Auteur Topic: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk  (gelezen 55609 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2016, 22:29:11 »
Heb inderdaad echt zitten genieten vanavond :D Kan al bijna niet wachten op volgende week in de hoop dat die uitzending deze weer overtreft :D

Offline bal gehakt

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2016, 22:32:19 »
Ik zat een paar dagen geleden naar radio 1 te luisteren naar met het oog op morgen en daar was remy te gast, de laatste vraag van de presentator was "tot slot remy, wie is de mol?"
remy zei toen "dat MAG ik niet zeggen"  en dat antwoord vond ik raar want volgens mij weten de kandidaten pas bij de finale uitzending, de bijeenkomst, wie de mol is! hij had volgens mij moeten zeggen dat hij het niet weet ipv dat ie dat niet mag zeggen! want kandidaten die afvallen gaan naar huis en weten dus niet wie de mol is, dus als hij zegt dat hij het niet mag zeggen dan betekent dat dat hij of de mol of de finalist is,... misschien vergezocht van mij en weten de kandidaten die voortijdig afvallen misschien later wel wie de mol is maar het viel me gewoon op...
Ook molletjes lusten op zn tijd een gehaktballetje..

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2016, 22:34:54 »
Wat een geweldige aflevering. Mooie beelden, leuke en spannende opdrachten. Met name de laatste opdracht erg mooi in beeld gebracht. Ook weer erg moeten lachen om de groep. Benieuwd naar de volgende aflevering.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2016, 22:46:28 »
Wauw, wauw, wauw  ::bravo::
Dit was inderdaad misschien wel de mooiste opdracht ooit. Deze aflevering had alles in zich, wat Wie is de Mol zo bijzonder maakt: geweldige, afwisselende  en spannende opdrachten, perfecte montage, mooie beelden, grappige momenten, het in beeld brengen van het groepsproces met alles wat daarbij hoort en het erbij betrekken van de lokale bevolking. Bij het zien van de teaser denk ik dat de aflevering van volgende week ook weer geweldig gaat worden.

Ik ben nog aan het nagenieten en alles laten bezinken, want er is veel gebeurd, waar we iets aan hebben. Nadat ik alles genoteerd heb in mijn molboekje en alles voor mezelf op een rijtje heb gezet, zal ik mijn visie en verdenkingen geven!  ::bravo:: ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2016, 23:11:51 »
Een op en top widm-aflevering. Prima montage, opzwepende muziek waar nodig, de opdrachten waren elk anders maar toch mooi passend. Moeten we trouwens niet de afleveringstitel letterlijk uitvoeren n.a.v. de teksten van de oud-mollen in het molgenootschap? Ik zie dat Dedominee e.e.a. prachtig heeft uitgetypt. Komt er dan niet een Case-closed-hint uit? Als elk laatste woord letterlijk wijzen naar de mol zijn we eruit  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2016, 23:13:53 »
Speciaal voor Joost2:

Volgens mij werd bij de vetgedrukte zin gezegd: 'Let goed op je molboek.' Dat viel mij op, omdat er eigenlijk altijd 'molboekje' gezegd wordt.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2016, 23:18:50 »
Speciaal voor Joost2:


Ik denk niet aan letters, maar het laatste woord van elke zin, letterlijk. Zoals de afleveringstitel is.

Tim/Taeke: Face, kandidaten, strategie, vertrouwen, haalt, rug, money, spelen, vrijstellingen, zaken, pot, rug.

Cecile/Klaas: vinden, legenda, is, oordeel, tip, molboek, denkt, contra, rug, heen, focus.

Annemieke/Rop: vermijden, kandidaat, denkt, gezet, vinden, rug.

Marjolein/Ellie: mollen, maken, vinden, succes, daglicht, zaakjes.

Remy/Airen: staat, Mol, Mol, vergaren, niet, rug, betrouwbaar, dan, jezelf.

Welke zin kunnen we hiermee maken? Rug is een terugkomend dingetje in elk gesprek.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2016, 23:49:09 »
De brasserie waar ze zijn gaan eten heet Pat'e palo. Palo (het laatste woord) betekent ....... (Hockey)stick!!!!
« Laatst bewerkt op: 9-01-2016, 23:53:41 door Shiba »

Offline Neon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2016, 00:13:23 »
Ik denk niet aan letters, maar het laatste woord van elke zin, letterlijk. Zoals de afleveringstitel is.

Tim/Taeke: Face, kandidaten, strategie, vertrouwen, haalt, rug, money, spelen, vrijstellingen, zaken, pot, rug.

Cecile/Klaas: vinden, legenda, is, oordeel, tip, molboek, denkt, contra, rug, heen, focus.

Annemieke/Rop: vermijden, kandidaat, denkt, gezet, vinden, rug.

Marjolein/Ellie: mollen, maken, vinden, succes, daglicht, zaakjes.

Remy/Airen: staat, Mol, Mol, vergaren, niet, rug, betrouwbaar, dan, jezelf.

Welke zin kunnen we hiermee maken? Rug is een terugkomend dingetje in elk gesprek.
Ik vind het in ieder geval opvallend dat alleen bij het duo Remy/Airen, van wie Remy in het klooster was, Mol - tot twee keer toe - het laatste woord is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2016, 00:16:46 »
Ik vind het in ieder geval opvallend dat alleen bij het duo Remy/Airen, van wie Remy in het klooster was, Mol - tot twee keer toe - het laatste woord is.

Dit wilde ik net typen. En aangezien Airen het zeker niet is....  ::vergroot::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2016, 00:49:48 »

Ik denk dat DeDominee en Pippi op het goede spoor zitten. "Het spel gebeurt nooit voor je ogen, maar altijd achter je rug." Het gaat hier niet om het zien, maar om het horen (zoals in: "Achter je rug wordt gefluisterd"). Het gaat om enkele opvallende -te horen- laatste woorden van de oude mollen (die we niet goed kunnen zien!), zie de uitgetypte tekst van DeDominee. "Letterlijk" uit de titel van de tweede aflevering verwijst m.i. juist niet letterlijk naar het laatste woord, maar (een beetje flauw) naar telkens de laatste "letter" van elk van deze laatste woorden.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2016, 01:41:53 »
Maar dat zou dan alleen een aanwijzing voor de kijker zijn en niet voor de kandidaten. Die horen veel meer als wij.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2016, 02:19:13 »
Volgens mij is het laatste woord gewoon "Verheijen". Komt van alle kandidaten op de laatste plaats (alfabetisch, dus : letterlijk)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2016, 09:43:58 »
Aflevering 2 trok 1,8 miljoen kijkers.

(Bron: stichting Kijkonderzoek)

Offline WiWaaz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2016, 09:56:33 »
Zoals zo vaak al gezegd; tóp aflevering! Ontzettend mooi.

Wat mij opviel: in de vooruitblik zegt Rop (?) dat de Mol geld uit de pot kan gaan halen.
Zoiets zegt Dennis ook in zijn tips overigens.

Maar kunnen we dan nu concluderen dat de mensen die wél hun best deden om geld binnen te halen, gewoon de Mol kunnen zijn?
Klaas bij de Metro opdracht bijvoorbeeld, of bij de foto opdracht van deze aflevering.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #55 Gepost op: 10-01-2016, 10:03:23 »
Zoals zo vaak al gezegd; tóp aflevering! Ontzettend mooi.

Wat mij opviel: in de vooruitblik zegt Rop (?) dat de Mol geld uit de pot kan gaan halen.
Zoiets zegt Dennis ook in zijn tips overigens.

Maar kunnen we dan nu concluderen dat de mensen die wél hun best deden om geld binnen te halen, gewoon de Mol kunnen zijn?
Klaas bij de Metro opdracht bijvoorbeeld, of bij de foto opdracht van deze aflevering.
Ja dat kan dus! In het verleden heeft de mol ook wel eens geld verdienen, maar vaker omdat het moest en niet anders ging. Misschien wil de mol zout ipv zand ;-) in de ogen strooien en een andere tactiek volgen dit jaar.
Meer L

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #56 Gepost op: 10-01-2016, 10:08:26 »
Zoals zo vaak al gezegd; tóp aflevering! Ontzettend mooi.

Wat mij opviel: in de vooruitblik zegt Rop (?) dat de Mol geld uit de pot kan gaan halen.
Zoiets zegt Dennis ook in zijn tips overigens.

Maar kunnen we dan nu concluderen dat de mensen die wél hun best deden om geld binnen te halen, gewoon de Mol kunnen zijn?
Klaas bij de Metro opdracht bijvoorbeeld, of bij de foto opdracht van deze aflevering.
Wat ik denk: misschien dat de mol geld verdient in aflevering 3 omdat er ook in aflevering 3 ggeld uit de pot gaat. Inge en Annemarie hebben ook expres geld laten verdienen in dezelfde aflevering als dat er geld uit de pot ging.

Daarbij denk ik wel degelijk dat de mol flink gemold heeft in aflevering 1 en 2 :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2016, 10:55:39 »
Door de montage is het laatste woord niet altijd meer het laatste woord. Focus? Jezelf? Molboek? Rug? Ik kan het er niet helemaal uithalen nog.

En betekenen de woorden van Art nog iets? Er is een advies voor de goede verstaander. Een goede verstaander heeft aan een half woord genoeg. Moeten we halve laatste woorden zoeken?

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2016, 12:04:45 »
Deze vond ik ook leuk gevonden :)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #59 Gepost op: 10-01-2016, 12:38:39 »
Die Klaas hint is wel erg goed gevonden. Alleen ik heb net het stukje teruggekeken en Cecile gaat ook het klooster in, dus het is niet zo dat al die zinnen gericht naar Klaas waren of wanneer hij in beeld kwam.

Bovendien is het een afleveringstitel, en dus geen hint voor de kandidaten zelf. Niemand van de mollen heeft letterlijk het laatste woord gezegd, tegen de kandidaten als een soort crypto hint.

Wat ik trouwens zelf dacht bij laatste woord, letterlijk is> Remy sluit de aflevering af met 'succes molletje'

molletje zou misschien kunnen slaan op iemand die klein is. Cecile? Ellie? Rop
Is een beetje te vaag misschien.

Ik heb trouwens door deze aflevering echt een paar mensen kunnen afstrepen. Ik zie zo duidelijk kandidaat gedrag bij ze.
Afgestreept na deze aflevering:

Annemieke (was al afgestreept)
Remy
Tim ( is zó fanatiek, en is echt de Anna Drijver van dit seizoen, wilt alles weten)
Cecile (ze heeft iets verdachts, maar vorige week wist ze niet dat dat de mollendriehoek of mojito, popito een TOPITO heette. Vond ik vrij oprecht overkomen die biecht. Stuntelig, met een dosis humor. De mol weet dat dat ding een topito heet want die weet alle opdrachten al.
Ellie, vanwege een gevoel dat ze zichzelf nooit als mol zou opgeven.

blijft over

Klaas
Taeke > maar ik zie tot nu toe nog tevee kandidatengedrag bij hem, maar hou hem wel in de gaten.
Marjolein
Rop