Auteur Topic: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk  (gelezen 55606 keer)

Offline tunnelvisionair

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #120 Gepost op: 14-01-2016, 14:19:44 »
 
Blijkbaar was dit helemaal niet het 2de scherm. Airen zat net bij SBS6 Thuis op Zondag en zij zei dat dat er al meerdere schermen gepasseerd waren voordat zij aan de beurt was en dat dit dus zo gemonteerd was. Waarom zouden ze dat doen? Tijd tekort? Zouden wij conclusies kunnen trekken met de beelden waarbij de kandidaten de test invullen? Vind het wel gek.
Persoonlijk vind ik dit ook wel jammer. Ik vind het altijd interessant om te zien wie een groen scherm krijgt en hoe ze daar qua houding/gezichtsuitdrukkingen op reageren. Ook is er op die manier veel meer spanningsopbouw. Tevens is volgens mij de muziek altijd veel onheilspellender (zeker in dit geval) bij de kandidaat die het rode scherm krijgt. Ik wist eigenlijk al voordat het scherm van Airen te zien was dat zij zou afvallen puur door de muziek (vraag me af of meer mensen dit hebben).

Hé? Dit is wel hele gekke informatie. Een beetje jammer ook, maar misschien begrijpelijk. Heel veel kandidaten gaven hier tijdens de biechten tijdens de test te kennen op welke andere spelers ze zaten en wie ze verdachten. Door weinig schermen te laten zien, weten we als kijker dus niet wie er goed zit of niet. Anderzijds, in principe maakt het niet uit, natuurlijk, iedereen behalve Airen zou hier een groen scherm gekregen hebben.

Ik vind het niet zo gek hoor, editors hebben met een strikte lengte van de uitzending te maken, en een schermpje meer of minder is een makkelijke manier om tijd te winnen zonder veel inhoud te laten sneuvelen.

Ik kan toch niet goed verklaren waarom ze Airen’s rode scherm, na montage, als 2e de huiskamer in slingeren, terwijl Airen in werkelijkheid pas later haar scherm te zien kreeg. Op een of andere manier hebben wij een aantal groene schermen niet “mogen” zien, die de kandidaten wèl te zien hebben gekregen. Voor de kandidaten maakt het idd niet uit; iedereen behalve Airen had immers een groen scherm. Voor de kijker thuis maakt het echter weldegelijk uit. We missen de mogelijke inzet van jokers en – belangrijker nog – wie zijn/haar test beter had gemaakt dan Airen.

Naar mijn mening is er in ieder geval geen sprake van beperkte tijd i.v.m. de lengte van de uitzending ; uitzending 2 duurt bijna 3 minuten korter dan uitzending 1, dus er was nog meer dan genoeg tijd over om alle schermen te tonen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #121 Gepost op: 14-01-2016, 14:59:33 »
We missen de mogelijke inzet van jokers en – belangrijker nog – wie zijn/haar test beter had gemaakt dan Airen.

Uhm, iedereen toch.. daarom gaat Airen naar huis.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #122 Gepost op: 14-01-2016, 15:03:34 »

Ik kan toch niet goed verklaren waarom ze Airen’s rode scherm, na montage, als 2e de huiskamer in slingeren, terwijl Airen in werkelijkheid pas later haar scherm te zien kreeg. Op een of andere manier hebben wij een aantal groene schermen niet “mogen” zien, die de kandidaten wèl te zien hebben gekregen. Voor de kandidaten maakt het idd niet uit; iedereen behalve Airen had immers een groen scherm. Voor de kijker thuis maakt het echter weldegelijk uit. We missen de mogelijke inzet van jokers en – belangrijker nog – wie zijn/haar test beter had gemaakt dan Airen.

Naar mijn mening is er in ieder geval geen sprake van beperkte tijd i.v.m. de lengte van de uitzending ; uitzending 2 duurt bijna 3 minuten korter dan uitzending 1, dus er was nog meer dan genoeg tijd over om alle schermen te tonen.


We weten van 5 van de 7 mensen die minstens een joker hadden dat ze die hebben ingezet en ik ben er vrij zeker van de 9 mensen hun test beter gemaakt hebben dan Airen.

Wat ik vooral interessant vind aan een executie is de reacties van iedereen. Wie heeft er een versnelde ademhaling en lijkt zenuwachtig?

Offline tunnelvisionair

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #123 Gepost op: 14-01-2016, 15:27:08 »
Haha, ja, klopt, ik heb me ff niet goed verwoord. Sorry. Uiteraard heeft iedereen de test beter gemaakt dan Airen, maar ik bedoelde eigenlijk het in beeld 'bevestigd' krijgen van hun betere tests d.m.v. het groene scherm, omdat dat meestal met enig gejuich en gejammer gepaard gaat.

Wat betreft de inzet van jokers doelde ik niet zo zeer alleen op deze executie; ik neem aan dat ook in andere executies stevig wordt gemonteerd...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #124 Gepost op: 14-01-2016, 15:29:51 »
Aan de andere kant... als de uitzendduur van een aflevering vaststaat, en daar ga ik van uit, zie ik liever meer over de opdrachten, groepsgesprekken en biechten, dan meer groene schermen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tunnelvisionair

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #125 Gepost op: 14-01-2016, 15:57:10 »
Aan de andere kant... als de uitzendduur van een aflevering vaststaat, en daar ga ik van uit, zie ik liever meer over de opdrachten, groepsgesprekken en biechten, dan meer groene schermen.

Helemaal mee eens.

Toch is er weldegelijk verschil in de duur van de eerste 2 afleveringen:

Aflevering 1: 813 00:58:48.020 --> 00:58:51.010 Hoog tijd, vindt de Mol.
Aflevering 2: 830 00:55:58.017 --> 00:56:00.004 Succes, Molletje.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #126 Gepost op: 14-01-2016, 16:07:36 »
Is het niet zo dat aflevering 1 altijd iets langer duurt?

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #127 Gepost op: 14-01-2016, 17:56:24 »
Wat ik opvallend vond was dat Remy op een gegeven moment zei (op 47:55):

Remy: "Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen: de Mol is eh.. Klaas, of de Mol is Marjolein".
Ellie: "Nou.. nu heb je het verklapt!"
Klaas: "Verdorie"
Ellie: "Verdorie"
Klaas: "Hele spel naar de haaien... *haalt schouders wat onrustig op (mijns inziens) en schudt hoofd*"
Ellie: "Dat doe je toch niet?"
Remy: "Nouja, sorry".

Is dit een bevestiging dat de hint naar Klaas uit het klooster, omdat Remy het 'laatste woord' (Art: "Wie.. is.. de Mol? [...] Klaas?) heeft genoemd?
Misschien denk ik ook wel te veel door hoor  ::rofl:: ::tandpastasmiley::

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #128 Gepost op: 14-01-2016, 23:21:07 »
Nog eens even de hele aflevering gekeken en iets viel me nu toch op en heb het een paar keer opnieuw bekeken.

Tijdens de test van Ellie, rond 48:51, hoor je haar spreken en ze eindigt met de zin "en dat is waar ik op wacht met de ..."

Het laatste woord hoor je niet. Als je de ondertiteling erbij neemt dan zie je dat ze zegt "en dat is waar ik op wacht met de mol"

Het woordje "MOL" is er dus uitgeknipt. Misschien een foutje of toch een hint?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #129 Gepost op: 14-01-2016, 23:24:14 »
Nog eens even de hele aflevering gekeken en iets viel me nu toch op en heb het een paar keer opnieuw bekeken.

Tijdens de test van Ellie, rond 48:51, hoor je haar spreken en ze eindigt met de zin "en dat is waar ik op wacht met de ..."

Het laatste woord hoor je niet. Als je de ondertiteling erbij neemt dan zie je dat ze zegt "en dat is waar ik op wacht met de mol"

Het woordje "MOL" is er dus uitgeknipt. Misschien een foutje of toch een hint?

Nee, het woordje 'Mol' is weldegelijk aanwezig, maar het is zo meer binnensmonds gezegd waardoor het niet goed verstaanbaar is, maar ik snap je twijfel wel.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #130 Gepost op: 15-01-2016, 00:09:56 »
maar in mijn 2e reversed crime-scene verhaallijn, zou je kunnen lezen Moordenaar (oeps heb ik het toch weer genoemd haha). :-X  ;D
Moordenaar??
Dan zou het wel een heel luguber seizoen zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #131 Gepost op: 15-01-2016, 00:16:01 »
Moordenaar??
Dan zou het wel een heel luguber seizoen zijn.

Jij dacht dat dat rode scherm een verfstreep was?

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #132 Gepost op: 15-01-2016, 16:20:22 »
Hoe absurd zou het zijn als ze het dit jaar helemaal anders doen?

De nadruk ligt dit seizoen sterk op 'Follow the money'. Wat nou als er in dit seizoen geen verborgen hints zitten en alles wat we vinden zogenaamde red herrings zijn? Omdat de enige manier om de Mol te vinden dit seizoen is te kijken naar wie het geld binnenhaalt en wie niet.

De titel van de eerste aflevering betekent dan zoiets als 'wijsmaken' omdat de hints je juist van de wijs brengen.

Ik zou het gedurfd van de makers vinden, maar verwacht niet dat het ooit zou gebeuren in dit spel. Hints zijn toch onderdeel van het mysterie van Wie is de Mol.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2016, 16:23:39 door Amateur »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #133 Gepost op: 15-01-2016, 21:40:55 »
Stel dat de makers bedacht hebben, omdat nu Ellie als zijn politie ook meedoet, dat het leuk is om dit seizoen van widm in een soort van setting/sfeer van een soort van politiecase op te zetten?

De breefing en aantal opdrachten wijzen veel naar politiewerkzaamheden, metro: kenmerken van personen, groepsfoto: fotoreconstructie, klooster: de hoofden van oud-mollen hoofdreconstructie. beelden in aflevering 1 en 2 geven aan dat er soort van observatie is dmv van witte auto, soms met iemand met roze shirt erin). Groepsfoto: die man die als enige achter de groepsfoto blijft staan (bij de ijscokarren)en andere man zie je een landkaart vasthouden, ook zo raar)

Mijn inziens verwijst dit allemaal veels te veel naar Ellie als zijnde de mol van 2016 . Ik weet niet hoe ze dat in de afgelopen 15 seizoenen deden/hebben gedaan?


Moest een beetje lachen stiekem om deze post dus moest ff reageren .. (no offense  :-X)
Ik zou zeggen.. neem n bakkie chips op schoot en ga lekker de seizoenen terugkijken. Wat je omschrijft hierboven is wat WIDM is.. De speurtocht.. de hints ..de t shirts.. de groepsfoto's.. het 'politiewerk' . Al 15 seizoenen.. Is geen hint naar Ellie
« Laatst bewerkt op: 15-01-2016, 21:57:37 door FS »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #134 Gepost op: 15-01-2016, 23:43:07 »
@Geinstein Of je zit te diep in een tunnel waardoor je dingen gaat verzinnen die er niet zijn, óf je denkt gewoon véél te ver door. Ik bewonder je enthousiasme en inzet maar 90% van die gedachtespinsels zijn echt te ver doorgetrokken. Bovendien herhaal je dingen nogal vaak, dat is niet nodig, wij lezen alles en weten na 1 keer ook wat je bedoelt ;).
Blijf vooral speuren maar misschien ff een tandje lager.  ::vergroot:: ::ok::

Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #135 Gepost op: 16-01-2016, 16:44:34 »
We weten van 5 van de 7 mensen die minstens een joker hadden dat ze die hebben ingezet en ik ben er vrij zeker van de 9 mensen hun test beter gemaakt hebben dan Airen.

Wat ik vooral interessant vind aan een executie is de reacties van iedereen. Wie heeft er een versnelde ademhaling en lijkt zenuwachtig?

Daar kijk ik ook altijd graag naar! Houdingen en hoe ze reageren. En ookal zou ik ook graag meer beelden van de opdrachten etc willen zien, de executie blijft toch wel een spannend moment.

(Daarnaast vond ik ook de lichaamstaal van Klaas in aflevering 1 opvallend bij de metro toen hij met Art stond. Het leek wel alsof de spanning door zijn lijf heen gierde. Ik denk dat de mol dat niet snel overkomt. 1: hij weet al wat er gaat gebeuren. 2: hij zal in de metro geen kandidaten zien dus er is totaal geen spanning om ontdekt te worden. Daarom valt hij ondanks de hints voor mij af (sorry voor deze offtopic info))
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #136 Gepost op: 27-01-2016, 02:09:32 »
Het laatste woord. Letterlijk.