewoon saai en niet leuk om naar te kijken, zoals het spel waarin mensen op de juiste plaats gezet moesten worden.
De echte spanning is ver te zoeken. De opdracht met de zoutwinning was prachtig, maar de rest was flut.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 15:56:31 door Run »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2016, 15:58:46 »
Half miljoen minder kijkers afgelopen zaterdag. Niet zo vreemd, ze moeten iets doen aan het format. Te veel herhalingen van de keer ervoor, te veel monologen. Ik heb er een boek bij gelezen met af en toe het geluid uit. Sommige spellen zijn gewoon saai en niet leuk om naar te kijken, zoals het spel waarin mensen op de juiste plaats gezet moesten worden.
De echte spanning is ver te zoeken. De opdracht met de zoutwinning was prachtig, maar de rest was flut.
Sorry, hier ben ik het niet mee eens. Ik zat er juist gisteren helemaal in en vond het een van de mooiste afleveringen ooit, met veel spanning. Ik denk, ook Door de vele meningen over deze aflevering op het forum, dat het wel degelijk aan de zaterdag ligt en niet aan het format

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2016, 15:58:58 »
Wat mij opviel aan Remy:

Remy zei dat hij zich een hoedje schrok toen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
het spel moest verlaten, maar als je naar zijn houding en mimiek kijkt op 53:20, zie je dat hij rustig naar achter leunt en onder zijn schouder krabt. Niet echt de reactie die je zou verwachten als je jezelf 'een hoedje zou schrikken', toch?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2016, 16:33:46 »
Dit was zoals velen al zeiden een heel mooie aflevering. Vooral de beelden waren ditmaal fantastisch. Als ik eerlijk ben misschien niet de allerinteressantste opdrachten (om naar te kijken) maar de rest maakte veel goed! Zeker een aflevering die in de subtop van beste afleveringen ooit komt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2016, 17:16:06 »
Ik vind het onvoorstelbaar dat ze niet meer met het oude klooster hebben gedaan. Was het bijvoorbeeld niet mogelijk geweest om die geesten door het klooster te laten zweven? Projecties aan de muur is wel erg simpel. Misschien is het geld op?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2016, 17:35:21 »
Ik vind het onvoorstelbaar dat ze niet meer met het oude klooster hebben gedaan. Was het bijvoorbeeld niet mogelijk geweest om die geesten door het klooster te laten zweven? Projecties aan de muur is wel erg simpel. Misschien is het geld op?
ik denk ook dat het geld op is. daarom zitten ze op een eiland in de Caraïbische zee met een crew van minimaal 20 en 10 deelnemers en op zaterdag op primetime op NPO 1. Daarom kiezen ze simpele vormen als projecties op een muur met geluidsbanden en geen 3d hologrammen. Misschien volgend jaar wel gewoon cameramensen met een masker op ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2016, 17:37:17 »
Geen idee of dit al ergens genoemd is, maar is het iemand anders ook opgevallen met welke LAATSTE WOORDEN Annemieke steeds haar biechten afsloot?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2016, 17:40:10 »
Vertel

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2016, 17:42:02 »
Gekopieerd uit het 'Annemieke'-topic:
De titel was dit keer "het laatste woord, letterlijk" dus ik heb gelet op wat de kandidaten zeiden en waar ze dan hun zin mee eindigden. En ik moet het nog terugkijken, maar er waren alvast 3 biechten van Annemieke die eindigden met verdachte woorden: ze zei een keer als laatste woord MOL, een keer als laatste woord AFZONDERLIJK en een keer als laatste woord VERDACHT. Dusss ja ik nestel me bij deze maar meteen in een Annemieke-tunnel.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2016, 17:43:55 »
Geen idee of dit al ergens genoemd is, maar is het iemand anders ook opgevallen met welke LAATSTE WOORDEN Annemieke steeds haar biechten afsloot?

Succes, één, kruiwagens, mikken, afblijven, boven, brengen, foto, Mol, afzonderlijk, niet, verdacht.

Ik zie er niet echt iets in.

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2016, 17:45:16 »
Haha, okee, die drie had ik onthouden na 1x kijken, ik heb duidelijk alleen de verdachte woorden eruit gefilterd... bedankt om me weer met beide voeten op de grond te zetten :P zou ook wel erg jammer zijn als het zo makkelijk was!

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2016, 17:45:23 »
Even wat aanvullingen die mij opvielen, nu achteraf dan. Ik heb de aflevering eens bekeken zonder te luisteren. Het gaat dan meer om wat je ziet in plaats van wat je hoort. Daardoor neig ik steeds meer naar Klaas of naar Tim.
- De mol wil graag het geld zo veel mogelijk zelf houden: de achterkant zou namelijk zijn identiteit kunnen onthullen. Wie wilde het geld niet afgeven in de eerste aflevering? Tim

Volgens mij was de eerste die dat zei Klaas, en haakte Tim in.

Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2016, 18:34:08 »
Ik sluit me aan bij het sentiment over de mooie aflevering. Inderdaad, drie voltallige opdrachten en alledrie volledig verschillend: 1 chaotisch, 2 met de lokale bevolking en 3 geheimzinnig. En er is genoeg te speuren denk ik, meer dan in aflevering 1.

En volgens mij grappige momenten genoeg.

Aan de derde opdracht heb je echter qua molgedrag volgens mij helemaal niks. Immers: er is geen geld mee gemoeid. Geen geld = de mol hoeft niets te doen, want de mol heeft in principe maar één taak. Dus ik had veel liever gehad dat er overal in dat klooster geld zou liggen.

Wel had ik het idee dat zelfs Art een beetje moeite had met Airen haar rode scherm. Opvallend dat het tweede scherm al rood was. Het is zelden zo dat in aflevering 2 al het tweede scherm rood is.

Blijkbaar was dit helemaal niet het 2de scherm. Airen zat net bij SBS6 Thuis op Zondag en zij zei dat dat er al meerdere schermen gepasseerd waren voordat zij aan de beurt was en dat dit dus zo gemonteerd was. Waarom zouden ze dat doen? Tijd tekort? Zouden wij conclusies kunnen trekken met de beelden waarbij de kandidaten de test invullen? Vind het wel gek.
Persoonlijk vind ik dit ook wel jammer. Ik vind het altijd interessant om te zien wie een groen scherm krijgt en hoe ze daar qua houding/gezichtsuitdrukkingen op reageren. Ook is er op die manier veel meer spanningsopbouw. Tevens is volgens mij de muziek altijd veel onheilspellender (zeker in dit geval) bij de kandidaat die het rode scherm krijgt. Ik wist eigenlijk al voordat het scherm van Airen te zien was dat zij zou afvallen puur door de muziek (vraag me af of meer mensen dit hebben).
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2016, 18:37:10 »
Blijkbaar was dit helemaal niet het 2de scherm. Airen zat net bij SBS6 Thuis op Zondag en zij zei dat dat er al meerdere schermen gepasseerd waren voordat zij aan de beurt was en dat dit dus zo gemonteerd was. Waarom zouden ze dat doen? Tijd tekort? Zouden wij conclusies kunnen trekken met de beelden waarbij de kandidaten de test invullen? Vind het wel gek.
Persoonlijk vind ik dit ook wel jammer. Ik vind het altijd interessant om te zien wie een groen scherm krijgt en hoe ze daar qua houding/gezichtsuitdrukkingen op reageren. Ook is er op die manier veel meer spanningsopbouw. Tevens is volgens mij de muziek altijd veel onheilspellender (zeker in dit geval) bij de kandidaat die het rode scherm krijgt. Ik wist eigenlijk al voordat het scherm van Airen te zien was dat zij zou afvallen puur door de muziek (vraag me af of meer mensen dit hebben).
Hé? Dit is wel hele gekke informatie. Een beetje jammer ook, maar misschien begrijpelijk. Heel veel kandidaten gaven hier tijdens de biechten tijdens de test te kennen op welke andere spelers ze zaten en wie ze verdachten. Door weinig schermen te laten zien, weten we als kijker dus niet wie er goed zit of niet. Anderzijds, in principe maakt het niet uit, natuurlijk, iedereen behalve Airen zou hier een groen scherm gekregen hebben.