Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren  (gelezen 40678 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2016, 23:03:48 »
Is het wel zeker dat het zeezout uit het water geschept MOEST worden? Lag niet ergens een bergje droog zeezout op de wal die ze eigenlijk moesten hebben? Het zout uit de zee is een stuk natter en daardoor een stuk zwaarder. Het kan dus een molactie zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2016, 23:05:13 »
het bordje stond midden in het water, terwijl de andere bordjes echt op een zouthoopje stonden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2016, 23:10:02 »
het bordje stond midden in het water, terwijl de andere bordjes echt op een zouthoopje stonden.

Ja maar later scheppen ze alsnog dat andere zout.
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2016, 00:14:11 »
Dat Tim en vooral Ellie  bij min 11.25 nou niet doorhebben dat Rop wel roept "staat daar ook mineraalzout in de buurt" maar op dat moment (in mijn ogen) zijn portofoon even uit zet en Remy dat dus niet mee krijgt...
Acteur Rop zegt dat ook nog "nou ja dat maakt nu ook niks meer uit" en communicatie stopt , dus verkeerde wagon wordt er gebracht.

Of Remy zet zijn portofoon uit zodat Teake en Klaas niet horen dat Rop nog zegt "en staat daar ook mineraalzout in de buurt"..?

Ik denk eerder dat Rop hier heel erg molt..weet t bijna zeker, geloof ik : -)

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2016, 00:28:17 »
Ik streep in deze opdracht ook definitief Tim weg als mol. Hij rent zo naar de andere kant, terwijl hier niks te vinden is. Als je met z'n drieën over bent en zo'n opdracht moet doen: ja, dan is dit nuttig, maar als mol je volledig afzonderen van een opdracht, terwijl je dan maar 10% van de kracht mist, lijkt mij gewoon heel onlogisch. Ik zie hier echt een kandidaat in.

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2016, 01:25:24 »
De locatie:
https://www.google.nl/maps/@18.2151959,-70.5518341,700m/data=!3m1!1e3

Wellicht leuk om wat afstanden te meten  ;)

Offline tunnelvisionair

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2016, 01:25:54 »
Ik weet niet of iemand hier wel eens een volle kruiwagen met zand heeft gekruid, maar dat is wel wat lastiger als een aantal mensen hier doet vermoeden. Ook ik ben daarbij in het verleden regelmatig de balans verloren. Vergelijk het met een fiets met 2 kinderzitjes en fietsmand voorop.

Verder begrijp ik niet dat de kandidaten geen gebruik maken van de bootjes. Daarna ff overscheppen op de treintjes en klaar is Kees. Hoef je ook niet zo chaotisch te gaan rangeren. Waar Tim stond te scheppen kon überhaupt geen treintje komen, maar daar lag wel een bootje.
Over Tim gesproken: je ziet hem vanuit de lucht richting een kruising rennen, houdt dan wat in, draait om en raapt wat op...

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2016, 10:46:57 »
Ik weet niet of iemand hier wel eens een volle kruiwagen met zand heeft gekruid, maar dat is wel wat lastiger als een aantal mensen hier doet vermoeden. Ook ik ben daarbij in het verleden regelmatig de balans verloren. Vergelijk het met een fiets met 2 kinderzitjes en fietsmand voorop.


Heb zelf inderdaad ongewild wel vaker zon volle kruiwagen om laten kieperen. Dat is echt moeilijker dan je denkt.  ::rofl::

Voor mij dus niet echt een mollenactie, gewoon een zware kruiwagen.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2016, 10:57:42 »
Ik weet niet of iemand hier wel eens een volle kruiwagen met zand heeft gekruid, maar dat is wel wat lastiger als een aantal mensen hier doet vermoeden. Ook ik ben daarbij in het verleden regelmatig de balans verloren. Vergelijk het met een fiets met 2 kinderzitjes en fietsmand voorop.


Ja, dus degene die op het idee komt om de kruiwagen te gebruiken is in mijn ogen eerder verdacht

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2016, 11:20:41 »
Rop wilde dat ook gaan doen

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2016, 11:23:14 »
Het is zwaar en moeilijk en je vervoert er maar een kleine hoeveelheid mee. Lijkt me inderdaad een onlogisch middel in deze opdracht.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2016, 11:55:02 »
Wat gebeurt er toch met die mineraalzoutkar?
Remy geeft door: de eerste is een keukenzoutkar.
Rop vraagt: Staat er ook een mineraalzoutkar?
Het volgende wat we zien is Taeke die iets zegt als: die (zeezout) moet naar daarachter, en strooizout naar de linker, dus als we deze twee die kant op duwen (keukenzout en zeezout) duurt dat maar twee minuutjes.'
En vervolgens zien we Taeke Klaas op pad sturen met een strooizoutkar ??? Wat er ook is gebeurd, het heeft veel tijd gekost om niks.
...óf niet!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2016, 12:26:36 »
Ik begrijp helemaal niks van wat ze aan het doen zijn, het komt op me over als complete chaos en ik denk dat ik ook niet ga proberen het te begrijpen ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2016, 12:27:15 »
Wat gebeurt er toch met die mineraalzoutkar?
Remy geeft door: de eerste is een keukenzoutkar.
Rop vraagt: Staat er ook een mineraalzoutkar?
Het volgende wat we zien is Taeke die iets zegt als: die (zeezout) moet naar daarachter, en strooizout naar de linker, dus als we deze twee die kant op duwen (keukenzout en zeezout) duurt dat maar twee minuutjes.'
En vervolgens zien we Taeke Klaas op pad sturen met een strooizoutkar ??? Wat er ook is gebeurd, het heeft veel tijd gekost om niks.

Ja daar moet haast wel de Mol aan het werk geweest zijn. Er wordt niet getoond of de vraag van Rop naar de mineraalzoutkar aankomt. Rop, Remy, Taeke zijn hier erg verdacht.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #34 Gepost op: 10-01-2016, 12:46:39 »
Rop, Remy, Taeke zijn hier erg verdacht.

Gelukkig zijn die nou net niet mijn 3 hoofdverdachten  ::)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #35 Gepost op: 10-01-2016, 12:50:04 »
Gelukkig zijn die nou net niet mijn 3 hoofdverdachten  ::)
En die van mij  ::jaja::
Meer L

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #36 Gepost op: 10-01-2016, 12:52:34 »
Klaas staat aan de kant te scheppen en Marjolein wijst hem er op dat het zeezout uit zee gehaald moet worden. En het tempo waarmee die twee scheppen valt het mee dat er nog wat uit het water geschept wordt :D 

Het was Airen die hen hier allebei op wees

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2016, 13:17:18 »
Ja daar moet haast wel de Mol aan het werk geweest zijn. Er wordt niet getoond of de vraag van Rop naar de mineraalzoutkar aankomt. Rop, Remy, Taeke zijn hier erg verdacht.

Maar Taeke heeft ook samen met Marjolein wel een juiste kar naar het eindpunt gebracht. Vind ik van beiden onmols.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #38 Gepost op: 10-01-2016, 13:18:59 »
Maar Taeke heeft ook samen met Marjolein wel een juiste kar naar het eindpunt gebracht. Vind ik van beiden onmols.

Dat kan je denk ik prima doen als je weet dat niet alle vier karren gehaald zullen worden. En dan heb ik het over Taeke. Marjolein lijkt zich niet met andere karren bemoeid te hebben en is inderdaad erg onmols.

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2016, 13:53:43 »
Het is voor mij niet heel duidelijk hoe deze opdracht precies verloopt. Wel meen ik te zien dat wanneer ze beginnen met de opdracht...allemaal gaan rennen....en dat Rop vooraan rent. Zou hij deze chaos (dit rennen) geïnitieerd hebben?