Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 169292 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2017, 23:24:45 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Tell me what your telescope says

Offline Spokin

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #41 Gepost op: 14-01-2017, 23:25:56 »
Kan iemand dit verifiëren?

Edit: Het klopt niet. Gelukkig maar.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #42 Gepost op: 14-01-2017, 23:27:57 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En de volgorde verandert en om een O te krijgen moet je 3 keer op de 6 drukken.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #43 Gepost op: 14-01-2017, 23:32:47 »
Spoilers graag ergens anders .... ::zwaai::
Omnia vincit amor

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #44 Gepost op: 14-01-2017, 23:37:19 »
Spoilers graag ergens anders .... ::zwaai::

Dit zijn 100% veilige spoilers. Kunnen gewoon open en bloot in het topic als een 'theorietje'. In ieder geval eentje waar ik niet in geloof.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #45 Gepost op: 14-01-2017, 23:46:06 »
yep, netjes dat hij het op verzoek nog in spoilers heeft gezet, maar absoluut niet nodig. Het is een theorie
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #46 Gepost op: 14-01-2017, 23:50:07 »
Waarom maakt Jochem de opdracht niet af?  ::vergroot:: Ook besproken in moltalk maar ik vind het wel heel verdacht. Zo moeilijk is het niet.

Echt een momentje wat we in aflevering 10 terug zien. Jochem die een beetje loopt te chillen als Roos weg is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2017, 02:01:02 »
Hij is echt heel hoog gestegen bij mij na deze aflevering. Hij zegt op die hotelkamer ook echt dat ie niet zoveel schrijft omdat dat als mol natuurlijk niet hoeft. Zou echt geniaal zijn als hij het dan echt is, en dat gewoon keihard hardop zegt ;D

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2017, 06:25:34 »
Nu is die 450 in de papierfabriek de hoofdprijs niet maar het is wel erg onmols. Stel hij is de mol... Dan weet hij hoe het projectiescherm werkt. Nu zegt hij van niet, haalt hulp (waarom zou de mol dat doen?) en verdient op die manier geld. De witte vlakken staan overigens al de goede kant uit. Hij heeft de lijn gezien en terecht gedacht dat dat een rol speelde. Maar hij heeft de projector niet gezien en dus geluk dat ze in de goede richting staan. De mol had ze net zo gemakkelijk andersom kunnen zetten, met de rug naar de projector.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2017, 11:09:22 »
Een tijdje was er geen porto contact met Jochem. Zou hij die grijpmachine wel hebben gevonden? En daar even mee hebben gespeeld?

Ik vind Jochem wederom weer het allerverdachts in deze aflevering:
1) Hij vindt als eerst een opdracht in de papermill, en stuurt Roos naar de computer. Kijkend naar eerder gedrag is dit een beetje vreemd, want dat betekent dat hij Roos best wel vertrouwd. Jochem kwam echter over als kandidaat die overal wat in ziet (? etc) en echt niet zomaar met dingen meegaat. Dus hij stuurt Roos letterlijk die bus in.
2) Hij gaat meteen door naar de tweede opdracht, en poogt niet eens de eerste af te maken. Een kandidaat zou denk ik gaan verzinnen wat nu? Misschien heen en weer rennen, toch proberen de code in te voeren en er in blijven hangen totdat het gelukt is. Maar nee, hij gaat door. Geen geld in de pot, terwijl deze redelijk makkelijk was. Er stonden al 6 letter. Gewoon even paar keer heen en weer lopen. En hij ging verder zodat hij er zeker van kon zijn dat anderen ook opdrachten hadden gevonden, ivm ontvoeringen. Ook zijn gedrag bij die porto/ computer van Roos viel mij op. Hij zag die porto niet meteen, terwijl je daar als eerste naar kijkt toch? Hij ook want hij zag op de computer dat er 6 cijfers/ letters waren ingetypt.
3) Hij is snel in anderen verdacht maken/ of laten zien dat hij het goed doet. Roos laat mij gewoon in de steek!! Boehoe ik kan niks zonder Roos. En kijk mij: ik had Diederik wel aangewezen. Heel mols imho.
4) Bij de kermis neemt hij initiatief om als eerste te gaan. Hij pakt porto, is verkenner en vervolgens is er geen contact. Zeer vreemd (dit kan ook Thomas zijn die Jochem juist verdacht maakt). Maar hij is wel de eerste, heeft zo de meeste invloed, en laat zich afschieten. Terwijl hij daarnaheelduidelijk zegt dat er 3 schutters waren. Het klinkt alsof hij die dus redelijk in de smiezen had. Cruciale rol heeft hij hier vind ik. Want hij heeft geen geld verdiend, niet verkend voor de anderen, en er is een gemiddeld hoog bedrag weg.
5) Rechtbak: hij zit achteraan, observeert, stuurt en steekt als laatste pas zijn hand op voor de goede. Komt op mij over als een mol die de fanatieke kandidaat wilt spelen. En dan ook nog tegen Sanne: zie je wel, ik had het goed!!!
6) Yvonne lijkt hem blind te vertrouwen, en gaat naar huis....


Dus....zo kan ik nog even doorgaan  ::vergroot:: Ik zeg Kees Closed ;) Voor mij ligt het er zo duidelijk bovenop, dat ik juist daarom begin te twijfelen hahaha. Tunnelvisie. Ik vind het ook teveel in lijn met Klaas de mol, dus ook dat doet mij twijfelen. Maar puur naar acties kijkend vind ik hem echt zeer verdacht.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 11:12:47 door Juuls247 »
Meer L

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2017, 11:11:45 »
Je vergeet
3,5)  hij gaat met de heftruck rijden, vraagt om hulp en weet als enige geld te verdienen ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2017, 11:13:29 »
Je vergeet
3,5)  hij gaat met de heftruck rijden, vraagt om hulp en weet als enige geld te verdienen ;)
Kijk daar ben ik dan weer blij mee, dank Lukie. Klopt! Gelukkig, ik zie alweer licht aan de uitgang van de tunnel....Fijn!
Meer L

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2017, 11:57:09 »
Bij het opbouwen van het scherm in zijn eentje zet hij al twee schermen op een lege plek. Als Yvonne erbij komt positioneert hij zichzelf in de heftruck en plaatst meteen een scherm (€100) bovenop eentje die uiteindelijk verkeerd blijft staan. (De andere verkeerd geplaatste scherm wordt uiteindelijk wel nuttig gebruikt.)

Bovendien was Jochem een tijdje alleen na de opdracht met Roos en zou hij andere opdrachten verpest kunnen hebben alvorens aan de heftruckopdracht te beginnen. (We zagen vijf van de zeven opdrachten uitgevoerd worden. In zijn biecht mopperde Jochem dat het best wel een tijdje duurde dat Yvonne eraan kwam.)

Update:
Als Yvonne aankomt, zie je Jochem ook in twee broekzakken wroeten. (Zouden bv. opdrachtpapiertjes kunnen zijn.)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 12:38:31 door Avogadro »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2017, 12:35:16 »

6) Yvonne lijkt hem blind te vertrouwen, en gaat naar huis....
 

Was het niet Sigrid met wie hij zaken aan het delen was?
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2017, 12:48:00 »
Ik zie in hem zeker niet de mol, maar hij had toch een (in mijn ogen) molse uitspraak toen hij op de kermis was. In zijn biecht had hij het erover dat hij 'nog even het hoekje om moest'. Je zou het zo kunnen lezen dat hij alleen nog maar even afgeschoten hoefde te worden (wat hij ook werd).
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miranha

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2017, 14:26:31 »
"De mol"

De mol graaft zich onder
en onder de grond waar tunnels
worden gegraven,
graaft hij als de raven
en zoekt naar wormen.
De vossen vormen groepjes en willen hem
besluipen, kruipen in de ruimte waar de mol zich in bevindt,
de mol, slechtziend maar zeker niet blind, voelt elke trilling hoort elk geluid, houdt zich stil en onbewogen, bedekt zijn oren maar nooit zijn ogen.

Miranha© afb.avro/tros

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2017, 19:53:19 »
Het lijkt me niet dat je als mol only the lonely (!!) gaat beginnen aan een opdracht om geld binnen te halen (heftruck opdracht). Jochem valt voor mij definitief af als mol.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2017, 22:27:17 »
Jochem maakt een duidelijke fout in het oplezen van de code!!! Op 6'29, vlak voordat Diederik gek wordt van zijn portofoon en hem uitzet, leest Jochem het volgende op: "kleine letter g, vraagteken, hoofdletter R". Deze sequentie staat NIET in de code op de muur! Tenzij dit met opzet zo gemonteerd is, maakt dit Jochem wel heel verdacht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2017, 22:44:31 »
Jochem maakt een duidelijke fout in het oplezen van de code!!! Op 6'29, vlak voordat Diederik gek wordt van zijn portofoon en hem uitzet, leest Jochem het volgende op: "kleine letter g, vraagteken, hoofdletter R". Deze sequentie staat NIET in de code op de muur! Tenzij dit met opzet zo gemonteerd is, maakt dit Jochem wel heel verdacht.

Hm, lijkt me eerder een hulpmolactie (jezelf verdacht maken) van een kandidaat dan een molactie. Het was in ieder geval zinloos omdat Roos ribbedebie was. (Misschien daarom juist dat Mol Jochem de fout durfde te maken? Beetje gek want alsnog zinloos. Of misschien wist Mol Jochem niet dat Roos foetsie ging en durfde hij vet te mollen.)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 22:52:47 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2017, 22:50:31 »
Hm, lijkt me eerder een hulpmolactie (jezelf verdacht maken) dan een echte molactie. Het was in ieder geval zinloos omdat Roos ribbedebie was. (Misschien daarom juist dat Mol Jochem de fout durfde te maken? Beetje gek want alsnog zinloos.)

Doet me denken aan de filosofische uitspraak 'Als een boom in een bos omvalt en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid?'. Als niemand het paswoord ingeeft en je bent een foute code aan het opzeggen. Is het dan nog een molactie?