Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren  (gelezen 40679 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2016, 13:55:31 »
En hij houdt steeds zijn portofoon in de hand. Behalve dat dat niet gemakkelijk werkt... Is het niet zo dat als je de knop ingedrukt houdt en verder niets doet, dat je dan alle communicatie onmogelijk maakt?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2016, 13:57:35 »
Het is voor mij niet heel duidelijk hoe deze opdracht precies verloopt. Wel meen ik te zien dat wanneer ze beginnen met de opdracht...allemaal gaan rennen....en dat Rop vooraan rent. Zou hij deze chaos (dit rennen) geïnitieerd hebben?

Annemieke loopt nog voor Rop. Zou zij net als bij het topito trekken erop gehamerd hebben om snel te beginnen?

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2016, 14:03:38 »
Annemieke loopt nog voor Rop. Zou zij net als bij het topito trekken erop gehamerd hebben om snel te beginnen?

Je hebt gelijk, Annemieke loopt er nog voor. Zie je in het volgende shot heel duidelijk.

Er lopen ook al 3 mensen met een kruiwagen. Er moet iemand toch wel iets geroepen hebben toen de opdracht begon?

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2016, 15:53:12 »
Is het nog iemand opgevallen dat aan het eind van de opdracht, wanneer Art de groep streng toespreekt over de mislukte opdracht, twee keer een man door het beeld komt lopen?

Eerst maakt hij iets van een haak ergens aan vast, daarna zien we hem achter Art langs lopen.
(Ik kan nu helaas geen screenshots maken)

Misschien is het niets, maar ik vond het zo vreemd dat ze dat shot dan niet even overdoen, of die man even vragen om pas met zijn haak aan de slag te gaan als ze klaar zijn met filmen.

Weet iemand wat ik bedoel?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2016, 15:55:57 »
Is het nog iemand opgevallen dat aan het eind van de opdracht, wanneer Art de groep streng toespreekt over de mislukte opdracht, twee keer een man door het beeld komt lopen?

Eerst maakt hij iets van een haak ergens aan vast, daarna zien we hem achter Art langs lopen.
(Ik kan nu helaas geen screenshots maken)

Misschien is het niets, maar ik vond het zo vreemd dat ze dat shot dan niet even overdoen, of die man even vragen om pas met zijn haak aan de slag te gaan als ze klaar zijn met filmen.

Weet iemand wat ik bedoel?
Helemaal eens en vond het ook zo vreemd! Zit er al de hele dag aan te denken....Wat was dat? En hij liep ACHTERlangs terug hahaha, het spel verandert achter je rug  ::rofl::
Meer L

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2016, 16:06:51 »
Helemaal eens en vond het ook zo vreemd! Zit er al de hele dag aan te denken....Wat was dat? En hij liep ACHTERlangs terug hahaha, het spel verandert achter je rug  ::rofl::
Ik moest daar ook hardop om lachen  ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2016, 16:19:53 »
Wat een heerlijk chaotische opdracht was dit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2016, 16:39:54 »
Wat gebeurt er toch met die mineraalzoutkar?
Remy geeft door: de eerste is een keukenzoutkar.
Rop vraagt: Staat er ook een mineraalzoutkar?
Het volgende wat we zien is Taeke die iets zegt als: die (zeezout) moet naar daarachter, en strooizout naar de linker, dus als we deze twee die kant op duwen (keukenzout en zeezout) duurt dat maar twee minuutjes.'
En vervolgens zien we Taeke Klaas op pad sturen met een strooizoutkar ??? Wat er ook is gebeurd, het heeft veel tijd gekost om niks.

Klaas is hierbij ook wel verdacht.  Maak dankbaar gebruik van het feit dat hij de verkeerde kar mee krijgt.  Hij vraagt er nog eens extra aan.  Gaat dan doen als fanatieke kandidaat door met die kar te rennen,  terwijl hij al weet dat het de verkeerde kar is

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2016, 20:06:23 »
Wanneer Airen Klaas aanspreekt dat hij het verkeerde zeezout aan het scheppen is, staat Rop er ook bij. Klaas maakt aanstalten om het water in te gaan, maar Rop blijft gewoon het zout van de kant in de kruiwagen scheppen. Is  dit dezelfde berg waar Klaas het foute zout vanaf schepte? Oftewel, Rop, wat ben je hier in godsnaam aan het doen (hij reageert ook totaal niet op de opmerkingen van Klaas en Airen)?

Offline sarafouk1

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2016, 20:45:54 »
En het lijkt mij dat we ook moeten kijken wie de portofoons in hun hand houden. De mol heeft dat namelijk heel graag bij zich. Rop, Ellie en Remy?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2016, 21:16:33 »
Er is zoveel chaos ( gemonteerd) in deze zoutopdracht dat ik geprobeerd heb op te schrijven wat ik in beeld zie gebeuren:

Ik doe dat altijd per opdracht voor mijn overzichten en deel het dan vervolgens op per kandidaat en probeer er dan ook positieve en negatieve acties in te zoeken. Met deze opdracht ben ik een halve dag bezig geweest... ::)

Deze 45 minuten vol chaos zijn zo kort gemonteerd dat we ontzettend veel informatie missen. Maar onverdacht lijken kandidaten als Annemieke, Cécile en Marjolein die zich uitsluitend met de karren bezig lijken te houden die uiteindelijk goed op het eindpunt komen. Het meest verdachte moment is volgens mij het moment dat Rop om de mineraalzoutkar vraagt terwijl Klaas later met de strooitzoutkar aankomt. Ergens in de communicatie is er wat misgegaan. Rop en Remy met porto's zijn verdacht. Maar ook Taeke en Klaas die het verder met die verkeerde kar afhandelen. Ik denk dat de Mol tussen die laatste vier zit.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2016, 21:52:27 »
Ik doe dat altijd per opdracht voor mijn overzichten en deel het dan vervolgens op per kandidaat en probeer er dan ook positieve en negatieve acties in te zoeken. Met deze opdracht ben ik een halve dag bezig geweest... ::)

Deze 45 minuten vol chaos zijn zo kort gemonteerd dat we ontzettend veel informatie missen. Maar onverdacht lijken kandidaten als Annemieke, Cécile en Marjolein die zich uitsluitend met de karren bezig lijken te houden die uiteindelijk goed op het eindpunt komen. Het meest verdachte moment is volgens mij het moment dat Rop om de mineraalzoutkar vraagt terwijl Klaas later met de strooitzoutkar aankomt. Ergens in de communicatie is er wat misgegaan. Rop en Remy met porto's zijn verdacht. Maar ook Taeke en Klaas die het verder met die verkeerde kar afhandelen. Ik denk dat de Mol tussen die laatste vier zit.

Mee eens,  een van die laatste vier

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2016, 22:18:18 »
Ineens een shot van Remy en Tim met een keukenzoutkar.
Remy zet een wissel om en de keukenzoutkar wordt weggereden.
Remy laat de keukenzoutkar achter in the middle of nowhere en rent weg
We zien een shot van Airen die langs een lege keukenzoutkar loopt
Deze keukenzoutkar staat in de middle of nowhere

Remy is ineens bij Annemiek en  Cecile  die keukenzout scheppen
Remy wil ze helpen maar gooit tweemaal de kruiwagen om.
Het is niet duidelijk of deze vraag overkomt, Remy heeft de portofoon

Genoeg punten waarop Remy saboteert imo. Zet eerst die keukenzoutkar in the middle of nowhere, loopt daarna heel kandidaats keukenszout te scheppen, laat opzettelijk de kruiwagen kieperen, zit te foefelen met de portfoon ondanks ether-discipline. Een mol ten voeten uit op diverse schakels in de opdracht  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tunnelvisionair

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2016, 22:30:07 »

Deze 45 minuten vol chaos zijn zo kort gemonteerd dat we ontzettend veel informatie missen.

Klopt, wij molloten missen hier wellicht bergen info, maar door de jaren heen is ook wel gebleken dat de afleveringen voor de 'gewone' kijker thuis interessant moeten blijven en de meest betekenisvolle aanwijzingen worden er vrijwel altijd in gemonteerd.

Het vragen om kar A, terwijl kar B geleverd wordt, is nou typisch zoiets wat iedere kijker zou moeten kunnen opmerken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2016, 22:31:20 »
Het vragen om kar A, terwijl kar B geleverd wordt, is nou typisch zoiets wat iedere kijker zou moeten kunnen opmerken...

Ja precies, vandaar ook dat ik denk dat de Mol daar aan het werk is geweest.

Offline Tessan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #55 Gepost op: 11-01-2016, 09:10:44 »
Wat mij opviel was dat niet alle kandidaten een horloge droegen tijdens de opdracht; ik neem aan dat de mol de tijd in de gaten zou willen houden tijdens zo'n opdracht. Natuurlijk is het echte mollen al tijdens de opdracht aan de gang, maar mocht het té goed gaan & er is nog veel tijd over zal de mol er wel voor zorgen dat het opeens niet meer goed gaat.

Ik zal straks even de aflevering terug kijken en noteren wie er wel/niet een horloge om had. Ook bij de opdrachten van aflevering 1 kan dit een handig gegeven zijn.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #56 Gepost op: 11-01-2016, 10:17:47 »
Ik zal straks even de aflevering terug kijken en noteren wie er wel/niet een horloge om had. Ook bij de opdrachten van aflevering 1 kan dit een handig gegeven zijn.

Nou, ik ben benieuwd..
::regenboog::

Offline Tessan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #57 Gepost op: 11-01-2016, 11:01:02 »
Wat mij opviel was dat niet alle kandidaten een horloge droegen tijdens de opdracht; ik neem aan dat de mol de tijd in de gaten zou willen houden tijdens zo'n opdracht. Natuurlijk is het echte mollen al tijdens de opdracht aan de gang, maar mocht het té goed gaan & er is nog veel tijd over zal de mol er wel voor zorgen dat het opeens niet meer goed gaat.

Ik zal straks even de aflevering terug kijken en noteren wie er wel/niet een horloge om had. Ook bij de opdrachten van aflevering 1 kan dit een handig gegeven zijn.

Na terugkijken van de afleveringen (Airen niet meer inbegrepen):

Aflevering 2 - opdracht zoutkar:
Met horloge: Rop, Klaas, Taeke, Marjolein, Tim
Zonder horloge: Annemieke, Cécile, Remy, Ellie

Aflevering 1 - topito opdracht:
Met horloge: Marjolein, Ellie, Taeke, Rop, Tim, Klaas
Zonder horloge: Cécile, Annemieke, Remy

Aflevering 1 - metro opdracht:
Met horloge: Ellie, Taeke, Rop, Tim
Zonder horloge: Marjolein, Cécile, Annemieke, Remy
n.v.t: Klaas

Overigens ben ik er nog steeds niet achter na het bekijken van de beelden of het zogenaamde horloge van Rop echt een horloge is of een zwarte armband.  ???

Meest consequente horloge dragers: Klaas, Taeke, Tim, & Rop?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #58 Gepost op: 11-01-2016, 11:19:04 »
Overigens ben ik er nog steeds niet achter na het bekijken van de beelden of het zogenaamde horloge van Rop echt een horloge is of een zwarte armband.

Check ook eens het horloge van Klaas!

Offline Mre

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - zoutkarren
« Reactie #59 Gepost op: 11-01-2016, 13:17:30 »
Wanneer Airen Klaas aanspreekt dat hij het verkeerde zeezout aan het scheppen is, staat Rop er ook bij. Klaas maakt aanstalten om het water in te gaan, maar Rop blijft gewoon het zout van de kant in de kruiwagen scheppen. Is  dit dezelfde berg waar Klaas het foute zout vanaf schepte? Oftewel, Rop, wat ben je hier in godsnaam aan het doen (hij reageert ook totaal niet op de opmerkingen van Klaas en Airen)?

Dat is ook wat mij opviel!
Als je alleen Rop ziet werken, lijkt hij als enige een helder plan te hebben om te mollen.

Zie hier hoe Rop te werk gaat: https://youtu.be/_F9Hh17HQ9Y