Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 341669 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #300 Gepost op: 25-01-2017, 23:38:18 »
ACME was ook het bedrijf dat explosieven leverde aan Will E. Coyote om The Roadrunner te vangen.

 ::rofl::
On topic: Als er ooit anagrammen gebruikt worden in Wie Is De Mol? dan zijn het anagrammen die je aan een 13-jarige kan uitleggen.
Daarvan ben ik inmiddels ook overtuigd.
Het zou me dus verbazen dat we naar Latijn moeten grijpen om Thomas als Mol te zien.
Desalniettemin: Thomas is de Mol 2017.
Afgelopen week geswitcht naar Jeroen.  En nu twijfel ik weer tussen hem en Thomas.  :-\\

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #301 Gepost op: 25-01-2017, 23:46:25 »
Sorry als dat zo overkomt. Al vond ik mijn opmerking wat betreft alternative facts best nog wel fun  ;)

Dat was ie ook, hoor.  ::rofl::
Woosie down?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #302 Gepost op: 26-01-2017, 00:12:20 »
Toch valt me wel op dat er wellicht wat betreft kledingkeuze van Thomas op de groepsfoto aan het begin(als hij de Mol zou zijn) en Art in de uitzending elke week een link te maken zou kunnen zijn. In aflevering 1 het zwart leren jasje, in aflevering 2 staat Thomas achteraan en lijkt hij een wit shirt aan te hebben (in de uitzending blijkt dat er een Hollywood afbeelding op staat) en Art een wit overhemd (deze vind ik zelf beetje zwak) en in aflevering 3 dragen ze allebei een streepjesshirt. Wellicht is het niks, maar ik ga zeker even kijken of het in aflevering 4 wellicht ook zo is :)

Daarnaast valt me wel op dat Art en Thomas in aflevering 3 allebei op een gegeven moment hun zwart leren jasje aan hebben met daaronder (waarschijnlijk) een licht grijs shirt met opdruk erop met een woord met een "ij" erop. Ik heb er een screenshot van gemaakt:


Ik quote je nogmaals, marver1982, omdat ik er niet in geloof dat het toeval is dat een kandidaat en de presentator van zo'n populair programma zulke gelijke T-shirts dragen, in één en dezelfde aflevering.
Door jou ben ik gaan zoeken wat in godsnaam de link tussen de presentator en de mol zou kunnen zijn in een programma als dit en ik bleek eenvoudigweg tot een logische verklaring te kunnen komen.
ART MATCHES AMMO = THOMAS CAMMAERT
« Laatst bewerkt op: 26-01-2017, 00:17:17 door molecula »

Offline R. Kipling

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #303 Gepost op: 26-01-2017, 00:24:52 »
Ik snap de link met AMMO niet echt goed en denk dat het nogal ver gezocht is indien je het aan de guns in de leader linkt:

Je kan er als anagram wel even goed "ART'S MAMA MOCHT E" van maken  ::rofl::
                                 

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #304 Gepost op: 26-01-2017, 00:30:15 »
Ik snap de link met AMMO niet echt goed:

Je kan er als anagram even goed "ART'S MAMA MOCHT E" van maken  ::rofl::
                                 

Wat zei jij over Art zijn moeder??  >:D ;)

Maar je hebt gelijk. Dit is mij allemaal iets te ver gezocht.
Kan ook zijn omdat ik iemand anders verdenk en dit gewoon niet wil inzien dat dit een hint is.   
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #305 Gepost op: 26-01-2017, 00:31:21 »
Wat zei jij over Art zijn moeder??  >:D ;)

Maar je hebt gelijk. Dit is mij allemaal iets te ver gezocht.
Kan ook zijn omdat ik iemand anders verdenk en dit gewoon niet wil inzien dat het waar is.  

Ik zit op Thomas en ik vind het ook vergezocht.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #306 Gepost op: 26-01-2017, 00:32:29 »
Ik snap de link met AMMO niet echt goed en denk dat het nogal ver gezocht is indien je het aan de guns in de leader linkt:

Je kan er als anagram wel even goed "ART'S MAMA MOCHT E" van maken  ::rofl::
                                 

AMMO staat simpelweg voor ammunition, zie http://www.thefreedictionary.com/ammo. Gecombineerd met de kogels uit de leader, lijkt mij de associatie met de opmerkingen van Art en @ikbendemol over de jacht helemaal niet zo ver gezocht.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2017, 00:37:41 door molecula »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #307 Gepost op: 26-01-2017, 10:32:00 »
Maar wat zegt art matches ammo over de mol dan?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #308 Gepost op: 26-01-2017, 11:46:11 »
Maar wat zegt art matches ammo over de mol dan?

Dat de Mol zich matcht aan Art:
Hij kleedt zich overeenkomstig: Allebei streepjes, of een Tshirt onder een leren jack met een grote IJ op de borst bijvoorbeeld
Hij kopieert Art's taalgebruik: -"Succes" -"Succes". "Game on! Het spel is begonnen" - "De jacht op de mol is geopend"

Het lijkt me sterk dat dit allemaal puur toeval is, vooral de kleding niet.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2017, 12:56:10 door molecula »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #309 Gepost op: 26-01-2017, 12:00:54 »
Luister ook eens naar het introductiepraatje van Art in aflevering 3:
"Iedereen lijkt blij dat de club nu even compleet is. Dat er ook AMMO tussen zit, lijkt er niet toe te doen."

Misschien wil ik het erin horen, maat het zou best kunnen en past goed in het rijtje: JUNG IS / JONGENS, EGO / EDO

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #310 Gepost op: 26-01-2017, 13:55:52 »
Hoewel ik verder zelf de theorie iets te vergezocht vind ook nog de hele simpele ondersteuning voor ART MATCHES AMMO/AMMO MATCHES ART

AMMO staat inderdaad voor munitie, iets wat gemakkelijk gekoppeld kan worden aan Thomas' rol als Soldaat van Oranje  ;)

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #311 Gepost op: 26-01-2017, 13:56:52 »
 ::rofl:: molecula krijgt wat mij betreft de prijs voor diepste tunnel!  ::rofl::

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #312 Gepost op: 26-01-2017, 14:00:12 »
AMMO staat simpelweg voor ammunition, zie http://www.thefreedictionary.com/ammo. Gecombineerd met de kogels uit de leader, lijkt mij de associatie met de opmerkingen van Art en @ikbendemol over de jacht helemaal niet zo ver gezocht.

Hm jawel, het is écht vergezocht.

Offline R. Kipling

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #313 Gepost op: 26-01-2017, 14:21:20 »
Als we nu gewoon als compromis ART'S TAMME MACHO nemen...  Dat is als anagram naar mijn persoonlijke mening iets minder ver gezocht en voorlopig op alle afleveringen van toepassing  >:D.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #314 Gepost op: 26-01-2017, 14:28:53 »
Hm jawel, het is écht vergezocht.

Dat lijkt mij ook. Anagrammatisch is het geloofwaardiger dat Diederik Jekel niet de mol is, want 'Ik deed eerlijk'. En Immanuelle Grives is slechts een 'Lage vuilnisemmer'.  :P
Woosie down?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #315 Gepost op: 26-01-2017, 14:32:48 »
Eerder heb ik ergens een losse flodder geschoten over twee mogelijke thema's in dit seizoen, naast de dubbelingen theorie, namelijk: presidenten/ staatshoofden, en papier/brievenbussen/mail.

Nu zat ik daar op voort te borduren om dat te linken. THOMAS Jefferson is de oprichter van de Onafhankelijksverklaring, en heeft deze grotendeels zelf geschreven. Het papier waarop de avond van de 4de juli 1776 een groot aantal van de tweehonderd exemplaren van de Onafhankelijkheidsverklaring werd gedrukt, kwam uit Nederland. Ook is een deel van deze verklaring gebaseerd op de grondwet van De Lage Landen. Mooie subtiele verwijzing/hint naar Thomas C en oranje afdruk? Gezien de rit over Jefferson Street ben ik hier een beetje ingedoken. Ook wordt er op Independence Day vuurwerk afgestoken, en dragen de meeste mensen blauw/ wit/ rood, zoals Thomas de laatste aflevering deed. Vierde hij zijn eigen Independence day? Goed, een hele dunne beredenering maar wilde het toch even noemen.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2017, 14:43:24 door Juuls247 »
Meer L

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #316 Gepost op: 26-01-2017, 15:11:13 »
Dat lijkt mij ook. Anagrammatisch is het geloofwaardiger dat Diederik Jekel niet de mol is, want 'Ik deed eerlijk'. En Immanuelle Grives is slechts een 'Lage vuilnisemmer'.  :P

Haha, beide mooi gevonden :-)

(En uiteraard totaal niet relevant verder)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #317 Gepost op: 26-01-2017, 15:17:36 »
Ook is een deel van deze verklaring gebaseerd op de grondwet van De Lage Landen.

Euh ... het is andersom. De (basis van de) huidige Nederlandse grondwet stamt uit 1848 en is juist gedeeltelijk geïnspireerd op deze verklaring. Maar goed, dat maakt verder ook niet heel veel uit voor je theorie (waarvan ik overigens denk dat ie veel te ver gezocht is - Thomas Jefferson street i.c.m. Flanders street is volgens mij al voldoende voor een goede hint)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #318 Gepost op: 26-01-2017, 15:39:18 »
Dat lijkt mij ook. Anagrammatisch is het geloofwaardiger dat Diederik Jekel niet de mol is, want 'Ik deed eerlijk'. En Immanuelle Grives is slechts een 'Lage vuilnisemmer'.  :P

 ;D Heel mooi gevonden, vooral omdat ze ook op die kandidaten slaan. Diederik deed eerlijk in de rechtbank maar was het niet, Imanuelle die een vuilnisemmer meeneemt op de kermis.

Ja, ik geef toe dat ik in een hele diepe tunnel zit en dat mijn hint tot nog toe weinig onderbouwd is, maar we zijn pas 3 afleveringen ver. Ik probeer er enkel achter te komen waarom Art Thomas kopieert of vice versa. Want dat kan volgens mij geen toeval zijn.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2017, 18:15:28 door molecula »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #319 Gepost op: 26-01-2017, 15:44:27 »
Jammer dat Thomas niet links is. Zie de theorie bij Jeroen.
Ik gok deze aflevering op Thomas, ben niet geheel overtuigd, Jeroen was eigenlijk mijn eerste keus.
Het wordt de hoogste tijd voor afl.4