Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 169176 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2017, 13:29:27 »


*Ik heb dit jaar voor het eerste een Molboekje gekregen. Het verraste me dat maar liefst drie pagina's aan sterrenbeelden gewijd werden, terwijl ik dit (zelfs als sterrenkundige) toch vrij onbelangrijk vind. Ik weet niet zeker of dit er in voorgaande jaren ook in stond.

Hoewel een sterrenbeeld in eerste instantie niets zegt, is het echter wel mogelijk dat de programmamakers er hints aan koppelen. Zo werd er in 2014 gezegd: 'de mol is in balans.' Susan was toen de enige weegschaal van de groep.
Je moet natuurlijk niet te ver gaan zoeken, ze kiezen niet iemand uit vanwege zijn/haar sterrenbeeld.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2017, 13:51:59 »
Hoewel een sterrenbeeld in eerste instantie niets zegt, is het echter wel mogelijk dat de programmamakers er hints aan koppelen. Zo werd er in 2014 gezegd: 'de mol is in balans.' Susan was toen de enige weegschaal van de groep.

Maar ook dat was geen hint want kijk maar eens in het molboekje van WIDM 2013 bij de tips: "De Mol is in balans." (Een tip die uit een NRC-artikel van een paar jaar eerder gehaald is waarin verschillende molloten waaronder ikzelf verschillende tips delen.)

Edit: Dat artikel was van 6 januari 2011, zie hier. "De Mol is in balans" is tip 3 en van JP.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2017, 14:00:21 door Heinz »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2017, 14:01:54 »
Maar ook dat was geen hint want kijk maar eens in het molboekje van WIDM 2013 bij de tips: "De Mol is in balans." (Een tip die uit een NRC-artikel van een paar jaar eerder gehaald is waarin verschillende molloten waaronder ikzelf verschillende tips delen.)

O, het was wel de reden waardoor ik susan direct verdacht  :D.
We kunnen dus toch wel concluderen dat sterrenbeelden echt niets zeggen over de mol.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2017, 16:59:59 »
Hoezo niet? De makers proberen toch iedere keer nieuwe hints uit neem ik aan? Een verwijzing naar het sterrenbeeld van de mol zou dus een nieuw soort hint kunnen zijn!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2017, 19:47:10 »
Ja, in de vorige molboekjes stonden ook sterrenbeelden. En iets van een duotheorie is in het verleden al een keer of drie (in ieder geval in 2015 en 2014 en ik herinner me er nog eerder een) op het forum langsgekomen dus zelf hecht ik er weinig waarde aan.

En laten we de geweldige theorie over Ellie en haar tweelingzus vorig jaar niet vergeten :D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2017, 22:08:07 »
Na aflevering 1 mijn Mol. Hij doet zich onnozeler voor dan ie is en weet nog behoorlijk buiten schot te blijven terwijl ie volgens mij best wat in de pap te brokkelen heeft. Ik zie in hem wel de Mol die Art beschreef in de Metro: gaat op in de groep en met een talent voor een dubbelrol.

Kan ik inkomen en dat zou kloppen met alle 2tjes, die steeds in beeld komen.
Dubbel is 2.
Jochem is sowieso een slimme vent!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2017, 12:29:16 »
Nog wat tweetjes. Het opvallende is dat deze brievenbus ook in het molboekje staat, maar daar zijn de tweetjes niet belicht.




En ook nog twee eentjes op de revolver/colt maar daar ben ik niet zeker van ?




Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2017, 14:43:43 »
En laten we de geweldige theorie over Ellie en haar tweelingzus vorig jaar niet vergeten :D

hahaha ja die was geweldig

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2017, 14:47:04 »
Nog wat tweetjes. Het opvallende is dat deze brievenbus ook in het molboekje staat, maar daar zijn de tweetjes niet belicht.




Juist ja, deze bedoelde ik in het 'Dagboek van de Mol' topic. Alleen heb ik daar een (voorzichtig) verband gelegd met Diederik.
Merci.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2017, 14:50:23 »
Is dat busje achter Jochem in de intro/leader niet het busje wat steeds in de afleveringen voorkomt? In de 1ste aflevering zag je zo'n wit busje, en in het voorstukje van aflevering 2 zag je dat het busje in aflevering 2 ook voor gaat komen.


Oeh ::vergroot:: 'k Ben heel benieuwd wat dat busje voor rol gaat hebben, zou 'n mooie hint kunnen worden :D
...óf niet!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2017, 14:58:26 »
Ik weet het niet hoor. Volgens mij is dat een andere wagen. Die achter Jochem ziet er iets boller uit van boven. Bovendien heeft het busje uit de aflevering een veel langere achterkant.

Trouwens, zulke "vans" zie je in Amerika superveel. Ik heb in de zomer nog in een blauwe variant gezeten daar.
Misschien waren twee van zulke busjes gewoon goedkoper dan een enkele bus (Amerika doet uiteraard niet aan kleine bussen), of wilden ze de Vlamingen wat meer na-apen.  ::tandpastasmiley::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2017, 15:57:31 »
Ik heb een pool op werk met voornamelijk 'casual' kijkers en zij zitten allemaal, onafhankelijk van elkaar doorgegeven, op Jochem. Apart toch wel

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2017, 20:04:23 »
Is dat busje achter Jochem in de intro/leader niet het busje wat steeds in de afleveringen voorkomt? In de 1ste aflevering zag je zo'n wit busje, en in het voorstukje van aflevering 2 zag je dat het busje in aflevering 2 ook voor gaat komen.



Het busje dat je in de afleveringen ziet is een 2016 chevrolet express 3500
Hier te zien
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 20:07:11 door Stormpie, Reden: link gefixt »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2017, 21:43:10 »
Als Mol deed Jochem het op de kermis natuurlijk perfect. Als verkenner geen enkele informatie geven en 500 euro uit het spel halen. En die biecht over zijn slechte informatie als verkenner leek wel een molbiecht. (Maar zou ook een kandidaat kunnen zijn die zegt: ik deed expres verdacht.)

In de verlaten papierfabriek verdiende Jochem (met Yvonne) als enige geld. Onmols natuurlijk maar het ging om een klein bedrag. Hij was in ieder geval goed bezig met die heftruck. (Verdacht goed? ;))

In de rechtszaal wees Jochem als enige Diederik aan. Maar toen had de meerderheid al de onschuldigen aangewezen dus dat kan ook een slimme molactie zijn. Jammer dat we de discussie die hierna ongetwijfeld losbarstte niet getoond is.

Hij kan het zeker nog zijn. Het valt me ook op dat hij weinig als verdachte genoemd wordt terwijl Imanuelle in een van haar introductiefilmpjes op de website hem totaal niet zegt te vertrouwen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2017, 21:50:08 »
Eens met Heinz, de actie van Jochem in de rechtszaal kan een slimme molactie zijn: eerst afwachten wat de meerderheid zegt en dan meegaan met de foute keuze. 
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 21:52:35 door Luc »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2017, 22:03:02 »
Eens met Heinz, de actie van Jochem in de rechtszaal kan een slimme molactie zijn: eerst afwachten wat de meerderheid zegt en dan meegaan met de foute keuze. 
Ja helemaal eens met Heinz en ook al eerder vernoemd: ik vind zijn houding in de rechtbank zeer mols...
Meer L

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2017, 22:06:11 »
in de bioscoop kwam hij ook met een vrij doordachte opmerking: Laten we beslissen wie de test het slechtste gaat maken. Geen een andere kandidaat die er toen aan dachte.

Offline Spokin

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2017, 22:33:29 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 22:53:14 door Spokin »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2017, 22:37:04 »
Als je  de code op het witte gebouw uit aflevering 1 neemt kun je met de vertaling naar letters via een telefoontoetsenbord de naam "Jochem" spellen. In aflevering 2 kan de "teachers fountain" verwijzen naar de opleiding van Jochem aan de pabo.
He getver, is dit geen dikke spoiler alert??? Wil geen klaas/klooserhint 2.0. Ben nog steeds getraumatiseerd  :\'(
Meer L

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2017, 22:58:21 »
He getver, is dit geen dikke spoiler alert??? Wil geen klaas/klooserhint 2.0. Ben nog steeds getraumatiseerd  :\'(
Kan iemand dit verifiëren?

Edit: Het klopt niet. Gelukkig maar.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 23:02:20 door vveerraak »
Tell me what your telescope says